Skip to main content
Vastattu

Päivitys looppi

  • 11. huhtikuuta 2019
  • 51 kommenttia
  • 3400 katselukerrat

Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

51 kommenttia

Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 633 kommenttia
  • 30. toukokuuta 2019
Viihteen kaukosäätimissä toki on myös GUIDE-nappi mistä ohjelmaopas avautuu.

  • Keskustelun aloittaja
  • Kommentaattori
  • 34 kommenttia
  • 30. toukokuuta 2019
Täs ei oo mikä avais ohjelmaoppaan. Kyseisen kanavan ohjelmatiedot kyl aukee menun oikeella puolella olevalla.


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 2934 kommenttia
  • 31. toukokuuta 2019
Äh, toi on toi ensimmäinen versio kaukosäätimestä. Uudemmissa löytyy erillinen nappi EPG:lle, saatavilla täältä :)

Ja toi Menun vajaavuus ei ihan normaalille omaan silmään näytä, olkoonkin vain että boksi ei ole aktiiviseen soppariin liitetty. Koita palautella tehdasasetukset jos lataisi vähän enemmän sisältöä sinne?

  • Keskustelun aloittaja
  • Kommentaattori
  • 34 kommenttia
  • 31. toukokuuta 2019
Kokkeilin mut ei auttanu. Pitää kokeilla vielä sitä hard resettiä boksin keulasta.

  • Keskustelun aloittaja
  • Kommentaattori
  • 34 kommenttia
  • 1. kesäkuuta 2019
Ei vaikutusta asiaan vaikka hard reset, sisäisen muistin nollaus, jne. Etusivu pysyy viel tällasena:


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 10. tammikuuta 2020

Ajattelin antaa Elisan viihteelle uuden mahdollisuuden vuosien jälkeen ja jäin samaan boot-looppiin. Boxi käynnistyi normaalisti kun yhdistin wlaniin alkoi päivityksiä tippumaan kaikki meni hyvin kunnes yritti ladata 8.4.03-120 jonka jälkeen laite vain vilkuttaa tervetuloa sivua. Resetin jälkeen yhdistää automaattisesti wlaniin ja alkaa lataamaan samaa päivitystä ja taas ollaan jumissa. Mikäs tähän oli aiempi ratkaisu?


  • Keskustelun aloittaja
  • Kommentaattori
  • 34 kommenttia
  • 10. tammikuuta 2020

Tää oli ratkaisu. Sen jälkeen veti päivityksiä eteenpäin. Boksi vieläkin käytössä, tosin en pidä netissä ku ei oo tarvetta sen olla netissä niin mitä suotta. Pistäpä kyselyä eteenpäin.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi B K

Boksissasi on aika vanha firmis, 7.2.01-784. Tuota ei saa suoraan päivitettyä uusimpaan tällä hetkellä, laitoin sinulle asetuksiin 7.6.01-109 firmiksen, johon päivitys onnistuu. Boksisi on ilmeisesti ollut useita vuosia käyttämättömänä.

 


Forum|alt.badge.img+15
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 299 kommenttia
  • 10. tammikuuta 2020
ss-mies kirjoitti:

Ajattelin antaa Elisan viihteelle uuden mahdollisuuden vuosien jälkeen ja jäin samaan boot-looppiin. Boxi käynnistyi normaalisti kun yhdistin wlaniin alkoi päivityksiä tippumaan kaikki meni hyvin kunnes yritti ladata 8.4.03-120 jonka jälkeen laite vain vilkuttaa tervetuloa sivua. Resetin jälkeen yhdistää automaattisesti wlaniin ja alkaa lataamaan samaa päivitystä ja taas ollaan jumissa. Mikäs tähän oli aiempi ratkaisu?

 

Vaihtelevia vikoja näissä on ollut. Tässäkin ketjussa oli alunperin niin vanha firmis, ettei sitä automaattisesti saanut päivitettyä.

 

Koitappa tätä ensimmäiseksi:

Manuaalinen digiboksin ohjelmistopäivitysten tarkistaminen

Tapa 1: Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimmat päivitykset.


