Arris TG2492s firmwarepäivitys 9.1.103CM
Modeemin ohjesivuilla (https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-tg2492s/) ilmoitetaan seuraavasti: "Sammuta modeemisi n.10 sekunniksi ja käynnistä uudelleen, niin päivitys alkaa". Päivitys ei siis boottaakaan modeemia automaattisesti, vaan käyttäjän on erikseen käynnistettävä modeemi uudelleen?
Lisäksi toivoisin, että kun laajakaistalaitteille lähetetään verkon yli Elisan toimesta automaattisia ohjelmistopäivityksiä, tulisi niistä ennakkon hyvissä ajoin informaatio esimerkiksi SMS-viestin ja sähköpostin muodossa liittymän haltijalle.
Täällä pitäisi yrittää tehdä etätöitä koronaviruksen takia huonosti toimivalla firmwarella vuodelta 2016!
Firmware 9.1.103V edelleen boksissa ja siinä oleva paha videoneuvotteluja haittaava bugi:
Nyt sitä firmware-päivitystä pitää alkaa työntämään minulle tai tulen sinne Pasilaan itse räyhäämään asiasta ja en tule lähtemään sieltä kuin poliisin kantamana pois! Nyt riittää!
Eipä taida moiset räyhäreissut kannattaa mutta tee ostosreissu vaikka tuonne niin saat aina uusimmalla firmiksellä ajella kun on omassa hallinnassa päivitykset. Puhun 5v kokemuksella oheisesta KAMO laitteesta.
https://www.jimms.fi/fi/Product/List/000-0XN/verkkotuotteet--kaapelimodeemit
Kerran tuossa firmwaressa on laajalti dokumentoitu ongelma jonka firmwarepäivitys pääosin korjaa niin haluaisin vain sen toimivan firmwaren kun tästä purkista on 150 euroa maksettu.
Toimiva firmware riittää mutta Elisan on lähetettävä se minulle NYT kerran asiakkailta on itsetehtävät firmwarepäivitykset estetty! Tulen Helsinkiin keskiviikkona työasioille ja käyn Itä-Pasilassa kyllä räyhäämässä koska mikään muu ei enää toimi.
Ottaa niin paljon päähän ettei edes unilääkkeillä saa nukuttua nyt!
Moro
Ymmärrän harmituksen toki, mutta jatkossa jätäthän uhkailut vähemmälle ja muutenkin käyttäydythän Pelisääntöjen mukaisesti? :)
Moro
Ymmärrän harmituksen toki, mutta jatkossa jätäthän uhkailut vähemmälle ja muutenkin käyttäydythän Pelisääntöjen mukaisesti? :)
Minulle luvattiin käytön varmistuksesta kahden eri henkilön toimesta että firmwaren työntö kaapeliverkon yli laitetaan kuntoon viimeistään tiistain aikana tai ainakin vastataan sähköpostin yli mikäli se ei onnistu. Sähköpostia ei ole tullut. Nyt napsautin virrat pois 10 min ajaksi, käynnistin kaapelimodeemin uudestaan ja firmware on edelleen versio 9.1.103V.
Toinen henkilö käytön varmistuksesta kertoi että alueella kaikkien korkeamman nopeusluokan kaapelitilauksen ottaneiden kaapelimodeemeihin on uusi firmware työnnetty. Ilmeisesti köyhälle rupusakille saa kelvata rikkinäinenkin firmware, ei meistä niin väliä. Mikäli firmwaren työntö kaapeliverkon yli on liian suuri tekninen haaste tulen vaihdattamaan päätelaitteen toimivaan Itä-Pasilan pääkonttorille. Minuun voi olla sähköpostilla yhteyksissä sillä en tätä farssia enää halua enempää laittaa koko kansan ihmeteltäväksi.
Moro
Ymmärrän harmituksen toki, mutta jatkossa jätäthän uhkailut vähemmälle ja muutenkin käyttäydythän Pelisääntöjen mukaisesti? :)
Minulle luvattiin käytön varmistuksesta kahden eri henkilön toimesta että firmwaren työntö kaapeliverkon yli laitetaan kuntoon viimeistään tiistain aikana tai ainakin vastataan sähköpostin yli mikäli se ei onnistu. Sähköpostia ei ole tullut. Nyt napsautin virrat pois 10 min ajaksi, käynnistin kaapelimodeemin uudestaan ja firmware on edelleen versio 9.1.103V.
