Vastattu

Huawei e5576-320 reitittimeen poistetun laitteen liittäminen

  • 18 October 2023
  • 22 kommenttia
  • 261 katselukerrat

Moi, olisin kaivannut apua, kun olen poistanut reitittimen hallintasivujen kautta yhden laitteistani, mutta nyt myöhemmin on ongelmaksi tullut laitteen uudelleen kirjautuminen kyseisen reitittimen nettiin. 

 

Olen bootannut reitittimen pariin kertaan uudestaan, mutta sama ongelma toistuu. Onkohan vielä jotain muuta tehtävissä?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi 7 November 2023, 14:21

Katso alkuperäinen viesti

22 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Auttaisi tieto laitteesta josta kyse. Muuten ihan hakuammuntaa, kun laitteita on kameroista, pesukoneista, kaiuttimista, jne. Tämä tieto auttaisi varmaan avun saantiin.

Moikka.

Viestin otsikkoon olin mielestäni laittanut laitteen nimen. Tässä se vielä varoiksi > Huawei e5576-320

Käyttäjätaso 7

Moikka.

Viestin otsikkoon olin mielestäni laittanut laitteen nimen. Tässä se vielä varoiksi > Huawei e5576-320

Mutta, mikä on se laite (merkki ja malli), minkä olet poistanut ja mitä

yrität uudelleen saada kirjautumaan?

Aaa. Elikkä poistin älytelkkarin > Samsung 6 series.

Käyttäjätaso 7

Aaa. Elikkä poistin älytelkkarin > Samsung 6 series.

Ilmeisesti se telkkari on ollut ja tarkoitus myös uudestaan yhdistää reittimeen WiFillä?

Kirjaudu reitittimesi hallintaan ja katso sieltä WiFi-asetuksista verkkosi tunnus ja salasana. Sitten laita telkkarisi hakemaan reitittimen  WiFi-verkkoa ja kun oikea löytyy , niin valitse se. Telkkarin pitäisi siinä vaiheessa kysyä em. WiFi-salasana.Syötä se kyselyruutuun ja yhdistä. Jos haluat , että telkkari yhdistää aina automaattisesti käynnistettäessä , niin em. kyselyssä lienee valintaruutu asialle.

Moikka,

 

Kiitos paljon ohjeista. Tätä olenkin aiemmin yrittänyt, mutta tv kertoo joka kerta, että jotain meni pieleen. Kun kirjautuminen ei onnistunut, päivitin Wifin salasanan reitittimen hallintasivujen kautta, mutta siitä huolimatta ongelma toistui. Muihin liittämiini laitteisiin kirjautuminen onnistui uudella salasanalla normaalisti. Päätin bootata reitittimen ja yritin kirjautua laitteen alkuperäisellä salasanalla tv:n kanssa. Mutta ongelma toistui edelleen. Muihin laitteisiin pääsin kirjautumaan normaalisti. 

Ongelma alkoi, kun poistin reitittimen hallintasivujen kautta liitetyistä laitteista tv:n. Nyt sen takaisin liittäminen tv:n kautta ei onnistu.

Onko vielä jotain tehtävissä?

Mitä tarkoittaa käytännössä, että olet telkkarin poistanut modeemin hallinnan kautta? Eli oletko estänyt sen palomuurista, tai joissain on mahdollisuus estää yksittäisen laitteen nettiin pääsy ihan “ruksilla” (MAC-osoitteen perusteella). Nämä estot pitää tietty ottaa pois hallinnasta, jos tälläisiä laitettu. Tai resetoida modeemi, jolloin kaikki itse tehnyt muutokset katoaa. (Jos vaikka ei ole tiedossa oikeaa kohtaa, mitä on tullut tehtyä.)

Käyttäjätaso 7

Moikka,

 

Kiitos paljon ohjeista. Tätä olenkin aiemmin yrittänyt, mutta tv kertoo joka kerta, että jotain meni pieleen. Kun kirjautuminen ei onnistunut, päivitin Wifin salasanan reitittimen hallintasivujen kautta, mutta siitä huolimatta ongelma toistui. Muihin liittämiini laitteisiin kirjautuminen onnistui uudella salasanalla normaalisti. Päätin bootata reitittimen ja yritin kirjautua laitteen alkuperäisellä salasanalla tv:n kanssa. Mutta ongelma toistui edelleen. Muihin laitteisiin pääsin kirjautumaan normaalisti. 

Ongelma alkoi, kun poistin reitittimen hallintasivujen kautta liitetyistä laitteista tv:n. Nyt sen takaisin liittäminen tv:n kautta ei onnistu.

Onko vielä jotain tehtävissä?

Olisikohan noista ohjeista mitään apua:

Samsungin televisio ei muodosta yhteyttä tai löydä Wi-Fi

Samsung-television Wi-Fi-yhteyden ongelmien ratkaiseminen

 

Jos tv:stä johtuu, niin onhan Samsung tuessa Live chattikin:

https://www.samsung.com/fi/support/livechat/

ja Whattsappikin: Soitto/lisätietoja.

 

No nyt menikin jännäksi. Olin yhteydessä Samsungin tukeen ja sain heiltä erilaisia ohjeita. Yhtenä niistä oli älytelevision tehdasasetusten päivittäminen tämän jälkeen televisio ei yhdistä mihinkään verkkoon. 

Pitäisi seuraavaksi yrittää yhdistää reititin johdolla televisioon, mutta en tiedä millainen johto siinä pitäisi olla välissä... Osaisitteko auttaa?

Kun saan nettiyhteyden toimimaan, sain ohjeeksi soittaa heille tukeen.

Käyttäjätaso 7

No nyt menikin jännäksi. Olin yhteydessä Samsungin tukeen ja sain heiltä erilaisia ohjeita. Yhtenä niistä oli älytelevision tehdasasetusten päivittäminen tämän jälkeen televisio ei yhdistä mihinkään verkkoon. 

Pitäisi seuraavaksi yrittää yhdistää reititin johdolla televisioon, mutta en tiedä millainen johto siinä pitäisi olla välissä... Osaisitteko auttaa?

 

Ethernet-Verkkokaapeli.

Ote Samsungin sivulta:

Yhdistä Internetiin langallisen verkon (Ethernet) avulla.

Liitä Ethernet-kaapeli television takana olevaan LAN-porttiin ja liitä sitten toinen pää reitittimeen tai modeemiin.

Pari linkkiä:

https://www.jimms.fi/fi/Product/List/000-0FH/tarvikkeet--kaapelit--verkko

 

https://www.gigantti.fi/palvelut-ja-lisavarusteet/kaapelit-ja-liitettavyys/verkkokaapelit

Gigantistahan voi vaikka hakea.

 

 

Minulla on käytössä mokkulareititin, joten en saa sillä yhdistettyä. 

Käyttäjätaso 7

Minulla on käytössä mokkulareititin, joten en saa sillä yhdistettyä. 

Niinpä tietenkin eihän se niin vain onnistu.

Käyttäjätaso 7

Minulla on käytössä mokkulareititin, joten en saa sillä yhdistettyä. 

Niinpä tietenkin eihän se niin vain onnistu.

Ota vielä Tv:n virtapistoke irti rasiasta väh. minuutiksi ja takaisin.

Jos ei vaikutusta, niin tee vaikka tehdasastusten palautuskin uudestaan.

 

Moi, olisin kaivannut apua, kun olen poistanut reitittimen hallintasivujen kautta yhden laitteistani, mutta nyt myöhemmin on ongelmaksi tullut laitteen uudelleen kirjautuminen kyseisen reitittimen nettiin. 

 

Olen bootannut reitittimen pariin kertaan uudestaan, mutta sama ongelma toistuu. Onkohan vielä jotain muuta tehtävissä?

Oletko kokeillut lisätä / antaa luvan televisiolle liittyä laitteeseen reitittimen hallintasivulla?

Itselläni eri Huawei, mutta asetuksissa ensin minun pitää lisätä uusi laite ja vasta sitten yhdistää se.

Tein tuon ja ei auttanut. Yritin yhdistää verkkoa nyt vanhan reitittimen kanssa, jossa on tuo Ethernet johdon paikka. Ongelma vaan siinä, ettei siinä ole sim-kortin paikkaa, joten yhdistin mokkulan USB:lla vanhaan reitittimeen ja siitä vedin Ethernet johdon televisioon. TV tunnisti verkon, mutta herjaa edelleen, ettei yhdistäminen onnistu.

Samsungin ohje on saada TV:n toimiva verkkoyhteys, jotta pääsevät palauttamaan verkkoastuksia ym. Nyt vaan ongelmana, ettei TV halua yhdistää mihinkään verkkoon... 

Alunperin ongelmahan alkoi siitä, kun kirjauduin selaimen kautta reitittimen hallintasivuille ja sieltä epähuomiossa poistin yhdistettyjen laitteiden listalta television. Mahtoiko tuo poistaa yhteyden pysyvästi tai saisiko tuon jotenkin palautettua. Mokkulaa olen rebootannut useita kertoja tässä päivien aikana, mutta siitä ei ole selkeästi apua...

Saisitko kuvan tänne siitä hallintasivusta?

Etsin netistä käyttöohjetta laitteeseesi, mutta niissä ei ollut kuvaa tuosta välilehdestä.

 

 

 

 

 

Tein tuon ja ei auttanut. Yritin yhdistää verkkoa nyt vanhan reitittimen kanssa, jossa on tuo Ethernet johdon paikka. Ongelma vaan siinä, ettei siinä ole sim-kortin paikkaa, joten yhdistin mokkulan USB:lla vanhaan reitittimeen ja siitä vedin Ethernet johdon televisioon. TV tunnisti verkon, mutta herjaa edelleen, ettei yhdistäminen onnistu.

Samsungin ohje on saada TV:n toimiva verkkoyhteys, jotta pääsevät palauttamaan verkkoastuksia ym. Nyt vaan ongelmana, ettei TV halua yhdistää mihinkään verkkoon... 

Alunperin ongelmahan alkoi siitä, kun kirjauduin selaimen kautta reitittimen hallintasivuille ja sieltä epähuomiossa poistin yhdistettyjen laitteiden listalta television. Mahtoiko tuo poistaa yhteyden pysyvästi tai saisiko tuon jotenkin palautettua. Mokkulaa olen rebootannut useita kertoja tässä päivien aikana, mutta siitä ei ole selkeästi apua...

Tuossa olisi. Rajasin laitteen tiedot pois.

Kiitos. mutta tuo kuva ei avannut tilannetta. Lähinnä olisin halunnut nähdä mitä asetuksia kyseisellä sivulla voi tehdä (poistot, lisäykset ym.)

Entäs tämä?

Käyttäjätaso 7

Olisikohan mitään järkeä, jos sen reitittimen suojaustilaa muuttaisi.

Jos siinä vaikka on esim. WPA2PSK, niin vaihtaisi WPAPSK:ksi.

Jollakin on tuokin jopa auttanut samantyyppisessä vaivassa.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Oliko tämä ratkennut @KatriKati? Jos ongelma vielä muhii, niin kokeileppas palauttaa tehdasasetukset tuolla nettimokkulalle. Täältä löytyy ohjeita laitteeseen HUOM! Tehdasasetukset palauttaa laitteen alkuperäiset asetukset, eli mahdolliset omat säädöt tulee tehdä uudelleen. En huomannut, että tätä olisi kukaan ohjeistanut tekemään.

Osallistu keskusteluun