Alkaa olla vaikea tehdä etätöitä 5G:n yli. Vikailmoitus tehty viime viikolla, mutta häiriö piinannut jo pidempään. Olenko ainoa? Vika jatkuu edelleen. Kuvassa Ping-statistiikka viimeisimmän tunnin ajalta. (punainen palkki = netti poikki, Punaiselle alueelle nousevat mustat viivat = ping yli 1000 ms.) Täydet palkit 5 G modeemissa (Huawei). Koneeti kiinni kaapeloidulla Ethernetillä. Joutuuko tässä vaihtamaan takaisin VDSL2:een :-(
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi jm82
go4it2 kirjoitti:
jm82 kirjoitti:
go4it2 kirjoitti:
jm82 kirjoitti:
go4it2 kirjoitti:
Alkaa olla vaikea tehdä etätöitä 5G:n yli. Vikailmoitus tehty viime viikolla, mutta häiriö piinannut jo pidempään. Olenko ainoa? Vika jatkuu edelleen. Kuvassa Ping-statistiikka viimeisimmän tunnin ajalta. (punainen palkki = netti poikki, Punaiselle alueelle nousevat mustat viivat = ping yli 1000 ms.) Täydet palkit 5 G modeemissa (Huawei). Koneeti kiinni kaapeloidulla Ethernetillä. Joutuuko tässä vaihtamaan takaisin VDSL2:een :-(
Hätäratkaisuna voi tietysti pakottaa purkin 4G:lle, jotta pätkiminen loppuu, kunnes saavat vian korjattua. Missä päin käyttöpaikka?
Vantaa/Vaarala
Katsotko vielä laitteesta CELLID tai eNB tukiasemanumeron mihin tukiasemaan ottaa yhteyden? Vaaralassa on sekaisin kahta eri vendoria Elisan tukiasemissa, joka voi myös aiheuttaa ongelmia, jos laite hyppii kahden eri vendorin tukiaseman välillä.
Signaaliarvot (RSRP,RSRQ,SINR) 4G+5G myös helpottavat asian arvioimista.
Device nameH112-370 Serial number xxx IMEI xxx IMSI xxx My numberUnknown Hardware versionWL1H112M Software version10.0.5.11(H351SP3C6201) Web UI versionWEBUI 10.0.5.1(W2SP3C6201) Configuration file versionH112-370-CUST 8.0.1.2(C6201) LAN MAC address xxx WAN IP Address xxx WAN IPv6 Address xxx CELL_ID2371075 CQICQI0:32639 CQI1:32639 RSRQ-10.0dB RSRP-83dBm RSSI-55dBm SINR-1dB Wireless transmit powerPPusch:1dBm PPucch:0dBm PSrs:0dBm PPrach:1dBm Uplink mod/demod of MCSmcsUpCarrier1:25 Downlink mod/demod of MCSmcsDownCarrier1Code0:13 mcsDownCarrier1Code1:24 PLMN24405 4G uplink frequency8570 4G downlink frequency8160 5G RSRQ-10.0dB 5G RSRP-98dBm 5G SINR11dB
Tuo LTE800 negatiivinen SINR arvo viittaa siihen, että olet aika ikävästi solujen välissä, koska häiriötä on noin paljon. Onko yhteys stabiili, jos pakotat laitteen 4G:lle? Laite on yhteydessä tuohon Kehä 3:n varrella olevaan 9262 tukiasemaan.
Onko Huawei CPE Pro laite päivitetty uusimpaan firmwareen?
Kannattaa myös tarkkailla hyppääkö toi sun Huawei päätelaite välillä esim. 5986 tukiasemaan. Tällöin 5G katkeaa ainakin hetkeksi, koska se on Nokian tukiasema. Varsinkin jos käyttöpaikka osuu lähellä tota Vaaralan Talkootietä. Voit myös kokeilla, jos LTE H-Monitorilla lukitsee esim. 1+28 kombon 5G:n kaveriksi, että auttaako. Tällöin se ei vahingossakaan yhdistä tuohon 5986een.
Paljonko nopeudet ovat normaalisti 4G:llä ja 5G:llä?
Alkaa olla vaikea tehdä etätöitä 5G:n yli. Vikailmoitus tehty viime viikolla, mutta häiriö piinannut jo pidempään. Olenko ainoa? Vika jatkuu edelleen. Kuvassa Ping-statistiikka viimeisimmän tunnin ajalta. (punainen palkki = netti poikki, Punaiselle alueelle nousevat mustat viivat = ping yli 1000 ms.) Täydet palkit 5 G modeemissa (Huawei). Koneeti kiinni kaapeloidulla Ethernetillä. Joutuuko tässä vaihtamaan takaisin VDSL2:een :-(
Hätäratkaisuna voi tietysti pakottaa purkin 4G:lle, jotta pätkiminen loppuu, kunnes saavat vian korjattua. Missä päin käyttöpaikka?
Hätäratkaisuna voi tietysti pakottaa purkin 4G:lle, jotta pätkiminen loppuu, kunnes saavat vian korjattua. Missä päin käyttöpaikka?
Elisan päivityksiä on tähän asti tullut noin kerta vuodessa , joten niiden varaan en järin paljon laskisi. No jos vika saadaan korjattua vain 5G-tukiasemien asetuksia muuttamalla , niin sitten voi tapahtua nopeamminkin.
Pahimmassa tapauksessta tarvitaan päivitystä sekä verkkoon että päätelaitteeseen. Ja se kestää.
Alkaa olla vaikea tehdä etätöitä 5G:n yli. Vikailmoitus tehty viime viikolla, mutta häiriö piinannut jo pidempään. Olenko ainoa? Vika jatkuu edelleen. Kuvassa Ping-statistiikka viimeisimmän tunnin ajalta. (punainen palkki = netti poikki, Punaiselle alueelle nousevat mustat viivat = ping yli 1000 ms.) Täydet palkit 5 G modeemissa (Huawei). Koneeti kiinni kaapeloidulla Ethernetillä. Joutuuko tässä vaihtamaan takaisin VDSL2:een :-(
Hätäratkaisuna voi tietysti pakottaa purkin 4G:lle, jotta pätkiminen loppuu, kunnes saavat vian korjattua. Missä päin käyttöpaikka?
Viime aikoina Vantaan seudulla on ollut todella usein noita ongelmia, mitä täällä foorumilla on kirjoiteltu.
Mitäs modeemi kertoo 4G ja 5G signaaliarvoiksi? Onko laite mahdollisimman esteettömässä paikassa tukiasemaa kohden, kannattaa kokeilla asettaa ikkunan ulkopuolellekin hetkeksi jos vaan voi kokeilla. Joskus tuo packet loss ja viiveen nousu voi johtua siitä, että tukiasema ei kuule modeemisi lähetettä. Tämä voi syntyä silloin, jos data yrittää mennä 5G:n yli ja talon rakenteet ovat niin tiiviit, että 4G-yhteyksiä korkeampi 3,5 GHz signaali ei läpäise niitä. Esimerkiksi selektiivilasit ovat turmioksi.
Tällöin verkon automatiikka pitäisi osata valita 4G:n lähetyspuolen yhteydeksi, jos 5G-puolen path-loss kasvaa liian suureksi, mutta aina näin ei ole. Mikään automatiikka ei ole aukoton. Verkossa toki voi olla jokin muukin ongelmatila.
Hätäratkaisuna voi tietysti pakottaa purkin 4G:lle, jotta pätkiminen loppuu, kunnes saavat vian korjattua. Missä päin käyttöpaikka?
Elisan päivityksiä on tähän asti tullut noin kerta vuodessa , joten niiden varaan en järin paljon laskisi. No jos vika saadaan korjattua vain 5G-tukiasemien asetuksia muuttamalla , niin sitten voi tapahtua nopeamminkin.
Pahimmassa tapauksessta tarvitaan päivitystä sekä verkkoon että päätelaitteeseen. Ja se kestää.
Tuolla Vaaralassakin on sekaisin Nokiaa ja Huaweita Elisalla, joka ei ole ideaali tilanne.
Alkaa olla vaikea tehdä etätöitä 5G:n yli. Vikailmoitus tehty viime viikolla, mutta häiriö piinannut jo pidempään. Olenko ainoa? Vika jatkuu edelleen. Kuvassa Ping-statistiikka viimeisimmän tunnin ajalta. (punainen palkki = netti poikki, Punaiselle alueelle nousevat mustat viivat = ping yli 1000 ms.) Täydet palkit 5 G modeemissa (Huawei). Koneeti kiinni kaapeloidulla Ethernetillä. Joutuuko tässä vaihtamaan takaisin VDSL2:een :-(
Hätäratkaisuna voi tietysti pakottaa purkin 4G:lle, jotta pätkiminen loppuu, kunnes saavat vian korjattua. Missä päin käyttöpaikka?
Vantaa/Vaarala
Katsotko vielä laitteesta CELLID tai eNB tukiasemanumeron mihin tukiasemaan ottaa yhteyden? Vaaralassa on sekaisin kahta eri vendoria Elisan tukiasemissa, joka voi myös aiheuttaa ongelmia, jos laite hyppii kahden eri vendorin tukiaseman välillä.
Signaaliarvot (RSRP,RSRQ,SINR) 4G+5G myös helpottavat asian arvioimista.
Alkaa olla vaikea tehdä etätöitä 5G:n yli. Vikailmoitus tehty viime viikolla, mutta häiriö piinannut jo pidempään. Olenko ainoa? Vika jatkuu edelleen. Kuvassa Ping-statistiikka viimeisimmän tunnin ajalta. (punainen palkki = netti poikki, Punaiselle alueelle nousevat mustat viivat = ping yli 1000 ms.) Täydet palkit 5 G modeemissa (Huawei). Koneeti kiinni kaapeloidulla Ethernetillä. Joutuuko tässä vaihtamaan takaisin VDSL2:een :-(
Hätäratkaisuna voi tietysti pakottaa purkin 4G:lle, jotta pätkiminen loppuu, kunnes saavat vian korjattua. Missä päin käyttöpaikka?
Vantaa/Vaarala
Katsotko vielä laitteesta CELLID tai eNB tukiasemanumeron mihin tukiasemaan ottaa yhteyden? Vaaralassa on sekaisin kahta eri vendoria Elisan tukiasemissa, joka voi myös aiheuttaa ongelmia, jos laite hyppii kahden eri vendorin tukiaseman välillä.
Signaaliarvot (RSRP,RSRQ,SINR) 4G+5G myös helpottavat asian arvioimista.
Device nameH112-370 Serial number xxx IMEI xxx IMSI xxx My numberUnknown Hardware versionWL1H112M Software version10.0.5.11(H351SP3C6201) Web UI versionWEBUI 10.0.5.1(W2SP3C6201) Configuration file versionH112-370-CUST 8.0.1.2(C6201) LAN MAC address xxx WAN IP Address xxx WAN IPv6 Address xxx CELL_ID2371075 CQICQI0:32639 CQI1:32639 RSRQ-10.0dB RSRP-83dBm RSSI-55dBm SINR-1dB Wireless transmit powerPPusch:1dBm PPucch:0dBm PSrs:0dBm PPrach:1dBm Uplink mod/demod of MCSmcsUpCarrier1:25 Downlink mod/demod of MCSmcsDownCarrier1Code0:13 mcsDownCarrier1Code1:24 PLMN24405 4G uplink frequency8570 4G downlink frequency8160 5G RSRQ-10.0dB 5G RSRP-98dBm 5G SINR11dB
Alkaa olla vaikea tehdä etätöitä 5G:n yli. Vikailmoitus tehty viime viikolla, mutta häiriö piinannut jo pidempään. Olenko ainoa? Vika jatkuu edelleen. Kuvassa Ping-statistiikka viimeisimmän tunnin ajalta. (punainen palkki = netti poikki, Punaiselle alueelle nousevat mustat viivat = ping yli 1000 ms.) Täydet palkit 5 G modeemissa (Huawei). Koneeti kiinni kaapeloidulla Ethernetillä. Joutuuko tässä vaihtamaan takaisin VDSL2:een :-(
Hätäratkaisuna voi tietysti pakottaa purkin 4G:lle, jotta pätkiminen loppuu, kunnes saavat vian korjattua. Missä päin käyttöpaikka?
Vantaa/Vaarala
Katsotko vielä laitteesta CELLID tai eNB tukiasemanumeron mihin tukiasemaan ottaa yhteyden? Vaaralassa on sekaisin kahta eri vendoria Elisan tukiasemissa, joka voi myös aiheuttaa ongelmia, jos laite hyppii kahden eri vendorin tukiaseman välillä.
Signaaliarvot (RSRP,RSRQ,SINR) 4G+5G myös helpottavat asian arvioimista.
Device nameH112-370 Serial number xxx IMEI xxx IMSI xxx My numberUnknown Hardware versionWL1H112M Software version10.0.5.11(H351SP3C6201) Web UI versionWEBUI 10.0.5.1(W2SP3C6201) Configuration file versionH112-370-CUST 8.0.1.2(C6201) LAN MAC address xxx WAN IP Address xxx WAN IPv6 Address xxx CELL_ID2371075 CQICQI0:32639 CQI1:32639 RSRQ-10.0dB RSRP-83dBm RSSI-55dBm SINR-1dB Wireless transmit powerPPusch:1dBm PPucch:0dBm PSrs:0dBm PPrach:1dBm Uplink mod/demod of MCSmcsUpCarrier1:25 Downlink mod/demod of MCSmcsDownCarrier1Code0:13 mcsDownCarrier1Code1:24 PLMN24405 4G uplink frequency8570 4G downlink frequency8160 5G RSRQ-10.0dB 5G RSRP-98dBm 5G SINR11dB
Tuo LTE800 negatiivinen SINR arvo viittaa siihen, että olet aika ikävästi solujen välissä, koska häiriötä on noin paljon. Onko yhteys stabiili, jos pakotat laitteen 4G:lle? Laite on yhteydessä tuohon Kehä 3:n varrella olevaan 9262 tukiasemaan.
Onko Huawei CPE Pro laite päivitetty uusimpaan firmwareen?
Kannattaa myös tarkkailla hyppääkö toi sun Huawei päätelaite välillä esim. 5986 tukiasemaan. Tällöin 5G katkeaa ainakin hetkeksi, koska se on Nokian tukiasema. Varsinkin jos käyttöpaikka osuu lähellä tota Vaaralan Talkootietä. Voit myös kokeilla, jos LTE H-Monitorilla lukitsee esim. 1+28 kombon 5G:n kaveriksi, että auttaako. Tällöin se ei vahingossakaan yhdistä tuohon 5986een.
Paljonko nopeudet ovat normaalisti 4G:llä ja 5G:llä?
Ja nyt oli netti poikki sitten 10 min, jonka jälkeen boottasin modeemin. Se auttoi. Katsoin sitä ennen, että 4G-puoli oli kiinni LTE800:ssa. Eilen illalla netti toimi useita tunteja ilman ongelmia, ja silloin käytti LTE2100:sta. Ehkäpä juuri tuosta on kysymys.
Monesti tuo 800 MHz on se, jolle monet laitteet “hakeutuvat” koska sillä on hyvä peitto ja se saattaa olla muita vahvempi. Noh, sitten kun ruvetaan dataa siitämään, ei välttämättä maksimaalinen peitto ole paras idea, koska tuolla voi olla todella paljon häiriöitä johtuen monista käyttäjistä, jota laaja peittoalue houkuttelee puoleensa...
Tänään verkkoyhteys poikki viisi kertaa. Lukitsin LTE H-monitor softalla 4G:n B1 bandille (LTE2100). Josko se auttais. Vikatiketti on ollut nyt auki viikon verran.
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
Elisan ja kolmansien osapuolien evästeitä käytetään verkkosivujen toiminnan varmistamiseen, tilastointiin ja analytiikkaan, sekä sisällön ja markkinoinnin personointiin. Elisa voi luovuttaa kumppaneilleen tietojasi, kuten selain- ja ostotietoja suostumukseesi perustuen. Evästeasetuksista voit muuttaa valintojasi milloin tahansa. Lue lisää tietosuojasta ja evästeistä.
Evästeasetukset
Käydessäsi Elisan sivuilla vierailusta tallentuu kävijätietoja. Tietojen perusteella parannamme sivujen toiminnallisuuksia ja tarjoamme sinulle personoitua sisältöä. Kävijätietoja yhdistetään toisiinsa selaimesi tallentamien evästeiden avulla. Kävijätietoja voidaan yhdistää myös asiakastietoihisi, mikäli olet ollut kirjautuneena sivustollamme. Elisa voi luovuttaa tietojasi, kuten selain- ja ostotietoja, kumppaneilleen suostumukseesi perustuen.
Kyseiset kumppanit toimivat tietojen käsittelyn osalta itsenäisinä rekisterinpitäjinä. Lisätietoa käsittelystä löydät kumppaneiden tietosuojaselosteista. Elisan käyttämät kumppanit löydät valitsemalla Näytä evästeet alta olevista evästetyypeistä. Näkymästä voit hyväksyä haluamasi evästeet. Evästevalinnat eivät vaikuta sivuillamme olevien mainosten määrään.
Lue lisää Elisan tietosuojaperiaatteista.
Hallinnoi asetuksia
Välttämättömät evästeet
Aina aktiivinen
Monet ominaisuudet, kuten ostoskori ja kirjautuminen, eivät toimi ilman näitä evästeitä. Nämä evästeet ovat aina käytössä.
Markkinointiin käytettävät
Sinulle näytetyt mainokset voidaan personoida kävijätietojesi perusteella. Suostuessasi näihin evästeisiin voit saada sivustollamme ja muualla internetissä mainoksia sinua kiinnostavista asioista.
Analytiikkaan käytettävät
Verkkosivujemme kehittäjät näkevät anonyymiä tietoa siitä, mitä asiakkaat sivuilla tekevät. Opimme esimerkiksi, mitkä sivut ovat luetuimpia ja miten sivuja voisi kehittää vielä paremmiksi.
Toiminnalliset evästeet
Toiminnalliset evästeet tekevät verkkosivujemme käytöstä vaivattomampaa muistamalla aiempia valintojasi tai asetuksia verkkosivuillamme.
Personointiin käytettävät
Voimme tehdä vierailustasi sinulle räätälöidyn esimerkiksi tuomalla etusivulle tarjouksen tuoteryhmästä, josta olet ollut aiemmin kiinnostunut.