Elisa Viihde sovelluksen testaus Samsungin vuonna 2015 julkaistuille ja sitä uudemmille älytelevisioille

Elisa Viihde sovelluksen testaus Samsungin vuonna 2015 julkaistuille ja sitä uudemmille älytelevisioille

Näytä ensimmäinen kirjoitus

110 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kävin asentamassa appin ja ihan lupaavalta näyttää. Ominaisuuksia ei vielä toki ole paljoa. Mitkäs kaikki ominaisuudet tähän on tulossa ja milloin vai onko suunnitelmat vielä auki? Itseä kiinnostaa lähinnä iptv-kanavat ja tallennukset. Olisi kyllä ideaalitilanne, jos jonain päivänä appi voisi korvata boxin 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Kävin asentamassa appin ja ihan lupaavalta näyttää. Ominaisuuksia ei vielä toki ole paljoa. Mitkäs kaikki ominaisuudet tähän on tulossa ja milloin vai onko suunnitelmat vielä auki? Itseä kiinnostaa lähinnä iptv-kanavat ja tallennukset. Olisi kyllä ideaalitilanne, jos jonain päivänä appi voisi korvata boxin :)
Sen mitä itse tiedän niin paljon noille on suunniteltu 🙂 Aikatauluja tai tarkempia julkaisusuunnitelmia en tosin ole kuullut, mutta tallenteet ainakin pitäisi sinne olla matkalla 🙂
Käyttäjätaso 2

Kävin asentamassa appin ja ihan lupaavalta näyttää. Ominaisuuksia ei vielä toki ole paljoa. Mitkäs kaikki ominaisuudet tähän on tulossa ja milloin vai onko suunnitelmat vielä auki? Itseä kiinnostaa lähinnä iptv-kanavat ja tallennukset. Olisi kyllä ideaalitilanne, jos jonain päivänä appi voisi korvata boxin :)Sen mitä itse tiedän niin paljon noille on suunniteltu 🙂 Aikatauluja tai tarkempia julkaisusuunnitelmia en tosin ole kuullut, mutta tallenteet ainakin pitäisi sinne olla matkalla :)


Juuri näin, ja tämän palstan keskustelulla on osaltaan suora vaikutus siihen, mitä me teemme seuraavaksi tai missäkin järjestyksessä.
Eli palautetta kuunnellaan tarkasti, jokainen palaute arvioidaan. Myös tarkempia kehitysideoita otetaan innolla vastaan, miten esim. jotain tiettyjä toimintoa, kuten tallenteita tai ohjelmaopasta haluttaisiin kehitettävän vielä eteenpäin siitä, mitä Elisa Viihteessä on mm. boksin puolella ollut.
Toistaiseksi Elisa Viihde digiboksilla on toiminnallisuuksiltaan selvästi kattavampi - tällä palstalla on kuitenkin oiva mahdollisuus vaikuttaa smart tv -sovelluksen kehityspolkuun. 👍

Piakkoin meillä onkin jo seuraava versiopäivitys tulossa, missä tuomme parannuksia etusivuun. Kesän aikana tulossa sitten mm. tallennusnäkymää ja lisää sisältöjä.


Tekstitykset ei toimi. Samsung UE43KU6075Oletko kokeillut playerissä painaa ylös ja valita tekstityksen tekstitysvalikosta? Eli kun laitat jonkin sisällön pyörimään, niin siitä aukeaa muutama lisäasetus siihen ruudun vasemmalle puolelle.

Toki tekstitysten pitäisi toimia by default ilman mitään asetusten vaihtamisia, mutta yritetään päästä jäljille mistä tuo johtuu. Mistä leffoista/sarjoista tekstitykset puuttuvat?
Ei missään elokuvissa. Esim Viron luokkakokous 1 ja 2.
Avautuvassa valikossa valitset tekstyksen kieli, mutta mitään ei tapahdu.


Täällä samaa häikkää Samsung KS7005 SUHD Smart TV 55".
Onko näihin Leffojen yms.kuvanlaatuun tulossa parannuksia osassa jotain 720P tai huonompaa laatua?.Törkysen näköistä katsoa SUHD-telkkarista pikselimössöä.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Onko näihin Leffojen yms.kuvanlaatuun tulossa parannuksia osassa jotain 720P tai huonompaa laatua?.Törkysen näköistä katsoa SUHD-telkkarista pikselimössöä.

HD (ja tulevaisuudessa 4K) laadulla tuodaan jatkuvasti lisää tarjontaa tuonne vuokraamon puolelle ☺️
Hei taas, osallistun testaukseen koskien elisa viihteen sovellusta samsungin telkuissa, on valitettavasti sanottava, että tuo pätkiminen katsellessa ohjelmia haittaa todella paljon, lisäksi "heittää" ulos sovelluksesta ja joutuu palaamaan.
Myös vuokraelokuvien vuokraus tehty vaikeaksi ja kun vuokrasin Juicen niin pätki niin ettei vii nautinnosta puhuakaan eikä hyvityspyyntööni vastattu mitenkään, kilpailevilla, netflix, cmore, viaplay ei kyseistä ongelmaa esiinny joten nettiliittymästä ei voi johtua!
Tekstitysten saaminen ohjelmiin ei toumi, esimerkkinä Ivalo jossa vähemmän kielitaitoa omaavien mahdotonta seurata juonta!
En ole keksinyt miten voisi tämän "pakollisen" testaukseenne liittymisen keskeytettyä!
Käyttäjätaso 1
Testailen tässä juuri yhtä aikaisemmin lapsosille ostamaani leffaa (Maija Poppasen Paluu) ja se kyllä ainakin pyörii varsin mallikkaasti. Tekstityksiähän leffassa ei ole eli niiden toimivuudesta ei voi sanoa mitään. Kuva on kuitenkin ainakin meikäläisen silmään hyvinkin tarkkaa hd:tä eikä ole pätkinyt vielä kertaakaan. Kelaaminenkin toimii tosin voisi olla pikkaisen jouhevampi. Tölsyni on Sampan UE65MU6175.

Jospa ne tallennukset tulisi kohta, niin voisi niitäkin testailla 🙂
Hei taas, osallistun testaukseen koskien elisa viihteen sovellusta samsungin telkuissa, on valitettavasti sanottava, että tuo pätkiminen katsellessa ohjelmia haittaa todella paljon, lisäksi "heittää" ulos sovelluksesta ja joutuu palaamaan.
Myös vuokraelokuvien vuokraus tehty vaikeaksi ja kun vuokrasin Juicen niin pätki niin ettei vii nautinnosta puhuakaan eikä hyvityspyyntööni vastattu mitenkään, kilpailevilla, netflix, cmore, viaplay ei kyseistä ongelmaa esiinny joten nettiliittymästä ei voi johtua!
Tekstitysten saaminen ohjelmiin ei toumi, esimerkkinä Ivalo jossa vähemmän kielitaitoa omaavien mahdotonta seurata juonta!
En ole keksinyt miten voisi tämän "pakollisen" testaukseenne liittymisen keskeytettyä!

Eihän tähän testaukseen ole mikään pakko osallistua, olet vaan käyttämättä sovellusta tai jopa radikaalisti poistat koko sovelluksen.
Onko tullut mieleen kertoa telvision mallia että ongelmaa voitaisiin edes yrittää korjata?
Monella muulla sovellus toimii moitteetta kuten allekirjoittaneellakin.
Osallistun tosi mielelläni testaukseen jotta siitä saataisiin erinomaisesti toimiva, telkun tyyppiä ei ole kysytty ennen ja se on UE55KS7505UXXE
Sorry jos "kiivastuin mutta petyin vastauksen viipymistä, pahoittelut mutta nuo "puutteet" todella vaikuttavat voimakkaasti katselunautintoon!
Seuraan tilannetta ja kommentoin jos epäkohtia tulee vastaan...
Yksi huomio mikä on tullut kun mulla on ollut C-more ohjelma kirjasto käytössä, Elisan purkilla ei jostain syystä ole ollenkaan siellä Suosikit kohtaa, mikä taas löytyy mobiili sovelluksesta, se helpottaisi ohjelmien löytämistä huomattavasti. Toivon että tämä huomioidaan älyteevee sovellusta kehitettäessä.
Eikä ne myöskään keskustele keskenään vaikka samalla elisaviihteen tunnuksella kirjautunut molempiin, eli jos katson elisan purkin kautta c-morelta ohjelmaa niin mobiili sovelluksessa ei näy mihin kohtaan viimeksi jäin ja sama toiseen suuntaan.
Videon toisto epäonnistui, ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen!
Yksikään video ei suostu avautumaan!
Malli:UE48J6375
Ohjelmistoversio:T-HKMFDEUC-1530.1
Käyttäjätaso 2
Videon toisto epäonnistui, ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen!
Yksikään video ei suostu avautumaan!
Malli:UE48J6375
Ohjelmistoversio:T-HKMFDEUC-1530.1


Oletko kokeillut käynnistää sovellusta kokonaan uudestaan? Toistuuko tämä ongelma vielä senkin jälkeen?

Videon toisto epäonnistui, ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen!
Yksikään video ei suostu avautumaan!
Malli:UE48J6375
Ohjelmistoversio:T-HKMFDEUC-1530.1
Oletko kokeillut käynnistää sovellusta kokonaan uudestaan? Toistuuko tämä ongelma vielä senkin jälkeen?

