Vastattu

kauanko kuituverkon asennus kestää?

  • 5 August 2021
  • 6 kommenttia
  • 333 katselukerrat

Olen odottanut tilaamaani laajakaistaa kolme viikkoa jo. Edellisellä asukkaalla oli Elisan seutuverkko ja kuituverkko siirrettiin meille uusille asukkaille. Eli seinässä on Elisan kuitumuunnin ja valkuituverkon tarjoajan serverikaapissa on todennäköisesti edelleen johdot kytkettynä, eli meiltä puuttuu vain operaattorin tarjoama liittymä. Liittymän käynnistäminen ei pitäisi olla monen klikkauksen ja näpyttelyn päässä käsittääkseni? 

Kilpailevan yhtiön asentaja oli sattumoisin käynyt kolmeviikkoa sitten kuituverkon asemalla, koska hänelle ei ollut tullut tiettoon peruuntunutta tilausta. Hän kuitenkin osasi kertoa, että Elisan serveristä tuleva johto oli kiinnitettynä verkkoon ja ihmetteli olenko tilannut Telialta vai Elisalta verkon ja lähti sitä selvittämään, että onko tilaus mahdollisesti peruuntunut ja hänelle ei ole vain tieto kulkeutunut. Eli Elisan verkon pitäisi olla jo asennettuna, mutta liittymää ei vain kertakaikkia ole saatu nyt kolmessa viikossa kytkettyä? 

 

Olen ollut asiakaspalveluun 6-10 kertaa jo yhteydessä ja jokakerta sieltä on ohjattu tukeen ja luvattu soittaa takaisin. Välillä sieltä on soitettukkin ja pahoiteltu etteivät tiedä miksi se ei toimi. Olisi mukavaa kuulla vihdoinkin selitys sille miksi verkkoa ei saada toimimaan ja mikä siinä kestää?

Kytkennän piti tapahtua jo edellispäivänä, muttei sitä saatu aikaiseksi. Sain sekoilusta hyvityksenä ilmaisen kuukauden, tosin siitä ei minulle ole kuittia tai varmiatusta näkyvillä missään, ja toisaalta eipäkait sitä tyhjästä paljoa viitsisikään maksaa. Mielestäni tästä hyvästä voisi saada jo vuodeksi Elisa viihteen kaupanpäälle, joskaan sekään ei lohduta mitään ellei internettiä saada toimimaan. En voisi olla pettyneempi operaattorin toimintaan ja hirvityttää miten huonosti se jatkossa toimii vikatilanteissa, jos koskaan edes saan verkkoa toimimaan Elisan puolelta. 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 5 August 2021, 14:27

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro @Henrikkk ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) 

Eipä toi ny nappiin kuulosta kyllä menneen :S Mikäli sulla ei vielä ole, niin kannattaa lisäillä profiiliin asiakasnumero niin moderointi pääsee nopsaan tsekkaamaan tilannetta kun sattuu sun keskustelun kohdalle. Joku siellä nyt  hankaa vastaan mutta ilman tarkempia tietoja paha mennä veikkaamaan että mikä :/ 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Moro @Henrikkk Olikos tämä ongelma jo ratkennut ja yhteydet kytketty toimintaan?

Moro @Henrikkk Olikos tämä ongelma jo ratkennut ja yhteydet kytketty toimintaan?

Kyllä, ja yhteys pelaa nyt hyvin. 100 megaisesta yhteydestä valokuidulla tulee about 95-98 up- ja download, sekä latenssi on verkkopelaamistakin ajatellen varsin suopeat 4-10 ms. Kaikenkaikkiaan siinä kesti hieman yli 3 viikkoa lopulta. Kun asentaja vihdoin lähti asentamaan verkkoa ei tiedonkulku vieläkään ollut kunnossa sillä hän kysyi tarvitsenko kuitumuunninta vaikka jokaisen asiakaspalvelijan kanssa olin jo läpikäynyt tilanteen, että kuitumuunnin on jo seinässä ja todennäköisesti serveripuolelta kytkennät ovat jo valmiiksi tehty eli liittymä piti vain avata. Noh lopulta verkko saatiin kuitenkin toimimaan ja asiaa pahoiteltiin asianmukaisesti operaattorin puolelta. Asiakaspalvelijat väittivät että omistamani Huawei B715 ei kelpaisi reitittimeksi, vaikka tiesin hyvin että kelpaa sillä siinä on myös wan portti. On kyllä uskomatonta miten työntekijöitä ja asiakaspalvelijoita on rutkasti töissä, mutta silti kukaan ei tiedä mitä asentajat kentällä tekevät ja keneltäkään en saanut vastausta siihen mikä tällaisessa täysin rutiini toimenpiteessa kesti niin kauan ja missä vika oli. Yhteyksiä myyvällä firmalla ei selkeästi ole sisäisesti yhteydet kunnossa. Ensikerralla vähän skarpimpaa toimintaa ja nopeampia yhteyksiä tarjolle. Kilpailijat tarjoavat jo teraista seutuverkkoa, kun Elisalla maksimi on vasta sata megaa. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Moro @Henrikkk Olikos tämä ongelma jo ratkennut ja yhteydet kytketty toimintaan?

Kyllä, ja yhteys pelaa nyt hyvin. 100 megaisesta yhteydestä valokuidulla tulee about 95-98 up- ja download, sekä latenssi on verkkopelaamistakin ajatellen varsin suopeat 4-10 ms. Kaikenkaikkiaan siinä kesti hieman yli 3 viikkoa lopulta. Kun asentaja vihdoin lähti asentamaan verkkoa ei tiedonkulku vieläkään ollut kunnossa sillä hän kysyi tarvitsenko kuitumuunninta vaikka jokaisen asiakaspalvelijan kanssa olin jo läpikäynyt tilanteen, että kuitumuunnin on jo seinässä ja todennäköisesti serveripuolelta kytkennät ovat jo valmiiksi tehty eli liittymä piti vain avata. Noh lopulta verkko saatiin kuitenkin toimimaan ja asiaa pahoiteltiin asianmukaisesti operaattorin puolelta. Asiakaspalvelijat väittivät että omistamani Huawei B715 ei kelpaisi reitittimeksi, vaikka tiesin hyvin että kelpaa sillä siinä on myös wan portti. On kyllä uskomatonta miten työntekijöitä ja asiakaspalvelijoita on rutkasti töissä, mutta silti kukaan ei tiedä mitä asentajat kentällä tekevät ja keneltäkään en saanut vastausta siihen mikä tällaisessa täysin rutiini toimenpiteessa kesti niin kauan ja missä vika oli. Yhteyksiä myyvällä firmalla ei selkeästi ole sisäisesti yhteydet kunnossa. Ensikerralla vähän skarpimpaa toimintaa ja nopeampia yhteyksiä tarjolle. Kilpailijat tarjoavat jo teraista seutuverkkoa, kun Elisalla maksimi on vasta sata megaa. 

Jatkossa jos tulee ongelmia niin postaat suoraan tänne. Puhelimen kautta ei mikään tunnu onnistuvan mutta palstalta asiat tuntuu onnistuvan paremmin kun täällä näkyy julkisesti Elisan sähellykset niin tikettiin tulee prioriteettia.

Homma ei toimi enää kuten 2004 kun Elisan asentaja onnistui Helsingissä hetkessä paikantamaan ja korjaamaan vian talojakamon ja CO:n välissä ADSL-yhteydessä. Nykyään tärkeimpänä kiskalla on osakkeenomistajien osinkotuotot.

Moro @Henrikkk ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) 

Eipä toi ny nappiin kuulosta kyllä menneen :S Mikäli sulla ei vielä ole, niin kannattaa lisäillä profiiliin asiakasnumero niin moderointi pääsee nopsaan tsekkaamaan tilannetta kun sattuu sun keskustelun kohdalle. Joku siellä nyt  hankaa vastaan mutta ilman tarkempia tietoja paha mennä veikkaamaan että mikä :/ 

 

Minkälaisia kesälissuja ja heikkejä teillä on säätämässä? Vai onko teidän tarkoitus lakkauttaa valokuituyhteydet ja myydä sitten asiakkaalle mobiilia?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Ai että kuulostaa vanhalta Elisalta, silloinkin sai soitella ja joka kerta selittää ihan samat asiat, mitään ei ilmeisesti kirjattu ylös mihinkään eikä mitään koskaa soiteltu takaisin :D