Skip to main content
Vastaus

Huawei e5576-320 reitittimeen poistetun laitteen liittäminen

  • October 18, 2023
  • 22 kommenttia
  • 293 katselukerrat

Moi, olisin kaivannut apua, kun olen poistanut reitittimen hallintasivujen kautta yhden laitteistani, mutta nyt myöhemmin on ongelmaksi tullut laitteen uudelleen kirjautuminen kyseisen reitittimen nettiin. 

 

Olen bootannut reitittimen pariin kertaan uudestaan, mutta sama ongelma toistuu. Onkohan vielä jotain muuta tehtävissä?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi

Oliko tämä ratkennut @KatriKati? Jos ongelma vielä muhii, niin kokeileppas palauttaa tehdasasetukset tuolla nettimokkulalle. Täältä löytyy ohjeita laitteeseen HUOM! Tehdasasetukset palauttaa laitteen alkuperäiset asetukset, eli mahdolliset omat säädöt tulee tehdä uudelleen. En huomannut, että tätä olisi kukaan ohjeistanut tekemään.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

22 kommenttia

Rokha
Forum|alt.badge.img+9
  • Tietäjä
  • October 18, 2023

Auttaisi tieto laitteesta josta kyse. Muuten ihan hakuammuntaa, kun laitteita on kameroista, pesukoneista, kaiuttimista, jne. Tämä tieto auttaisi varmaan avun saantiin.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 18, 2023

Moikka.

Viestin otsikkoon olin mielestäni laittanut laitteen nimen. Tässä se vielä varoiksi > Huawei e5576-320


  • October 18, 2023

Moikka.

Viestin otsikkoon olin mielestäni laittanut laitteen nimen. Tässä se vielä varoiksi > Huawei e5576-320

Mutta, mikä on se laite (merkki ja malli), minkä olet poistanut ja mitä

yrität uudelleen saada kirjautumaan?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 18, 2023

Aaa. Elikkä poistin älytelkkarin > Samsung 6 series.


Sokrates
  • October 18, 2023

Aaa. Elikkä poistin älytelkkarin > Samsung 6 series.

Ilmeisesti se telkkari on ollut ja tarkoitus myös uudestaan yhdistää reittimeen WiFillä?

Kirjaudu reitittimesi hallintaan ja katso sieltä WiFi-asetuksista verkkosi tunnus ja salasana. Sitten laita telkkarisi hakemaan reitittimen  WiFi-verkkoa ja kun oikea löytyy , niin valitse se. Telkkarin pitäisi siinä vaiheessa kysyä em. WiFi-salasana.Syötä se kyselyruutuun ja yhdistä. Jos haluat , että telkkari yhdistää aina automaattisesti käynnistettäessä , niin em. kyselyssä lienee valintaruutu asialle.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 18, 2023

Moikka,

 

Kiitos paljon ohjeista. Tätä olenkin aiemmin yrittänyt, mutta tv kertoo joka kerta, että jotain meni pieleen. Kun kirjautuminen ei onnistunut, päivitin Wifin salasanan reitittimen hallintasivujen kautta, mutta siitä huolimatta ongelma toistui. Muihin liittämiini laitteisiin kirjautuminen onnistui uudella salasanalla normaalisti. Päätin bootata reitittimen ja yritin kirjautua laitteen alkuperäisellä salasanalla tv:n kanssa. Mutta ongelma toistui edelleen. Muihin laitteisiin pääsin kirjautumaan normaalisti. 

Ongelma alkoi, kun poistin reitittimen hallintasivujen kautta liitetyistä laitteista tv:n. Nyt sen takaisin liittäminen tv:n kautta ei onnistu.

Onko vielä jotain tehtävissä?


  • October 18, 2023

Mitä tarkoittaa käytännössä, että olet telkkarin poistanut modeemin hallinnan kautta? Eli oletko estänyt sen palomuurista, tai joissain on mahdollisuus estää yksittäisen laitteen nettiin pääsy ihan “ruksilla” (MAC-osoitteen perusteella). Nämä estot pitää tietty ottaa pois hallinnasta, jos tälläisiä laitettu. Tai resetoida modeemi, jolloin kaikki itse tehnyt muutokset katoaa. (Jos vaikka ei ole tiedossa oikeaa kohtaa, mitä on tullut tehtyä.)