  • Keskustelun aloittaja
  • Kommentaattori
  • 34 kommenttia
  • 10. tammikuuta 2020

Ss-miehen ongelma on aivan sama mitä mulla oli alunperin. Eli boksissa on vanha firmis ja lähti päivittelee niitä hyvin kunnes jää jumii tohon yhteen. Sit ku annatte sille ton firmiksen mitä mulleki niin jatkaa siitä eteenpäin oikein iloisesti. Ei tartte tehdä mitään turhia kikkoja. Mä tein mulle vaikka mitkä kikat sillon ja ainoa joka auttaa on ton firmiksen antaminen (7.6.01-109) Elisalta niin homma jatkuu taas. Tai jos ei tolla toimi niin pari vuotta saattanu tehdä vaikutusta.


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 11. tammikuuta 2020
mikalin kirjoitti:

Koitappa tätä ensimmäiseksi:

Manuaalinen digiboksin ohjelmistopäivitysten tarkistaminen

Tapa 1: Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimmat päivitykset.

Tätä koitettu useampaan otteeseen ja niinkuin tuola aiemmin mainitsin jämähtää kohtaan jossa yrittää päivittää tuota uusinta versiota “upgrader 7.5.00.3” → 8.4.03-120

 

Koitettu pitää virtoja poissa, kokeiltu toisella muuntajalla, wifi tukiasema pois käytöstä, verkkokaapeli kiinni, irti jne.


KooMikko
Forum|alt.badge.img+20
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1010 kommenttia
  • 11. tammikuuta 2020

Olisikos eilinen täysikuu puolivarjopimennyksineen aiheuttanut ongelmia? :wink:
Joskus tuntuu, että kaikki saattaa vaikuttaa mitä ihmeellisemmin.


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 2934 kommenttia
  • 16. tammikuuta 2020

Moro @ss-mies ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Lisäiletkö profiiliisi yksityisiin muistiinpanoihin tuon boksin MAC S/N koodin niin vilaistaan jos saataisiin täältä nytkähtämään eteenpäin? :) 


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 21. tammikuuta 2020

Itellä on kanssa samanlaista vikaa Upgrader 7.1.2.13 kanssa, otin boxin pitkästä aikaan käyttöön ja haluaisin saada netflixin näkymään, mutta ei päästä päivytystä asentamaan vaan pyrkii yhdistämään USB laitteelle.


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 2934 kommenttia
  • 22. tammikuuta 2020
Tahis kirjoitti:

Itellä on kanssa samanlaista vikaa Upgrader 7.1.2.13 kanssa, otin boxin pitkästä aikaan käyttöön ja haluaisin saada netflixin näkymään, mutta ei päästä päivytystä asentamaan vaan pyrkii yhdistämään USB laitteelle.

Moro @Tahis ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Olitko jo koittanut nuo sisäisen muistin alustukset ja tehdasasetusten palautukset ja niiden perään tuon pakotetun ohjelmistopäivityksen? Ohjeet löytyy täältä :) Jos ei apuja, niin lisäile profiiliisi asiakasnumero niin katsotaan jos saataisiin tätä kautta edistymään :) 


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 22. tammikuuta 2020

Vieläkin pyrkii hakemaan päivitystä USB laitteelta, jolloin pysähtyy "Error P5" asiakasnumero lisätty profiiliin


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 2934 kommenttia
  • 23. tammikuuta 2020
Tahis kirjoitti:

Vieläkin pyrkii hakemaan päivitystä USB laitteelta, jolloin pysähtyy "Error P5" asiakasnumero lisätty profiiliin

Lisäätkö vielä yksityisiin muistiinpanoihin tuon digiboksin pohjassa olevan MAC (S/N) koodin? :) 


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 23. tammikuuta 2020
Patomiäs kirjoitti:
Tahis kirjoitti:

Vieläkin pyrkii hakemaan päivitystä USB laitteelta, jolloin pysähtyy "Error P5" asiakasnumero lisätty profiiliin

Lisäätkö vielä yksityisiin muistiinpanoihin tuon digiboksin pohjassa olevan MAC (S/N) koodin? :) 

Lisätty.. :) 


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 633 kommenttia
  • 23. tammikuuta 2020

Mikä tuon boksin malli on? Kuinka vanha se on ja onko se ollut koskaan käytössä?

Kyselen siksi, että tuolla mac-osoitteella löytyy järjestelmistämme hyvin vähän tietoa.

 

Huom! Sopimuksettomalla laitteella ei voi katsoa Netflixiä, laite toimii vain tavallisena DVB-digiboksina.


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 23. tammikuuta 2020

Iha täysin varma en ole onko loota ollut koskaan käytössä ja on ainakin yli 5 vuotta vanha. Malli on N7700-T2C-4-D


Vanillja
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 52 kommenttia
  • 23. tammikuuta 2020

Laitat

Tahis kirjoitti:

Iha täysin varma en ole onko loota ollut koskaan käytössä ja on ainakin yli 5 vuotta vanha. Malli on N7700-T2C-4-D

 

No jopas nyt, olisiko sinun mahdollista vaikka laittaa meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi  niin voitaisiin tarkemmin tuota sinun sopimusta kurkata yhdessä? :relaxed:


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 8. kesäkuuta 2021

Minulla ei ole Elisa Viihde sopimus voimassa. Olen käyttänyt vuoden verran N7700-TC-4-D digiboksia ongelmitta. WLAN on ollut kytkettynä. Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä laite kysyi päivitetäänkö ja vastasin ei. Seuraavana päivä laite jäi samanlaiseen boot-looppiin kuin tässä ketjussa on edellä kerrottu. Olen tehnyt ohjelmistopäivityksen ja tehdasasetusten palautuksen useita kertoja ohjeen mukaan https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/. Laite päivittää versioon 8.4.03-135, Upgrader V8.4.02.17. Käynnistettäessä tulee sininen ruutu jossa elisa VIIHDE logo, sen jälkeen alas teksti Tervetuloa, ja uudelleen sininen ruutu, jossa elisa VIIHDE logo. Jää tähän looppiin. Olen kokeillut resetoinnin jälkeen ilman WLAN:a (ei WLAN asetuksia laitteeseen ja varmuudeksi WLAN purkki virrattomaksi) ja WLAN:n kanssa. Mikäs tähän on ratkaisu? Voin lähettää MAC-osoitteen.


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1477 kommenttia
  • 8. kesäkuuta 2021

Morjes @E-li-sa ja tervetuloa OmaYhteisöön! :blush: 

Jos pistät OmaYhteisön profiilisi Elisan asiakasnumerosi (jos sinulla on semmoinen vielä voimassa) ja yksityisiin muistiinpanoihin tuon digiboksin pohjassa olevan MAC (S/N) koodin niin voidaan kurkata tilanne, mutta en uskalla luvata satavarmaksi että saadaan tuo päivitys ajettua :slight_smile:  katsotaan!


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 10. kesäkuuta 2021
draakki kirjoitti:

Morjes @E-li-sa ja tervetuloa OmaYhteisöön! :blush: 

Jos pistät OmaYhteisön profiilisi Elisan asiakasnumerosi (jos sinulla on semmoinen vielä voimassa) ja yksityisiin muistiinpanoihin tuon digiboksin pohjassa olevan MAC (S/N) koodin niin voidaan kurkata tilanne, mutta en uskalla luvata satavarmaksi että saadaan tuo päivitys ajettua :slight_smile:  katsotaan!

Laitoin pyytämäsi tiedot profiiliini. Kiitos jo etukäteen :slight_smile:


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2388 kommenttia
  • 10. kesäkuuta 2021
E-li-sa kirjoitti:
draakki kirjoitti:

Morjes @E-li-sa ja tervetuloa OmaYhteisöön! :blush: 

Jos pistät OmaYhteisön profiilisi Elisan asiakasnumerosi (jos sinulla on semmoinen vielä voimassa) ja yksityisiin muistiinpanoihin tuon digiboksin pohjassa olevan MAC (S/N) koodin niin voidaan kurkata tilanne, mutta en uskalla luvata satavarmaksi että saadaan tuo päivitys ajettua :slight_smile:  katsotaan!

Laitoin pyytämäsi tiedot profiiliini. Kiitos jo etukäteen :slight_smile:


Otimme tämän selvitykseen, palataan asiaan!


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2388 kommenttia
  • 10. kesäkuuta 2021

@E-li-sa - tutkittiin tilannetta ja vaikuttaa siltä että tuo boksi on kyllä päivittynyt jo. Tuo looppi mitä digiboksi tekee viittaa nyt jotenkin ihan käynnistyksessä olevaan ongelmaan. Jos tuo ei ilman nettiäkään käynnisty eikä perustoimenpiteet auta, niin tässä ei todennäköisesti ole paljoa tehtävissä :(

 

Oliko sulla minkälaisessa käytössä tuo digiboksi nyt muuten ollut?


Osallistu keskusteluun