Skip to main content
Kysymys

Ei kuulu mitään.

  • December 14, 2025
  • 3 kommenttia
  • 66 katselukerrat

Omilla sivuilla on ilmoitus että kupariliittymät loppuu vuoden 2025 aikana ja että ilmoitus tulee postitse 1kk ennen loppumista.

Mitään ei ole kuulunu ja eletään jo 14.12.2025

Samaan aikaan elisa lähettelee ilmoituksia kuinka samaisen yhteyden kk maksu suurenee nykyisestä määrästä.

 

Itsellä herää lähinnä kysymys että voiko Elisa pitää toistaiseksi voimassa olevan liittymän voimassa vaikka koko palvelua ei enään olisi 2025 vuoden jälkeen???

Eli jätetäänkö sopimuksen irtisanominen täysin asiakkaan vastuulle???

 

Vai voiko Elisa muuttaa kyseessä olevan vdsl2 liittymän mobiili liittymäksi (5G) ilman asiakkaan suostumusta???? (kun vuosi 2026 alkaa)

 

Minulla itselläni ei ole mitään aikomusta ottaa enään ikinä mitään liittymää mitä elisa tarjoaa.

Siksi kielipitkällä odotan että tuo sopimus loppuu.

Tässä vaan aivan turhaan maksellaan kuukausi maksua jos Elisa tahallaan venyttää ja venyttää sopimuksen päättämistä.

3 kommenttia

  • December 14, 2025

Eiköhän se ilmoitus sieltä tule:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/nettiliittymat/tekniikka-vaihtuu/

Milloin kupariverkkoon pohjautuvat liittymät suljetaan?

Kupariverkon korvaaminen uudella tekniikalla on useamman vuoden hanke ja tehdään alue kerrallaan. Ensisijaisesti muutos koskee ADSL-tekniikkaa, jossa liittymän enimmäisnopeus ei enää vastaa tämän päivän tarpeita. Tämän lisäksi teemme alueellisia muutoksia muihin kupariyhteyksiin perustuviin tuotteisiin. 

Muutoksesta ei tarvitse olla huolissaan. Tiedotamme hyvissä ajoin jokaista asiakastamme.

 

 


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • December 14, 2025

voiko Elisa pitää toistaiseksi voimassa olevan liittymän voimassa vaikka koko palvelua ei enään olisi 2025 vuoden jälkeen???

Vai voiko Elisa muuttaa kyseessä olevan vdsl2 liittymän mobiili liittymäksi (5G) ilman asiakkaan suostumusta???? (kun vuosi 2026 alkaa)

VDSL2 poistumisaikatauluissa saattaa olla alueellisia eroja. Voit käyttää tai irtisanoa palvelua. Sellaista mahdollisuutta ei ole, että joutuisit maksamaan palvelusta, jota ei ole käytettävissä.

Muutoksia 5G:ksi tai kuiduksi ei tehdä ilman, että asiakas itse tilaa korvaavan palvelun.

Saat kyllä henkikökohtaisen asiakastiedotteen ennen kun palvelu päättyy. Odota rauhassa.


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • December 14, 2025

Omilla sivuilla on ilmoitus että kupariliittymät loppuu vuoden 2025 aikana ja että ilmoitus tulee postitse 1kk ennen loppumista.

Mitään ei ole kuulunu ja eletään jo 14.12.2025

Samaan aikaan elisa lähettelee ilmoituksia kuinka samaisen yhteyden kk maksu suurenee nykyisestä määrästä.

 

Itsellä herää lähinnä kysymys että voiko Elisa pitää toistaiseksi voimassa olevan liittymän voimassa vaikka koko palvelua ei enään olisi 2025 vuoden jälkeen???

Eli jätetäänkö sopimuksen irtisanominen täysin asiakkaan vastuulle???

 

Vai voiko Elisa muuttaa kyseessä olevan vdsl2 liittymän mobiili liittymäksi (5G) ilman asiakkaan suostumusta???? (kun vuosi 2026 alkaa)

 

Minulla itselläni ei ole mitään aikomusta ottaa enään ikinä mitään liittymää mitä elisa tarjoaa.

Siksi kielipitkällä odotan että tuo sopimus loppuu.

Tässä vaan aivan turhaan maksellaan kuukausi maksua jos Elisa tahallaan venyttää ja venyttää sopimuksen päättämistä.

Miksi ihmeessä venytät, pistä kiinni jos et tarvi ?