  • October 18, 2023

Moikka,

 

Kiitos paljon ohjeista. Tätä olenkin aiemmin yrittänyt, mutta tv kertoo joka kerta, että jotain meni pieleen. Kun kirjautuminen ei onnistunut, päivitin Wifin salasanan reitittimen hallintasivujen kautta, mutta siitä huolimatta ongelma toistui. Muihin liittämiini laitteisiin kirjautuminen onnistui uudella salasanalla normaalisti. Päätin bootata reitittimen ja yritin kirjautua laitteen alkuperäisellä salasanalla tv:n kanssa. Mutta ongelma toistui edelleen. Muihin laitteisiin pääsin kirjautumaan normaalisti. 

Ongelma alkoi, kun poistin reitittimen hallintasivujen kautta liitetyistä laitteista tv:n. Nyt sen takaisin liittäminen tv:n kautta ei onnistu.

Onko vielä jotain tehtävissä?

Olisikohan noista ohjeista mitään apua:

Samsungin televisio ei muodosta yhteyttä tai löydä Wi-Fi

Samsung-television Wi-Fi-yhteyden ongelmien ratkaiseminen

 

Jos tv:stä johtuu, niin onhan Samsung tuessa Live chattikin:

https://www.samsung.com/fi/support/livechat/

ja Whattsappikin: Soitto/lisätietoja.

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 19, 2023

No nyt menikin jännäksi. Olin yhteydessä Samsungin tukeen ja sain heiltä erilaisia ohjeita. Yhtenä niistä oli älytelevision tehdasasetusten päivittäminen tämän jälkeen televisio ei yhdistä mihinkään verkkoon. 

Pitäisi seuraavaksi yrittää yhdistää reititin johdolla televisioon, mutta en tiedä millainen johto siinä pitäisi olla välissä... Osaisitteko auttaa?

Kun saan nettiyhteyden toimimaan, sain ohjeeksi soittaa heille tukeen.


  • October 19, 2023

No nyt menikin jännäksi. Olin yhteydessä Samsungin tukeen ja sain heiltä erilaisia ohjeita. Yhtenä niistä oli älytelevision tehdasasetusten päivittäminen tämän jälkeen televisio ei yhdistä mihinkään verkkoon. 

Pitäisi seuraavaksi yrittää yhdistää reititin johdolla televisioon, mutta en tiedä millainen johto siinä pitäisi olla välissä... Osaisitteko auttaa?

 

Ethernet-Verkkokaapeli.

Ote Samsungin sivulta:

Yhdistä Internetiin langallisen verkon (Ethernet) avulla.

Liitä Ethernet-kaapeli television takana olevaan LAN-porttiin ja liitä sitten toinen pää reitittimeen tai modeemiin.

Pari linkkiä:

https://www.jimms.fi/fi/Product/List/000-0FH/tarvikkeet--kaapelit--verkko

 

https://www.gigantti.fi/palvelut-ja-lisavarusteet/kaapelit-ja-liitettavyys/verkkokaapelit

Gigantistahan voi vaikka hakea.

 

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 20, 2023

Minulla on käytössä mokkulareititin, joten en saa sillä yhdistettyä. 


  • October 20, 2023

Minulla on käytössä mokkulareititin, joten en saa sillä yhdistettyä. 

Niinpä tietenkin eihän se niin vain onnistu.


  • October 20, 2023

Minulla on käytössä mokkulareititin, joten en saa sillä yhdistettyä. 

Niinpä tietenkin eihän se niin vain onnistu.

Ota vielä Tv:n virtapistoke irti rasiasta väh. minuutiksi ja takaisin.

Jos ei vaikutusta, niin tee vaikka tehdasastusten palautuskin uudestaan.

 


  • October 20, 2023

Moi, olisin kaivannut apua, kun olen poistanut reitittimen hallintasivujen kautta yhden laitteistani, mutta nyt myöhemmin on ongelmaksi tullut laitteen uudelleen kirjautuminen kyseisen reitittimen nettiin. 

 

Olen bootannut reitittimen pariin kertaan uudestaan, mutta sama ongelma toistuu. Onkohan vielä jotain muuta tehtävissä?

Oletko kokeillut lisätä / antaa luvan televisiolle liittyä laitteeseen reitittimen hallintasivulla?

Itselläni eri Huawei, mutta asetuksissa ensin minun pitää lisätä uusi laite ja vasta sitten yhdistää se.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 20, 2023

Tein tuon ja ei auttanut. Yritin yhdistää verkkoa nyt vanhan reitittimen kanssa, jossa on tuo Ethernet johdon paikka. Ongelma vaan siinä, ettei siinä ole sim-kortin paikkaa, joten yhdistin mokkulan USB:lla vanhaan reitittimeen ja siitä vedin Ethernet johdon televisioon. TV tunnisti verkon, mutta herjaa edelleen, ettei yhdistäminen onnistu.

Samsungin ohje on saada TV:n toimiva verkkoyhteys, jotta pääsevät palauttamaan verkkoastuksia ym. Nyt vaan ongelmana, ettei TV halua yhdistää mihinkään verkkoon... 

Alunperin ongelmahan alkoi siitä, kun kirjauduin selaimen kautta reitittimen hallintasivuille ja sieltä epähuomiossa poistin yhdistettyjen laitteiden listalta television. Mahtoiko tuo poistaa yhteyden pysyvästi tai saisiko tuon jotenkin palautettua. Mokkulaa olen rebootannut useita kertoja tässä päivien aikana, mutta siitä ei ole selkeästi apua...


  • October 20, 2023

Saisitko kuvan tänne siitä hallintasivusta?

Etsin netistä käyttöohjetta laitteeseesi, mutta niissä ei ollut kuvaa tuosta välilehdestä.

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 20, 2023

 

 

 

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 20, 2023

Tein tuon ja ei auttanut. Yritin yhdistää verkkoa nyt vanhan reitittimen kanssa, jossa on tuo Ethernet johdon paikka. Ongelma vaan siinä, ettei siinä ole sim-kortin paikkaa, joten yhdistin mokkulan USB:lla vanhaan reitittimeen ja siitä vedin Ethernet johdon televisioon. TV tunnisti verkon, mutta herjaa edelleen, ettei yhdistäminen onnistu.

Samsungin ohje on saada TV:n toimiva verkkoyhteys, jotta pääsevät palauttamaan verkkoastuksia ym. Nyt vaan ongelmana, ettei TV halua yhdistää mihinkään verkkoon... 

Alunperin ongelmahan alkoi siitä, kun kirjauduin selaimen kautta reitittimen hallintasivuille ja sieltä epähuomiossa poistin yhdistettyjen laitteiden listalta television. Mahtoiko tuo poistaa yhteyden pysyvästi tai saisiko tuon jotenkin palautettua. Mokkulaa olen rebootannut useita kertoja tässä päivien aikana, mutta siitä ei ole selkeästi apua...

Tuossa olisi. Rajasin laitteen tiedot pois.


  • October 20, 2023

Kiitos. mutta tuo kuva ei avannut tilannetta. Lähinnä olisin halunnut nähdä mitä asetuksia kyseisellä sivulla voi tehdä (poistot, lisäykset ym.)


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 20, 2023

Entäs tämä?


  • October 20, 2023

Olisikohan mitään järkeä, jos sen reitittimen suojaustilaa muuttaisi.

Jos siinä vaikka on esim. WPA2PSK, niin vaihtaisi WPAPSK:ksi.

Jollakin on tuokin jopa auttanut samantyyppisessä vaivassa.

 


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • Vastaus
  • November 7, 2023

Oliko tämä ratkennut @KatriKati? Jos ongelma vielä muhii, niin kokeileppas palauttaa tehdasasetukset tuolla nettimokkulalle. Täältä löytyy ohjeita laitteeseen HUOM! Tehdasasetukset palauttaa laitteen alkuperäiset asetukset, eli mahdolliset omat säädöt tulee tehdä uudelleen. En huomannut, että tätä olisi kukaan ohjeistanut tekemään.