Vastattu

LG TV:n Viaplay sovellus ei toimi kunnolla


LG UH850V televisiossa Viaplay ja elisa viihde applikaatiot ei toimi kunnolla. Laitoin siis tuon viaplay paketin eilen. Teeveessä normaalisti kanavilla 235 → eteenpäin näkyvät kanavat digiboxin kautta, mutta jos koitan tuon LG tv:n applikaation kautta joko viaplay apin tai sitten elisa viihde apin kautta, pääsen kyllä kirjautumaan mutta elokuvat / sarjat ym ei lähde päälle, jää vain pyörittänään “tiimalasia”. Tuo appi muistaakseni on päivittynyt uusimpaan versioon, tietokoneella ja puhelimella toimii ok, oisko vihjeitä

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JanneU 24 July 2022, 11:23

Katso alkuperäinen viesti

33 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Sovellusten poisto ja uudelleenasennus saattaa auttaa.

Sovellusten poisto ja uudelleenasennus saattaa auttaa.

Täytyypä kokeilla tänään, kiitos!

Eipä se sovellusten poisto ja uudelleenasennus auttanut.

Käyttäjätaso 7

Auttaisikohan TV:n uudelleenkäynnistys. Ota virtapistoke irti ,(ohjeet sanoo 10sek), mutta pitäisin kyllä irti sen puoli minuuttia.

Toinen konsti on tehdasasetusten palauttaminen.

LG:n älytelevisio nollataan painamalla kaukosäätimen kotinäppäintä ja menemällä sitten asetuksiin ruudun oikeasta yläkulmasta. Tehdasasetusten palautuksen pitäisi löytyä yleisten asetusten alta.

Tosin yleinen ohje. Omasta käyttöohjeesta löytyy ainakin.

Ei auttanut uudelleenkäynnistyskään (otin virtapistokkeen irti yli 30sek), tehdasasetusten palautukseen en vihtis lähtiä koska sitten katoaa kaikki kuvansäädöt mitä olen tehnyt, en muista mistä sain ne viimeksi, varmaan jostain lg foorumista tais olla.

Käyttäjätaso 7

Kuvansäädöistä tuolla:

https://www.lg.com/fi/tuki/product/lg-55UH850V.AEN

Ohjelmistopäivityksestäkin.

Onpahan selkeän oloinen käyttöopaskin.

Kuvansäädöistä tuolla:

https://www.lg.com/fi/tuki/product/lg-55UH850V.AEN

Ohjelmistopäivityksestäkin.

Onpahan selkeän oloinen käyttöopaskin.

Kiitos, säästit multa etsimisen vaivan, jospa kokeilisi vielä tuota tehdasasetusten palautusta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tervetuloa OmaYhteisöön @JanneU 
Olitkos ehtinyt testailla jo tuon tehdasasetusten palautuksen?

Tervetuloa OmaYhteisöön @JanneU 
Olitkos ehtinyt testailla jo tuon tehdasasetusten palautuksen?

En vielä kerinnyt, mutta katsoin että uusin ohjelmistoversio on asennettuna. Täytyy jossain vaiheessa kokeilla, palauttaako muuten tehdasasetusten palautus myös ohjelmistoversionkin alkuperäiseen, eli joutuuko päivittämään sen sitten uudestaan myös?

Käyttäjätaso 7

Tervetuloa OmaYhteisöön @JanneU 
Olitkos ehtinyt testailla jo tuon tehdasasetusten palautuksen?

En vielä kerinnyt, mutta katsoin että uusin ohjelmistoversio on asennettuna. Täytyy jossain vaiheessa kokeilla, palauttaako muuten tehdasasetusten palautus myös ohjelmistoversionkin alkuperäiseen, eli joutuuko päivittämään sen sitten uudestaan myös?

Tehdasasetusten palautus palauttaa käsittääkseni vain asetukset ja softaversiolle ei tapahdu mitään.

Tervetuloa OmaYhteisöön @JanneU 
Olitkos ehtinyt testailla jo tuon tehdasasetusten palautuksen?

En vielä kerinnyt, mutta katsoin että uusin ohjelmistoversio on asennettuna. Täytyy jossain vaiheessa kokeilla, palauttaako muuten tehdasasetusten palautus myös ohjelmistoversionkin alkuperäiseen, eli joutuuko päivittämään sen sitten uudestaan myös?

Tehdasasetusten palautus palauttaa vain asetukset ja softaversiolle ei tapahdu mitään.

Ok, kiitos!

Ei auttanut tehdasasetusten palautuskaan.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Saatko jonkun virhekoodin, kun yrität katsella sisältöjä, vai jääkö ruutuun pyörimään vain se tiimalasi? 

