Skip to main content
Pidetään mielessä

Laskutukseen kehitysehdotus

Tuote:Puhelinliittymät
  • February 18, 2025
  • 17 kommenttia
  • 563 katselukerrat

Laskutukseen kaivattaisiin kerran kuukaudessa (eli 12 kertaa vuodessa) laskun tilalle eri vaihtoehtoja, kuten 2-6 kertaa vuodessa laskutus, jolloin palvelut laskuttuisivat isommalla koontilaskulla esim. 3 kk ajalta kerralla (4 kertaa vuodessa) tai 2 kk ajalta kerralla (6 kertaa vuodessa).
 

February 24, 2025

Näin yleisesti kommentoituna, niin Elisan laskuilla tapahtuu melko paljon muutoksia esimerkiksi liittymän käyttömaksuja (palvelu- ja yritysnumerot laskutus) ja uusien palveluiden ja niiden irtosanomisia (suoratoistopalvelut) - jonka puolesta on hyvä, jos laskut lähetetään kuukausittain.  Toki on myös tilanteita ja palveluita, johonka pitempi laskutusväli sopisi hyvin. Elisalla on esimerkiksi tietoturva-palveluissa mahdollista tilata vuositilaus tällä hetkellä. 

17 kommenttia

Forum|alt.badge.img+9
  • Oppinut
  • February 18, 2025

En kannata koska se saattaa aiheuttaa sen minkä  esim Tampereen sähköverkko vai mikä lie onkaan  eli laskuttaa sähkön siirron 3 kuukauden välein 

 en tykkää yhtään siittä laskut  pitää tulla kerran kuussa  helpompi sunnitella menojaan  .


Jaakop
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • February 18, 2025

Tervetuloa OmaYhteisön joukkioon ​@Karmikko ja kiitos ehdotuksesta! 😊 Onko muut kaipailleet tällaista useamman kuukauden laskutusväliä, tai koetteko hyödylliseksi?


Jaakop
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • February 18, 2025
Uusi ideaKeskustelu käynnissä

Mikkell
Forum|alt.badge.img+4
  • Vakiokalustoa
  • February 18, 2025

Kannatetaan.


  • February 18, 2025

En kannata koska se saattaa aiheuttaa sen minkä  esim Tampereen sähköverkko vai mikä lie onkaan  eli laskuttaa sähkön siirron 3 kuukauden välein 

 en tykkää yhtään siittä laskut  pitää tulla kerran kuussa  helpompi sunnitella menojaan  .

Aloituksessa haetaan erilaisia vaihtoehtoja, ei nykyisen ainoan vaihtoehdon korvaamista toisella ainoalla vaihtoehdolla. Monelta sähkö/siirtoyhtiöltäkin onnistuu laskuttaa asiakkaan valinnan mukaisesti 12, 6 tai 4 kertaa vuodessa.


Forum|alt.badge.img+9
  • Oppinut
  • February 18, 2025

En kannata koska se saattaa aiheuttaa sen minkä  esim Tampereen sähköverkko vai mikä lie onkaan  eli laskuttaa sähkön siirron 3 kuukauden välein 

 en tykkää yhtään siittä laskut  pitää tulla kerran kuussa  helpompi sunnitella menojaan  .

Aloituksessa haetaan erilaisia vaihtoehtoja, ei nykyisen ainoan vaihtoehdon korvaamista toisella ainoalla vaihtoehdolla. Monelta sähkö/siirtoyhtiöltäkin onnistuu laskuttaa asiakkaan valinnan mukaisesti 12, 6 tai 4 kertaa vuodessa.

tiedän mutta laitoin mielipiteeni  ettei elisa vaan viisaudessaan muuta käytäntöään et laskutusrytmiä harvennetaan  pakosta  kun kai elisalle siittä kuluja tulee enemmän    mitä useammin laskutetaan .


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • February 18, 2025

Jos laskun summa on pieni eli maksimissaan muutamia kymppejä, voisin mielelläni valita pidemmän laskutusvälin.

Toisaalta e-laskujen myötä laskuja ei tarvitse naputella tai “muistaa maksaa” niin sama vaikka tulisi päivittäin.


Forum|alt.badge.img+2
  • Aktiivinen keskustelija
  • February 18, 2025

Jos laskun summa on pieni eli maksimissaan muutamia kymppejä, voisin mielelläni valita pidemmän laskutusvälin.

Toisaalta e-laskujen myötä laskuja ei tarvitse naputella tai “muistaa maksaa” niin sama vaikka tulisi päivittäin.

En kyllä laittaisi Elisan(kaan) laskuja automaattiseen maksuun. On ne kyllä tarkistettava.

Jos lasku on jo maksettu ja huomaatkin siinä virheen niin se jää omaksi vahingoksi. Maksettu laskuhan tarkoittaa sen hyväksymistä. Luoja paratkoon jos laskutusväli olisi tuo yksi päivä!


  • February 19, 2025

En kyllä laittaisi Elisan(kaan) laskuja automaattiseen maksuun. On ne kyllä tarkistettava.

Jos lasku on jo maksettu ja huomaatkin siinä virheen niin se jää omaksi vahingoksi. Maksettu laskuhan tarkoittaa sen hyväksymistä. Luoja paratkoon jos laskutusväli olisi tuo yksi päivä!

Ehdollinen maksu on kätevä, kun velotettava summa on lähes kiinteä. Normaalin suuruinen lasku menee automaattisesti mutta poikkeava vaatii hyväksynnän.


  • February 22, 2025

Ennen vanhaan Radiolinja siirsi kertyneen maksun seuraavalle kuulle, jos laskutettavaa oli kertynyt alle jonkin summan (olikohan 10 vai 20 markkaa).


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • February 22, 2025

Ennen vanhaan Radiolinja siirsi kertyneen maksun seuraavalle kuulle, jos laskutettavaa oli kertynyt alle jonkin summan (olikohan 10 vai 20 markkaa).

En muista, mikä on minimilaskutusraja tänä päivänä, mutta kyllä sellainen on edelleen olemassa. 


  • February 22, 2025

Hinnat ovat vain nousseet siihen malliin, ettei alle minimin taida koskaan päästä. Ennen puhelinlasku tuli käytännössä muutaman kerran vuodessa, kun liittymän perusmaksua ei ollut. Nyt saman liittymän (johon en itse ole tehnyt, enkä halunnut muutoksia) perusmaksu taitaa olla jo 17e/kk...


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • February 22, 2025

 

Hinnat ovat vain nousseet siihen malliin, ettei alle minimin taida koskaan päästä.

Jos on useampia asiakasnumeroita ja palveluita, voi hyvinkin jäädä jonkun laskun summa sopivasti alle minimin.

 


Sokrates
  • February 23, 2025

En kyllä laittaisi Elisan(kaan) laskuja automaattiseen maksuun. On ne kyllä tarkistettava.

Jos lasku on jo maksettu ja huomaatkin siinä virheen niin se jää omaksi vahingoksi. Maksettu laskuhan tarkoittaa sen hyväksymistä.

Juu ainahan ne laskut kannattaa tarkistaa. Jos jokin virhe laskussa on ja sen huomaa vasta maksamisen jälkeen , niin sitten vain yhyteyttä aspaan ja pyytää oikaisua. Toki vaivaahan asiasta koituu , mutta kyllä ne virheet yleensä korjataan hyvittämällä seuraavassa laskussa. No ainakin omalta osalta näin Elisa on toiminut.


Sokrates
  • February 23, 2025

Ennen vanhaan Radiolinja siirsi kertyneen maksun seuraavalle kuulle, jos laskutettavaa oli kertynyt alle jonkin summan (olikohan 10 vai 20 markkaa).

En muista, mikä on minimilaskutusraja tänä päivänä, mutta kyllä sellainen on edelleen olemassa. 

Näyttäisi olevan yritysasiakkaalla 20€ ja yksityisasiakkaalla 5€.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laskutus-maksaminen/laskun-maksaminen/


Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • February 24, 2025

Näin yleisesti kommentoituna, niin Elisan laskuilla tapahtuu melko paljon muutoksia esimerkiksi liittymän käyttömaksuja (palvelu- ja yritysnumerot laskutus) ja uusien palveluiden ja niiden irtosanomisia (suoratoistopalvelut) - jonka puolesta on hyvä, jos laskut lähetetään kuukausittain.  Toki on myös tilanteita ja palveluita, johonka pitempi laskutusväli sopisi hyvin. Elisalla on esimerkiksi tietoturva-palveluissa mahdollista tilata vuositilaus tällä hetkellä. 


Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • February 24, 2025
Keskustelu käynnissäPidetään mielessä