Skip to main content
Vastaus

Kaapeli-TV ongelmasta

  • April 16, 2024
  • 2 kommenttia
  • 173 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+8

Tänään (16.4.) oli Tampereella alueellani ainakin kahdesti lähetys poikki kaapeli-TV:ssä. Aamulla klo 9 ja myöhemmin vähän ennen klo 12. Molemmilla kerroilla soitin vikapalveluun. Ensin jonotin 10 min, kunnes kuva palasi ja suljin puhelimen. Toisella kerralla sain asiakaspalvelijan langan päähän, ja vikailmoituksen tehtyä. Toisella kertaa menin tyhmyyttäni kertomaan, että myöskään kaapelinettiyhteys ei toimi. Se olikin virhe… Jo ennen kuin pääsin puhumaan asiakaspalvelijan kanssa, niin nauhoite kehotti käynnistämään Viihde -boksin uudestaan. Miksi? Eihän kaapeli-tv vastaanotolla ole mitään tekemistä Viihde -palvelun kanssa. Samoin asiakaspalvelija alkoi kyselemään kaikenlaista lähtien kaapelimodeemin merkistä ja mac -osoitteesta. Miksi? Eihän sillä modeemilla ole mitään tekemistä kaapeli-tv vastaanoton kanssa.

Outoa oli myös saamani kuittaus ongelman ratkaisusta. Siinä kerrottiin “Modeemi bootattu ja bootin jälkeen modeemi ei havaittu olevan partial modessa” (kirjoitusvirheineen). Mikä modeemi on bootattu, ja mitä tekemistä sillä oli kaapeli-tv vastaanoton kanssa? Tuollaisenaan tuo lisätieto ei asiaa valaise yhtään.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett

Tänään (16.4.) oli Tampereella alueellani ainakin kahdesti lähetys poikki kaapeli-TV:ssä. Aamulla klo 9 ja myöhemmin vähän ennen klo 12. Molemmilla kerroilla soitin vikapalveluun. Ensin jonotin 10 min, kunnes kuva palasi ja suljin puhelimen. Toisella kerralla sain asiakaspalvelijan langan päähän, ja vikailmoituksen tehtyä. Toisella kertaa menin tyhmyyttäni kertomaan, että myöskään kaapelinettiyhteys ei toimi. Se olikin virhe… Jo ennen kuin pääsin puhumaan asiakaspalvelijan kanssa, niin nauhoite kehotti käynnistämään Viihde -boksin uudestaan. Miksi? Eihän kaapeli-tv vastaanotolla ole mitään tekemistä Viihde -palvelun kanssa. Samoin asiakaspalvelija alkoi kyselemään kaikenlaista lähtien kaapelimodeemin merkistä ja mac -osoitteesta. Miksi? Eihän sillä modeemilla ole mitään tekemistä kaapeli-tv vastaanoton kanssa.

Outoa oli myös saamani kuittaus ongelman ratkaisusta. Siinä kerrottiin “Modeemi bootattu ja bootin jälkeen modeemi ei havaittu olevan partial modessa” (kirjoitusvirheineen). Mikä modeemi on bootattu, ja mitä tekemistä sillä oli kaapeli-tv vastaanoton kanssa? Tuollaisenaan tuo lisätieto ei asiaa valaise yhtään.

Ilmeisesti vikatilanne on ratkennut. Vianrajauksessa kartoitellaan tilanne, joten joskus voi toki tuntua, että mihin näitä tietoja kysellään. Tuo saamasi kuittaus on tosiaan outo, joten voi olla, että on livahtanut väärää tietoa ratkaisuun mukaan. 🤔

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

2 kommenttia

Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • April 22, 2024

Onko tämä asia ratkennut?


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • May 10, 2024

Tänään (16.4.) oli Tampereella alueellani ainakin kahdesti lähetys poikki kaapeli-TV:ssä. Aamulla klo 9 ja myöhemmin vähän ennen klo 12. Molemmilla kerroilla soitin vikapalveluun. Ensin jonotin 10 min, kunnes kuva palasi ja suljin puhelimen. Toisella kerralla sain asiakaspalvelijan langan päähän, ja vikailmoituksen tehtyä. Toisella kertaa menin tyhmyyttäni kertomaan, että myöskään kaapelinettiyhteys ei toimi. Se olikin virhe… Jo ennen kuin pääsin puhumaan asiakaspalvelijan kanssa, niin nauhoite kehotti käynnistämään Viihde -boksin uudestaan. Miksi? Eihän kaapeli-tv vastaanotolla ole mitään tekemistä Viihde -palvelun kanssa. Samoin asiakaspalvelija alkoi kyselemään kaikenlaista lähtien kaapelimodeemin merkistä ja mac -osoitteesta. Miksi? Eihän sillä modeemilla ole mitään tekemistä kaapeli-tv vastaanoton kanssa.

Outoa oli myös saamani kuittaus ongelman ratkaisusta. Siinä kerrottiin “Modeemi bootattu ja bootin jälkeen modeemi ei havaittu olevan partial modessa” (kirjoitusvirheineen). Mikä modeemi on bootattu, ja mitä tekemistä sillä oli kaapeli-tv vastaanoton kanssa? Tuollaisenaan tuo lisätieto ei asiaa valaise yhtään.

Ilmeisesti vikatilanne on ratkennut. Vianrajauksessa kartoitellaan tilanne, joten joskus voi toki tuntua, että mihin näitä tietoja kysellään. Tuo saamasi kuittaus on tosiaan outo, joten voi olla, että on livahtanut väärää tietoa ratkaisuun mukaan. 🤔