Olen käynnistänyt uudestaan, ei toimi!
Käyttäjätaso 2


Videon toisto epäonnistui, ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen!
Yksikään video ei suostu avautumaan!
Malli:UE48J6375
Ohjelmistoversio:T-HKMFDEUC-1530.1
Oletko kokeillut käynnistää sovellusta kokonaan uudestaan? Toistuuko tämä ongelma vielä senkin jälkeen?
Olen käynnistänyt uudestaan, ei toimi!

Voi harmi... Viimeisimpänä radikaalina keinona voi yrittää poistaa sovelluksen ja asentaa uudestaan. Sen jälkeen tosin joutuu taas kirjautumaan uudestaan, mutta kaikki muu on tallessa palvelimilla.

Tässä beta-vaiheessa voi joidenkin mallien kanssa olla vielä ongelmia ja virhetilanteista toipuminen ei onnistu automaattisesti. Kiitos kaikesta palautteesta! Luemme jokaisen kommentin tarkkaan ja parannamme toiminnallisuutta niiden mukaan.



Videon toisto epäonnistui, ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen!
Yksikään video ei suostu avautumaan!
Malli:UE48J6375
Ohjelmistoversio:T-HKMFDEUC-1530.1
Oletko kokeillut käynnistää sovellusta kokonaan uudestaan? Toistuuko tämä ongelma vielä senkin jälkeen?
Olen käynnistänyt uudestaan, ei toimi!
Voi harmi... Viimeisimpänä radikaalina keinona voi yrittää poistaa sovelluksen ja asentaa uudestaan. Sen jälkeen tosin joutuu taas kirjautumaan uudestaan, mutta kaikki muu on tallessa palvelimilla.

Tässä beta-vaiheessa voi joidenkin mallien kanssa olla vielä ongelmia ja virhetilanteista toipuminen ei onnistu automaattisesti. Kiitos kaikesta palautteesta! Luemme jokaisen kommentin tarkkaan ja parannamme toiminnallisuutta niiden mukaan.

Poistin sovelluksen ja asensin uudestaan, ongelma ei poistunut!
Käyttäjätaso 2




Videon toisto epäonnistui, ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen!
Yksikään video ei suostu avautumaan!
Malli:UE48J6375
Ohjelmistoversio:T-HKMFDEUC-1530.1
Oletko kokeillut käynnistää sovellusta kokonaan uudestaan? Toistuuko tämä ongelma vielä senkin jälkeen?
Olen käynnistänyt uudestaan, ei toimi!
Voi harmi... Viimeisimpänä radikaalina keinona voi yrittää poistaa sovelluksen ja asentaa uudestaan. Sen jälkeen tosin joutuu taas kirjautumaan uudestaan, mutta kaikki muu on tallessa palvelimilla.

Tässä beta-vaiheessa voi joidenkin mallien kanssa olla vielä ongelmia ja virhetilanteista toipuminen ei onnistu automaattisesti. Kiitos kaikesta palautteesta! Luemme jokaisen kommentin tarkkaan ja parannamme toiminnallisuutta niiden mukaan.
Poistin sovelluksen ja asensin uudestaan, ongelma ei poistunut!


Kiitos tiedosta ja bugiraportista, tunnistimme ongelman ja pääsimme jo jäljille. Tutkinnassa on ja korjataan mahdollisimman pian.
Käyttäjätaso 2
Toimme äskettäin joitakin parannuksia sovellukseen Samsungin TV:ille:

  • "Uusimmat tallenteeni" -listaus löytyy nyt etusivulta ja sitä kautta saa uusimmat omat tallenteet näkymään sovelluksessa
  • Tuki HBO-ohjelmakirjastolle lisätty myös ja pääsy sinne löytyy sovelluksen valikosta
  • Paransimme etusivua hieman myös lisäämällä sivun yläosaan sisältöbannerin, missä nostamme esille uusia sisältöjä - sekä kirjautumattomalle käyttäjälle ohjauksen kirjautumisnäkymään suoraan etusivun yläbannerista
Tallenteita on täällä kyselty paljon ja se on huomioitu meillä kehityksessä; nyt lisättiin tosiaan uusimmat tallenteet etusivulle, mutta jo melko pian tuomme sovellukseen oman tallenteet-näkymän. Tallenteita voi tällä hetkellä tehdä esim. mobiili appillä, mutta luonnollisesti itse tallentaminenkin tulee tulevaisuudessa onnistumaan smart-tv -sovelluksella.

Tuo meidän viimeinen päivitys tosiaan aiheutti tietyllä Tizenin käyttöjärjestelmäversiolla hieman epätoivottuja sivuvaikutuksia videon toistossa (ks. edelliset viestit) - tuohon tehdään korjaus pian. Kaikilla muilla käyttisversioilla pitäisi toimia normaalisti.
Käyttäjätaso 2
@Tapio58, teimme juuri korjauksen sovellukseen tuohon raportoimaasi bugiin, ei pitäisi toistua enää.
Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +1
Hbo nordicista puuttuu tekstitykset monista sarjoista. Euphoria, what we do in the shadows, better things, you've been tagged ainakin. Manuaalisesti kun yrittää laittaa niin vaihtoehtoina ei mitään tai Tanska. Malli on UE49KS7002U ja ohjelmistoversio 1240.
Käyttäjätaso 2
Lisäsimme eilen sovellukseen ensimmäisen version tallenteet-näkymästä, jonka kautta saa helposti avattua omat uusimmat tallenteet, elokuva-tallenteet ja sarja-tallenteet. Tallennusten tekeminen vielä esim. mobiilisovelluksen kautta, se ei vielä onnistu suoraan smart tv -sovelluksesta.

Mielellään kuullaan kommentteja tuosta tallenteet-näkymästä, jos olette sitä jo ehtineet kokeilla - miten toivotte että tuota sivua kehitetään tuosta ekasta versiosta paremmaksi ja mitkä olisivat tärkeimmät lisäykset / muutokset siihen?
Mielellään kuullaan kommentteja tuosta tallenteet-näkymästä, jos olette sitä jo ehtineet kokeilla - miten toivotte että tuota sivua kehitetään tuosta ekasta versiosta paremmaksi ja mitkä olisivat tärkeimmät lisäykset / muutokset siihen?
Ainakin mahdollisuus avata kaikki kansiot ja itte tykkäisin jonkunlaisesta tallendeiten lista näkymästä.
Myös tallenteiden järjestäminen ajan mukaan olisi toivottava.
Hei, tekstitys kotimaisissa sarjoissa ei vaan pelitä ja on juuri nyt usea sarja joissa jopa aika suuri osa keskusteluista käydään muilla kuin suomenkielellä ja se pätkiminen!!!! Ei todellakaan voi nauttia katselusta kun pätkii tosi nopealla rekvenssillä!!
Olen jo reklamoinut jokusen kerran kun vuokrasin "Juicen" ja oli todellista pakkopullaa jaksaa katsoa pätkivä sinänsä varmaan hyvä elokuva loppuun asti eikä katselunautinto todellakaan ollut kummoinen!! Ja siitä piti vielä maksaa!! Olen reklamoinut siitä ja vaatinut jopa hyvitystä mutta viestini eivät ole saaneet minkäänlaista vastakaikua!
Jos tekstitys ja varsinkin pätkiminen jatkuu nykyisen kaltaisena ei appsinne todellakaan ole käyttökelpoinen!
Käytössäni on samsungin UE55KS7505UXXE
Niin tuosta tekstittämättömyydestä vielä, valikossa on mahdollisuus kyllä valita mutta ei vaan toimi ja miettikää kun useamman henkilön kanssa yrittää keskittyä juoneen ja yksi joutuu koko ajan kääntämään keskusteluja niin voiko leffasta kukaan nauttia???
Käyttäjätaso 2
Hei fatalisti, pahoittelut näistä ongelmista, joihin olet törmännyt. Olemme paikantaneet tuon tekstitysongelman, joka esiintyy harmittavasti tietyillä Samsungin tv-malleilla. Pyrimme tuomaan siihen korjauksen piakkoin.
Videontoiston laatu ja luotettavuus ovat tietysti myös asioita, joita seuraamme tarkasti. Katselukokemus pitää toki olla erinomainen, ja kaikki pätkimisongelmat, joihin vaan voimme vaikuttaa, otetaan suurennuslasin alle tarkasteluun. Selvästi tässä tapauksessa saattaa kyse olla jonkinlaisesta yhteensopivuusongelmasta meidän sovelluksemme tai sen videontoistoratkaisun ja käytössäsi olevan tv-mallin ja/tai sen käyttöjärjestelmäversion kanssa. Tutkimme asiaa.
Jos olet ollut yhteydessä asiakaspalveluumme jonkin toisen kanavan kautta, niin sieltä varmasti vastataan reklamaatioosi lähiaikoina. Voit myös halutessasi kysellä yhteydenottopyyntösi tilannetta ja edistymistä tarkemmin asiakaspalvelusta.
Kiitos vastauksestasi, nuo "puutteet" ovat todella harmittavia ja vaikuttava appsin käyttöä, tuohon reklamation hoidon osalta olen jo toivoni menettänyt, 6 tai 7 euroa huonosta katselukokemuksesta lienee menetetty korvaus!!
Jos saatte lisäinfoa samsungini tilanteesta niin informoikaa ihmeessä, tällaisena ei ole katselukelpoinen

Osallistu keskusteluun