Hei,
Olen ollut Elisan tyytyväisenä asiakkaana 1992 lähtien, eikä suurempia moitteita ole palveluista ollut. Käytän myös laajasti palveluita niin puhelimissa, tietoturvassa, internetissä kuin TV puolella (Viihde palvelutvuodesta 2012 alkaen). Olen myös kertaalleen saanut ongelmitta vaihdettua Viihteen digiboksin ja palvelun yhteydessä tulevan nettiyhteyden päätelaitteet (kuuluvat alkuperäisen tekemäni sopimuksen mukaan palveluun).
Nyt kuitekin, kun laitteiden Ikä on noin 6-7 vuotta ja digiboxi pätkii säännöllisesti kesken lähetyksen ja netin päätelaitteet kanavista kaksi on täysin kuolleita ja wlan pätkii pahasti, ajattelin kysellä asiakaspalvelusta mitä olisi tehtävissä. Asiakaspalvelun "Ville" auttoikin hyvin ja sovimme, että laitteet ovat jo sen verran vanhoja, että ne voitaneen uusia. Toki tarjosi minullepremium viihdettä, mutta en koe saavani siitä mitään lisäarvoa, mistä maksaisin 5€/kk lisää, joten päädyttiin perinteiseen mutta uudempaan boxiin. Ja eikun odottamaan teknisen tuen yhteydenottoa, joka hoitaisi laitteiden lähetyksen.
Parin tunnin odottelen jälkeen tekninen tuki soittaa, toteaa suorilta, ettei laitteita uusita, ellen tee uutta määräaikaista sopimusta tai maksa 140€ boxin vaihdosta. Netin päätelaitetta ei kuulemmakahden vuoden takuun jälkeen uusita. Yritin vielä vedota sopimuksemme (johon laitteet kuuluvat kk maksua vastaan alkuperäisen sopimuksen mukaan) ja kerroin vieläasiakaspalvelun/myyjän kanssa tekemääni sopimusta laitteiden vaihdosta. Ei vaikutusta, kaverieisuostunutlaitteita uusimaan.
Mikä on nyt teidän sopimuksenne pitävyys näiden laitelupausten kanssa? Onko tosiaan niin, etten pysty tekemänne sopimuksen puitteissa saamaan uusia päätelaitteita, jotta palvelunne toimisi, kuten pitää? Ihmetystä herättää myös asiakaspalvelunne ja tuotantonne yhteispeli, koska vahva uskoni on, että, mitä myyjä lupaa, on se myös myyjää sitova suullinen (ja nauhoitettu) sopimus minun suuntaani.
T. Epäuskoinen