Toinen henkilö käytön varmistuksesta kertoi että alueella kaikkien korkeamman nopeusluokan kaapelitilauksen ottaneiden kaapelimodeemeihin on uusi firmware työnnetty. Ilmeisesti köyhälle rupusakille saa kelvata rikkinäinenkin firmware, ei meistä niin väliä. Mikäli firmwaren työntö kaapeliverkon yli on liian suuri tekninen haaste tulen vaihdattamaan päätelaitteen toimivaan Itä-Pasilan pääkonttorille. Minuun voi olla sähköpostilla yhteyksissä sillä en tätä farssia enää halua enempää laittaa koko kansan ihmeteltäväksi.
Ikävä kuulla, että asia ei ole edennyt.
Kuten kollega tuossa jo mainitsi niin jos lisäilet profiiliisi asiakasnumeron sekä sinne yksityisiin muistiinpanoihin tuon modeemisi sarjanumeron sekä CM MAC koodin niin pystytään asiaa katsomaan tätä kautta toki eteenpäin. :)
Moro
Ymmärrän harmituksen toki, mutta jatkossa jätäthän uhkailut vähemmälle ja muutenkin käyttäydythän Pelisääntöjen mukaisesti? :)
Minulle luvattiin käytön varmistuksesta kahden eri henkilön toimesta että firmwaren työntö kaapeliverkon yli laitetaan kuntoon viimeistään tiistain aikana tai ainakin vastataan sähköpostin yli mikäli se ei onnistu. Sähköpostia ei ole tullut. Nyt napsautin virrat pois 10 min ajaksi, käynnistin kaapelimodeemin uudestaan ja firmware on edelleen versio 9.1.103V.
Toinen henkilö käytön varmistuksesta kertoi että alueella kaikkien korkeamman nopeusluokan kaapelitilauksen ottaneiden kaapelimodeemeihin on uusi firmware työnnetty. Ilmeisesti köyhälle rupusakille saa kelvata rikkinäinenkin firmware, ei meistä niin väliä. Mikäli firmwaren työntö kaapeliverkon yli on liian suuri tekninen haaste tulen vaihdattamaan päätelaitteen toimivaan Itä-Pasilan pääkonttorille. Minuun voi olla sähköpostilla yhteyksissä sillä en tätä farssia enää halua enempää laittaa koko kansan ihmeteltäväksi.
Ikävä kuulla, että asia ei ole edennyt.
Kuten kollega tuossa jo mainitsi niin jos lisäilet profiiliisi asiakasnumeron sekä sinne yksityisiin muistiinpanoihin tuon modeemisi sarjanumeron sekä CM MAC koodin niin pystytään asiaa katsomaan tätä kautta toki eteenpäin. :)
Olin eilen taas käytön varmistukseen yhteyksissä ja sieltä luvattiin että tänään laitetaan firmwaren työntö käyntiin. Mitään ei ole vielä 17:56 tapahtunut eikä tekstiviestiä työntöilmoituksesta ole tullut. Puhelinnumero on oikea asiakasrekisterissä.
Lisäsin asiakasnumeron, kaapelimodeemin sarjanumeron ja CM-MAC-osoitteen lisätietoihini niin yritetään tätä kautta hoitaa asiaa seuraavaksi. Jos viitsitte katsoa asiaa niin olisi jätte kiva.
Kiitos
Kiitos
Onneksi DOCSIS 3.1 on taaksepäin yhteensopiva EuroDOCSIS 3.0:n kanssa niin tämä tulee taatusti olemaan ensimmäinen ja viimeinen Elisalta hankittu kaapelimodeemi.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-tg2492s/
Uusimman ohjelmistoversion (9.1.103FL) jakelu alkaa viikolla 48/2020.
Kannattaa näköjään katsoa kortit loppuun eikä luovuttaa ja ostaa Fritzboxia.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-tg2492s/
Uusimman ohjelmistoversion (9.1.103FL) jakelu alkaa viikolla 48/2020.
Kannattaa näköjään katsoa kortit loppuun eikä luovuttaa ja ostaa Fritzboxia.
Minä jo luovutin ja ostin keväällä Fritzin eikä ole tarvinnut katua. Uusin päivitys tupsahtaa automaattisesti, kun valmistaja sen julkaisee. Tämän voi tietysti estää, jos jostain syystä haluaa. Muuta moitittavaa en keksi kuin wifin huono kantavuus, mutta enpä minä tuolla wifillä muutenkaan mitään tekisi, kun boxi on talon teknisessä tilassa. Wifiä varten on sitten oma netgearin ax purkki.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-tg2492s/
Uusimman ohjelmistoversion (9.1.103FL) jakelu alkaa viikolla 48/2020.
Kannattaa näköjään katsoa kortit loppuun eikä luovuttaa ja ostaa Fritzboxia.
