Ilmainen muoviämpäri aka digiboxi kokonaishintaan 448,20 €

  • 21 toukokuu 2021
  • 6 kommenttia
  • 352 katselukerrat

Omasta tyhmyydestä saa maksaa kalliisti. Ja kyllä, olen ns. seniorikansalainen.

Menin viime vuoden joulukuussa Elisan myymälään tarkoituksena vain vaihtaa mieheni vanhan puhelimen SIM-kortti uuteen älypuhelimeen sopivaksi. Myyjä tietenkin suositteli myös todella vanhojen liittymiemme vaihtoa uusiin, yhtä edullisiin, mihin suostuin. Kaupan päälle kuulemma saisi ilmaiseksi digiboxin, jolla voisin katsella vaikka Areenaa. Ihmettelin vähän, koska voihan Areenaa katsoa läppärillä, mutten kommentoinut mitään, koska halusin nopeasti pois myymälästä (talvivaatteet ja kasvomaski olivat tukalia).

Tilausvahvistus tuli sähköpostiini otsikolla: Tilausvahvistus - Hei XXXX kiitos tilauksestasi. Valitettavasti en avannut viestiä silloin, koska oletin, että kyseessä oli uusien liittymien tilaus. Myöhemmin (kun lasku tuli) minulle selvisi, että olin tilannut myös Elisa Viihde Premiumin, jonka kokonaishinta oli vuoden 2022 joulukuuhun asti 448,20 €! Sopimusta ei voi irtisanoa ennen sitä. Myyjä puhui vain liittymistä ja digiboxista. Onkohan Elisalla allekirjoittamani tilaussopimus? Minulla ei sellaista ole.

Ensin ajattelin, että antaa olla. En halunnut nuorelle myyjälle vaikeuksia. Luettuani täältä muiden kokemuksista päätin kuitenkin kirjoittaa asiasta. Toivottavasti muut ovat varovaisempia!

 

 

 


6 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Hei, Allikki ja tervetuloa palstalle.

 

Olen elisan kuluttaja-asiakas kuten sinäkin. Jäin miettimään sitä, onko kyseessä suomalainen kainomielisyys ja vaikeus sanoa “Ei kiitos, en halua, en tarvitse.” Ymmärrän jollakin tapaa sen, että ns. vanhemman ikäpolven on vaikea käsitteellistää, mitä elisa tai jonkun muun teletoimijan “Viihde-palvelu” pitää sisällään, koska palvelua/tuotetta myydään sekä ilman “digiboksia” että “digiboksin” kanssa.

Rakkaat kanssakulkijat älkää tilatko mitään sellaista, joista teille jää tunne siitä, ettette ymmärrä mitä olette ostamassa. Elisan “digiboksi” vaatii toimiakseen Viihde palvelun. Avatkaa kaikki sähköpostiinne saapuneet teletoimijan viestit. Puhelinmyynnissä kuluttajaa sentään suojaa 14 vuorokauden katumusaika ts. peruuttamisoikeus. Toivottavasti Allikin tapaus ei liity Jyväskylän erityisen ponnekkaaseen myyjään, josta olemme saaneet lukea täällä useasti.

Se tilaus, jonka ilmeisesti olet hyväksynyt on nähtävissä elisan verkkoasioinnissa: 

verkkoasiointi.elisa.fi

Tietokoneella tai tablet laitteella selatessa vierittää vain sivua alas niin tilausvahvistukset näkyvät otsikon “Viimeisimmät asiakaskirjeet” alla. Itse sopimusehdot ja määräaikaisuuden pituus ja hinnoittelu näkyvät siitä vasemmalta sivulta “Tuotteesi” alta > Sopimustiedot. 

OmaElisa-sovelluksessa tilausvahvistuksia ei voine lukea tai en ainakaan itse löytänyt niitä.

Ps. Jos muoviämpäristä ei kerran pääse eroon ennen sopimuskauden päättymistä niin, voisiko sen kuitenkin kytkeä taloutenne näköradioon, jotta voisitte edes tutustua tilaamaanne tuotteeseen..

Käyttäjätaso 4

Kuluttaja-asiamiehelle vaan viestiä tosta.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Kuluttaja-asiamiehelle vaan viestiä tosta.

Ensin  elisalle reklamaatio.

Kiitos kaikille kommentoijille neuvoistanne! Pointtini alkuperäisessä viestissäni oli se, ettei kyseinen myyjä maininnut sanallakaan Elisa Viihdettä, puhui vain liittymien vaihdon mukana tulevasta ilmaisesta modeemista. Jos hän olisi maininnut Elisa Viihteen, olisin ilman muuta kieltäytynyt tilaamasta sitä, koska minulla on jo katseltavana sekä Netflixin että HBONordicin tarjonta. Myyjä siis petkutti minua, ilmeisesti ihan tietoisesti. Oma virheeni oli se, etten tarkistanut heti Elisan sähköpostiini lähettämää tilausvahvistusta, jonka otsikossa ei myöskään ollut mainintaa Elisa Viihde. 

Pystyn kyllä näkemään omat tilaukseni Omassa Elisassa, mutta kysymykseni olikin, onko Elisalla minun allekirjoittamani tilaus. 

Aion kyllä jollain tavalla ottaa yhteyttä Elisaan, en kylläkään puhelimitse, koska ottavat siitäkin maksun.

 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Moikka @Allikki ja tervetuloa OmaYhteisöön. 

Pahoittelut, että kokemuksesi Elisa Viihteen myyntitilanteesta on ollut huono :( 

Voit laittaa meille yksityisviestiä tätä kautta OmaYhteisö-tiimi niin selvitetään tuo tilanne tarkemmin ja saadaan varmasti asia kuntoon. :) 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Muista kertoa tänne kuinka hyvin asia hoitui :) Luultavasti tuosta on tehty jonkinlainen digitaalinen allekirjoitus muiden asioiden yhteydessä ?

Osallistu keskusteluun