Arris kaapelimodeemi ja Asus RT-AC88U

  • 24 November 2020
  • 58 kommenttia
  • 2903 katselukerrat

Hei


Osaako kukaan sanoa miksi yhteystyö Elisan Arris TG2492S kaapelimodeemilla ja Asus RT-AC88U reitittimellä loppui yllättäen? Asuksessa palaa punainen valo internetin kohdalla ja Asuksen asetuksissa valittaa jotain että internetpalveluntarjoajan DHCP:ssä vika?

 

Resetoin Arris kaapelimodeemin ja laitoin takaisin siltaavaksi mutta silti internet ei tule Asuksen reitittimeen. Resetoin Arris kaapelimodeemin uudestaan ja en laittanut siltaavaksi ja netti toimii mutta miten saan netin toimimaan Asukseen? 


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

58 kommenttia

Käyttäjätaso 1

Hei, itsellä sama vika!! Katsoin niin kaaepli modeemi on saanut tällä viikolla firmis päivityksen ja omani on elisan ilmoittamassa versiossa. Rikkoo siltauksen kokonaan?

Hei, itsellä sama vika!! Katsoin niin kaaepli modeemi on saanut tällä viikolla firmis päivityksen ja omani on elisan ilmoittamassa versiossa. Rikkoo siltauksen kokonaan?

 

Voi ei. :(  Mitenköhän voimme ilmoittaa kaapelimodeemin kehittäjille tuosta ongelmasta.

Käyttäjätaso 1

Hei, itsellä sama vika!! Katsoin niin kaaepli modeemi on saanut tällä viikolla firmis päivityksen ja omani on elisan ilmoittamassa versiossa. Rikkoo siltauksen kokonaan?

 

Voi ei. :(  Mitenköhän voimme ilmoittaa kaapelimodeemin kehittäjille tuosta ongelmasta.

Joo.. itse odottelen Elisan tekniseltä tuelta takaisin soittoa juuri tähän aiheeseen liittyen. Toivottavasti siltaus saadaan pian korjattua.

Käyttäjätaso 2

Tämä päivitys rikkoi siltauksen itselläkin, mikään laite ei saa yhteyttä sen lävitse enää. Toivon hartaasti Elisalta nopeaa korjausta ja mielellään rollbackia vanhaan versioon koska tuon firmiksen hiominen ja testaaminen ei selvästi ole heidän vahvinta osaamisaluettaan. Asiakaspalvelun mukaan tämä on tietenkin mahdotonta ja käsienlevittely oli ainoa lohtu mitä he puhelimitse tarjosivat. Muualta kuin Elisalta laitteen ostaneena arvostan suuresti näitä takaporttipäivityksiä..

Käyttäjätaso 5

Moi! Ovatko siis teidän Arris TG2492s modeemit vastaanottaneet tuon uusimman ohjelmistopäivityksen tällä viikolla? :thinking:  Näkyykö hallinnasta nyt ohjelmistoversiona 9.1.103FL . Tällä ohjesivulla lukee kyseisen päivityksen osalta, että “Siltaus laittaa 2.4GHz ja 5GHz WLANit pois päältä”

Käyttäjätaso 1

Moi! Ovatko siis teidän Arris TG2492s modeemit vastaanottaneet tuon uusimman ohjelmistopäivityksen tällä viikolla? :thinking:  Näkyykö hallinnasta nyt ohjelmistoversiona 9.1.103FL . Tällä ohjesivulla lukee kyseisen päivityksen osalta, että “Siltaus laittaa 2.4GHz ja 5GHz WLANit pois päältä”

On päivitys tullut. Ja saakin laittaa pois päältä, kun noi Wlanit eivät ole edes olleet käytössä.

Juu 9.1.103FL. näyttäisi olevan versio nyt. Mutta Arriksen Wlaneja en ole käyttänyt vaan Asuksen. Olisi kiva jos tuo Arriksen siltaava asetus saataisiin korjattua pian.

Käyttäjätaso 7

Jos se Arris reitittävässä tilassa saa IP:n , mutta siltatilassa ei välitä sitä perässä olevalle reitittimelle , niin ei liene kahta sanaa missä vika on eli se Arris sen blokkaa.

Taattua Elisa-laatua tuo firmispäivitys. :kissing:

Käyttäjätaso 5

Moi! Ovatko siis teidän Arris TG2492s modeemit vastaanottaneet tuon uusimman ohjelmistopäivityksen tällä viikolla? :thinking:  Näkyykö hallinnasta nyt ohjelmistoversiona 9.1.103FL . Tällä ohjesivulla lukee kyseisen päivityksen osalta, että “Siltaus laittaa 2.4GHz ja 5GHz WLANit pois päältä”

On päivitys tullut. Ja saakin laittaa pois päältä, kun noi Wlanit eivät ole edes olleet käytössä.

Juu 9.1.103FL. näyttäisi olevan versio nyt. Mutta Arriksen Wlaneja en ole käyttänyt vaan Asuksen. Olisi kiva jos tuo Arriksen siltaava asetus saataisiin korjattua pian.

Minä laitan tästä oitis kyselyä eteenpäin, että onko tällaisia ilmoituksia tullut enemmänkin ja että tuo ominaisuus saataisiin kuntoon.

Käyttäjätaso 5

Moi! Ovatko siis teidän Arris TG2492s modeemit vastaanottaneet tuon uusimman ohjelmistopäivityksen tällä viikolla? :thinking:  Näkyykö hallinnasta nyt ohjelmistoversiona 9.1.103FL . Tällä ohjesivulla lukee kyseisen päivityksen osalta, että “Siltaus laittaa 2.4GHz ja 5GHz WLANit pois päältä”

On päivitys tullut. Ja saakin laittaa pois päältä, kun noi Wlanit eivät ole edes olleet käytössä.

Juu 9.1.103FL. näyttäisi olevan versio nyt. Mutta Arriksen Wlaneja en ole käyttänyt vaan Asuksen. Olisi kiva jos tuo Arriksen siltaava asetus saataisiin korjattua pian.

Minä laitan tästä oitis kyselyä eteenpäin, että onko tällaisia ilmoituksia tullut enemmänkin ja että tuo ominaisuus saataisiin kuntoon.

Sainkin jo tähän vastauksen, että tuo ongelma on tiedossa ja sitä selvitetään tällä hetkellä. Katsotaan mihin tulokseen päädytään jo päivitettyjen laitteiden osalta. Jatketaan tiedotusta täällä tilanteen kehittyessä.

Käyttäjätaso 7

Sainkin jo tähän vastauksen, että tuo ongelma on tiedossa ja sitä selvitetään tällä hetkellä. Katsotaan mihin tulokseen päädytään jo päivitettyjen laitteiden osalta. Jatketaan tiedotusta täällä tilanteen kehittyessä.

Hohhoijaa. Tuo ei auta pätkääkään niitä asiakkaita , joiden yhteys on totaalisesti poikki.

Tällaista tämä on ollut Elisan päivitysten kanssa jo vuosia eikä mikään ole muuttunut palautteesta huolimatta. Näyttää siltä , että Elisa ei vieläkään testaa muutoksiaan , vaan tuuppaa päivitykset asiakkaiden testattavaksi.

PS. Juuri tämän takia luovuin Elisan modeemeista jo monta vuotta sitten eikä ole tarvinnut katua.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Näyttää siltä , että Elisa ei vieläkään testaa muutoksiaan , vaan tuuppaa päivitykset asiakkaiden testattavaksi.

 

Tämä on henkilökohtainen mielipiteeni, ei mikään virallinen lausunto:

En halua puolustella, mutta mehän emme itse koodaa  mitään päivityksiä ja toki myös valmistajan testaukseen pitäisi voida luottaa, ilman että itse pitää testata kaikki. Saadaan päivitykset nopeammin eteenpäinkin jos ei “tuplatestausta” tarvitse joka välissä tehdä.

 

Käyttäjätaso 7

Näyttää siltä , että Elisa ei vieläkään testaa muutoksiaan , vaan tuuppaa päivitykset asiakkaiden testattavaksi.

