100-megaa luvattu, alle 6 saadaan. Elisa vihdoin tunnusti.


Käyttäjätaso 1

Yritin tuossa katsella formulaa Hirvensalmella Elisan 100-megan liittymän kautta. Kokemus oli hirveä. Aiemmista vastaavista kokemuksista oppineena otin käyttöön e-sim-liittymän, joka toimii Telian verkossa. Se toimi moiteetta.

Soitin vikapalveluun ja kirjelmöin asiasta vikapalveluun. Olen tehnyt sitä toista vuotta ja saanut kehotuksen päivittää liityymän 100-megaan. Nopeustestin mukaan käytössä oleva nopeus oli 6.

Puhelimitse vikapalvelusta kiinni saatu nuorimies oli täysin asiallinen ja totesi Elisan maston Hirvensalmella kyykkäävän ja ettei parannusta ole tulossa ainakaan 3-kuukauteen.

Elisa siis laskuttaa 100-megan liittymästä ja toimittaa 6. ????

Tämä oli ensimmäinen kerta, kun Elisan vikapalvelu totesi, ettei verkko Hirvensalmella ole kunnollinen. Rehellisyydestä kaikki kiitos!


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

58 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Sitten vaan irtisanomaan Elisan liittymää ja siirtymään kilpailijan leiriin. Ei operaattoriin kannata liikaa rakastua. Elisa kyllä toimittaa käyttöpaikkaasi sopimusehtojen mukaisen nopeuden, koska sopimusehdot lupaavat naurettavat 5M mininopeuden. Toki jos tämän alle mennään, ei operaattorin käytännössä tarvitse tehdä mitään kuin voivotella ja pahoitella  ja antaa asiakkaan ymmärtää vaihtaa firmaa. Mitään korjaavia toimenpiteitä ei ole odotettavissa ja operaattorit voivat täysin vapaasti rikkoa sopimusehtoja tässä kohtaa. Omalla kohtaa Telia syyllistyi sopimusrikkomukseen, kun eivät pystyneet toimittamaan sopimusehtojen täyttävää nopeutta eivätkä osoittaneet tahtoa korjata tilannetta. Asiakassuhteeni päättyi Telian kanssa kolmen liittymän osalta ja jouduin siirtymään kalliimpien palveluiden käyttäjäksi,

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Hirvensalmella taitaa kiinteän verkon liittymiä tarjota MPY, sekin kortti kannattaa katsoa.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Joka jutussa on, että HD-kuvalla pitää olla nopeutta yhdelle laitteelle 8 mbs. Kumminkin operaattorit tarjoaa 5 mbs. Ei paljon auta 5g:n 10 megan minimi nopeus.

Kumminkin kun virittää laitteita pitää olla samassa verkossa on vaatimus, silloin on vähintään kaksi mobiilissa kiinni. Miten näitä sitten käytännössä tehdään tarjotuilla sopimus ehdoilla.

Luulisi, että nykyään tarvittaisiin suuremman ala nopeuden liittymiä kuin nitä 300, 600, 1000 ylä nopeuden liittymiä, joiden minimi nopeus on 10 mbs.

Kun virittelin TV.seen  Ruutua. Täppärillä mastoon, wlanilla kännykkään täppäristä, Tv wlanilla täppäriin, pitää olla samassa verkossa. Sitten Ruutu ilmoitti, mene kännykällä nettisivulle ja kirjoita tämä TV:n ruudulla näkyvä salasana kännykällä sivulle.

Pitää olla monta laitetta samaan aikaan kytketty.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Tuo kuullostaa kyllä niin monimutkikkaalle yhdistelmälle, että ei voi olla kuin tuomittu epäonnistumaan. Mitä yrität tehdä?

Jos laajakaistakäytössä on mobiililiittymä ja monta laitetta tarvitsee nettiverkon palveluita, niin ehkäpä tässä auttaisi parhaiten mobiilireititin ja sen langaton WLAN-verkko. Silloin kaikki laitteet ovat samassa sisäverkossa reitittimen DHCP-palvelun kautta.

