Vastattu

TV:n kuva pikselöityy Elisa Viihde Premiumilla

  • 27 May 2023
  • 4 kommenttia
  • 198 katselukerrat

Heips! 

Meillä on Mobiilireititin 3G/4G MF286D ja elisa viihde premium + digiboxi.

Isona ongelmana on kun ohjelmia katsotaan suoraan, kuva pikselöityy jatkuvasti. Todella ärsyttävää. Näin tapahtuu ainoastaan boxin kautta katsottaessa. Suoraan television kautta katsottaessa näin ei tapahdu. Tallenteita katsottaessa ei myöskään ongelmaa ole. Tälle sietäs taas tapahtua parannus!! Joka kuukausi maksan ison summan huonosta kuvanlaadusta.

 

 

EDIT 1.6.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi ja siistitty kirosana pois OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti -draakki

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki 1 June 2023, 15:27

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Joko mobiililaajakaistassa tai langattomassa yhteydessä ongelma.

Testaapa liittää digiboksi ja modeemi toisiinsa kaapelilla.

Asutko 5G-alueella ? 5G-liittymä ja uudempi reititin käyttöön.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Joko mobiililaajakaistassa tai langattomassa yhteydessä ongelma.

Testaapa liittää digiboksi ja modeemi toisiinsa kaapelilla.

Asutko 5G-alueella ? 5G-liittymä ja uudempi reititin käyttöön.

Mikäli se 5G kuuluu/toimii paremmin..

Asun 5g alueella, joten voisin kysellä elisalta uudempaa reititintä. Käytössä tuo versio ollu reilun pari vuotta ja muutama kuukausierä olis vielä maksamatta. 

Kiitos vinkistä :)

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Asun 5g alueella, joten voisin kysellä elisalta uudempaa reititintä. Käytössä tuo versio ollu reilun pari vuotta ja muutama kuukausierä olis vielä maksamatta. 

Kiitos vinkistä :)


Kiva jos tästä vinkistä on hyötyä! 😊 Ainakin kokeilemisen arvoinen juttu testata. ​​

Toki kannattaa aloittaa ihan sillä, että kokeilee kytkeä tuon ZTE MF286D reitittimen ja Elisa Viihteen digiboksin toisiinsa suoraan vähintään CAT5e tai CAT6 -tasoisella verkkokaapelilla, jotta Viihde ei varmasti ole wifi-verkon varassa. Tällä saa rajattua jo hyvin ongelman juurisyytä. 🙂​​​​​ 

Jos hankit uuden 5G-reitittimen esim. Elisan asiakaspalvelun kautta tai suoraan verkkokaupasta, reitittimellä on automaattisesti 28 päivän etämyynnin peruutus- ja palautusoikeus, joten 5G:tä voi testata ensin kotosalla rauhassa. Jos ongelma ei katoakaan laitteiden päivittämisellä, 5G-reitittimen voi tarvittaessa palauttaa etämyynnin peruutusajan puitteissa alkuperäisessä pakkauksessaan ja mukana tulleiden kilkkeiden kanssa. 👍🏼 Matalan kynnyksen apua uuden laitteen hankintaan saa esimerkiksi Elisan someasiakaspalvelusta Facebookista tai Twitteristä. 😊

Osallistu keskusteluun