Saatko jonkun virhekoodin, kun yrität katsella sisältöjä, vai jääkö ruutuun pyörimään vain se tiimalasi? 

Ei tule mitään virhekoodia, jää vain pyörittämään, en ole 5min kauempaa jäänyt odottamaan.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@JanneU Mites sulla tulee nettiyhteys siihen telkkarille? Jos se tulee WiFillä niin onko mahdollista testata verkkokaapelilla ottaa yhteys tai päinvastoin? Toimiiko telkkarissa muut sovellukset kuitenkin normaalisti?

@JanneU Mites sulla tulee nettiyhteys siihen telkkarille? Jos se tulee WiFillä niin onko mahdollista testata verkkokaapelilla ottaa yhteys tai päinvastoin? Toimiiko telkkarissa muut sovellukset kuitenkin normaalisti?

Verkkokaapelilla tulee, tuota wifiä vois kokeilla testata kyllä. Muut sovellukset toimii ok.

Ei toimi wifin kauttakaan.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Ei toimi wifin kauttakaan.

No johan nyt on… Laittaisitko meille asiasta yksityisviestiä OmaYhteisö-tiimi (tv:n ohjelmistoversio, Viaplay sovelluksen versio yms.) niin lähetäänpä tarkemmin selvittää mistä moinen ongelma nyt voisi johtua.

Ei toimi wifin kauttakaan.

No johan nyt on… Laittaisitko meille asiasta yksityisviestiä OmaYhteisö-tiimi (tv:n ohjelmistoversio, Viaplay sovelluksen versio yms.) niin lähetäänpä tarkemmin selvittää mistä moinen ongelma nyt voisi johtua.

Minäpä laitan tässä kunhan työpäivä on pulkassa, kiitos.

Saitteko tämän ratkaistua? Törmäsin samaan ongelmaan mutta huomasin toiston alkavan kun käynnistän toiston samaan aikaan Viaplay:n sovelluksella puhelimella (ainakin samassa verkossa). Käytössä teidän kaapelinetti ja Arris tg2492s modeemi.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

@JanneU mielenkiintoista olisi tietää ratkesiko tämä ongelma 😊 Saataisiinkohan sinut vielä vastaamaan tähän?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

@JanneU mielenkiintoista olisi tietää ratkesiko tämä ongelma 😊 Saataisiinkohan sinut vielä vastaamaan tähän?

Huomasitko myös pettineh:in edellisen viestin, taitaa olla jotain tekemistä tunnuksen jakamisen kanssa eri laitteiden välillä ?

@JanneU mielenkiintoista olisi tietää ratkesiko tämä ongelma 😊 Saataisiinkohan sinut vielä vastaamaan tähän?

Moi, tässä lomaillut niin tietsikkahommat jäänyt vähemmälle :)  Eli ratkesi se, laitoin foorumin ylläpitäjille yksityisviestiä heidän pyynnöstä aikaisemmin ja jatkoin keskustelua siellä. Asiaan ei löytynyt muuta ratkaisua muuta kuin minkä huomasin itse, eli kun viaplay appin käynnistää lg-telkussa ja odottaa about 2-3min niin se rupeaa toistamaan videoita / elokuvia ym. sen jälkeen kun kun on kerran lähtenyt toistamaan appin käynnistämisen jälkeen toistuu muut sitten heti, eli se vaan lataa sitä appia niin kauan käyntiin eka startilla, varmaan jokin bugi teeveessä tai on liian vanha, mutta toimii kuitenkin ja tämän kanssa pystyy elämään :)

Tämä samainen ongelma on ollut jo useamman vuoden, ja alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään. Eli itselläni myös LG-televisio ja Elisan kaapelinetti. Viaplay ja katsomo ei suostu aloittamaan toistoa heti. Kun yhdistää telkkarin internettiin kaapelinetti-puhelin-televisio ketjulla, palvelut toimii normaalisti. Eli suoraan arris modeemiin yhdistettynä tuo takkuilee. Onko mitään tehtävissä? 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Tämä samainen ongelma on ollut jo useamman vuoden, ja alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään. Eli itselläni myös LG-televisio ja Elisan kaapelinetti. Viaplay ja katsomo ei suostu aloittamaan toistoa heti. Kun yhdistää telkkarin internettiin kaapelinetti-puhelin-televisio ketjulla, palvelut toimii normaalisti. Eli suoraan arris modeemiin yhdistettynä tuo takkuilee. Onko mitään tehtävissä? 

Nyt en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit tuolla kaapelinetti-puhelin-televisio ketjulla? 🤔

Osallistu keskusteluun