 

Tämä on henkilökohtainen mielipiteeni, ei mikään virallinen lausunto:

En halua puolustella, mutta mehän emme itse koodaa  mitään päivityksiä ja toki myös valmistajan testaukseen pitäisi voida luottaa, ilman että itse pitää testata kaikki. Saadaan päivitykset nopeammin eteenpäinkin jos ei “tuplatestausta” tarvitse joka välissä tehdä.

Onhan se tuokin yksi näkökohta. Ihmettelen kuitenkin , että kun Elisa ostaa softapalveluita ulkopuolelta , niin minusta on tyhmää maksaa sellaisesta , joka on sutta ja sekundaa. Jonkinlainen vastaanottokonrolli pitää tilaajallakin olla eikä tuupata sekundaa asiakkaiden riesaksi.

Itsekin alalla työskennelleenä en ole vastaavaan tormännyt missään työpaikassani , vaan aina on tarkistettu alihankkijoiden tekemiset.

Käyttäjätaso 2

Toivottavasti softatoimittajan reklamaatiorahoista tulee asiakkaillekin päin jotain takaisi. Nyt kun maksan nopeammasta yhteydestä, mutta joudun käyttämään vanhaa yhteensopimatonta modeemia siltauksen toimimiseksi.

 

Mikäli tätä päivitystä peilataan liittymän sopimusehtoihin niin:

 

“Elisa voi tarvittaessa päivittää verkkoon kytketyn päätelaitteen ohjelmistoa ja asetuksia sekä kerätä palvelun laadun tuottamiseen ja kehittämiseen käytettäviä mittausarvoja.”

Keräsi tai ei, ei ainakaan tarpeeksi nopeasti koska muuten minulle olisi soitettu eikä toisinpäin. 

 

“Elisalla on oikeus hallinnoida verkkoon kytkettyä päätelaitetta palvelun käytettävyyden varmistamiseksi.”

Kaikki tiedetään miten tässä kävi.

 

“Elisa pyrkii ilmoittamaan asiakkaan palveluun vaikuttavista päätelaitteen hallintatoimista ennakollisesti.”

Mikäli ilmoitus päivityksestä olisi tullut, en olisi käyttänyt aikaani vian etsimiseen muualta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Itsekin alalla työskennelleenä en ole vastaavaan tormännyt missään työpaikassani , vaan aina on tarkistettu alihankkijoiden tekemiset.

Niinhän se Leninkin sanoi, “luottamus hyvä, mutta valvonta paras.”

Käyttäjätaso 1

 

“Elisa pyrkii ilmoittamaan asiakkaan palveluun vaikuttavista päätelaitteen hallintatoimista ennakollisesti.”

Mikäli ilmoitus päivityksestä olisi tullut, en olisi käyttänyt aikaani vian etsimiseen muualta.

Kieltämättä...

Käyttäjätaso 7

Itsekin alalla työskennelleenä en ole vastaavaan tormännyt missään työpaikassani , vaan aina on tarkistettu alihankkijoiden tekemiset.

Niinhän se Leninkin sanoi, “luottamus hyvä, mutta valvonta paras.”


Heko heko. :grinning:

Tällä ei ole mitään tekemistä Leninin kanssa , että asiakkaistaan hyvää huolta pitävä yritys tarkistaa alihankkijansa tekemiset ennen kuin tuuppaa ne asiakkaiden riesaksi. Joka tapauksessa Elisa on vastuussa tuoteistaan asiakkailleen eikä se alihankkija.

Käyttäjätaso 1

Onko tähän itse siltaus ongelmaan tullut jo jotain lisäinfoa tai miten tämän nyt saisi korjattua?

Onko tähän itse siltaus ongelmaan tullut jo jotain lisäinfoa tai miten tämän nyt saisi korjattua?

Käsittääkseni viestiä on laitettu firmwaren koodaajille tjsp ja nyt vain pitää sitten odotella mitä ne vastaavat siellä.

Käyttäjätaso 7

Onko tähän itse siltaus ongelmaan tullut jo jotain lisäinfoa tai miten tämän nyt saisi korjattua?

Käsittääkseni viestiä on laitettu firmwaren koodaajille tjsp ja nyt vain pitää sitten odotella mitä ne vastaavat siellä.


Elisan päivitystahti on ollut jo vuosia kerta vuodessa , korkeintaan. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin , niin pitäisin todennäköisenä , että Elisa palauttaa softan pykälän taaksepäin ja uutta korjausta nykyisen ongelmiin odotellaan sitten aika tovi. :kissing:

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Onko tähän itse siltaus ongelmaan tullut jo jotain lisäinfoa tai miten tämän nyt saisi korjattua?

Käsittääkseni viestiä on laitettu firmwaren koodaajille tjsp ja nyt vain pitää sitten odotella mitä ne vastaavat siellä.


Elisan päivitystahti on ollut jo vuosia kerta vuodessa , korkeintaan. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin , niin pitäisin todennäköisenä , että Elisa palauttaa softan pykälän taaksepäin ja uutta korjausta nykyisen ongelmiin odotellaan sitten aika tovi. :kissing:

Itsellä on edelleen 9.1.103V vuodelta 2016 niin saisiko nämä erikseen työnnettyä minulle tuon DE2:n vai pitääkö minun odottaa seuraavaa työntöä muiden kanssa yhdessä?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Onko tähän itse siltaus ongelmaan tullut jo jotain lisäinfoa tai miten tämän nyt saisi korjattua?

Käsittääkseni viestiä on laitettu firmwaren koodaajille tjsp ja nyt vain pitää sitten odotella mitä ne vastaavat siellä.


Elisan päivitystahti on ollut jo vuosia kerta vuodessa , korkeintaan. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin , niin pitäisin todennäköisenä , että Elisa palauttaa softan pykälän taaksepäin ja uutta korjausta nykyisen ongelmiin odotellaan sitten aika tovi. :kissing:

Itsellä on edelleen 9.1.103V vuodelta 2016 niin saisiko nämä erikseen työnnettyä minulle tuon DE2:n vai pitääkö minun odottaa seuraavaa työntöä muiden kanssa yhdessä?

Kannattaa siirtyä FritzBox modeemiin niin loppuu tuo iänikuinen firmisten kerjäys, valmistaja lähettää sen heti kun on vakaa versio valmis, saat sitten valita itse koska päivität. Myös Beta versiota voit halutessasi kokeilla, nekin on toimivia aina.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Onko tähän itse siltaus ongelmaan tullut jo jotain lisäinfoa tai miten tämän nyt saisi korjattua?

Käsittääkseni viestiä on laitettu firmwaren koodaajille tjsp ja nyt vain pitää sitten odotella mitä ne vastaavat siellä.


Elisan päivitystahti on ollut jo vuosia kerta vuodessa , korkeintaan. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin , niin pitäisin todennäköisenä , että Elisa palauttaa softan pykälän taaksepäin ja uutta korjausta nykyisen ongelmiin odotellaan sitten aika tovi. :kissing:

Itsellä on edelleen 9.1.103V vuodelta 2016 niin saisiko nämä erikseen työnnettyä minulle tuon DE2:n vai pitääkö minun odottaa seuraavaa työntöä muiden kanssa yhdessä?

Kannattaa siirtyä FritzBox modeemiin niin loppuu tuo iänikuinen firmisten kerjäys, valmistaja lähettää sen heti kun on vakaa versio valmis, saat sitten valita itse koska päivität. Myös Beta versiota voit halutessasi kokeilla, nekin on toimivia aina.

Olet täysin oikeassa. Tämä 9.1.103FL _testaamattoman_ firmwaren työntäminen asiakkaille tuotantokäyttöön oli viimeinen pisara. Elisa edustaa tyypillistä suomalaista 2010-luvun alasajettua firmaa joka on olemassa ainoastaan omistajia varten. Kaikki ulkoistettu ja kilpailutettu tuhokonsulttien toimesta, oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee ja yritystä pyöritetään ainoastaan hallituksen bonuksia ja osakkeenomistajien osinkoja varten.

