Skip to main content
Vastattu

Ei toimi ei luvatulla nopeudella

  • June 19, 2025
  • 17 kommenttia
  • 264 katselukerrat

Olen tai olin 4g/10m asiakkaana pidemmän aikaa mutta töissä työkuvien lähettäminen alkoi tökkimään ja pirkkalan verkkokauppa.comissa poikkesin toissa päivänä ostamassa jääkaappipakastimen niin kysäsin siinä elisa shopitin myyjältä löytyisko nopeutta 20m tai jopa 50m niin kuvat siirtys ripeemmin. 25e 200m kuulemma löytyy ja sanoin että semmonen nopeus kelpaa. Laittoi vielä ruutu+ ja viaplay kaupan päälle kuukaudeksi mutisten jotain omista tunnuksista. En ihmeemmin miettinyt sen enempää kunnes omaelisassa elisa viihteeseen ilmestyi nollan tilalle 30e. Laitoin asiakasviestin ja saivat korjattua sen pois. 4g 200m nykii pahasti. On jopa huonompi kuin entinen 10m. Menin omaelisaan peruuttamaan sitä kun ei elisa toimi täällä mutta kas kummaa liittymä onkin muuttunut määräaikaiseksi joten maksan nyt sitten paskaa liittymää vuoden mutta sitten vaihdan toisaalle. Soitin ja jonotin 40min ja klikkailin chat ruutua siinä samalla kun kuuntelin säröistä jonotusmusaa. Kukaan ei vastannut missään. Täytyykö ottaa yhteyttä semmoseen ostan paljon numeroon ja sieltä koittaa peruunnttaa tilausta vai olenko vaan uhri vuoden ja häippäsen muualle.

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates

Eipä se 4G/200M liittymä poikkea 4G/10M:stä muuten kuin nopeusrajoittimen asetuksen osalta.

Sopimusehdoissa 200M:n nopeuden vaihteluväli on 5...200 Mbit/s ja 10M:n 5...10 Mbit/s.

Sinulle on syötetty pajunköyttä , jos on luvattu 200 Mbit/s. Se takuunopeus on 5 Mbit/s.

Noiden mittaustuloksien mukaan ei täyty edes se sopimusehtojen minimi ja silloin kannattaa tehdä vikailmoitus. Jos Elisa ei saa nopeutta korjattua , sinulla on oikeus purkaa sopimus 

17 kommenttia

  • June 19, 2025

Tuossa yhteydenottovaihtoehtoja:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Chat Omaelisassa  ma-pe 8-19

Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21. 

Sähköinen yhteydenottolomake

Soittakaa minulle 

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa 

Tai: Omaelisa /Tuki/Varaa soittoaika

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit


Sokrates
  • Vastaus
  • June 19, 2025

Eipä se 4G/200M liittymä poikkea 4G/10M:stä muuten kuin nopeusrajoittimen asetuksen osalta.

Sopimusehdoissa 200M:n nopeuden vaihteluväli on 5...200 Mbit/s ja 10M:n 5...10 Mbit/s.

Sinulle on syötetty pajunköyttä , jos on luvattu 200 Mbit/s. Se takuunopeus on 5 Mbit/s.

Noiden mittaustuloksien mukaan ei täyty edes se sopimusehtojen minimi ja silloin kannattaa tehdä vikailmoitus. Jos Elisa ei saa nopeutta korjattua , sinulla on oikeus purkaa sopimus 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • June 19, 2025

Täällä vastattiin mutta missään muualla noista sun linkeitä ei. Täytyy vaan kärsiä omasta tyhmyydestä kun menin myyjän retkuun.


  • June 19, 2025

Täällä vastattiin mutta missään muualla noista sun linkeitä ei. Täytyy vaan kärsiä omasta tyhmyydestä kun menin myyjän retkuun.

Kun nopeuskin on alle sopimusehtojen, niin tee vika/häiriöilmoitus.

Saatat saada peruttuakin:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle / Häiriöilmoitus

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa › /Häiriöilmoitus

Tai:  Omaelisa Tuki/Varaa soittoaika/Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • June 19, 2025

Toi 010 numero ei vastannut 40 minuuttiin eikä chat ruudun klikkailukaan avannut 40 min aikana chattia. Sain vikailmoituksen läpi ja punainen pallura näkyy omaelisassa. Soittelevat sitten joskus hamassa tukevaisuudessa. Todelka surkee asiakaspalvelu elisalka. En syytä asiakasoalvelijoita vaan elisaa kun ei palkkaa tarpeeksi väkeä. Kyllä myydä osaavat ja laskuttaa kaikesta mahdollusesta. Kyllä nyt vaan äänestäminen lompakolla vie poispäin elisasta. Valitettavadti.


  • June 19, 2025

Toi 010 numero ei vastannut 40 minuuttiin eikä chat ruudun klikkailukaan avannut 40 min aikana chattia. Sain vikailmoituksen läpi ja punainen pallura näkyy omaelisassa. Soittelevat sitten joskus hamassa tukevaisuudessa. Todelka surkee asiakaspalvelu elisalka. En syytä asiakasoalvelijoita vaan elisaa kun ei palkkaa tarpeeksi väkeä. Kyllä myydä osaavat ja laskuttaa kaikesta mahdollusesta. Kyllä nyt vaan äänestäminen lompakolla vie poispäin elisasta. Valitettavadti.

Asiakaspalvelunumerosta varmaan pääsee nopeammin tekemään vikailmoituksen varsinaisen aukioloajan ulkopuolella ilta kuuden jälkeen.

 

 


jm82
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • June 20, 2025

Olen tai olin 4g/10m asiakkaana pidemmän aikaa mutta töissä työkuvien lähettäminen alkoi tökkimään ja pirkkalan verkkokauppa.comissa poikkesin toissa päivänä ostamassa jääkaappipakastimen niin kysäsin siinä elisa shopitin myyjältä löytyisko nopeutta 20m tai jopa 50m niin kuvat siirtys ripeemmin. 25e 200m kuulemma löytyy ja sanoin että semmonen nopeus kelpaa. Laittoi vielä ruutu+ ja viaplay kaupan päälle kuukaudeksi mutisten jotain omista tunnuksista. En ihmeemmin miettinyt sen enempää kunnes omaelisassa elisa viihteeseen ilmestyi nollan tilalle 30e. Laitoin asiakasviestin ja saivat korjattua sen pois. 4g 200m nykii pahasti. On jopa huonompi kuin entinen 10m. Menin omaelisaan peruuttamaan sitä kun ei elisa toimi täällä mutta kas kummaa liittymä onkin muuttunut määräaikaiseksi joten maksan nyt sitten paskaa liittymää vuoden mutta sitten vaihdan toisaalle. Soitin ja jonotin 40min ja klikkailin chat ruutua siinä samalla kun kuuntelin säröistä jonotusmusaa. Kukaan ei vastannut missään. Täytyykö ottaa yhteyttä semmoseen ostan paljon numeroon ja sieltä koittaa peruunnttaa tilausta vai olenko vaan uhri vuoden ja häippäsen muualle.

 

 

Kyllähän tuo yksinkertaisesti vaikuttaa siltä, että kuuluvuus on erittäin heikko. Tukiaseman signaali vaimenee liikaa. Suosittelen kokeilemaan myös muiden operaattorien toimivuutta käyttöpaikassasi.


Forum|alt.badge.img+6
  • Mentor
  • June 21, 2025

Onko nyt varmasti määräaikainen vai vain määräaikainen hinnanalennus ? Mulla on käsitys että Elisalla ei pitäisi olla määräaikaisia liittymiä, ainakin kun katson netistä Elisan liittymiä niin aina lukee ei määräaikaa. Itse en noista kivijalka-shopeista ole koskaan ostellut, joten ei tietoa onko jotenkin eri asia.


  • June 21, 2025

Onko nyt varmasti määräaikainen vai vain määräaikainen hinnanalennus ? Mulla on käsitys että Elisalla ei pitäisi olla määräaikaisia liittymiä, ainakin kun katson netistä Elisan liittymiä niin aina lukee ei määräaikaa. Itse en noista kivijalka-shopeista ole koskaan ostellut, joten ei tietoa onko jotenkin eri asia.

On ollut määräaikaisiakin myynnissä vähän aikaa:

Tuolla ketjussa:

https://yhteiso.elisa.fi/puheliittymaet-7/onko-elisa-palannut-hyoedyntaemaeaen-maeaeraeaikaisia-liittymiae-528534


Forum|alt.badge.img+6
  • Mentor
  • June 21, 2025

Ahaa, en tiennytkään. Kun on vielä shopista osteltu niin ei taida olla sitä 14 päivääkään. Eli kannattaa mieluummin ostaa verkosta. Siinä on merkittävänä etuna ‘kivijalkaan’ saati puhelimessa sopimiseen, että tulee oston ehtoihin paremmin tutustuttua. Olettaisi kuitenkin jonkun järjellisen ratkaisun saamaan kun ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, mikä tosin varmaan juuri nyt lomailee.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • June 24, 2025

Asia ratkesi. Vikapalvelusta soitettiin ja siinä selvisi asuvani katve alueella jossa nopeudwn nostosta ei ole hyötyä. Vikapalvelusta sanottiin ettei määräaikaisuus ole esteenä liittymän siirrossa. No tein telialle siirron ja homman piti olla selvä kun vikapalvelu sanoi laittavansa sanottavan. Pyysi vain siirron onnistuttua ilmoittaa elisalle että saavat roikkuvan määräaikasen numerottoman pois. Eka siieto yritys telia chatissa onnistui mutta elisa torppasi sen. Soitettuani telialle niin toinen siirto yritys onnistui kun puhelin soiton päässä myyjillä korkeemmat turvaluokitukset kuin chatmyyjillä.😂 Olkaa tarkkana kun erehdytte elisa shopit myyjältä kysyttyänne nopeutta mobiiliin niin muuttuu simsalabim liittymä määräaikaisex ihan kysymättä. Nyt selvis ettei elisalla ole lähistöllä edes tolppia tahi 5g sellasia. Telialla on 5g tolppia joten kohta alkaa nopeita työkuva liitteiden lähettäminen tai samanlainen suo kuin elisan kanssa. No kesää kaikille.

 

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • June 24, 2025

Ainiin unohdin mainita elisan vikapalveluviestistä mainita minkä sain:

Katve ilmoitus on välitetty verkkosuunnitteluun ja se otetaan huomioon parannustöissä. Tämä ei vaadi sinulta yhteyden ottoa.

 

Elisa yrittää ja pointsit siitä.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • June 26, 2025

Ei asia ratkennutkaan. Sain viestin numerosta 173601 jossa ilmoitetaan että vaikka siirrän liittymäni niin se laskutetaan silti vuoden ajalta. Alkaa tulee haista kukkanen elisa fiilikset nouseen. Että semmosta tekee elisa. Rahat pois vaikka liittymä ei toimiskaan. Elisa vikapalvelukin totesi että liittymä ei toimi mutta laskutus viis välittää. Aloitan ison loska kampanjan jos elisa maksattaa vuoden toimimattomasta liittymästään.

EDIT: 27.6.2025 // Muokattu kirosana pois. - Ilponen
 


  • June 26, 2025

Ei asia ratkennutkaan. Sain viestin numerosta 173601 jossa ilmoitetaan että vaikka siirrän liittymäni niin se laskutetaan silti vuoden ajalta. Alkaa tulee haista v...ttu elisa fiilikset nouseen. Että semmosta tekee elisa. Rahat pois vaikka liittymä ei toimiskaan. Elisa vikapalvelukin totesi että liittymä ei toimi mutta laskutus viis välittää. Aloitan ison loska kampanjan jos elisa maksattaa vuoden paskasta toimimattomasta liittymästään.

Laita Omaelisan kautta viestiä. Vikapalvelun lähettämien viestien kera,

niin eiköhän se siitä lutviudu:

Omaelisa Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

(Liitteitäkin voi laittaa.)


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • June 26, 2025

Laitoin elisalle viestiä ja soitin ja näppäilin 1 niin soittavat jos soittavat takaisin. Kyllä se nyt vaan alkaa tuntua että joudun maksamaan vuoden kun pääsivät huijaamaan. Laskutus elisalta ei välitä vaikka omat vikapalvelu on todennut liittumän nopeudet alle minimin. Tässä tosi faktaa kaikille jotka asuvat vähänkin syrjemmässä niin kiertäkää elisa kaukaa sillä peeua ei voi.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • June 26, 2025

No nyt tuli soitto nopeesti. Jouduin neuvomaan elisan asiakaspalvelua sen verran että lukevat vikapalvelun jättämän viestin. Saivat luettua mutta mun täytyy vielä siirron jälkeen käydä elisaa neuvomassa ilmoittamalla että nyt saa poistaa liittän kirjoista ja kansista. Vähän jäi paha maku elisasta. En ihan heti suosittele. Ehkä selvisi ehkä ei mutta elisaan täytyy olla vielä yjteydessä ainakin kerran. Pjuuuuh


Forum|alt.badge.img+6
  • Mentor
  • June 26, 2025

En usko että tämä nyt yksin Elisan ongelma on, vikapalvelut ja laskutukset kun tuppaavat olemaan aina toisistaan jokseenkin irralliset. Eli tieto ei kulje. Todennäköisesti se 173601 on automaattinen viesti, jos muuta niin kerro ihmeessä. Se vihoviimeinen ‘neuvonta’ on ilmeisesti se että joudut vahvistamaan ns. vahvalla tunnistautumisella kun nykyään ei pelkällä puhelimella tai sähköpostilla tahdo saada aikaiseksi yhtään mitään ainakaan yksityisenä henkilönä.