Vastattu

Netgem N7950 ja Netflix virhe tvq-pb-101 (5.2.102)

  • 25 huhtikuu 2021
  • 23 kommenttia
  • 584 katselukerrat

Päivitin boksin tuohon N7950 malliin reipas viikko sitten.
No asennus tehty eikä ongelmia missään.
Nyt alkanut tulla satunnaisia otsikon kaltaista virhettä saatelauseella: “Emme voi toistaa nimikettä...”
Kokeiltua virtajohto temppua ja HDMI piuhan vaihtoa, sekä eri porttia tv takana.
Telkkarina 6 vuotta vanha Philips 4K, jossa kyllä jokaisessa HDMI portissa HDCP 2.2 tuki.
Välillä saattoi vian ilmetessä toimia portin vaihto, mutta nyt ei auttanut sekään.
Kokeilin myös viimeisenä resoluution vaihtoa 4K → 1080p.
No ohjelma lähti pyörimään mutta pätkii HDMI yhteyttä noin 10-15 sekunnin välein.
Lopulta jätti kuvan pimeäksi eikä auttanut kuin vaihto takaisin 4K, jonka jälkeen taas toimi kuva, mutta Netflix virhe toistui jälleen.
Edit. Tein nyt vielä alustuksen ja tehdaspalautuksen ja ongelma säilyy.

Laitteiden kuuluisi toimia ilman joka päiväisiä tehdasnollauksia tai virtajohtojen irroittamisia saatika hdmi johdon paikan vaihtelua. Kovasti veikkaisin ongelman olevan nyt tuossa Netgemissä.
Eipä tosin yllätä ajatus :)
 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg 28 huhtikuu 2021, 11:37

Moi @Timo81! Tehdäänpäs tässä kohtaa niin, että vaihdetaan digiboksi uuteen. Laitan sinulle vielä yksityisviestillä tarkemmat tiedot asiasta. :slight_smile: 

Katso alkuperäinen viesti

23 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Vanhempien Philipsin 4K- televisioiden kanssa on ollut aika paljon HDCP-ongelmia. Toimivatko kanavat 508, 509 sekä 510 moitteetta?

Kyllä toimii nuo kanavat moitteetta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Löytyykö televisiosta “Settings → General Settings → HDMI Ultra HD → Optimal (Standard on tässä väärä valinta)” tai muuta vastaava HDMI-asetusten muuttamista?

Enpä löydä mitään asetusta hdmi paikoille.

Tv tarkempi malli: Philips 55PUT4900/12.

Kaivelin hieman telkkari tietoja ja päivitin nyt vielä ohjelmiston siihen. Joku HDCP päivitys on tullut ainakin jossain välissä sen jälkeen, mikä versio telkkarissa oli.
Ainakin ekalla testauksella nyt toimi taas Netflix.

Seuraan tilannetta ja palaan asiaan jos vika uusiutuu taas.

Ja taas uusiutui sama virhe ilmoitus. Ei auta porttien vaihto tai mikään.
Telkkarissa on tuki HDCP 2.2 joten ei pitäisi jäädä siitä kiinni.
Onko elisan HDMI kaapeli huono… onko laitteen softapuoli huono tai jopa rauta ei niin yhteensopiva…
HDMI johtokin on vaihdettu toiseen kokeiluna.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Jotain yhteensopivuusongelmaa noiden vanhempien Philipsien kanssa on. Yhden asiakkaan televisiolla Philips 49PUT4900/12 on hyvin samankaltaisia ongelmia. Tuo taitaa olla lähes sama televisio kuin sinulla.

Laitatko profiiliisi joko asiakasnumerosi tai digiboksin MAC-osoitteen lisäselvittelyä varten.

Lisäsin asiakasnumeron profiiliin.
Ja on periaatteessa aivan sama telkkari. Koko vain eri.
Ei kyllä hemmetti huvita ostaa telkkaria tuon takia, vaikka vanhahko jo on. :grin:

No nyt se hävitti sitte kuvan kokonaan ihan missä tahansa yrittää katsoa.
Kuva käy väristen päällä kun tuon viihde boksin avaa ja sitte kuva katoaa mutta ääni jää.
Olisko nyt vain susi laite?

 

Jatkoa…
Tosiaan edellinen vika ilmaantui kun lapset koittivat katsoa Youtubea sillä. Ihmettelivät kun ääni kuuluu mutta kuva katoaa kun valitsee videon. Sitten tutkin hetken ja alkoikin tuo kuvan häviäminen missä vain…
Tein tehdaspalautuksen boksille. Laite käynnistyi, mutta (hatusta heitettynä) 20 sekunnin välein kuva sammui ja syttyi takaisin muutamia kertoja ja lopetti sitten sammumisen. Aloitti heti kun laitetta pääsi käyttämään.  No kokeilin Netflixiä ja taas toimi.
Joku häikkä on kyllä nyt laitteiden yhteydessä, mutta en käsitä mikä voisi olla.
Eritoten koska tuo kuvan katoaminen tapahtui jo ihan omassa valikossaan, eikä sovelluksia oltu edes avattu.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Moi @Timo81! Tehdäänpäs tässä kohtaa niin, että vaihdetaan digiboksi uuteen. Laitan sinulle vielä yksityisviestillä tarkemmat tiedot asiasta. :slight_smile: 

Palaan asiaan kun uusi boksi noudettu/asennettu ja testailtu. Toivottavasti ongelmat loppuu siihen.
Pikaisesti luin mailista että vanha pitäisi palauttaa ja voi viedä vaikka elisan liikkeeseen.

Hain postista uuden laitteen ja asensin äsken.
Asennus vaiheessa kuva pätkii 10-20 sekunnin välein.
No väkersin asennuksen loppuun. Kurkkasin mikä resoluutio on valittuna ja siellä oli fullhd.
Samaa pätkimistä teki ensimmäinenkin boksi fullhd tilassa.
No vaihdoin 4K ja loppui pätkiminen.
Netflix auki ja kokeilemaan ja heti alkuunsa sama virheilmoitus.
Kyllä se nyt taitaa olla yhteensopivuusongelma tuon telkkarin kanssa.
Tulipas taas pieni ja halpa päivitys aivan helvetin kalliiksi, jos tässä täytyy uutta telkkaria alkaa kattelee kaupasta.
No sen jälkeen jos kauppaan lähtee niin toi viihde premium boksi oli taas täysin turha päivitys, kun taitaa aikalailla kaikki telkkarit olla smart töllöttimiä ja niissä netflix itsessään.

Vanha boksi sentäs toimi ja sillä sentään näki netflixiä..

Jaa sepäse oli kivasti tehty.
Kirjoitan pitkät selostukset ja painan lähetä niin mitään viestiä ei tule tänne.

Lyhyesti kun alkaa jo keittämään nupissa:
Hain postista uuden laitteen ja aloin asentamaan.
Asennus vaiheessa kuva pätki kuten edellinenkin fullhd tilassa 10-20 sekunnin välein.
Asensin loppuun ja kävin vaihtamassa 4K tilan. Pätkiminen loppui siihen.
Netflix auki ja heti sama virheilmoitus.
Taitaa siis olla yhteensopivuusongelma viihdeboksin ja telkkarin välillä.

Ottaa jo hieman päähän että vaihdoin vanhan boksin uuteen viihde premiumiin.
Nyt sitten pitäisi ilmeisesti mennä kauppaan ostamaan uus telkkari, jos haluaa toimivan yhteen.
Kalliiksi tulee yksi hemmetin digiboksi päivitys. Vanhalla boksilla sentäs toimi kaikki ja netflixiäkin sai katella.
Ja sitten jos ostamaan uutta telkkaria niin enhän mä enään tartte tota digiboksia mihinkään kun kaikki telkkarit on smartti malleja joissa netflix itsessään. Kiitti letuista.

On kyllä niin hilkulla toimiminen. Ei ole iso bitti mikä vinossa mutta sen verran että satunnaisesti ei toimi.
Vaihdoin jälleen HDMI 1 paikkaan missä lisäksi ARC tuki. Nyt taas näkyy Netflix.
Todennäköisesti jossain vaiheessa loppuu taas yhteistyö ja saa ihmetellä että mitä taikoja sitä tällä kertaa kokeilee.

Käyttäjätaso 5

eJaa sepäse oli kivasti tehty.
Kirjoitan pitkät selostukset ja painan lähetä niin mitään viestiä ei tule tänne.

Lyhyesti kun alkaa jo keittämään nupissa:
Hain postista uuden laitteen ja aloin asentamaan.
Asennus vaiheessa kuva pätki kuten edellinenkin fullhd tilassa 10-20 sekunnin välein.
Asensin loppuun ja kävin vaihtamassa 4K tilan. Pätkiminen loppui siihen.
Netflix auki ja heti sama virheilmoitus.
Taitaa siis olla yhteensopivuusongelma viihdeboksin ja telkkarin välillä.

Ottaa jo hieman päähän että vaihdoin vanhan boksin uuteen viihde premiumiin.
Nyt sitten pitäisi ilmeisesti mennä kauppaan ostamaan uus telkkari, jos haluaa toimivan yhteen.
Kalliiksi tulee yksi hemmetin digiboksi päivitys. Vanhalla boksilla sentäs toimi kaikki ja netflixiäkin sai katella.
Ja sitten jos ostamaan uutta telkkaria niin enhän mä enään tartte tota digiboksia mihinkään kun kaikki telkkarit on smartti malleja joissa netflix itsessään. Kiitti letuista.

Tuo aikaisempi kommentti jostain syystä jäi tarkistuhaaviiin mutta nyt tuli läpi tähän keskusteluun. 

