Vastattu

mitä tehdä sitten?

  • 11 December 2020
  • 2 kommenttia
  • 652 katselukerrat

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi irritus 11 December 2020, 14:38

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Onko taloyhtiö jakanut tai laittanut ilmoitustaululle mitään tiedotetta asiasta?

Ota selvää, kenen operaattorin kanssa taloyhtiö on tehnyt uuden sopimuksen. Jos rappukäytävän ilmoitustaulullakaan ei ole tiedotetta, käy asuntoyhtiösi www-sivuilla tai kysy asiaa taloyhtiönne isännöitsijältä.

Kun uusi operaattori selvää, kysy heiltä, minkälaisia liittymiä he suunnittelevat tarjoavansa osoitteeseesi.

Varaudu myös siihen, että joudut hankkimaan uuden modeemin. Kaapelimodeemi ei toimi VDSL2-liittymissä. Vaikka uusi operaattori tarjoaisikin kaapelimodeemiyhteyksiä, he saattavat hylätä nykyisen modeemisi liian vanhanaikaisena.

Mikäli haluat pysyä Elisan internet-asiakkaana, tarkasta josko osoitteeseesi olisi saatavilla VDSL2-yhteys tai mobiililaajakaista.

Jos yhteyden toimivuus 24/7 on tärkeää, varaudu käyttämään mobiililaajakaistaa ainakin tuo 12.1.2021 päivä. Kuivaharjoittele jo etukäteen kuinka matkapuhelimesta kytketään päälle verkon jako ja käytä puhelintasi langattoman lähiverkon tukiasemana. Tai lainaa kaverilta 4G-reititin.

Huomoi, että myös televisiot pimenevät 12.1.2021. Katkos voi kestää noin tunnista koko päivään. Joudut myös virittämään kanavat uudeelleen.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

sain kans tuollaisen. tutkin vähän ja huomasin että palvelu tulee paranemaan. siirtyy dnalle ja sieltä saa jopa sadan megan upin mitä elisalta ei varmaan tulisi saamaan koskaan. kyllä tänne jää elisalta vaihtoehdoksi vielä joku hidas 30/5 adsl kortteli”kuitu”kin mutta ei kai sellaista nyt tyhmäkään ottaisi kun on paljon parempiakin vaihtoehtoja