Olen ollut Elisa Viihteen / Elisa Laajakaista -asiakas jo pian 10 vuotta. Säännöllisesti olen maksanut kuukausittain 39,90 € saadakseni tämän palvelun. Tästä tulee melko pitkä penni palvelusta, joka yhtä säännöllisesti kuin maksu hoituu, ei toimi.
Olen reklamoinut asiasta usein. Olen reklamoinut puhelimitse, sähköpostilla ja sähköisten kanavien kautta. Aina olen saanut palautetteen siitä, että Elisan päässä homma pelittää. Vian täytyy löytyä tästä osoitteesta. Teknisestä tuesta on aivan kimpaannuttu ja tiedusteltu, että väitänkö minä, että ongelma on heidän… Olen todennut, etten sitä voi tietää, mutta sen tiedän, että täällä vastaanottajapäässä ei mikään muu muutu kuin kuvan ja lähetyksen laatu.
Huolimatta useista tekemistäni virallisista reklamaatioista, mitään ei ole tapahtunut. Vaikka olen kirjannut asian otsikolla “reklamaatio”, olen saanut saman vastauksen kuin aina - yritä vaikka irrottaa piuhat, varmista että piuhat on kiinni, buuttaa, sammuta…
Viime aikoina kuvan laatu on heikentynyt entisestään. Meillä on mennyt joulut pilalle, juhlat, illat, sillä “katsotaanpa leffa/Samu Sirkka/uutiset...” tarkoittaa nykyään 24/7 sitä, että istumme sohvalle, ehdimme katsoa pari minuuttia ja ruutu pimenee.
Toissa viikonloppuna laitoin tästä OmElisan kautta jälleen yhteydenottopyynnön. Tekninen tuki soitti lauantaina, kun en itse päässyt puhelimeen. Tällä kertaa - kaikkien näiden vuosien jälkeen, tuen asiakastyöntekijä myönsi, että kyllä he näkevät sieltä kaikki nämä sammutukset, buuttaukset, uudelleen käynnistykset jne. Ja niitähän riittää. Samoin hän myönsi, että linja on karua katsottavaa. Kun lähetyksen pitäisi näkyä siellä tasaisena viivana, meillä se on pelkkää sahalaitaa. On kuulemma itsestään selvää, ettei kuva pysy tuollaisessa päällä.
Sunnuntaina hommasta käytiin uusi keskustelu ja tekniikasta ehdotettiin, että koska Elisa ei parempaan pysty, niin minun kannattaa varmaan vaihtaa palveluntarjoajaa! Wau. Kaikki nämä vuodet minulle on sanottu, että Elisa tarjoaa tänne hyvän kaistan. Ongelma on tässä päässä, ja nyt - ongelma on Elisan tuottamassa linjassa. Toki kundi heitti siihen perään, että tämähän on vanhenevaa tekniikkaa, jota ei enää tueta. Totesin, että tuo ei käy selitykseksi sille, että tämä sama tekniikka on myyty täyteen hintaan yhtä sutena minulle jo kymmenisen vuotta. Siinä hän ei voinut kuin myöntää.
Elisan myymälöissä on lukemattomia kertoja sanottu minulle, että ongelma on täällä. Samoin on tehty puhelimessa, ja sähköpostillakin olen saanut näitä vastauksia. Ongelma on siellä…
Samalla, kun Viihde putoaa linjoilta, putoaa myös kolmen luurin linjat. Niissä on pahimmillaan yksi palkki.
Viime ja tällä viikolla on ollut käytännössä turha yrittää katsoa Elisa Viihteen kautta mitään - ei suorana eikä tallenteista, sillä katsominen loppuu minuuteissa. Ja kuinkas ollakkaan - tien varteen ilmestyi pari päivää sitten kyltit, että tällä alueella on saatavissa Elisa 5 g Kotinetti. Sitä on täällä jo kokeiltu aiemmin ja toimi vielä huonommin kuin nykyinen - tai siis silloin, kun tämä nykyinen vielä toimi.
Liittymääni ei ole vielä irtinsanottu Elisan toimesta, joten on törkeää, ettei palvelu pelaa enää edes silloin tällöin. Ihan yhtä törkeää on se, että useat reklamointini asiasta on kuitattu “huuhaaksi” ja laskutettu koko ajan täyttä hintaa palvelusta, josta teillä on oltu(kin) tietoisia, ettei se ole sen arvoista.