Omasta tyhmyydestä saa maksaa kalliisti. Ja kyllä, olen ns. seniorikansalainen.
Menin viime vuoden joulukuussa Elisan myymälään tarkoituksena vain vaihtaa mieheni vanhan puhelimen SIM-kortti uuteen älypuhelimeen sopivaksi. Myyjä tietenkin suositteli myös todella vanhojen liittymiemme vaihtoa uusiin, yhtä edullisiin, mihin suostuin. Kaupan päälle kuulemma saisi ilmaiseksi digiboxin, jolla voisin katsella vaikka Areenaa. Ihmettelin vähän, koska voihan Areenaa katsoa läppärillä, mutten kommentoinut mitään, koska halusin nopeasti pois myymälästä (talvivaatteet ja kasvomaski olivat tukalia).
Tilausvahvistus tuli sähköpostiini otsikolla: Tilausvahvistus - Hei XXXX kiitos tilauksestasi. Valitettavasti en avannut viestiä silloin, koska oletin, että kyseessä oli uusien liittymien tilaus. Myöhemmin (kun lasku tuli) minulle selvisi, että olin tilannut myös Elisa Viihde Premiumin, jonka kokonaishinta oli vuoden 2022 joulukuuhun asti 448,20 €! Sopimusta ei voi irtisanoa ennen sitä. Myyjä puhui vain liittymistä ja digiboxista. Onkohan Elisalla allekirjoittamani tilaussopimus? Minulla ei sellaista ole.
Ensin ajattelin, että antaa olla. En halunnut nuorelle myyjälle vaikeuksia. Luettuani täältä muiden kokemuksista päätin kuitenkin kirjoittaa asiasta. Toivottavasti muut ovat varovaisempia!