Skip to main content
Vastattu

Olenkohan ainoa jolla tatallennusten toisto pätkii (kuva ja ääni, tosin eri aikaan)?

  • 23. helmikuuta 2021
  • 8 kommenttia
  • 1096 katselukerrat

Vantaa

Moro,

Nyt on jonkin aikaa ollut tuskana kaksi ongelmaa:

1.)Kuva pysähtyy

Tallennusta katsottaessa kuva pysähtyy joksikin ajaksi. Samaan aikaan äänestä kuulee, että ohjelma jatkuu taustalla. Sitten hetkeä myöhemmin, ohjelma lähtee taas rullaamaan.

Korjaus tähän on pause, pikku kelaus taaksepäin, ja taas toimii sujuvasti. Tätä tapahtuu päivällä ja yöllä.

 

2.)Äänet katoaa hetkeksi

Tämä on vastaava kuin eka kohta, mutta tässä vain ääni häviää ja ohjelma jatkuu normaalisti. Jonkin aikaa, ja sitten taas saadaan ääni mukaan.

 

Boxi on VDSL:ssä kiinni verkkojohdolla. Muita ongelmia verkossa en ole havainnut. Ja sanoisin, että tämä ongelma esiintyy vain tallennusten kanssa. Kun katsoo ohjelmia suorana, ei samaa tapahdu.

 

Korjauksena olen kokeillut virtaboottia laitteelle, mutta ei tunnu auttavan.

 

Onko tämä rangaistus, kun en ole hommannut premium asiakkuutta?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs

tahoja kirjoitti:

Moi:)

Mulla täysin sama ongelma.

Dna.n kiintee laajakaista,

mitä ihmettä pitäs tehdä?

Äänet lähtee ja hetkeks kun katkasee tv.n niin auttaa, mutta ei sekää pitkälle auta.

 

Ei ole premium boksi, se käytössä tyttärellä. Ei ole huomannut samaa vikaa ja sama taloyhtiökin

Moro! Ootko jo kerinnyt testaamaan nää ohjeet? :)
 

 

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 23. helmikuuta 2021

Tallennusten toistossa olevia ongelmia on ollut muillakin käyttäjillä. Yleensä äänen ja/tai kuvan pätkimiseen tai muihin kuvassa esiintyviin häiriöihin liittyy tavalla tai toisella nettiyhteydessä olevat häiriöt. Käytännössä nämä ovat joko häiriöitä langattomassa verkossa tai käyttäjällä on käytössään mobiililaajakaista kiinteän sijaan.

 

Jos sinulla on kuitenkin laite kiinni kiinteässä laajakaistassa, vieläpä verkkokaapelilla, ei nettiyhteys todennäköisesti ole syypää näihin ongelmiin. Jos tuo virtajohdon tuuletus ei korjaa ongelmaa, suosittelen palauttamaan digiboksin tehdasasetuksiin sekä tyhjentämään laitteen sisäisen muistin. Nämä toimenpiteet yleensä auttavat vastaavissa ongelmissa. Ohjeita voi kurkata täältä.

 

Onko sinulla Elisa Viihteessä käytössä mitään suoratoistopalvelua? Jos on, toimiiko suoratoistopalveluiden kautta katsottavat ohjelmat / elokuvat normaalisti?

 

PS. Elisalla on havaittu ongelmia Viihteen toiminnassa joillain asiakkailla. Linkki aiheeseen: Elisa Viihteen kuvassa tai äänessä häiriöitä | OmaYhteisö


Vantaa
  • Keskustelija
  • 23. helmikuuta 2021

@Dj_God 

Tuo Suvin kuvaama ongelma häiriöstä kyllä sopii kuin nenä päähän. Joten kiinnostaisi tietää onko tuosta mitään tarkempaa tietoa jaossa? Tuo resetti kuitenkin tyhjentää varmaan suoratoisto tunnuksetkin?

 

ps. En ole varma onko apua, mutta nuo haut on muuttunueet muutaman kerran. Joku aika sitten meillä oli lista tännä vanhoja hakuja (haut 1), ja jonkin pätkäsyn jälkeen lista olikin tyhjä (haut 2). No, en sitä sen enempää ajatellut, vaan uusilla tallennushauilla aloin sitä täyttämään. Aikaa kulu, ja jokin aika sitten saatiin takaisin ne edelliset haut (haut 1). Ja sitten kävin jo ihmettelemään, kunnes nyt pari päivää sitten ne vanhat haut muuttuivat taas ja “haut 2” tulivat taas takaisin. Ilmeisesti jonkin verran muuttelette meidän profiileja, vai miten tämä on mahdollista?


Eekooo
Forum|alt.badge.img+2
  • Avulias
  • 23. helmikuuta 2021

Tähän ongelmaan ei näytä kyllä auttavan resetoinnit/uudelleen hakemiset jne.  Vaikka ei mitään tekis, kun on menny hermot jatkuvasta kelaamisesta tms., ja jatkaa taas seuraavana päivänä pätkineen tallenteen katselua, niin jopas taas toimii.  Laitteeni on ihan kaapelilla kiinni seinässä, ei mikään mobiili ;-)


Vantaa
  • Keskustelija
  • 24. helmikuuta 2021

Saako tuota “vastattu” tagia pois? Normaalistihan kirjoituksen aloittajan pitäisi olla mahdollista hyväksyä tai hylätä vastaus. Itse ongelmahan lienee kuitenkin siellä palvelimien päässä.


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 24. helmikuuta 2021

Kyllähän sen pois saa.
Tuossa vastauksessa vaan tuli ilmi, että ongelma johtuu tällähetkellä tuosta yleisestä viasta jolloin tuo aiempi vastaus osittain kyllä vastasi kysymykseen :) 


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 25. maaliskuuta 2021

Onko @Vantaa toimivuus ollut sulla nyt millä tasolla?


tahoja
  • Avulias
  • 26. maaliskuuta 2021

Moi:)

Mulla täysin sama ongelma.

Dna.n kiintee laajakaista,

mitä ihmettä pitäs tehdä?

Äänet lähtee ja hetkeks kun katkasee tv.n niin auttaa, mutta ei sekää pitkälle auta.

 

Ei ole premium boksi, se käytössä tyttärellä. Ei ole huomannut samaa vikaa ja sama taloyhtiökin


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 30. maaliskuuta 2021
tahoja kirjoitti:

Moi:)

Mulla täysin sama ongelma.

Dna.n kiintee laajakaista,

mitä ihmettä pitäs tehdä?

Äänet lähtee ja hetkeks kun katkasee tv.n niin auttaa, mutta ei sekää pitkälle auta.

 

Ei ole premium boksi, se käytössä tyttärellä. Ei ole huomannut samaa vikaa ja sama taloyhtiökin

Moro! Ootko jo kerinnyt testaamaan nää ohjeet? :)