Itse olen jo aloittanut Ebaystä DOCSIS 3.1 modeemin katselun ja Arris tulee muuttumaan SER-jätteeksi kun olen ostanut sopivan. Nykyään ei enää eletä operaattorien pyörittämässä komentotaloudessa jossa pitää ottaa mitä annetaan kun DOCSIS 3.1 on taaksepäin yhteensopiva EuroDOCSIS 3.0:n kanssa!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Onko tähän itse siltaus ongelmaan tullut jo jotain lisäinfoa tai miten tämän nyt saisi korjattua?

Käsittääkseni viestiä on laitettu firmwaren koodaajille tjsp ja nyt vain pitää sitten odotella mitä ne vastaavat siellä.


Elisan päivitystahti on ollut jo vuosia kerta vuodessa , korkeintaan. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin , niin pitäisin todennäköisenä , että Elisa palauttaa softan pykälän taaksepäin ja uutta korjausta nykyisen ongelmiin odotellaan sitten aika tovi. :kissing:

Itsellä on edelleen 9.1.103V vuodelta 2016 niin saisiko nämä erikseen työnnettyä minulle tuon DE2:n vai pitääkö minun odottaa seuraavaa työntöä muiden kanssa yhdessä?

Kannattaa siirtyä FritzBox modeemiin niin loppuu tuo iänikuinen firmisten kerjäys, valmistaja lähettää sen heti kun on vakaa versio valmis, saat sitten valita itse koska päivität. Myös Beta versiota voit halutessasi kokeilla, nekin on toimivia aina.

Olet täysin oikeassa. Tämä 9.1.103FL _testaamattoman_ firmwaren työntäminen asiakkaille tuotantokäyttöön oli viimeinen pisara. Elisa edustaa tyypillistä suomalaista 2010-luvun alasajettua firmaa joka on olemassa ainoastaan omistajia varten. Kaikki ulkoistettu ja kilpailutettu tuhokonsulttien toimesta, oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee ja yritystä pyöritetään ainoastaan hallituksen bonuksia ja osakkeenomistajien osinkoja varten.

Itse olen jo aloittanut Ebaystä DOCSIS 3.1 modeemin katselun ja Arris tulee muuttumaan SER-jätteeksi kun olen ostanut sopivan. Nykyään ei enää eletä operaattorien pyörittämässä komentotaloudessa jossa pitää ottaa mitä annetaan kun DOCSIS 3.1 on taaksepäin yhteensopiva EuroDOCSIS 3.0:n kanssa!

Ylipäätään tämä sekoilu ei ole sopivaa koronaviruksen jälkeiseen aikaan koska ihmisten työpaikat ovat riippuvaisia siitä että kotona on toimivat nettiyhteydet. Nyt näillä tehdään videoneuvotteluja eikä katella pelkästään Netflixiä niin homman on toimittava koska en ala omaa työpaikkaani uhraamaan osakkeenomistajille pyöritetylle osakeyhtiölle ja sen Intian Hyderabadissa koodatuille roskafirmwareille.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +1

Itse olen jo aloittanut Ebaystä DOCSIS 3.1 modeemin katselun ja Arris tulee muuttumaan SER-jätteeksi kun olen ostanut sopivan. Nykyään ei enää eletä operaattorien pyörittämässä komentotaloudessa jossa pitää ottaa mitä annetaan kun DOCSIS 3.1 on taaksepäin yhteensopiva EuroDOCSIS 3.0:n kanssa!

Onko muuten noin, että Docsis 3.1 toimii myös meillä EuroDocsis 3.0 yhteyksillä suoraan? Löysin netistä nopealla katsomisella yhden artikkelin jossa mainittiin “(euro)docsis”, mutta en ole ihan satavarma meinasiko tuo juuri ristiin yhteensopimista noin.

Olis kyllä huippu juttu, tympiny jo vähän aikaa miten eurolaisille on tarjolla vaan Fritzboxia, vaikka hyvä onkin, niin haluaisin itselleni pelkän modeemin ja reitityksen ja kytkimen hoitaa itse omilla laitteilla.

Kun alkuun lähdin näitä tutkimaan aikanaan ja huomasin että jaa eipä olekaan Docsis laitteet yhteensopivia täällä, ja suomessa myydään vaan aika lailla yhtä järkevää Fritzboxia tällä hetkellä, niin meni kyllä hermot että miksi hemmetissä on näin vähän tarjolla…