Minä jo luovutin ja ostin keväällä Fritzin eikä ole tarvinnut katua. Uusin päivitys tupsahtaa automaattisesti, kun valmistaja sen julkaisee. Tämän voi tietysti estää, jos jostain syystä haluaa. Muuta moitittavaa en keksi kuin wifin huono kantavuus, mutta enpä minä tuolla wifillä muutenkaan mitään tekisi, kun boxi on talon teknisessä tilassa. Wifiä varten on sitten oma netgearin ax purkki.
Itsekkin pyöritän pääpurkkina kummassakin kiinteistössä Netgeareja joihin on flashatty OpenWRT-firmwaret ja tuo firmwaren flashaamisoikeus, siihen liittyvä mielenrauha ja tieto ettei operaattori voi käydä työntämässä mitä tahansa roinaa _toimivan_ firmwaren tilalle on niin merkittävä tieto että kaipailen sitä myös tuohon kaapelimodeemiin.
Mutta kerran tuo on Elisalta hankittu niin katsotaan harrastuspohjalta nyt miten tuo homma hoidetaan ja ostin jo Google Pixel 5:n 5G:llä joululahjaksi jos nämä onnistuu täysin hommat sotkemaan kun yritän tuon 2016 firmwaren saada korvattua _toimivalla_.
Arrisin päivitystä olen odottanut pari vuotta. Viime helmikuussa olin yhteydessä asiakaspalveluun josta puhelu yhdistettiin palautteenpyyntö viestin mukaan “Pekalle”. Pekka sanoi lisänneensä laitteeni manuaalisesti jonoon. Luvattua tekstiviestiä ei vaan ole kuulunut ja tässä välillä olen pari kertaa tehnyt tehdasasetusten palautuksen ja virtajohdon tuuletuksen vähintään kerran kuukaudessa (joskus useamminkin). Modeemi toimii moiteetta ja nopeuskin on hiljakkoin noussut 95-97 Mb/s tasolta 100-102Mb/s nopeuteen Speedtest-ohjelman mukaan mutta mahdolliset tietoturvaaukot huolestuttaa.
Arrisin päivitystä olen odottanut pari vuotta. Viime helmikuussa olin yhteydessä asiakaspalveluun josta puhelu yhdistettiin palautteenpyyntö viestin mukaan “Pekalle”. Pekka sanoi lisänneensä laitteeni manuaalisesti jonoon. Luvattua tekstiviestiä ei vaan ole kuulunut ja tässä välillä olen pari kertaa tehnyt tehdasasetusten palautuksen ja virtajohdon tuuletuksen vähintään kerran kuukaudessa (joskus useamminkin). Modeemi toimii moiteetta ja nopeuskin on hiljakkoin noussut 95-97 Mb/s tasolta 100-102Mb/s nopeuteen Speedtest-ohjelman mukaan mutta mahdolliset tietoturvaaukot huolestuttaa.
Oletko tarkistanut noiden uudelleenkäynnistysten tai resetointien jälkeen Arriksen hallintasivulta mihin ohjelmistoversioon tuo laite on jämähtänyt? 🤔 Nyt ennen tuota yllä mainittua versiota 9.1.103FF laitteessa pitäisi olla toisiksi uusin firmware-versio 9.1.103DE2 .
Arrisin päivitystä olen odottanut pari vuotta. Viime helmikuussa olin yhteydessä asiakaspalveluun josta puhelu yhdistettiin palautteenyyntö viestin mukaan “Pekalle”. Pekka sanoi lisänneensä laitteeni manuaalisesti jonoon. Luvattua tekstiviestiä ei vaan ole kuulunut ja tässä välillä olen pari kertaa tehnyt tehdasasetusten palautuksen ja virtajohdon tuuletuksen vähintään kerran kuukaudessa (joskus useamminkin). Modeemi toimii moiteetta ja nopeuskin on hiljakkoin noussut 95-97 Mb/s tasolta 100-102Mb/s nopeuteen Speedtest-ohjelman mukaan mutta mahdolliset tietoturvaaukot huolestuttaa.
Oletko tarkistanut noiden uudelleenkäynnistysten tai resetointien jälkeen Arriksen hallintasivulta mihin ohjelmistoversioon tuo laite on jämähtänyt? 🤔 Nyt ennen tuota yllä mainittua versiota 9.1.103FF laitteessa pitäisi olla toisiksi uusin firmware-versio 9.1.103DE2 .
9.1.103V vuodelta 2016. Uudelleen käynnistyksessä kun internet-yhteys on jo syntynyt väittää tekevänsä päivitystä pari minuuttia mutta aina tuo sama firmware on laitteessa.
Arrisin päivitystä olen odottanut pari vuotta. Viime helmikuussa olin yhteydessä asiakaspalveluun josta puhelu yhdistettiin palautteenyyntö viestin mukaan “Pekalle”. Pekka sanoi lisänneensä laitteeni manuaalisesti jonoon. Luvattua tekstiviestiä ei vaan ole kuulunut ja tässä välillä olen pari kertaa tehnyt tehdasasetusten palautuksen ja virtajohdon tuuletuksen vähintään kerran kuukaudessa (joskus useamminkin). Modeemi toimii moiteetta ja nopeuskin on hiljakkoin noussut 95-97 Mb/s tasolta 100-102Mb/s nopeuteen Speedtest-ohjelman mukaan mutta mahdolliset tietoturvaaukot huolestuttaa.
Oletko tarkistanut noiden uudelleenkäynnistysten tai resetointien jälkeen Arriksen hallintasivulta mihin ohjelmistoversioon tuo laite on jämähtänyt? Nyt ennen tuota yllä mainittua versiota 9.1.103FF laitteessa pitäisi olla toisiksi uusin firmware-versio 9.1.103DE2 .
9.1.103V vuodelta 2016. Uudelleen käynnistyksessä kun internet-yhteys on jo syntynyt väittää tekevänsä päivitystä pari minuuttia mutta aina tuo sama firmware on laitteessa.
Kiitoksia tiedoista.
Laitoinpa tästä nyt vähän utelua eteenpäin, että mikäs homma tämän suhteen, että saataisko sulle nyt edes tuota toiseki uusinta sinne tulemaan.
Tänään viimeksi tuuletin virtajohtoa ja edelleen tehtaalta lähtenyt v.2016 firmware laitteessa.
Itelki tuo 9.1.103DE2.EURO, milloinkohan pusketaan uutta tänne päin? Resetointi tehty tänään ja edelleen tuo 9.1.103DE2.EURO.
9.1.103V edelleen. Millonhan alatte työntämään näitä kun kuukaudet vaihtuu toiseen eikä mitään tapahdu: Uusimman ohjelmistoversion (9.1.103FF) jakelu alkaa viikolla 50/2020.
Aikataulua ei ole tiedossa itsellä, mutta ottaen huomioon miten siellä aiemmissa versioissa on ongelmia ilmennyt välillä niin voi olla että mennään pienissä erissä ainakin nyt vielä hetki noiden suhteen. Ja joulun aikaan päivitykset oli jäissä kun oli ihmisiä vapailla eli ollaan haluttu pitää reagointivalmius siltä varalta jos nyt jotain nousisi ilmi. Eli tulossa on päivitykset mutta aikataulua ei ole kertoa
FF oli tipahtanut Arrikseeni. Kiinnitin huomiota siihen, että Uncorrectables-sarakkeessa on nyt pelkkiä nollia päivityksen jälkeen. Edellisillä softaversioilla tietyille kanaville kasautui pakettivirheitä. Onko tämä korjattu softassa?
Voiko tämän päivityksen estää ?
Voiko ? Voiko ylipäätään mitenkään vaikuttaa mitä omaan modeemini päivitellään ?
Voiko tämän päivityksen estää ?
Voiko ? Voiko ylipäätään mitenkään vaikuttaa mitä omaan modeemini päivitellään ?
Jos modeemi on hankittu Elisalta tai joltakin muulta operaattorilta , niin aika vähän asiakas voi itse vaikuttaa päivityksiin.
Sen sijaan jos hankkii modeemin esim. suoraan valmistajalta , niin mahdollisuudet paranevat. Voi itse päättää asentaako ja milloin päivityksiä. Itse olen ollut mukana modeemini valmistajan vikaselvityksissä yms. ja olen voinut vaikuttaa mitä asioita korjataan tai jopa määrittelemässä uusia ominaisuuksia.
Voiko tämän päivityksen estää ?
Voiko ? Voiko ylipäätään mitenkään vaikuttaa mitä omaan modeemini päivitellään ?
Jos modeemi on hankittu Elisalta tai joltakin muulta operaattorilta , niin aika vähän asiakas voi itse vaikuttaa päivityksiin.
Sen sijaan jos hankkii modeemin esim. suoraan valmistajalta , niin mahdollisuudet paranevat. Voi itse päättää asentaako ja milloin päivityksiä. Itse olen ollut mukana modeemini valmistajan vikaselvityksissä yms. ja olen voinut vaikuttaa mitä asioita korjataan tai jopa määrittelemässä uusia ominaisuuksia.
Entäpä kun modeemi on maksettu elisalle ja omistusoikeus siirtyy ?
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi