Vastattu

5G pätkii / ZTE MC801A

  • 8 September 2020
  • 76 kommenttia
  • 13190 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

76 kommenttia

Minulla aivan vastaavat ongelmat ZTE MC801A:n kanssa. Purkki näyttää täysiä tai lähes täysiä tolppia. Yhtäkkiä data lakkaa liikkumasta. Joskus se on palautunut odottamalla 10-15min mutta kun ei ole aikaa odotella, niin buutti on korjannut aina tilanteen. Tämä tapahtuu päivittäin.

 

Olen laittanut laitteen buuttaamaan joka yö mutta se ei vaikuta asiaan.

 

Mitä tehdä?

Moro @Jalkahiki ja tervetuloa OmaYhteisöön! 👋 Eihän tuo optimaaliselta kuulosta. 😓 Ennen kuin lähdet laitteita vielä vaihtamaan, niin suosittelen tarkistamaan että käytössä olevan mobiililaajakaistan SIM-kortti on uudempaa sarjaa. Joskus on tullut vastaan tilanteita, että asiakas on päivittänyt 5G-yhteyden jollekin pitkään käytössä olevalle SIM-kortille joka ei enää ole osannut uutta tekniikkaa pyörittää aiheuttaen erikoisiakin ongelmia. Yleisesti ottaen jos SIM-kortin numerosarja alkaa numerolla 16- tai sitä alemmalla niin suosittelen sen vaihtamaan uudempaan 5G-yhteyksiä käyttäessä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/uuden-sim-kortin-aktivointi/

No jos Elisa jakelee vanhoja sim-kortteja helmikuussa 2021 niin ehkä sitten :)

 

No ei, sim alkaa 20xx. ...Lukitsin verkon koitteeksi 5G NSA:han. Pari päivää on nyt selvitty ilman totaalijumia. Kerran nopeus tippui 20/20M tasolle mutta muuten nopeudet ovat olleet ihan asiallisia. Seurataan.

 

No Nyt se sitten jäätyi tänään klo 12.34. Uppi toimi suht normaalisti mutta alas ei ollu kuin max 1mb. 20min odottelun jälkeen se alkoi taas toimia normaalisti. En siis bootannut laitetta.

Mitäs voi tehdä?

Ohhoh,

harmi etten huomannut tätä ketjua aiemmin. Oma ZTE:ni on pätkinyt alusta lähtien (reilun kuukauden), 1-5 kertaa päivässä. Kerran kokeilin mitä tapahtuu jos ei tee mitään - lopulta (sattumalta) laite vaihtoi solua ja yhteys alkoi taas toimia. Yleensä vaatii bootin. 

Nyt sain neuvon viedä laitteen Elisakauppaan, josta se lähtee valmistajan takuuhuoltoon…mitähän tekisi sillä aikaa?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Ohhoh,

harmi etten huomannut tätä ketjua aiemmin. Oma ZTE:ni on pätkinyt alusta lähtien (reilun kuukauden), 1-5 kertaa päivässä. Kerran kokeilin mitä tapahtuu jos ei tee mitään - lopulta (sattumalta) laite vaihtoi solua ja yhteys alkoi taas toimia. Yleensä vaatii bootin. 

Nyt sain neuvon viedä laitteen Elisakauppaan, josta se lähtee valmistajan takuuhuoltoon…mitähän tekisi sillä aikaa?

Kannattaa kysäistä jos siellä myymälässä olisi tarjota korvaava laite huollon ajaksi :) 

Minulla aivan vastaavat ongelmat ZTE MC801A:n kanssa. Purkki näyttää täysiä tai lähes täysiä tolppia. Yhtäkkiä data lakkaa liikkumasta. Joskus se on palautunut odottamalla 10-15min mutta kun ei ole aikaa odotella, niin buutti on korjannut aina tilanteen. Tämä tapahtuu päivittäin.

 

Olen laittanut laitteen buuttaamaan joka yö mutta se ei vaikuta asiaan.

 

Mitä tehdä?

Moro @Jalkahiki ja tervetuloa OmaYhteisöön! 👋 Eihän tuo optimaaliselta kuulosta. 😓 Ennen kuin lähdet laitteita vielä vaihtamaan, niin suosittelen tarkistamaan että käytössä olevan mobiililaajakaistan SIM-kortti on uudempaa sarjaa. Joskus on tullut vastaan tilanteita, että asiakas on päivittänyt 5G-yhteyden jollekin pitkään käytössä olevalle SIM-kortille joka ei enää ole osannut uutta tekniikkaa pyörittää aiheuttaen erikoisiakin ongelmia. Yleisesti ottaen jos SIM-kortin numerosarja alkaa numerolla 16- tai sitä alemmalla niin suosittelen sen vaihtamaan uudempaan 5G-yhteyksiä käyttäessä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/uuden-sim-kortin-aktivointi/

No jos Elisa jakelee vanhoja sim-kortteja helmikuussa 2021 niin ehkä sitten :)

 

No ei, sim alkaa 20xx. ...Lukitsin verkon koitteeksi 5G NSA:han. Pari päivää on nyt selvitty ilman totaalijumia. Kerran nopeus tippui 20/20M tasolle mutta muuten nopeudet ovat olleet ihan asiallisia. Seurataan.

 

No Nyt se sitten jäätyi tänään klo 12.34. Uppi toimi suht normaalisti mutta alas ei ollu kuin max 1mb. 20min odottelun jälkeen se alkoi taas toimia normaalisti. En siis bootannut laitetta.

Mitäs voi tehdä?


Romu tää ZTE on. Pätkii kutakuinkin joka päivä. Tekninen tuki sanoo, että laitteessa näyttäisi olevan kaikki kunnossa. Mun alueen 5G tukarit ja tämä ZTE eivät vaan tule toimeen keskenään, eli ongelma on softapohjainen. Ja teknisen tuen mukaan ongelma on tiedossa ja siihen on tulossa softapäivitys mutta joskus kuukausien päästä.

 

Saanko vaihtaa tämän huihain CPE Pro kakkoseen, jos se mun alueella paremmin?

Käyttäjätaso 7

Saanko vaihtaa tämän huihain CPE Pro kakkoseen, jos se mun alueella paremmin?

Voipi olla tai sitten ei.

https://yhteiso.elisa.fi/mobiililaajakaista-8/huawei-5g-reititin-katkoo-yhteyttae-519254

5G on vielä sekä verkon että päätelaitteiden osalta alkutekijöissään ja bugeja riittää. Viisainta olisi ottaa parin vuoden hengähdystauko.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Saanko vaihtaa tämän huihain CPE Pro kakkoseen, jos se mun alueella paremmin?

Voipi olla tai sitten ei.

https://yhteiso.elisa.fi/mobiililaajakaista-8/huawei-5g-reititin-katkoo-yhteyttae-519254

5G on vielä sekä verkon että päätelaitteiden osalta alkutekijöissään ja bugeja riittää. Viisainta olisi ottaa parin vuoden hengähdystauko.

Omalla paikkakunnallani ja samaisella ZTE 801:llä ei ole mitään ongelmia esiintynyt 5G-verkossa, ei myöskään Samsungin S20 puhelimella. Alueellisia haasteita verkossa varmasti on, mutta en lähtisi silti koko 5G:tä tuomitsemaan.

Käyttäjätaso 7

Saanko vaihtaa tämän huihain CPE Pro kakkoseen, jos se mun alueella paremmin?

Voipi olla tai sitten ei.

https://yhteiso.elisa.fi/mobiililaajakaista-8/huawei-5g-reititin-katkoo-yhteyttae-519254

5G on vielä sekä verkon että päätelaitteiden osalta alkutekijöissään ja bugeja riittää. Viisainta olisi ottaa parin vuoden hengähdystauko.

Omalla paikkakunnallani ja samaisella ZTE 801:llä ei ole mitään ongelmia esiintynyt 5G-verkossa, ei myöskään Samsungin S20 puhelimella. Alueellisia haasteita verkossa varmasti on, mutta en lähtisi silti koko 5G:tä tuomitsemaan.


Joo ainahan niitä onnekkaita tapauksiakin on. En ole tuominnut koko 5G:tä , mutta kun katsoo peittoaluekarttaa , niin se on kuin kärpäsen paskaa seinillä. Odotellaan nyt pari vuotta , että maantieteellinen peitto (eikä vain väestöpeitto) yltää edes nykyisen 4G:n tasolle ja päätelaitteet sekä verkko on saatu paremmalle tolalle. Sitten voidaan palata asiaan.

PS. 4G:tä on rakennettu kymmenkunta vuotta ja päivitelty useaan otteeseen kuten myös päätelaitteita ja nyt se alkaa olla käyttökelpoista kamaa. 5G kulkee näköjään samaa latua ja siinä mielessä se on alkutaipaleella. Ymmärrän kyllä operaattorin mieltymyksen tyrkyttää 5G:tä , koska ns. varhaisten omaksujien rahoillahan sitä verkkoa rakennetaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23


mutta kun katsoo peittoaluekarttaa , niin se on kuin kärpäsen paskaa seinillä. Odotellaan nyt pari vuotta , että maantieteellinen peitto (eikä vain väestöpeitto) yltää edes nykyisen 4G:n tasolle ja päätelaitteet sekä verkko on saatu paremmalle tolalle. Sitten voidaan palata asiaan.

Hyvä rakentamisen “alkuvauhti” on päällä. Jo nyt 100 kaupunkia ja puolet maan väestöstä asuu peittoalueella.

5G verkon kattavuus eli maantieteellinen peitto verrattuna 4G vastaavaan tulee kyllä ottamaan vielä jokusen vuoden aikaa. Muistelen jotain arvioita lukeneeni vuodesta 2025. Ei siis kuitenkaan yhtä kauan kuin 4G:n tekeminen on vuosia ottanut. Eikä se 4G mihinkään ole katoamassakaan.

Käyttäjätaso 7


mutta kun katsoo peittoaluekarttaa , niin se on kuin kärpäsen paskaa seinillä. Odotellaan nyt pari vuotta , että maantieteellinen peitto (eikä vain väestöpeitto) yltää edes nykyisen 4G:n tasolle ja päätelaitteet sekä verkko on saatu paremmalle tolalle. Sitten voidaan palata asiaan.

Hyvä rakentamisen “alkuvauhti” on päällä. Jo nyt 100 kaupunkia ja puolet maan väestöstä asuu peittoalueella.

5G verkon kattavuus eli maantieteellinen peitto verrattuna 4G vastaavaan tulee kyllä ottamaan vielä jokusen vuoden aikaa. Muistelen jotain arvioita lukeneeni vuodesta 2025. Ei siis kuitenkaan yhtä kauan kuin 4G:n tekeminen on vuosia ottanut. Eikä se 4G mihinkään ole katoamassakaan.


Enpä ole 4G:n häviämisestä mitään puhunutkaan. Operaattorit kyllä mielellään yliarvioivat uusien verkkojen rakentamisvauhdin ja vasta aika näyttää todellisuuden.

No itse asiassa ehdotin aiemmin sellaista parin vuoden tuumaustuntia. Eiköhän siinä ajassa jo saada verkkopeittoa lisää ja enimmät bugit sekä verkosta että päätelaitteista hoidettua.

Itsellänikin ZTE 801A ja nyt laite alkaa hyytyä ihan totaalisesti. Download nopeudet 600Mbit/s ovat  samat kuin aikaisemmin eli parhaimmillaan 200-300 Mbit/s luokkaa, mutta upload on alimmillaan  enää 0.2Mbit/s. Eipä onnistu enää etätyö eikä Teams palaverit.

Joko laite vaihtoon Elisan puolesta tai sitten tämä täyttää kyllä jo kaupan irtisanomisen ehdot.

Elisan asiakaspalvelu ja tekninen tuki kyllä hoitivat hienosti asioita. Teknisen puolen asiantuntijakin totesi että juurisyy näyttää olevan bugi modeemin kättelyssä 5G-tukiasemien kanssa eli modeemi yrittää muodostaa yhteyden sellaisiinkin tukiasemiin, mitkä ovat kaukana ja missä on heikko signaali. Tässä A-mallissa ei voi edes lukita LTE kanavia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Tässä A-mallissa ei voi edes lukita LTE kanavia.

Kyllä voi lukita. Tässä ketjussa ohje.

 

Mulla käytössä ko. laite. Asetuksena, että  buuttaa itsensä kerran  vuorokaudessa.  Silti iltaisin   aina   alkaa muuttua hyvin hitaaksi. Pingit jopa sekunteja (sic!).. Virtojen  katkaisu auttaa. Signaalin voimakkuus on   5/5.

Mulla käytössä ko. laite. Asetuksena, että  buuttaa itsensä kerran  vuorokaudessa.  Silti iltaisin   aina   alkaa muuttua hyvin hitaaksi. Pingit jopa sekunteja (sic!).. Virtojen  katkaisu auttaa. Signaalin voimakkuus on   5/5.

Näköjään kesäkuun ohjelmistopäivityksen yhteydessä oli muuttunut buuttaus vain kerran kuukaudessa tapahtuvaksi. Laitoin nyt taas buuttautumaan joka yö, katsotaan, auttaako.

Tarkennuksena, että signaalin voimakkuus web-liittymän kautta katsottuna on 3-4/5.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

@Teveten Jos tuo buuttailu ei auta ongelmaan, niin lisäiletkö asiakasnumeroa profiiliisi niin voidaan katsoa tarkemmin :) 

Millaisia nuo nopeudet sulla on esim. päivisin ja millaisia iltaisin?

@Teveten Jos tuo buuttailu ei auta ongelmaan, niin lisäiletkö asiakasnumeroa profiiliisi niin voidaan katsoa tarkemmin :) 

Millaisia nuo nopeudet sulla on esim. päivisin ja millaisia iltaisin?

Hei!

Lisäsin jäsennumeron profiiliin.

Ongelma ei ole nopeudessa, vaan siinä, että välillä ping nousee joka 1000 (sic!) ms:iin. Ongelma korjaantuu ZTE MC801A:n buuttauksella palatakseen taas.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Aivan, kiitoksia selvennyksestä. Oliko sulla heittää jotain esimerkkiajankohtia tuosta pingin nousemisesta vielä? @Teveten 

Esimerkiksi 17.9.21 klo 20.47

@Keinotekoinen 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Esimerkiksi 17.9.21 klo 20.47

@Keinotekoinen


Kiitoksia. Tutkin tuota verkon puolta, ja tukiaseman puolelta tuolla ei mitään erikoisempaa näkynyt mikä tämän selittäisi. Oliko sulla tullut nopeustestiä yhteyden pätkiessä tehtyä, millaisia lataus- ja lähetysnopeuksia olet saanut, ja millaista käyttöä sinulla on netille yleisesti ottaen kun tuo yhteys pätkii? Yksi tekijä mikä voi selittää noita pingin nousuja on se, että jos yhteyden kaista on tukossa sillä hetkellä (esim. vaikkapa suurta tiedostoa lähettäessä/ladatessa), näin yleisesti.

Tästä pätkimisestä on näköjään useampia ketjuja. Tosiaan ohjelmistopäivityksen (B15) jälkeen homma toimi hetken paremmin, mutta on nyt taas huonontunut - pahimmillaan  yhteys pysähtyy useamman kerran päivässä. 

Pieni huomio: sisääntuleva yhteys jumittuu myöhemmin kuin uloslähtevä. Teamsissa kuulet kavereiden jorinoita vielä hetken vaikka oma ääni ei enää menekään ulospäin. 

Onkohan tilanne kaikilla operaattoreilla samanlainen? Toimiiko tuo ZTE muiden operaattorien verkoissa tuolla ohjelmistolla? Ei viitsisi ostaa yhtä mokkulaa lisää. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Tästä pätkimisestä on näköjään useampia ketjuja. Tosiaan ohjelmistopäivityksen (B15) jälkeen homma toimi hetken paremmin, mutta on nyt taas huonontunut - pahimmillaan  yhteys pysähtyy useamman kerran päivässä. 

Pieni huomio: sisääntuleva yhteys jumittuu myöhemmin kuin uloslähtevä. Teamsissa kuulet kavereiden jorinoita vielä hetken vaikka oma ääni ei enää menekään ulospäin. 

Onkohan tilanne kaikilla operaattoreilla samanlainen? Toimiiko tuo ZTE muiden operaattorien verkoissa tuolla ohjelmistolla? Ei viitsisi ostaa yhtä mokkulaa lisää. 


Lisäätkö asiakasnumeron profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin, niin voisin vielä tutkia tuota alueen tilannetta?

Olisinpa lukenut näitä ennen kuin tilasin ton reitittimen. Täysin hyödytön laite, katkeilee ihan randomisti tunneiksi joka päivä, pätkii jatkuvasti eikä yhdisty takaisin vaikka buuttaa. 

 

Siirryin käyttämään kännykkää mobiilitukiasemana, toimii kaikki laitteet, telkkarit, suoratoistot samalla liittymällä ilman mitään ongelmia. Tuli näköjään heitettyä se +400 euroa roskiin, en oikein ymmärrä mikä näiden reitittimien idea edes on kun tavallinen satasen kännykkä päihittää ihan mennen tullen? . 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Itselläkin on tuo ym reitittimen kanssa ongelmia vaihtaako elisa ilmatteeksi modeemin vaikka tuohon huaweihin. tekee 5G llä vaikka ollaan kuuluvuuden keskipisteessä niin tuo ulkoinen nettiradio pätkii sattumanvarasesti. sitten kun olin kilpailijan chatissa pätkäsi yhteyden sielläkin poikki. onko tyyppivika reitittimelle.

Hei!

Lisäsin jäsennumeron profiiliin.

Ongelma ei ole nopeudessa, vaan siinä, että välillä ping nousee joka 1000 (sic!) ms:iin. Ongelma korjaantuu ZTE MC801A:n buuttauksella palatakseen taas.

Tästä pätkimisestä on näköjään useampia ketjuja. Tosiaan ohjelmistopäivityksen (B15) jälkeen homma toimi hetken paremmin, mutta on nyt taas huonontunut - pahimmillaan  yhteys pysähtyy useamman kerran päivässä. 

Pieni huomio: sisääntuleva yhteys jumittuu myöhemmin kuin uloslähtevä. Teamsissa kuulet kavereiden jorinoita vielä hetken vaikka oma ääni ei enää menekään ulospäin. 

Onkohan tilanne kaikilla operaattoreilla samanlainen? Toimiiko tuo ZTE muiden operaattorien verkoissa tuolla ohjelmistolla? Ei viitsisi ostaa yhtä mokkulaa lisää. 

Itsellä ollut ZyXEL NR5101 käytössä jonkun aikaa ja ollut juurikin tätä ongelmaa: nopeuksissa ei ole ongelmaa ja kaikki näyttää toimivan oikein, mutta puheluissa, striimeissä ja peleissä yhtäkkiä ulospäin lähtevä liikenne stoppaa ja pingit nousevat taivaisiin. 

Takuuvaihdosta uusi laite, sama vika. Yhteydessä elisan tukeen, hyvin vaikea selittää mikä on ongelma, eivät oikein osanneet sanoa asialle mitään ja ajattelivat että kyse olisi lähetysnopeudesta ensin. 

Huomasin että tämä ZTE sekä tämä Zyxel kumpikin käyttävät Qualcomm Snapdragon x55 piirisarjaa. Ulkomaalaisella kaverilla Nokia Fastmile 2.0, sanoi että samantyylistä ongelmaa ja näyttäisi siinäkin olevan sama x55. Pitää varmaan alkaa välttelemään kaikkia reitittimiä joissa tämä käytössä, tiedä sitten onko tämä raudassa vika vaiko joku ajuri jota kaikki nämä yritykset käyttävät. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Hei!

Lisäsin jäsennumeron profiiliin.

Ongelma ei ole nopeudessa, vaan siinä, että välillä ping nousee joka 1000 (sic!) ms:iin. Ongelma korjaantuu ZTE MC801A:n buuttauksella palatakseen taas.

Tästä pätkimisestä on näköjään useampia ketjuja. Tosiaan ohjelmistopäivityksen (B15) jälkeen homma toimi hetken paremmin, mutta on nyt taas huonontunut - pahimmillaan  yhteys pysähtyy useamman kerran päivässä. 

Pieni huomio: sisääntuleva yhteys jumittuu myöhemmin kuin uloslähtevä. Teamsissa kuulet kavereiden jorinoita vielä hetken vaikka oma ääni ei enää menekään ulospäin. 

Onkohan tilanne kaikilla operaattoreilla samanlainen? Toimiiko tuo ZTE muiden operaattorien verkoissa tuolla ohjelmistolla? Ei viitsisi ostaa yhtä mokkulaa lisää. 

Itsellä ollut ZyXEL NR5101 käytössä jonkun aikaa ja ollut juurikin tätä ongelmaa: nopeuksissa ei ole ongelmaa ja kaikki näyttää toimivan oikein, mutta puheluissa, striimeissä ja peleissä yhtäkkiä ulospäin lähtevä liikenne stoppaa ja pingit nousevat taivaisiin. 

Takuuvaihdosta uusi laite, sama vika. Yhteydessä elisan tukeen, hyvin vaikea selittää mikä on ongelma, eivät oikein osanneet sanoa asialle mitään ja ajattelivat että kyse olisi lähetysnopeudesta ensin. 

Huomasin että tämä ZTE sekä tämä Zyxel kumpikin käyttävät Qualcomm Snapdragon x55 piirisarjaa. Ulkomaalaisella kaverilla Nokia Fastmile 2.0, sanoi että samantyylistä ongelmaa ja näyttäisi siinäkin olevan sama x55. Pitää varmaan alkaa välttelemään kaikkia reitittimiä joissa tämä käytössä, tiedä sitten onko tämä raudassa vika vaiko joku ajuri jota kaikki nämä yritykset käyttävät. 

Laittaisitko aiheesta meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi :lle, voitaisiin tätä hieman tutkia tarkemmin?

Hei!

Lisäsin jäsennumeron profiiliin.

Ongelma ei ole nopeudessa, vaan siinä, että välillä ping nousee joka 1000 (sic!) ms:iin. Ongelma korjaantuu ZTE MC801A:n buuttauksella palatakseen taas.

Tästä pätkimisestä on näköjään useampia ketjuja. Tosiaan ohjelmistopäivityksen (B15) jälkeen homma toimi hetken paremmin, mutta on nyt taas huonontunut - pahimmillaan  yhteys pysähtyy useamman kerran päivässä. 

Pieni huomio: sisääntuleva yhteys jumittuu myöhemmin kuin uloslähtevä. Teamsissa kuulet kavereiden jorinoita vielä hetken vaikka oma ääni ei enää menekään ulospäin. 

Onkohan tilanne kaikilla operaattoreilla samanlainen? Toimiiko tuo ZTE muiden operaattorien verkoissa tuolla ohjelmistolla? Ei viitsisi ostaa yhtä mokkulaa lisää. 

Itsellä ollut ZyXEL NR5101 käytössä jonkun aikaa ja ollut juurikin tätä ongelmaa: nopeuksissa ei ole ongelmaa ja kaikki näyttää toimivan oikein, mutta puheluissa, striimeissä ja peleissä yhtäkkiä ulospäin lähtevä liikenne stoppaa ja pingit nousevat taivaisiin. 

Takuuvaihdosta uusi laite, sama vika. Yhteydessä elisan tukeen, hyvin vaikea selittää mikä on ongelma, eivät oikein osanneet sanoa asialle mitään ja ajattelivat että kyse olisi lähetysnopeudesta ensin. 

Huomasin että tämä ZTE sekä tämä Zyxel kumpikin käyttävät Qualcomm Snapdragon x55 piirisarjaa. Ulkomaalaisella kaverilla Nokia Fastmile 2.0, sanoi että samantyylistä ongelmaa ja näyttäisi siinäkin olevan sama x55. Pitää varmaan alkaa välttelemään kaikkia reitittimiä joissa tämä käytössä, tiedä sitten onko tämä raudassa vika vaiko joku ajuri jota kaikki nämä yritykset käyttävät. 

Laittaisitko aiheesta meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi :lle, voitaisiin tätä hieman tutkia tarkemmin?

Tilanne on siis se että laiteelle on tehty kaikki, mukaanlukien takuuvaihto ja liittymä toimii ilman ks. ongelmaa Huawein ja Asuksen purkeilla ja android yhteyden jaolla (yleensä vain hitaampi yhteys), niin tässä kahden kuukauden jälkeen alkaa vain olla sellainen fiilis että haluaa vain asioiden vihdoin viimein toimivan. En ole päiväsaikaan tavoitettavissa niin asiakaspalvelut ja asioiden hoito on tuskaa. 

Mietin tämän ZTE mallin ostoa jos auttaisi, mutta onneksi nyt hieman tutkin asiaa ja törmäsin ihmisiin joilla samanlaisia ongelmia kuin tämän Zyxelin kanssa ja maagisesti samaa rautaa sisällä... Nyt kun kolme aspaa ei ole saanut mitään selvyyttä asiaan, tämä alkaa olla ainoa selitys mitä maalaisjärjen avulla enää tuntuu tekevän järkeä. 

Elisan teknisen tuen kanssa oli vielä asia vireillä niin testailen ja olen yhteydessä sen kautta ja sen lisäksi Zyxelin jos ei mitään sitä kautta selviä. Tilasin Huawein purkin tämän sijaan samalla teiltä koska en ala enää kuukausia tähän tuhlaamaan aikaa, toivotaan että kerkeää ennen pääsiäispyhiä - ja että toimii :/ 

Halusin vain kolmentoida muille mahdollisille samanlaisille etsijöille, koska aika harvalla tuntuu olevan näitä ZTE ja Zyxel malleja käytössä. 

Osallistu keskusteluun