Vastattu

Viihdesovellus (1.8.3) TV:ssä ja tallenteet

  • 18 January 2021
  • 29 kommenttia
  • 949 katselukerrat

Hei,

Television (LG CX) Elisa Viihde -sovelluksen versioon 1.8.3 päivittymisen myötä tallenteiden käsittely muuttui. Aivan kuin ei enää tunnistaisi tilausta olevan, sillä ensimmäisenä tarjoaa “Tutustu ja tilaa” vaihtoehtoa. Vierellä on kuitenkin painike, jolla voi hakea tallenteita hakusanoin ja sieltä ne sitten kyllä löytyvätkin. Uusimpien tallenteiden listalle ei kuitenkaan enää pääse. Tabletilla ja PC:llä tallenteet näkyvät kuten ennenkin.

Poistettu sovellus ja asennettu uudestaan. Kirjauduttu ulos ja takaisin. Ei vaikutusta.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JJesseJ 3 March 2021, 16:29

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

29 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Moikka @Maketus79 
Tervetuloa OmaYhteisöön. 

Oothan tarkastanut, että myös telkkarissa on asennettu kaikki viimeisimmät päivitykset?

Käyttäjätaso 3

Mulla tekee Elisa Viihde Netgem N7700 box nykyään ihan tuota samaa virhettä joidenkin kanavien kohdalla: Jos Viihde on ollut virrattomana ja Netgemin laittaa käynnistyksen jälkeen heti esim. kanavalle 500 (Bonuskanava), niin Netgem heittää ruudulle “Tutustu ja tilaa”.  

Jos odottelee vähän aikaa (vaikka 30 s) laitteen käynnistyksen jälkeen, niin sitten tuota virhettä ei tule. Voisiko tässä olla sama juttu ? Viihde sovelluksella kestää tarkistaa  tilauksen voimassaolo ja heittää sen takia tuon virheen.

Moikka @Maketus79 
Tervetuloa OmaYhteisöön. 

Oothan tarkastanut, että myös telkkarissa on asennettu kaikki viimeisimmät päivitykset?

Kuinka ollakaan tänään just tuli uusi firmis telkkuun, jonka asensin, muttei korjannut ongelmaa. 

Aika omituista, kun sovellus toivottaa etusivulla tervetulleeksi, näyttää että olen itsenäni kirjautunut, antaa katsoa HBO Nordicia jne. Vain tallenteet-sivulla ohjataan "tutustu ja tilaa" palvelu. Ohjelmaoppaasta pystyy tallentamaan ja siis tallennussivulta löytyvällä haulla löytämäänkin nämä tallenteet, kunhan osaa oikein hakusanoin ne etsiä..

 

 

Käyttäjätaso 5

Moikka @Maketus79 
Tervetuloa OmaYhteisöön. 

Oothan tarkastanut, että myös telkkarissa on asennettu kaikki viimeisimmät päivitykset?

Kuinka ollakaan tänään just tuli uusi firmis telkkuun, jonka asensin, muttei korjannut ongelmaa. 

Aika omituista, kun sovellus toivottaa etusivulla tervetulleeksi, näyttää että olen itsenäni kirjautunut, antaa katsoa HBO Nordicia jne. Vain tallenteet-sivulla ohjataan "tutustu ja tilaa" palvelu. Ohjelmaoppaasta pystyy tallentamaan ja siis tallennussivulta löytyvällä haulla löytämäänkin nämä tallenteet, kunhan osaa oikein hakusanoin ne etsiä..

Hmm.. Sitten alkaa hieman telkkarin puolelta jo temput loppumaan ennen suurempia nollauksia. 🤔 Voitaisiin tottakai vilkaista tässä kohtaa tuo Viihde-tilauksen sopimuksen puoli jos siellä on nyt jotain mennyt samaan aikaan sattunut menemään solmuun. Voisitko tuota varten käydä lisäämässä asiakasnumerosi profiiliisi?

Moikka @Maketus79 
Tervetuloa OmaYhteisöön. 

Oothan tarkastanut, että myös telkkarissa on asennettu kaikki viimeisimmät päivitykset?

Kuinka ollakaan tänään just tuli uusi firmis telkkuun, jonka asensin, muttei korjannut ongelmaa. 

Aika omituista, kun sovellus toivottaa etusivulla tervetulleeksi, näyttää että olen itsenäni kirjautunut, antaa katsoa HBO Nordicia jne. Vain tallenteet-sivulla ohjataan "tutustu ja tilaa" palvelu. Ohjelmaoppaasta pystyy tallentamaan ja siis tallennussivulta löytyvällä haulla löytämäänkin nämä tallenteet, kunhan osaa oikein hakusanoin ne etsiä..

Hmm.. Sitten alkaa hieman telkkarin puolelta jo temput loppumaan ennen suurempia nollauksia. 🤔 Voitaisiin tottakai vilkaista tässä kohtaa tuo Viihde-tilauksen sopimuksen puoli jos siellä on nyt jotain mennyt samaan aikaan sattunut menemään solmuun. Voisitko tuota varten käydä lisäämässä asiakasnumerosi profiiliisi?

Moi, 

 

Lisätty. Tosiaan samaan aikaan kyllä tehtiin muutos laajakaistapalvelun, joten joku on voinut mennä solmuun siinä yhteydessä. 

Käyttäjätaso 5

Moi, 

 

Lisätty. Tosiaan samaan aikaan kyllä tehtiin muutos laajakaistapalvelun, joten joku on voinut mennä solmuun siinä yhteydessä. 

Kiitoksia. Otin tuon sopimuksen nyt silmieni alle niin silmille hyppää useampi Viihde-tunnus. Nyt kun nekin on salassa pidettävää tietoa niin joudun hieman kierrellen kysymään 😅

Oletko kokeillut kirjautumista tuohon älyTV:n Viihde-sovellukseen samalla Viihde-tunnuksella joka löytyy OmaElisasta kohdasta ‘Elisa Viihde → Tunnukset ja PIN-koodit’? Suosittelisin tätä kokeilemaan vielä sähköpostilla kirjautumisen sijasta jotta sovellus menee varmasti oikealla tunnuksella sisään.

Moi, 

 

Lisätty. Tosiaan samaan aikaan kyllä tehtiin muutos laajakaistapalvelun, joten joku on voinut mennä solmuun siinä yhteydessä. 

Kiitoksia. Otin tuon sopimuksen nyt silmieni alle niin silmille hyppää useampi Viihde-tunnus. Nyt kun nekin on salassa pidettävää tietoa niin joudun hieman kierrellen kysymään 😅

Oletko kokeillut kirjautumista tuohon älyTV:n Viihde-sovellukseen samalla Viihde-tunnuksella joka löytyy OmaElisasta kohdasta ‘Elisa Viihde → Tunnukset ja PIN-koodit’? Suosittelisin tätä kokeilemaan vielä sähköpostilla kirjautumisen sijasta jotta sovellus menee varmasti oikealla tunnuksella sisään.

Olen käyttänyt kirjautumiseen "kirjaudu aktivointikoodilla" -toimintoa, mutta kokeilin nyt suoraan tuota mainitsemaasi tunnusta. Yllättäen siihen ei edes toiminut sama salasana kuin sähköpostilla kirjauduttaessa. Vaihdoin sen OmaElisasta (samaksi) ja kokeilin. Ei kuitenkaan tehnyt mitään muutosta tallenteiden toimintaan. Sama tunnus näkyi aiemminkin sovelluksen navigaation alimmassa kohdassa.

Se toinen (maksuton online) tunnus on jotain ikivanhaa perua enkä sitä mihinkään tarvitse, joten sen voi kyllä puolestani vaikka poistaa ja poissulkea ettei se aiheuta tässä sotkua. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Noniin, nytpäs on kaikki ylimääräinen poissa. Jos kokeilet vielä kertaalleen OmaElisasta poimitulla käyttäjätunnus / salasana kombolla, niin näkyykö tallenteet oikein? :slight_smile:

Noniin, nytpäs on kaikki ylimääräinen poissa. Jos kokeilet vielä kertaalleen OmaElisasta poimitulla käyttäjätunnus / salasana kombolla, niin näkyykö tallenteet oikein? :slight_smile:

Moi, 

Ei korjautunut vieläkään..

Voiko olla vaikutusta sillä, että yhdessä vaiheessa tilasin viihde premiumin, jonka sitten kuitenkin peruin, koska tajusin telkkarin sovelluksen toimivan niin hyvin etten muuta tarvitsekaan (ironiaako?). Tallenteet kyllä näkyivät tuon jälkeen hyvin, mutta kuriositeettina OmaElisasta viihde-osion klikkaaminen herjasi useamman viikon ajan "tapahtui virhe, yritä myöhemmin uudestaan", aina kunnes laajakaistasopimus siirrettiin työnantajalta omiin nimiini ja sattumalta samana päivänä Viihde sovellus päivittyi 1.8.3 -versioon.

