Vastattu

Huawei-reititin tökkii

  • 2 November 2020
  • 9 kommenttia
  • 799 katselukerrat

Moin,

Huomasin, että muillakin on ollut ongelmia Huawei 5G CPE Pro 2-reitittimen kanssa.

Sain sen kolmisen viikkoa sitten ja siitä alkoivat ongelmat; yhteys pätkii pahimmillaan tunnin välein (ei verkkoyhteyttä,yritä hetken kuluttua uudestaan -11.) Elisalta tulleesta päivityksestä ei ollut apua. Olen bootannut ja resetoinut sekä reitittimen, että viihdeboksin useaan kertaan. Apu on hetkellinen, kohta ruudulla pyörii taas pallo-ympyrä prosentteineen. Olen kokeillut sekä wifi-, että ethernetyhteyttä. Kun en ole mikään bittinikkari, vitsit alkavat olla vähissä. Onko tähän pätkimiseen löytynyt joku selitys/korjaus?

Tänks 👍

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Peleri 2 November 2020, 17:56

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Heippa @Peleri tervetuloa OmaYhteisöön. 
Tuon reitittimen päivityksen piti myös auttaa noihin reitittimen pätkimisiin. 

Mutta nyt ilmeisesti sulla se siinä Viihde boksilla pätkii? Ootko huomannut, että sillon kun Viihteellä yhteys menee poikki niin muiltakin laitteilta katkeaisi nettiyhteys? 
Voit myös laittaa meille viestiä OmaElisan chatin kautta tai vaihtoehtoisesti Facebookin kautta tai soitella numeroon 010190240 niin päästäis tarkemmin vilkaisemaan noita liittymiä ja sopimuksia. :) 

Moikka @JJesseJ

kun viihdeboksi jumittuu, luurin ja tabletin verkko hidastuu tai ei yhdistä ollenkaan. Kävin päivällä Lohjan Elisassa ja sieltä neuvottiin ajamaan viimeiset päivitykset reitittimelle. Kävin tekemässä päivityksen, mutta tulos oli, että uudempia päivityksiä ei ole.

Viihdeboksi toimi vanhan reitittimen kanssa ilman ongelmia... nyt en oikein enää tiedä kummassa vika on??? Soittelen huomenna aamupäivästä.👍

Mulla täysin sama ongelma tän Huawei 5g CPE pro2:no kanssa. Erittäin ärsyttävää, sillä aiempi 4g yhteys toimi moitteettomasti. Soittelin Elisalle vikailmoituksen ja odottelen kuumeisesti, että asia saadaan kuntoon. Kauppojen purkamisesta oli jo puhetta. Pitäisi osallistua kokouksiin, kurssille, hoitaa asioita ja katsoa elokuvia, mutta yhteys katoilee tyyliin puolen tunnin välein. Tyyneyttä, kiitos. 

Moi. Eilen otettu käyttöön teiltä ostettu tämä laite. 5G yhteys ei pysy päällä kuin hetkittäin, maximit eilen yksi tunti ja muutaman lyhyemmän pätkän. Vaattii aina hallinnasta profiilin muutoksen autoon ja takaisin omaan liittymään ja buutti, silloin on tokentunut mutta aika sirkus.

Takapihalla 5G masto ja parin kilometrin alueella 3. 100 % yhteys ja nopeus, pudottaa vain kokoajan 4G alueelle, tässä mallissa ei saa edes lukitusta 5G? Ohjeita kiitos, muutoin pitää tämä veketin palauttaa.

Uusin päivitys 10.0.5.1(H612SP7C983) on tässä

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Vikailmoitusta Elisan suuntaan vaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Moi. Eilen otettu käyttöön teiltä ostettu tämä laite. 5G yhteys ei pysy päällä kuin hetkittäin, maximit eilen yksi tunti ja muutaman lyhyemmän pätkän. Vaattii aina hallinnasta profiilin muutoksen autoon ja takaisin omaan liittymään ja buutti, silloin on tokentunut mutta aika sirkus.

Takapihalla 5G masto ja parin kilometrin alueella 3. 100 % yhteys ja nopeus, pudottaa vain kokoajan 4G alueelle, tässä mallissa ei saa edes lukitusta 5G? Ohjeita kiitos, muutoin pitää tämä veketin palauttaa.

Uusin päivitys 10.0.5.1(H612SP7C983) on tässä

 

Miltä LTE ja NR signaaliarvot näyttävät? Mihin tukiasemaan ottaa yhteyttä? Verkossa saattaa olla ongelmia. Vikailmoitus on tosiaan hyvä tehdä Elisalle.

Mitähän ovat Huawei 5G CPE Pro2 mobiilihallintasovellutksen laiteluettelossa näkyvät kiinalaiset käyttäjät?

”Pitääkö olla huolissaan?”

 Eivät näy selaimella laitteen ohjauspaneelissa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Mitähän ovat Huawei 5G CPE Pro2 mobiilihallintasovellutksen laiteluettelossa näkyvät kiinalaiset käyttäjät?

”Pitääkö olla huolissaan?”

 Eivät näy selaimella laitteen ohjauspaneelissa.

 

Näyttää olevan Huawei Mate 8 laite. Varmaan jotenkin tuo tieto jäänyt vaan hallintaan jumiin. Heinäkuussa ilmeisesti käytetty. Onko ollut jonkun vieraan laite vai oma? 

Korkkaamaton paketti. Noi häipyi kun vaihdoin laitekohtaisen tehdasasetussalasanan. Onneksi 😀.