Mobiilireititin voidaan sijoittaa asunnossa lähetinmaston peiton kannalta parhaaseen paikkaan ja jos reitittimeen voidaan laittaa ulkoinen antenni, niin sekin saattaa nostaa käyttööönsaatavia nopeuksia.

Erillisen reitittimen “ongelma” on, että siihen tarvitaan oma mobiililaajakaistaliittymä. Silloin on myös mahdollista valita sen operaattorin liittymä, joka käyttöpaikassa palvelee parhaiten.

Kuten tunnettua, niin mobiiliverkon nopeudet ovat riippuvaisia mm käyttäjän sijainnista, verkon käyttäjämääristä, lähetinmaston kapasiteetista ja tekniikasta jne.

Ehkäpä niihin vaikuttaa myös aurinkotuulten taso sekä taivaankappaleitten kulloinenkin asema. ;-)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Mun mielestä käyttäjän @Käyttäri “viritys” ei ole mitenkään ihmeellinen eikä tuhoon tuomittu. Ilmeisesti 4G-tabletista jakaa hotspotilla wifi-yhteyden puhelimelle ja televisiolle. Chromecastinkin virittäminen vaatii wifi-reitittimen ja samassa verkossa olevan mobiililaitteen. Youtubessa jos haluaa jotain katsoa vaikkapa Xbox:n sovelluksella, niin puhelimesta voit peilata Xbox:n toistettavan videon ja taas tarvitaa wifi-reititin ja mobiililaite Xbox:n lisäksi. Ilmalämpöpumpun wifi-yhteyden asettamiseen tarvitaan wifi-reititin ja mobiililaite. Se on ihan arkipäivää, että tarvitaan se kolme eri laitetta jonkun laitteen käyttöönottoon.

Käyttäjätaso 7

Luulisi, että nykyään tarvittaisiin suuremman ala nopeuden liittymiä kuin nitä 300, 600, 1000 ylä nopeuden liittymiä, joiden minimi nopeus on 10 mbs.

Noinhan se on.

https://yhteiso.elisa.fi/puheliittymaet-7/mobiililiittymien-nopeuksien-vaihteluvaelit-514609

5G-liitymiä ulkomodeemilla markkinoidaan ns. FWA-liittyminä (Fixed Wireless Access) , joiden pitäisi korvata kiinteä liittymä. Se tarkoittaa , että liittymällä olisi takuunopeus , mutta ihan samat vaihteluvälit on niilläkin eli ei ne mitään FWA-liittymiä ole käytännössä. No jos on , niin se takuunopeus on 10Mbit/s.

Käyttäjätaso 1

Tää on kyllä ihan sikamaista palvelua. Nyt Elisan mobiilinetti kyykkää nopeuteen 3 mbs. Mitään ei oikein voi katsoa Hirvensalmella sitä kautta. Tämä alkaa olla kuluttajasuojakysymys (alle 5).

Käyttäjätaso 7

Tää on kyllä ihan sikamaista palvelua. Nyt Elisan mobiilinetti kyykkää nopeuteen 3 mbs. Mitään ei oikein voi katsoa Hirvensalmella sitä kautta. Tämä alkaa olla kuluttajasuojakysymys (alle 5).


Voihan se olla kuluttajansuoja-asiakin , mutta 3 Mbit/s on alle liittymäsopimuksen minimin eli kyseessä on Elisan sopimusrikkomus , joka oikeuttaa irtisanomaan liittymän ellei nopeuksia saada korjattua.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Miten jotkut voivat luulla, että operaattorien pitäisi joka niemeen, notkoon ja saarelmaan pystyä tarjoamaan 100/100 megan nettiyhteyden 24/7 moodilla? Miettikää nyt hieman ja eläkää realistisessa maailmassa, eikä jossain unelmassa. Vaikka operaattorit myyvät 100, 300 jne megan liittymiä, niin kyllä tieto on mukana, että kyse on maksimista ja toteutumat sitten riippuu paikasta ja ajasta. Loppu on käyttäjän harhaista toiveajattelua, jos kuvittelee juuri hänellä kaiken toimivan sillä maksimilla aina ja iankaikkisesti. Operaattori vaihtoon, jos jollain toimii paremmin. Ei operaattorin valinnassa kannata noudattaa samaa, kuin aviopuolison kanssa papin edessä, jossa puhutaan vasta- ja myötämäestä. Osa taitaa vaihtaa helpommin aviopuolisoaan kuin operaattoria?

Ymmärrän kyllä jokaista netin käyttäjää, joka tuskaisena yritää surffailla netisssä ja katsella nettikanavia, siihen kykenemättä.

Jos tv-ohjelmat eivät näy netin kautta, lienee järkevintä alkaa käyttää vanhaa tapaa, eli tv-antenni mökin katolle jne. Tosin ei Digitankaan kentät joka tölliin asti tuo kuvaa, mutta kuvan saanee suuremmalla todennäköisyydellä kuitenkin. Jos mukana ei ole haluttuja kanavia, niin pitänee pysyä tai muuttaa mahdollisimman urbaaniiin ympäristöön, jossa kaikki toimii.

Mökeillä ja metsän siimeksessä voi aikaansa kyllä kuluttaa muuhunkin kuin surffailuun, somettamiseen tai maksukanavien katseluun.

Käyttäjätaso 7

Miten jotkut voivat luulla, että operaattorien pitäisi joka niemeen, notkoon ja saarelmaan pystyä tarjoamaan 100/100 megan nettiyhteyden 24/7 moodilla?

Ihmiset kaipaavat vakautta yhteyksiinsä. Nyt vaihteluvälit ovat aivan liian suuret. Olen ehdottanut mm. tällaisia tilalle:

https://yhteiso.elisa.fi/puheliittymaet-7/mobiililiittymien-nopeuksien-vaihteluvaelit-514609

Elisa ja muutkin ovat markkinoineet mm. koti 5G:tä FWA:na (Fixed Wireless Access) , jossa periaatteessa on järjellinen takuukaista asiakkaalle (Slicing-tekniikka). No käytännössä myös koti 5G:n nopeuksien vaihteluvälit ovat samat kuin puhelinliittymissäkin. Minusta esim. 10….1000Mbit/s on ihan liian lavea. Siis takuunopeus on vain 1% markkinoidusta. Ei siinä ole mitään kuluttajansuojaa.

Jotta päästäisiin vähän asiakkaan tarpeita paremmin vastaavaan tilaan , niin operaattoreiden tulisi luopua markkinoinnissaan maksiminopeuksista ja keskittyä enemmänkin noihin takuunopeuksiin. Tosin se edellyttäisi useimmiten aika tuntuvaa kapasiteetin lisäystä tukiasemiin. Nyt operaattorit myyvät lähinnä ilmaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Sokrates viestssä 2 ekaa lausetta on tosi, mutta kun sitten lukee toiseksi viimeisen lauseen, niin siinä se ristiriitaisuus sitten tuleekin esille.

Kyllä joka operaattori voisi rakentaa tuollaisen verkon, mutta liittymien hinnat sitten jonkun kympin sijaan joitain satasia kuukaudessa. Löytyisikö tilaajia?

Käyttäjätaso 7

@Sokratesviestssä 2 ekaa lausetta on tosi, mutta kun sitten lukee toiseksi viimeisen lauseen, niin siinä se ristiriitaisuus sitten tuleekin esille.

Kyllä joka operaattori voisi rakentaa tuollaisen verkon, mutta liittymien hinnat sitten jonkun kympin sijaan joitain satasia kuukaudessa. Löytyisikö tilaajia?


Niinpä. Kaikki maksaa.

Jos vaikkapa lähdettäisiin siitä liikkeelle , että luovutaan maksimeilla markkinoinnista ja keskityttäisiin noihin takuunopeuksiin ja pikkuhiljaa hilataan niitä ylöspäin.

Kaikki tietävät , että kunnollisten yhteyksien rakentaminen vie aikaa ja rahaa , mutta minusta maksimeilla kikkailu on juurikin katteetonta tyhjän myyntiä. Asiakas ei siinä useimmiten saa mitä luulee saavansa ja se on moraalisesti aika arvelluttavaa. Ei pidä luvata asiakkaalle sellaista mitä ei pysty toimittamaan.

PS. Kaikki eivät ole yhtä vihkiytyneitä mobiilitekniikkaan kuin sinä tai minä.

Käyttäjätaso 1

Tässä siis kävi niin, että vuosi sitten Elisa nimenomaan totesi, että Hirvensalmen Elisan verkon kapasiteetissa ei ole mitään ongelmaa, vaan että vika on kuluttajan päässä. Lisäidea oli nostaa Elisan palvelun nopeutta 50 megasta sataan. Olen nyt sitten maksellut vuoden sitä kalliimpaa, jolla tietenkään ei ole mitään virkaa, koska vika on operaattorin päässä.

Hankin lisäksi tommosen e-sim littymän, joka toimii Telian verkossa, vain testatakseni yhdellä tavalla sitä, onko vika omassa laitteistossani. Olikin yllätys, kun vaihtamalla yhteys siihen, mobiliilikaistan kautta katselu jatkui ongelmitta. Telia yhteys tuli ilmeisesti eri mastosta.

Sikamaista oli minusta se, että aiemmin minulle suoraan valhdeltiin, vaikka yli vuoden takaisia tietoja ei Elisan nykyiset verkkopäivystäjät näe. Nyt nämä Elisan verkkovalvojat rehellisesti sanovat, että vika, tässä kuormitustilanteessa, on Elisan verkossa ja 3 kk. näkyvällä tulevaisuudella, ei parannusta kapasiteettiin näy. Lokakuussa kaikki taas toimii, kun mökkiläiset on menneet.

Käyttäjätaso 7

Tässä siis kävi niin, että vuosi sitten Elisa nimenomaan totesi, että Hirvensalmen Elisan verkon kapasiteetissa ei ole mitään ongelmaa, vaan että vika on kuluttajan päässä. Lisäidea oli nostaa Elisan palvelun nopeutta 50 megasta sataan. Olen nyt sitten maksellut vuoden sitä kalliimpaa, jolla tietenkään ei ole mitään virkaa, koska vika on operaattorin päässä.

Hankin lisäksi tommosen e-sim littymän, joka toimii Telian verkossa, vain testatakseni yhdellä tavalla sitä, onko vika omassa laitteistossani. Olikin yllätys, kun vaihtamalla yhteys siihen, mobiliilikaistan kautta katselu jatkui ongelmitta. Telia yhteys tuli ilmeisesti eri mastosta.

Sikamaista oli minusta se, että aiemmin minulle suoraan valhdeltiin, vaikka yli vuoden takaisia tietoja ei Elisan nykyiset verkkopäivystäjät näe. Nyt nämä Elisan verkkovalvojat rehellisesti sanovat, että vika, tässä kuormitustilanteessa, on Elisan verkossa ja 3 kk. näkyvällä tulevaisuudella, ei parannusta kapasiteettiin näy. Lokakuussa kaikki taas toimii, kun mökkiläiset on menneet.


Elisan liittymissä ei ole enää mitään määräaikoja ja jos Elisa ei pysty toimittamaan mitä lupaa , niin vaihda operaattoria mikäli kilpailijan verkko toimii paremmin.

Käyttäjätaso 1
 


Elisan liittymissä ei ole enää mitään määräaikoja ja jos Elisa ei pysty toimittamaan mitä lupaa , niin vaihda operaattoria mikäli kilpailijan verkko toimii paremmin.

Tuo on tavallaan huono ohje, koska kun kaikki ryntäävät toistaiseksi toimivaan Telian verkkoon, ongelma silläkin operaattorilla on ihan sama.

MPY voi olla ihan toimiva vinkki, koska sillä on kupariverkko asennettuna kaikkiin kiinteistöihin. ADSL:n korvike siis vilkkuu. On myös kuitukin nurkalla, mutta viimeiset metrit talojakamoon puuttuu ja sen verkon aktiivilaitteet ei taida olla ihan ilmaisia. Erinäköiset vahvistinantennit ja reititin voipi olla seuraava kokeilu. Ja ei kun kierrättämään sitten kulloinkin toimivaa operaattoria.

Aluksi meinaan saada kumminkin Hirvensalmen kunnan ottamaan kuntana kantaa Elisan “palveluihin”. Se on kumminkin pienoinen painostuselementti, kun kunta kuntana haluaa mökkiläisilleen toimivat yhteydet. Siksi niihin kuituihinkin on panostettu ja ehkä kuluttajaa halutaan ajaa pakkorakoon, jotta kuituverkolle tulisi käyttäjiä. Pidetäänkö siis mobiilikaista marginaalirajalla (?!)

Käyttäjätaso 7
 


Elisan liittymissä ei ole enää mitään määräaikoja ja jos Elisa ei pysty toimittamaan mitä lupaa , niin vaihda operaattoria mikäli kilpailijan verkko toimii paremmin.

Tuo on tavallaan huono ohje, koska kun kaikki ryntäävät toistaiseksi toimivaan Telian verkkoon, ongelma silläkin operaattorilla on ihan sama.

MPY voi olla ihan toimiva vinkki, koska sillä on kupariverkko asennettuna kaikkiin kiinteistöihin. ADSL:n korvike siis vilkkuu. On myös kuitukin nurkalla, mutta viimeiset metrit talojakamoon puuttuu ja sen verkon aktiivilaitteet ei taida olla ihan ilmaisia. Erinäköiset vahvistinantennit ja reititin voipi olla seuraava kokeilu. Ja ei kun kierrättämään sitten kulloinkin toimivaa operaattoria.

Aluksi meinaan saada kumminkin Hirvensalmen kunnan ottamaan kuntana kantaa Elisan “palveluihin”. Se on kumminkin pienoinen painostuselementti, kun kunta kuntana haluaa mökkiläisilleen toimivat yhteydet. Siksi niihin kuituihinkin on panostettu ja ehkä kuluttajaa halutaan ajaa pakkorakoon, jotta kuituverkolle tulisi käyttäjiä. Pidetäänkö siis mobiilikaista marginaalirajalla (?!)


Jaahas.

Jos suinkin on mahdollista ja järkevää hankkia kiinteä liittymä , niin suosittelen. Investointi on kertaluonteinen ja toimivuus on kertaluokkaa parempi kuin millään mobiililiittymällä.

PS. Kiinteällä mennään täälläkin ja se puksuttaa tasaisesti kuin höyryjuna.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Tuo operaattorien lupaama miniminopeus on yhtä tyhjän kanssa, ellei liittymä ole määräaikainen pallo jalkaan-liittymä. Itse totesin Telian kanssa tämän seikan. Telia ei kyennyt toimittamaan liittymän miniminopeutta ja voivottelivat ja pahoittelivat ainoastaan. Itse tulkitsin tilanteen sopimusrikkomukseksi ja kolme liittymää lähti Telialla muualle. Sopimusrikko on edelleen olemassa ja jää elämään ikuisesti. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +5

 

Jos suinkin on mahdollista ja järkevää hankkia kiinteä liittymä , niin suosittelen. Investointi on kertaluonteinen ja toimivuus on kertaluokkaa parempi kuin millään mobiililiittymällä.

PS. Kiinteällä mennään täälläkin ja se puksuttaa tasaisesti kuin höyryjuna.

Höyryjunalla täälläkin mennään. Mieluummin menisin pikajunalla, kun liputkin ovat saman hintaiset, mutta näin syrjäisellä asemalla se ei pysähdy. Luotijunaa ei tänne saa kuin rakentamalla aseman ja kiskot omaan piikkiin. Automobiililla pariaatteessa pääsee, mutta tie on aina silloin tukossa, kun sitä itsekin tarvitsisi. Ihan sama onko alla Ferrari vai Trabant… kummallakin pääsee ruuhkassa kolmea kymppiä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18
 


Elisan liittymissä ei ole enää mitään määräaikoja ja jos Elisa ei pysty toimittamaan mitä lupaa , niin vaihda operaattoria mikäli kilpailijan verkko toimii paremmin.

Tuo on tavallaan huono ohje, koska kun kaikki ryntäävät toistaiseksi toimivaan Telian verkkoon, ongelma silläkin operaattorilla on ihan sama.

Mun mielestä jaloilla äänestäminen on se paras ohje.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Jaloilla äänestämin ilman turhaa keskustelua operaattorin aspan kanssa on lyhin ja nopein vaihtoehto. Voivottelua ja pahoitteluja on aivan turhaa kuunnella, tilanne ei niillä parane.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Hyviä vinkkejä täällä on keskustelu täynnä! Kuitenkin, jos verkko on ruuhkainen (huomaa helpoiten siitä, että nopeudet laskevat erittäin matalalle iltaisin, vaikka aamulla vielä toimii aivan hyvin) niin ehdottomasti kannattaa olla asiakaspalveluun yhteydessä! Saadaan vietyä tietoa eteenpäin verkonsuunnitteluun ja tästä on sitten hyötyä alueen verkon kehittämisessä. :slight_smile: Asiakkaiden ilmoituksia seurataan varsin tarkasti!

Toiseksi, @martnurr tuolla on Hirvensalmella (Apajalahti) nyt yksi tukiasema ihan vikaantuneenakin, todennäköisesti viimeaikaisten myrskyjen seurauksena. Jos tuollapäin asustelet, niin tuossa voi hyvinkin olla syy heikkoon toimivuuteen. Vikaa korjataan! :slight_smile:

Käyttäjätaso 1

 

Toiseksi, @martnurr tuolla on Hirvensalmella (Apajalahti) nyt yksi tukiasema ihan vikaantuneenakin, todennäköisesti viimeaikaisten myrskyjen seurauksena. Jos tuollapäin asustelet, niin tuossa voi hyvinkin olla syy heikkoon toimivuuteen. Vikaa korjataan! :slight_smile:

Olen nyt keskustellut kolmen (3) Elisan vikapäivystäjän kanssa ja yksikään ei ole tiennyt tuosta “viasta”. Formulan aikaan nopeus laski nyt 1 - 3 mbs, eli ei voinut pätkimiseltä katsella. Mitään toivoa ei vikapäivystäjät ole yrittäneetkään antaa, vaan sanoneet että Elisan verkko Hirvensalmella on p##ka ja pysyy sellaisena, eli mitään parannuksia ei ole tulossa 3-kuukauden sisällä. Telian verkko pelittää, mutta e-sim-liittymällä se tulee kalliiksi. No, toki Telialla on niitä kattohintaisiakin vaihtoehtoja ja MPY:n kiinteää meinaan kysellä. Elisa ei kykene näköjään palvelua tarjoamaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Harmi kuulla, ettei meidän vianrajauspuolelta olla bongattu tätä niin, että oltaisiin saatu info sinulle asti. Vikaa on tuolla kuitenkin ollut ja sen on huomattu ainakin 26.6. alkaen aiheuttavan ongelmia mobiiliverkossa tuolla alueella. Tämä kyseinen vika on saatu tämän päivän mittaa korjattua, joten kannattaa käynnistellä puhelin ja muut mobiililaitteet uudelleen varmuuden vuoksi :thumbsup_tone2: toki jos alueella on muutenkin haasteita esimerkiksi katveen tai ruuhkan takia niin silloin yksittäisen vian korjaus ei tottakai pelasta tilannetta, mutta eipä siitä ainakaan haittaakaan ole.

Tuolta alueelta on avattu tosin muutama avoin vikailmoitus muutamasta eri osoitteesta vähän tästä kyseisestä vikaantuneesta-ja-nyt-jo-korjatusta tukiasemasta sivussa eli siellä voi olla nyt yhä laajempaakin häiriötä, ja katsottaisiin tätä mieluusti tarkemmin sinunkin kanssasi ihan varmuuden vuoksi jos sopii :thinking: laittaisitko meille tarkempaa osoitetta profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta niin voidaan tehdä tuolta sinun liittymältä tarkempia mittauksia ja katsoa miten yksiin tämä ongelmallinen paikka osuu noihin muutamaan muuhun alueelta tulleeseen avoimeen vikailmoitukseen?

Käyttäjätaso 1

Nopeus on just nyt Elisan nettimittarilla alle 4, eli ei isompaa parannusta ensi viikonlopun formulaa ajatellen.

Kirjoittelin osoitteen pyydettyyn paikkaan.