Aika paljon liikkuvia osia kyllä 🙄

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kokeiletko vielä että käyt elisaviiihde.fi kirjautumassa ulos ja takaisin sisään. Tämän jälkeen pitäisi tuon kirjautumisen telkalla onnistua kuten pitää :) 

Kokeiletko vielä että käyt elisaviiihde.fi kirjautumassa ulos ja takaisin sisään. Tämän jälkeen pitäisi tuon kirjautumisen telkalla onnistua kuten pitää :) 

Moi, 

Kirjauduin tietokoneella ulos ja takaisin, sitten telkalla ulos ja takaisin. Ei mitään vaikutusta. Tallenne-sivulla tarjoaa vaihtoehdoiksi "tutustu ja tilaa", jonka vierellä "kokeile uutta ohjelmaopasta" ja sitten "hae tallenteita"

Miksi se antaa mun hakea (ja löytääkin) tallentamani ohjelmat, jollei sovellus ole oikein kirjautunut..?

..ja esim. Tabletissa Viihde-sovellus toimii oikein myös tallenteiden osalta, niin kyllä tässä tekisi mieli tutkia tuon telkku-sovelluksen koodia, ja sitä mikä uusimmassa päivityksessä muuttui! 

 

Käyttäjätaso 5

Kokeiletko vielä että käyt elisaviiihde.fi kirjautumassa ulos ja takaisin sisään. Tämän jälkeen pitäisi tuon kirjautumisen telkalla onnistua kuten pitää :) 

Moi, 

Kirjauduin tietokoneella ulos ja takaisin, sitten telkalla ulos ja takaisin. Ei mitään vaikutusta. Tallenne-sivulla tarjoaa vaihtoehdoiksi "tutustu ja tilaa", jonka vierellä "kokeile uutta ohjelmaopasta" ja sitten "hae tallenteita"

Miksi se antaa mun hakea (ja löytääkin) tallentamani ohjelmat, jollei sovellus ole oikein kirjautunut..?

..ja esim. Tabletissa Viihde-sovellus toimii oikein myös tallenteiden osalta, niin kyllä tässä tekisi mieli tutkia tuon telkku-sovelluksen koodia, ja sitä mikä uusimmassa päivityksessä muuttui! 

 

Hmmm.. Kyllä sitten tosiaan katse tuohon telkkarin suuntaan kääntyy. :thinking:  Voisitko tarkistaa tuon LG-töllön asetuksista vielä sen tarkan ohjelmistoversion, niin nappaillaanhan näillä tiedoilla vikailmoitus meidän Viihteen asiantuntijoille eteenpäin jotta saadaan tallenteet toimintaan myös TV:n kautta. 🛠️

Kokeiletko vielä että käyt elisaviiihde.fi kirjautumassa ulos ja takaisin sisään. Tämän jälkeen pitäisi tuon kirjautumisen telkalla onnistua kuten pitää :) 

Moi, 

Kirjauduin tietokoneella ulos ja takaisin, sitten telkalla ulos ja takaisin. Ei mitään vaikutusta. Tallenne-sivulla tarjoaa vaihtoehdoiksi "tutustu ja tilaa", jonka vierellä "kokeile uutta ohjelmaopasta" ja sitten "hae tallenteita"

Miksi se antaa mun hakea (ja löytääkin) tallentamani ohjelmat, jollei sovellus ole oikein kirjautunut..?

..ja esim. Tabletissa Viihde-sovellus toimii oikein myös tallenteiden osalta, niin kyllä tässä tekisi mieli tutkia tuon telkku-sovelluksen koodia, ja sitä mikä uusimmassa päivityksessä muuttui! 

 

Hmmm.. Kyllä sitten tosiaan katse tuohon telkkarin suuntaan kääntyy. :thinking:  Voisitko tarkistaa tuon LG-töllön asetuksista vielä sen tarkan ohjelmistoversion, niin nappaillaanhan näillä tiedoilla vikailmoitus meidän Viihteen asiantuntijoille eteenpäin jotta saadaan tallenteet toimintaan myös TV:n kautta. 🛠️

Ohjelmistoversio: 03.21.16

Telkku on mallia: OLED65CX3LA

Ja webOS: 5.2.0-290904

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Kokeiletko vielä että käyt elisaviiihde.fi kirjautumassa ulos ja takaisin sisään. Tämän jälkeen pitäisi tuon kirjautumisen telkalla onnistua kuten pitää :) 

Moi, 

Kirjauduin tietokoneella ulos ja takaisin, sitten telkalla ulos ja takaisin. Ei mitään vaikutusta. Tallenne-sivulla tarjoaa vaihtoehdoiksi "tutustu ja tilaa", jonka vierellä "kokeile uutta ohjelmaopasta" ja sitten "hae tallenteita"

Miksi se antaa mun hakea (ja löytääkin) tallentamani ohjelmat, jollei sovellus ole oikein kirjautunut..?

..ja esim. Tabletissa Viihde-sovellus toimii oikein myös tallenteiden osalta, niin kyllä tässä tekisi mieli tutkia tuon telkku-sovelluksen koodia, ja sitä mikä uusimmassa päivityksessä muuttui! 

 

Hmmm.. Kyllä sitten tosiaan katse tuohon telkkarin suuntaan kääntyy. :thinking:  Voisitko tarkistaa tuon LG-töllön asetuksista vielä sen tarkan ohjelmistoversion, niin nappaillaanhan näillä tiedoilla vikailmoitus meidän Viihteen asiantuntijoille eteenpäin jotta saadaan tallenteet toimintaan myös TV:n kautta. 🛠️

Ohjelmistoversio: 03.21.16

Telkku on mallia: OLED65CX3LA

Ja webOS: 5.2.0-290904

Kiitoksia. 
Viedäänpä tietoja nyt eteenpäin jotta saatais asiaa ratkaistua :) 

Olisikohan tätä korjausta odotellessa mahdollista saada se vanhempi ja hyvin toiminut sovellusversio takaisin tulille?

En edes huomannut tässä versiossa mitään muuta eroa, kuin tuon tallennussivun muuttumisen toimimattomaksi. 

Käyttäjätaso 5

Olisikohan tätä korjausta odotellessa mahdollista saada se vanhempi ja hyvin toiminut sovellusversio takaisin tulille?

En edes huomannut tässä versiossa mitään muuta eroa, kuin tuon tallennussivun muuttumisen toimimattomaksi. 

Tuo vanhempien sovellusversioiden lataaminen tai palauttaminen ei valitettavasti ole mahdollista tuolta LG älyTV:n sovelluskaupasta. :disappointed_relieved:  Mekään emme valitettavasti voi erillistä sovellusversiota laitteellesi lähettää ladattavaksi. Tuo kyseinen vika on kuitenkin tällä hetkellä selvityksessä, niin toivotaan että ratkaisu ongelmaan löytyisi mahdollisimman pian. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@Maketus79 Nyt ollaan tehty korjauksia niin pystytkö testaamaan, että toimiiko nyt? 

@Maketus79 Nyt ollaan tehty korjauksia niin pystytkö testaamaan, että toimiiko nyt? 

 

Kyllä! Ihan mahtavaa, toimii nyt päivittyneessä uudessa versiossa aivan kuten pitääkin. Kiitos! 

Hei, MInun LG-television (43UH664V) viihdesovelluksen tekstitys on nyt ikävästi harmaalla pohjalla. Ja satunnaisesti tekstitys näkyy kahteen kertaan.

Sovellusversio: 1.8.3

TV: webOS 5.50.95

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro @mattioh ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Humm… Saisitko tosta ongelmasta liitettyä jotain esimerkkikuvaa tänne? Selventäisi vähän ehkä tarkemmin tuota ongelman luonnetta että miten tuo harmaa pohja siellä siis ja etenkin tuo tuplatekstittely. Ja onko tuo siis kaiken sisällön kanssa vai vain esimerkiksi tallenteita katsoessa?

Ainakin tallenteita katsottaessa teksti on piirretty tumman harmaan suorakaiteen päälle. Teksti näkyy kyllä ihan oikein, mutta harmaa tekstin tausta peittää videokuvaa.

Lisäksi totesin, että käynnissä olevaan ohjelmaan (=ajansiirto) ei saa tekstitystä ollenkaan päälle. Tekstitystyypin (suomi/hollanti/ei mitään) ja -koon valintamahdollisuutta ei tarjolla. Vain ääni-valinta on.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Millä kanavilla sulla tapahtuu tuota? Koitin saada tota itse toistettua Ylen kanavilla enkä saanut millään yhdistelmällä sinne keksittyä yhtälöä missä tulisi esimerkiksi tuo harmaa tausta

Ohessa esimerkki Yle1:ltä tallennetun Hercules Poirotin katselusta.

 

 

Ajansiirrossa Tekstitys ja Tekstityksen koko valinta puuttuvat

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kas, tommosia en saanu ite päälle. Pistin kyselyä eteenpäin että millä loitsuilla toi  onnistuu ja miten ne sais siten myös epäloitsituiksi :) Palaillaan kuhan vastausta kuuluu :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hmm… Nyt sain testit onnistumaan (oma virhe aiemmin) ja joo, toi harmaa palkki siellä on kuin onkin. Tästä sain tossa jo kommenttia että tää on ominaisuus mikä on tuotu helpottamaan luettavuutta ja jossain kohtaa toistaiseksi avoimella aikataululla olisi tarkoitus tuonne tulla valinta että sen  taustan saa poieskin halutessaan. Tällä hetkellä se on siis siellä ihan ominaisuutena ilman vaihtoehtoa ottaa pois.

Tosta livetallenteen tekstittelystä, pystytkö vielä testaamaan tota toisella ohjelmalla? Itsellä ainakin äsken antoi A-Talkin tekstejä säädellä lennosta ihan kuten pitäisikin