Aloitanpa tällaisen keskustelun. Hieman harmissani, koska olen tyytyväinen Elisan asiakas.
Minulla on kaikki markkinointiestot päällä Oma Elisassa. Tämä ei tietenkään estä Elisaa tekemästä ”normaalia asiakassuhteen ylläpitoa”, josta seuraavassa esimerkki.
Minulla on ollut määräaikainen Elisa Viihteen tilaus, joka on jo muuttunut toistaiseksi voimassaolevaksi sopimukseksi. Minä olen tähän sopimukseen tyytyväinen, mutta Elisa ilmeisesti ei.
Sain puhelun tänään 17.12.2020 klo 10.49 Elisan ”sopimuspuolelta”. Kuulemma Elisa Viihde sopimukseni on ”katkolla” ja se pitäisi nyt sitten uusia. Mielestäni aika erikoinen tapa viestiä siitä, että minulla on toistaiseksi voimassa oleva sopimus.
Sanoin heti myyjälle että sopimus ei ainakaan katkeamassa ole, sillä sehän on toistaiseksi voimassa. Tämän myyjä sitten myönsikin. Lopetin puhelun siihen.
Jäin kuitenkin jälkikäteen miettimään että kuinkahan moni sopimuksistaan vähemmän perillä oleva pelästyy että sopimus olisi tosiaan katkeamassa ja pitäisi uusia? En ole sopimusjuridiikan asiantuntija joten en tiedä mitä ”katkolla”-sana tarkoittaa. Tässä tapauksessa viesti oli kuitenkin sellainen että jotain pitäisi nyt tehdä että palvelut jatkuisivat.
Toivottavasti tällainen myyntitapa ei ole laajemmin Elisalla käytössä. Jos elisalaisia kiinnostaa tarkemmin ko. myyjän tiedot niin minulta saa puhelinnumeron, josta puhelu on tullut tuohon aikaan.
Toki me kaikki tiedämme sen, että puhelun tarkoitus oli saada minulta uusi kalliimpi 24 kk määräaikainen Elisa Viihde tilaus sisään. Näitä yrityksiä on jo useampi tullut. Tämä oli kuitenkin myyntitekniikaltaan pohjanoteeraus. Eihän myynnissä sinänsä yleisesti mitään vikaa ole, mutta sitä pitäisi tehdä reiluilla pelisäännöillä.