Eli uusi Viihdeboksi ei nyt apua tähän häsmäkkään tarjonnut?  Ymmärsinkö oikein, että 4K-valinnalla tuo räpsiminen loppui, mutta Netflix heitti nykyisillä liitännöillä vikaherjaa vastaan? :thinking:

 

Loppuiko tuo Netflixin ongelmointi tuolla HDMI-johdon vaihtamisella porttiin 1 jossa tuo ARC-tuki on vai joutuuko sovelluksen kanssa edelleen painimaan? 

Olisko jäänyt yhden miedon voimasanan takia se eka viesti sitten matkalle.

Ymmärsit oikein räpsyt, eli fullhd resoluutiolla tavallaan katkesi yhteys telkkariin 10-20 sekunnin välein ja palasi parissa sekunnissa takaisin. Myös fullhd teki samaa netflix virhettä. 4K ei enään pätkinyt, mutta virhe oli toistuva, eikä merkitystä millä portilla hdmi johto oli telkkarissa kiinni.
Välillä toimi ja välillä ei. Useinmiten ei. Ja tosiaan tuota fullhd pätkimistä tekee molemmilla bokseilla. Tai en ole nyt kokeillut uudella palata fullhd, enkä haluakaan kokeilla kun muuten nyt toimii :)

Uusi boksi kun oli päivittänyt itsensä ja asetukset laitettu kuntoon, niin uusikin boksi toisti virheen. Hieman myöhemmin kokeiltiin taas ja sitten toimi. Sen jälkeen ei vika ole nyt toistunut.

Toki edellinen boksi alkoi lopulta vääntämään kuvaa aivan sekaisin ja katkaisi kuvan vaikka olisi ollut vain boksin omassa valikossa.

Mutta toistaiseksi nyt pelaa ja seurailen tilannetta.

Lauantai aamun päivitys.
Kaukosäädin ei käynnistä boksia. Piti näpäyttää boksin kyljestä painiketta, jotta käynnistyi.
Sen jälkeen kaukosäädin toimii taas.

No ensimmäisenä Netflix kokeiluun ja sama virheilmoitus tulee ruutuun.
Eli jossain mättää, mutta ei hajua missä.

Tuo kaukosäädin toimimattomuus oli uusia asia. Sen ei luulisi liittyvän telkkariin mitenkään.

Tiistai päivitys.
Youtube sovellus ilmoittaa jokaisessa videossa virhettä ja mutisee HDCP puutteesta.
Netflix lataa videon 24% ja jumittaa koko laitteen siihen.
Virtajohto irti hetkeksi ja sen jälkeen kaikki taas toimii kuten kuuluu.
Puuduttavaa touhua….

Aikaa kuluu ja on se todettava, että toi vimmatun boksi ei osaa käyttäytyä mun telkkarin kanssa.
Välillä toimii ja välillä kitisee hdcp tuesta tai sitten netflix virheestä, joka ilmeisesti viittaa samaan tuen “puutteeseen”. Välillä auttaa virtajohdon irroitus ja uudelleen käynnistys.
Useimmiten paiskaan vaan laitteen kiinni ja kiroan surkeat vehkeenne suohon.
Ei pitäisi olla vaikeaa saada yleistoimivaa laitetta aikaiseksi, mutta hei.. sehän maksaa vähän enemmän. Eli vaihetaan laitteita vuoden välein ja testataan näitä asiakkailla.
 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

Aikaa kuluu ja on se todettava, että toi vimmatun boksi ei osaa käyttäytyä mun telkkarin kanssa.
Välillä toimii ja välillä kitisee hdcp tuesta tai sitten netflix virheestä, joka ilmeisesti viittaa samaan tuen “puutteeseen”. Välillä auttaa virtajohdon irroitus ja uudelleen käynnistys.
Useimmiten paiskaan vaan laitteen kiinni ja kiroan surkeat vehkeenne suohon.
Ei pitäisi olla vaikeaa saada yleistoimivaa laitetta aikaiseksi, mutta hei.. sehän maksaa vähän enemmän. Eli vaihetaan laitteita vuoden välein ja testataan näitä asiakkailla.
 


Pahoittelut tilanteesta :/ Selvitämme asiaa lisää ja palaamme sinulle asiaan.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

@Timo81 
Vähän ikävempiä uutisia tähän liittyen. 
Tämä kyseinen ongelma koskee vain muutamia Philipsin tv-malleja ja näin ollen vika on hankala selvittää varsinkaan, kun ei ole löydetty oikeanlaista mallia testiin ja ns. koekappaleeksi :/ 

Nyt olisi Elisalla elämänsä tilaisuus.

Elisa tarjoaa uuden telkkarin mulle ja minä voin lahjoittaa tuon ongelma mallin tutkittavaksi. 😁

Osallistu keskusteluun