Internet yhteys ei toimi
Minulla on ollut kauan jo internet yhteys poikki. Soitin siitä Elisan asiakaspalveluun ja sain uuden modeemin ja kokeilin silläkin, mutta sain vaan yhteyden toimimaan vain vähäksi ajaksi. Se uusi modeemi on WMG3925-B10B. Asun kerrostalossa ja täällä muillakin on internet yhteys poikki. Elisa Viihteeseen tulee koko ajan ilmoitus Yhteysvirhe, yritä hetken kuluttua uudelleen. (-11) Olen saanut internet yhteyden toimimaan väliaikaisesti sillain että otan irti digiboxista virtajohdon pois ja modeemistakin muutaman ajaksi ja laitan takaisin. Minulle sanottiin asiakaspalvelusta että täällä osoitteessa ei ole häiriöitä. Olen joutunut jakamaan internet yhteyttä kännykästä on todella vaikeaa kun on PS4 smartTV tietokone ja muita laitteita, mutta tähän saa loppua jakaminen. Missä voisi olla vika?
Oletko kokeillut resetoida sitä modeemia? Painat sitä takana olevaa reset nappia pohjassa niin kauan että modeemin valot vilahtaa. Näin voi rajata onko se modeemi mahdollisesti juntturassa.
Olen kokeillut. Se ohje annettiin Elisan asiantuntijoita. Siinä tulee myös Yhteysvirhe, yritä hetken kuluttua uudelleen. (-2) Nyt kun resetoin sen modeemin niin ei näy edes kanavia.
Onko se Elisa Viihde yhdistetty langattomasti wifi:llä vai langallisesti modeemiin? Jos yhdistetty langattomasti wifi:n kautta ja jos olet ollut vaihtanut wifi verkon nimeä ja/tai salasanaa on se tuossa resetoinissa palautunut alkuperäiseksi mitkä lukee siinä modeemin takana jolloin se Elisa Viihde pitää uudestaan asetuksista yhdistää siihen Wifi verkkoon. Jos internet yhteys ei toimi tietokoneellakaan kun tietokone on yhdistettynä langallisesti tuohon modeemiin niin silloin kannattaa tehdä vikailmoitus, ensin kannttaa kuitenkin varmistaa että puhelinpistoke (jos vdsl/adsl yhteys puhelinpistokkeen kautta) ja johdot on kunnosta eikä välissä ole jatkojohtoja tai jos internet yhteys tulee ethernet liittimestä modeemin wan liittimeen että se johto on kunnossa. Tietysti vika voi olla myös modeemissa, mutta ei kovin todennäköinen kun vaihdettu uuteen. Jos taas siellä kerrostalossa monella muullakin on internet yhteys poikki, niin silloin todennäköisesti jossakin yhteyksissä on vikaa.
Moikka @Pire1 !
Tietysti nyt, että pääsemme tutkimaan linjaa tarkemmin, olisi syytä hieman saada lisätietoja tuosta osoitteesta ☺️ Oliko kyse millä tekniikalla olevasta liittymästä? Esimerkiksi DSL- yhteys yleisimmin kytketään puhelinpistorasian kautta kun taas Ethernet- yhteys datapistokkeesta asunnon jakamosta.
Osoitetietoja ei kannata tänne julkisesti jakaa, joten suosittelen esimerkiksi lisäämään asiakasnumeron tuonne profiilin tietoihin niin päästään meidän päässä näkemään lisää tietoja. Näkyykö modeemissa millaisia valoja kun yhteys on poikki. Toimiiko Internet yhteys millään laitteella vai onko ongelmaa vain tuon Elisa Viihteen kanssa? Verkkopiuhaa kannattaa tosiaan kytkeä modeemin ja digiboksin väliin, mikäli ongelma on vain digiboksilla.
Tietysti nyt, että pääsemme tutkimaan linjaa tarkemmin, olisi syytä hieman saada lisätietoja tuosta osoitteesta ☺️ Oliko kyse millä tekniikalla olevasta liittymästä? Esimerkiksi DSL- yhteys yleisimmin kytketään puhelinpistorasian kautta kun taas Ethernet- yhteys datapistokkeesta asunnon jakamosta.
Osoitetietoja ei kannata tänne julkisesti jakaa, joten suosittelen esimerkiksi lisäämään asiakasnumeron tuonne profiilin tietoihin niin päästään meidän päässä näkemään lisää tietoja. Näkyykö modeemissa millaisia valoja kun yhteys on poikki. Toimiiko Internet yhteys millään laitteella vai onko ongelmaa vain tuon Elisa Viihteen kanssa? Verkkopiuhaa kannattaa tosiaan kytkeä modeemin ja digiboksin väliin, mikäli ongelma on vain digiboksilla.
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi