Tähän artikkeliin olemme keränneet joitain useimmin kysyttyjä kysymyksiä mobiililaajakaistoista.
Mitä teen, jos nettini pätkii?
Suuri osa vikatilanteista ratkeaa laitteiden (puhelin, tabletti, reititin) uudelleenkäynnistyksellä. Jos vika ei poistu, OmaElisassa voit mitata nettisi toimivuuden, nähdä yhteyteesi vaikuttavat häiriöt ja huoltotyöt sekä tarvittaessa tehdä vikailmoituksen.
Miten voin parantaa mobiilinettini toimivuutta?
Mobiilinetin toimivuuteen vaikuttaa moni tekijä. Syynä huonoon toimivuuteen voi olla esimerkiksi tekniikaltaan vanha laite, maastonmuodot, ympäröivät rakennukset, mobiiliverkon tukiaseman sijainti tai hetkellinen ruuhka/häiriö tukiasemassa. Vinkkejä mobiiliyhteytesi toimivuuden parantamiseen löydät täältä.
Mobiilireitittimeni kaipaa huoltoa, miten toimin?
Nettilaitteiden kohdalla kannattaa varmistaa onko ongelma yhteydessä vai laitteessa. Nettiongelmissa voit käyttää apunasi Verkkoapuria tai rajata vikaa OmaElisassa. Laitekohtaisia ohjeita mm. laitteen resetointiin löydät mobiilireitittimien osalta täältä.
Miten saan julkisen IP-osoitteen käyttöön mobiililaajakaistaliittymälleni?
Julkinen IP-osoite on maksuton lisäpalvelu Elisan Saunalahti Mobiililaajakaista -liittymille. Sen avulla voit käyttää esimerkiksi seuraavia palveluita: verkkopelaaminen, valvonta- ja riistakamerat ja erilaisten laitteiden etähallinta. Julkisen IP-osoitteen otat käyttöösi OmaElisassa.
Keskustelua julkisesta IP-osoitteesta OmaYhteisössä: