Vastattu

Elisa Viihde tallenteiden ääni katoaa välillä

  • 2 February 2021
  • 23 kommenttia
  • 1795 katselukerrat

Mistä haen vikaa, Elisa Viihteen tallenteiden ääni katoaa nykyään usein jopa minuuteiksi? oli tallennuskanava iham mikä tahansa. Olen päivittänyt kaikki ohjelmistot ja laitteet, olen lyhentänyt internetjohtoa, olen kääntänyt television ylösalaisin, olen vaihtanut ladattavat paristot kaukosäätimiin, olen tanssinut sadetanssin, olen sammuttanut laitteet lukuisia kertoja. Mikään ei auta. Onko vika siis kuitenkin Elisan päässä?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg 5 February 2021, 17:56

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

23 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki

Meillä tehnyt samaa ehkä parisen viikkoa. Ääni katkeaa hetkeksi, muutamasta sekunnista muutamaan kymmeneen sekuntiin. Lisäksi välillä kuva jää paikalleen mutta ääni jatkuu. Molemmat tulevat satunnaisesti eri tallenteilla, riippumatta kanavasta.

Meillä tehnyt samaa ehkä parisen viikkoa. Ääni katkeaa hetkeksi, muutamasta sekunnista muutamaan kymmeneen sekuntiin. Lisäksi välillä kuva jää paikalleen mutta ääni jatkuu. Molemmat tulevat satunnaisesti eri tallenteilla, riippumatta kanavasta.

Tämä. 

Missä vika, Elisa Viihde?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +5

Meillä tehnyt samaa ehkä parisen viikkoa. Ääni katkeaa hetkeksi, muutamasta sekunnista muutamaan kymmeneen sekuntiin. Lisäksi välillä kuva jää paikalleen mutta ääni jatkuu. Molemmat tulevat satunnaisesti eri tallenteilla, riippumatta kanavasta.

 

Meillä sama, viimeksi tänään. Kuva pysähtyy, ääni jatkaa taustalla. Tai sitten ääni katoaa kokonaan. Nuo oli samassa tallenteessa muutaman minuutin välein.

Kunniamerkki +1

Sama vika on myös digiboksilla katsottaessa (löytyy oma keskusteluketju asiasta). Eipä ole kukaan Elisalta ehtinyt vielä kommentoida mitään. 

Meillä tehnyt samaa ehkä parisen viikkoa. Ääni katkeaa hetkeksi, muutamasta sekunnista muutamaan kymmeneen sekuntiin. Lisäksi välillä kuva jää paikalleen mutta ääni jatkuu. Molemmat tulevat satunnaisesti eri tallenteilla, riippumatta kanavasta.

 

Meillä sama, viimeksi tänään. Kuva pysähtyy, ääni jatkaa taustalla. Tai sitten ääni katoaa kokonaan. Nuo oli samassa tallenteessa muutaman minuutin välein.

Samaa on tehnyt eri tallenteilla parisen viikkoa ElisaViihde Premiumilla. Toinen boxi kiinni langallisesti ja toinen boxi langattomasti. Vika esiintyy kummassakin boxissa. Yhteytenä 1 GB/1GB valokuitu.

Käyttäjätaso 3

Samoin täällä tallenteet välillä pätkii, tarkistin just, että kun kelaa vähän taaksepäin, ääni alkaa taas kuulua eli ei puutu tallenteesta.  Itsellä Viihde Premium ja asun pari kuukautta sitten valmistuneessa uudessa kerrostalossa, jossa Elisan kaapeli.

Sama minulla, ääni pätkii, tallenteet jää jumiin, tv ohjelman ääni tulee tallennetta katsoessa läpi. On buutattu, irrotettu piuhoja jne jene. Wifilaite noin puoli vuotta vanha, boksi 3 kk. Ei hyvältä näytä, ja täydellä hinnalla. Alkuun toimi ok, nyt kolmatta viikkoa taistelua, kellonajasta riippumatta. Huoh!  Onko kukaan saanut Elisalta tähän vastausta??

Samoin täällä tallenteet välillä pätkii, tarkistin just, että kun kelaa vähän taaksepäin, ääni alkaa taas kuulua eli ei puutu tallenteesta.  Itsellä Viihde Premium ja asun pari kuukautta sitten valmistuneessa uudessa kerrostalossa, jossa Elisan kaapeli.

Saman huomasin, että kelaamalla hieman taaksepäin, ääni kuuluu taas. Toisinaan saa tosin tehdä tuota viiden minuutin välein...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Alkuun pahoitteluni ongelmista mitä täällä näkyy useammalla esiintyvän :( Muutama varmistava kysymys:
-Onko tehdasasetusten palautuksella, modeemin resetoinnilla, sadetanssilla, käytännössä millään toimenpiteellä ollut minkäänlaista - edes hetkellistä - auttavaa vaikutusta?
-Toistuuko ongelma vain tallenteissa vai onko ongelmaa myös suorilla kanavilla (DVB- tai IPTV-lähteellä)  tai suoratoistopalveluissa?
-Onko kenelläkään auttanut vaihto Ethernet - Wi-Fi 2.4GHz - Wi-Fi 5GHz välillä?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Mä oon huomannu live-kanavissa jäätymistä, tallenteita aika vähän katselen N7800 boksilla. Käytössä unicast-kanavat, yhteytenä kokeiltu sekä WLAN, että ETH. WAN-yhteyksinä kokeiltu 5G ja VDSL, ei vaikutusta. Kuvatun kaltaisia ongelmia ei itselläni ole ikinä aikaisemmin ollut. 

Kanavan vaihto ja takaisinpaluu on ongelman hetkellisesti poistanut, mutta se on saattanut uusiutua saman illan aikana.

Alkuun pahoitteluni ongelmista mitä täällä näkyy useammalla esiintyvän :( Muutama varmistava kysymys:
-Onko tehdasasetusten palautuksella, modeemin resetoinnilla, sadetanssilla, käytännössä millään toimenpiteellä ollut minkäänlaista - edes hetkellistä - auttavaa vaikutusta?
-Toistuuko ongelma vain tallenteissa vai onko ongelmaa myös suorilla kanavilla (DVB- tai IPTV-lähteellä)  tai suoratoistopalveluissa?
-Onko kenelläkään auttanut vaihto Ethernet - Wi-Fi 2.4GHz - Wi-Fi 5GHz välillä?

Millään toimenpiteillä ei ole vaikutusta. Ongelma on minulla vain tallenteita katsottaessa. Ja jatkuu edelleen.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Alkuun pahoitteluni ongelmista mitä täällä näkyy useammalla esiintyvän 😞 Muutama varmistava kysymys:
-Onko tehdasasetusten palautuksella, modeemin resetoinnilla, sadetanssilla, käytännössä millään toimenpiteellä ollut minkäänlaista - edes hetkellistä - auttavaa vaikutusta?
-Toistuuko ongelma vain tallenteissa vai onko ongelmaa myös suorilla kanavilla (DVB- tai IPTV-lähteellä)  tai suoratoistopalveluissa?
-Onko kenelläkään auttanut vaihto Ethernet - Wi-Fi 2.4GHz - Wi-Fi 5GHz välillä?

Millään toimenpiteillä ei ole vaikutusta. Ongelma on minulla vain tallenteita katsottaessa. Ja jatkuu edelleen.

 

Auttaako tallenteesta poistuminen ja takaisin tuleminen edes hetkellisesti? Eli saatko sillä katsottua ohjelmaa eteenpäin vai onko homma ihan jumissa? Ja jos saat katsottua pätkissä, niin kuinka pitkissä pätkissä suurinpiirtein tuo etenee?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Meillä tehnyt samaa ehkä parisen viikkoa. Ääni katkeaa hetkeksi, muutamasta sekunnista muutamaan kymmeneen sekuntiin. Lisäksi välillä kuva jää paikalleen mutta ääni jatkuu. Molemmat tulevat satunnaisesti eri tallenteilla, riippumatta kanavasta.

Samat viat myös täällä. Boksi kytketty Ethernet-kaapelilla. Boksina N7800.

Alkuun pahoitteluni ongelmista mitä täällä näkyy useammalla esiintyvän 😞 Muutama varmistava kysymys:
-Onko tehdasasetusten palautuksella, modeemin resetoinnilla, sadetanssilla, käytännössä millään toimenpiteellä ollut minkäänlaista - edes hetkellistä - auttavaa vaikutusta?
-Toistuuko ongelma vain tallenteissa vai onko ongelmaa myös suorilla kanavilla (DVB- tai IPTV-lähteellä)  tai suoratoistopalveluissa?
-Onko kenelläkään auttanut vaihto Ethernet - Wi-Fi 2.4GHz - Wi-Fi 5GHz välillä?

Millään toimenpiteillä ei ole vaikutusta. Ongelma on minulla vain tallenteita katsottaessa. Ja jatkuu edelleen.

 

Auttaako tallenteesta poistuminen ja takaisin tuleminen edes hetkellisesti? Eli saatko sillä katsottua ohjelmaa eteenpäin vai onko homma ihan jumissa? Ja jos saat katsottua pätkissä, niin kuinka pitkissä pätkissä suurinpiirtein tuo etenee?

Hetkellisesti auttaa. Olen luopunut toivosta, annan vain olla ja odotan että ääni palaa tai kuva pyörii taas. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Jos tuota vielä tapahtuu, että ääni/kuva pysähtyy mutta toinen jatkaa toimintaansa, kannaattaa kurkata tämä ketju

Boxin tehdasasetukset palautettu, muisti alustettu, Elisan päässä resetoitu pätkivä portti, resetoitu modeemi Elisan kehoituksesta, ostettu uusi modeemi kun entinen kyykkäsi resetoinnin takia ja silti tämä sama ongelma jatkuu. Kuva jäätyy mutta ääni jatkuu. Ongelma kestänyt yli kaksi viikkoa. Kiitos nyt tästäkin.

Kunniamerkki +1

Samaa kuraa ollut täälläkin useamman viikon. Huono kuva, kuva jumittuu ääni kuuluu, kuva näkyy ja ääni pois, hidastelee, oli kyseessä live tai tallenne, hidas, …..

Käyttäjätaso 3

Meillä tehnyt samaa ehkä parisen viikkoa. Ääni katkeaa hetkeksi, muutamasta sekunnista muutamaan kymmeneen sekuntiin. Lisäksi välillä kuva jää paikalleen mutta ääni jatkuu. Molemmat tulevat satunnaisesti eri tallenteilla, riippumatta kanavasta.

Samat viat myös täällä. Boksi kytketty Ethernet-kaapelilla. Boksina N7800.

Sama juttu. Netgem 7700 boxille on myös tullut satunnainen äänen häviämisongelma. Netgem suoraan kiinni telkkarissa hdmi:llä. Kuva näkyy normaalisti, mutta ääni katoaa noin 10 sekunniksi. Kun sitten katsoo saman kohdan uudestaan, niin äänet toimii. Taitaa vika olla Elisan puolella...

Käyttäjätaso 3

Meillä tehnyt samaa ehkä parisen viikkoa. Ääni katkeaa hetkeksi, muutamasta sekunnista muutamaan kymmeneen sekuntiin. Lisäksi välillä kuva jää paikalleen mutta ääni jatkuu. Molemmat tulevat satunnaisesti eri tallenteilla, riippumatta kanavasta.

Samat viat myös täällä. Boksi kytketty Ethernet-kaapelilla. Boksina N7800.

Sama juttu. Netgem 7700 boxille on myös tullut satunnainen äänen häviämisongelma. Netgem suoraan kiinni telkkarissa hdmi:llä. Kuva näkyy normaalisti, mutta ääni katoaa noin 10 sekunniksi. Kun sitten katsoo saman kohdan uudestaan, niin äänet toimii. Taitaa vika olla Elisan puolella...


Tänään katsoin viikon tauon jälkeen tallenteita Netgem7700 boxilla pari tuntia, niin kuva juuttui kertaalleen paikalleen kesken ohjelman, mutta ääni jatkoi normaalisti. Tätä kesti vajaan minuutin ja kuva palasi äänen kanssa synkkaan. “Kelasin” taaksepäin, niin uudelleen katsottuna toimi normaalisti. Viihde kiinni cat7 piuhalla ja rj11 pituus 50cm, kun noita piuhoja usein väitetään ongelman syyksi, niin ei pitäisi olla niistä kiinni.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Onko tämä joillain korjaanut? Elisa väittää toisessa ketjussa “korjanneensa” mutta mitään vaikutusta ei ole. Ääni katoaa tai kuva pysähtyy eli yhteyden kanssa ei mitään tekemistä. Näyttää olevan nimenomaan Elisan omien digiboxien ongelma uuden apin jälkeen

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Onko tämä joillain korjaanut? Elisa väittää toisessa ketjussa “korjanneensa” mutta mitään vaikutusta ei ole. Ääni katoaa tai kuva pysähtyy eli yhteyden kanssa ei mitään tekemistä. Näyttää olevan nimenomaan Elisan omien digiboxien ongelma uuden apin jälkeen

Ootko tehnyt nyt ihan viime päivien aikana https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/ sivun ohjeilla digiboksille sisäisen muistin alustusta ja tehdasasetusten palautusta? Samalla hyvä tarkistaa toki myös että boksille on tullut varmasti uusimmat päivitykset :) 

Onko tämä joillain korjaanut? Elisa väittää toisessa ketjussa “korjanneensa” mutta mitään vaikutusta ei ole. Ääni katoaa tai kuva pysähtyy eli yhteyden kanssa ei mitään tekemistä. Näyttää olevan nimenomaan Elisan omien digiboxien ongelma uuden apin jälkeen

Ei ole korjaantunut. Ihan samaa on kuin on ollut jo kuukausia.

Itselläni on ollut yhteysongelmia ihan alusta asti, mutta nämä nykyiset ovat uutta vanhan päälle ja jatkuneet viime vuodesta.

Olen tästä(kin) reklamoinut Elisaa, mutta saan aina vain vastauksen tarkistaa piuhat ja omat laitteet ja laittaa taas viestiä, jos ongelma jatkuu. Elisalla ei taideta ymmärtää, mitä tarkoittaa reklamaatio, vaikka olen vedonnut myös virallisiin ohjeisiin: “Puhelin- tai internetliittymässä on virhe, jos sen laatu tai toimitustapa ei vastaa sovittua tai palvelu ei vastaa markkinoinnissa annettuja tietoja. Tyypillisiä virheitä ovat muun muassa palvelun käyttökatkos ja luvattua hitaampi nopeus.” Etenkin ongelman toistuvuus ja jatkuvuus ovat selkeitä virheitä. Maksan laajakaistasta ja viihteestä, joiden tulisi olla käytössäni 365/24/7, mutta näin ei suinkaan ole.

Elisan asiantuntijan vastaus reklamaatioon saattaa olla esim. “Minullakin on ollut ongelmia. Voisitko tarkistaa piuhat ja laitteiden välimatkat...”. 

Meillä tämä nykyinen ongelma toistuu jotakuinkin päivittäin. Ääni katoaa - kuva pysähtyy - ääni katoaa - kuva pysähtyy - lopulta koko homma tilttaa. Tätä tapahtuu sekä tallennusten kanssa että katsoessa suoria ohjelmia. Modeemia on vaihdettu, boksi on vaihdettu, alustettu… ei auta. 

Olen myös havainnut, että “virhe” saattaa palautua, jos jaksaa riittävän monta kertaa irrotella piuhoja ja käynnistella uudelleen ja saa modeemin ilmoittamaan “tervetuloa Elisa viihdepalveluun”, ilman tätä ongelma (lähtökohtaisesti) jatkuu aina vaan. Mutta - parhaina katseluaikoina tuokaan ei auta.

Itse katsoisin mielelläni klo 18sta uutiset ja voin olla melko varma, että ne jäävät nykyään katsomatta. Samoin kuin moni muukin ohjelma illalla tai silloin, kun ohjelmassa on jotain kiinnostavaa. Boksin tilttaamisesta voi nykyään melkein varmistaa kellonajan… Eilen viimeksi istuin katsomaan uutisia klo 17.58. Boksi oli jumissa. Käynnistin ja sammutin, irrotin piuhat. Klo 18.03 sain uutiset näkyviin. Ehdin katsoa niitä noin 2 minuuttia, kun laite meni täysin tiltiin. Eikä palautunut enää tunnin sisällä, joten… eihän kukaan haluaisikaan katsoa perjantai-iltana televisiota, eihän?

Jos en maksaisi “palvelusta” täyttä hintaa, voisin iloita siitä, että tulee tehtyä nykyään paljon kaikkea muutakin kuin katsottua televisiota.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Onko tämä joillain korjaanut? Elisa väittää toisessa ketjussa “korjanneensa” mutta mitään vaikutusta ei ole. Ääni katoaa tai kuva pysähtyy eli yhteyden kanssa ei mitään tekemistä. Näyttää olevan nimenomaan Elisan omien digiboxien ongelma uuden apin jälkeen

Ei ole korjaantunut. Ihan samaa on kuin on ollut jo kuukausia.

Itselläni on ollut yhteysongelmia ihan alusta asti, mutta nämä nykyiset ovat uutta vanhan päälle ja jatkuneet viime vuodesta.

Olen tästä(kin) reklamoinut Elisaa, mutta saan aina vain vastauksen tarkistaa piuhat ja omat laitteet ja laittaa taas viestiä, jos ongelma jatkuu. Elisalla ei taideta ymmärtää, mitä tarkoittaa reklamaatio, vaikka olen vedonnut myös virallisiin ohjeisiin: “Puhelin- tai internetliittymässä on virhe, jos sen laatu tai toimitustapa ei vastaa sovittua tai palvelu ei vastaa markkinoinnissa annettuja tietoja. Tyypillisiä virheitä ovat muun muassa palvelun käyttökatkos ja luvattua hitaampi nopeus.” Etenkin ongelman toistuvuus ja jatkuvuus ovat selkeitä virheitä. Maksan laajakaistasta ja viihteestä, joiden tulisi olla käytössäni 365/24/7, mutta näin ei suinkaan ole.

Elisan asiantuntijan vastaus reklamaatioon saattaa olla esim. “Minullakin on ollut ongelmia. Voisitko tarkistaa piuhat ja laitteiden välimatkat...”. 

Meillä tämä nykyinen ongelma toistuu jotakuinkin päivittäin. Ääni katoaa - kuva pysähtyy - ääni katoaa - kuva pysähtyy - lopulta koko homma tilttaa. Tätä tapahtuu sekä tallennusten kanssa että katsoessa suoria ohjelmia. Modeemia on vaihdettu, boksi on vaihdettu, alustettu… ei auta. 

Olen myös havainnut, että “virhe” saattaa palautua, jos jaksaa riittävän monta kertaa irrotella piuhoja ja käynnistella uudelleen ja saa modeemin ilmoittamaan “tervetuloa Elisa viihdepalveluun”, ilman tätä ongelma (lähtökohtaisesti) jatkuu aina vaan. Mutta - parhaina katseluaikoina tuokaan ei auta.

Itse katsoisin mielelläni klo 18sta uutiset ja voin olla melko varma, että ne jäävät nykyään katsomatta. Samoin kuin moni muukin ohjelma illalla tai silloin, kun ohjelmassa on jotain kiinnostavaa. Boksin tilttaamisesta voi nykyään melkein varmistaa kellonajan… Eilen viimeksi istuin katsomaan uutisia klo 17.58. Boksi oli jumissa. Käynnistin ja sammutin, irrotin piuhat. Klo 18.03 sain uutiset näkyviin. Ehdin katsoa niitä noin 2 minuuttia, kun laite meni täysin tiltiin. Eikä palautunut enää tunnin sisällä, joten… eihän kukaan haluaisikaan katsoa perjantai-iltana televisiota, eihän?

Jos en maksaisi “palvelusta” täyttä hintaa, voisin iloita siitä, että tulee tehtyä nykyään paljon kaikkea muutakin kuin katsottua televisiota.

Moi! Harmi kuulla, että ongelmat ovat vain jatkuneet ja jatkuneet. :pensive: Hyvä että asiaa on tutkittu jo noinkin paljon, mutta ratkaisu asiaan täytyisi tosiaan saada. Laitatko meille yksityisviestiä, niin perehdytään asiaan vielä tarkemmin ja katsotaan mitä on tehtävissä. :slight_smile:

Erilaisiin äänen ja kuvan ongelmiin mahdollisia syitä on valtavan iso määrä. Nettiyhteys vaikuttaa paljon, sen nopeus ja tasaisuus, mahdollinen langaton verkko ja sen häiriönnit ja niin edelleen. Valitettavasti usein tämä sitten tarkoittaa sitä, että erilaisia asioita täytyy testailla ja testailla paljonkin, ennen kuin ongelmaan syy selviää. Kiitos sinulle maltistasi asian kanssa, parhaamme mukaan pyritään sinua auttamaan!