Huomasin sattumalta oma. elisasta laskutukseni sähköpostilaskutuksen osalta on muuttunut 0,99€/lasku. Onko Elisalla ollut ajatuksena ilmoittaa muutoksista asiakkaalle? En ole saanut laskutusvaihtoehdon muuttumisesta maksulliseksi ilmoitus kirjettä, sähköpostia tai tekstiviestiä. Ikkunan takana en ole havainnut edes savumerkkejä.
- OmaYhteisön etusivu
- Muut palvelut ja aiheet
- Muut Elisan palvelut
- Elisan sähköpostilaskutus muuttuu maksulliseksi
277 kommenttia
- Aktiivinen keskustelija
- 79 kommenttia
- 27. maaliskuuta 2023
Kyllä pistää mietityttämään täälläkin nämä jatkuvat hinnannousut, kun Elisa tuntuu tekevän tulosta. Mutta onhan tämä keskustelu mennyt jo lapselliseksi. Joku täällä itkee, että ei enää pysty, osaa ja muista maksaa laskujaan, vaikka nykyisin on omaelisat ja e-laskut.
Hintojennousu on maailmanlaajuinen riesa ja sen syyt lienevät geopolitiikassa suurelta osin. Suomessa inflaatio on pyörinyt lähellä 10 prosenttia.
Kyllä se vaikuttaa kaikkeen.
Eivät ole geopoliittisiä, vaan ahneuden aiheuttamia, kun Kesko ja sähköyhtiöt tekivät historiansa ennätysvoitot nostamalla ruoan ja sähkön hintoja. Saman tekee nyt elisa.
- 6414 kommenttia
- 27. maaliskuuta 2023
Joo mutta et sä voi määräillä siel taloyhtiössä että operaattoria pitää vaihtaa, sun pitää tuoda se esile taloyhtiön kokouksessa. Ja se kilpailutus voidaan tehdä vasta sitten kun taloyhtiön ja operaattorin sopimus on päättymässä. En usko että yhen änkyrän takia operaattoria aletaan vaihtamaan joka pahoitti mielensä siitä että sähköpostilaskut meni maksulliseksi.
Pelkällä tunnetilalla ei pääse pitkälle tässä maailmassa.
Ei ole kyse pelkästään sähköpostilaskuista, vaan siitä että Elisan palvelut ovat surkeita eikä vasta nykypäivän tarpeita. Ipv6 puute, surkea nopeus, haluttomuus nosta upload nopeutta, kiinteän ip osoitteen puute, tarpeettomasti suljetut portit, jne.. Puhumatta surkeista ja kalliista mobiililiittymistä.
Kuten sanoin, Elisasta ei ole mitään positiivista sanottavaa. Surkea ja kallis, eikä halua edes kehittyä ja parantaa palveluita. Ainoastaan rahastus mielessä ja palveluiden huononnus. Eikä kuuntele asiakkaita.
Muistan kun oli vielä Saunalahti, palvelut uudistuivat jatkuvasti, operaattori yritti kehittyä, kuunteli asiakkaita. Liittymät olivat edullisia ja monipuolisia. Uusia palveluita ilmestyi jatkuvasti ja liittymät uudistuivat ja monipulistuivat.
Mutta sitten tuli Elisa ja tuhosi kaiken. Lopetti kaikki Saunalahden palvelut, Ilmaiset Voip puhelut, Nettipuhelimen, gsm paikannuksen, Wippies, shell tunnukset, sähköposti, kotisivutila, jne.. Ennen kuukausimaksuttomat liittymät poistuivat kokonaan, niistä alettiin periä huikeita kuukausimaksuja. Jne...
Mikään ei ole muuttunut parempaan suuntaan, vain palvelut karsitaan ja hinnat nostetaan.
Taloyhtiöliittymässä asiakas voi toki irtisanoa itse suoraan operaattorille maksamansa lisänopeudet/lisäpalvelut.
Itse taloyhtiösopimusta ei yksittäinen osakas/asukas voi irtisanoa kuten edellä todettiin.
Käyttää sitä vastikkeeseen/vuokraan sisältyvää perusnopeuden liittymää ei ole pakko , mutta maksaa siitä pitää käytöstä riippumatta.
Ongelma ei ole Elisan irtisanominen, vaan ettei voi hankkia toisen operaattorin kiinteää liittymää.
Elisa kaappasi itselleen niin kaapelitelevision, kuin puhelinverkon. Joten tänne ei saa enää DNA:n tai Telian nopeita kaapelimodeemiyhteyksiä, vaikka taloyhtiössä on kaapelitelevisio ja ennen meillä oli DNA:n kaapelimodeemiyhteydet.
Tämä on pahempaa kuin kytkykauppa. Kytkykaupassa sentään voi rinnalle hankkia toisen operaattorin liittymän, mutta nyt joko kärsit Elisan kanssa, tai sitten olet kokonaan ilman kiinteätä nettiyhteyttä.
Ne sopimukset lienee tehnyt taloyhtiö ja asioihin voi vaikuttaa vain yhtiökokouksessa , ikävää ja hidasta yksittäiselle osakkaalle.
- 6414 kommenttia
- 27. maaliskuuta 2023
Kyllä pistää mietityttämään täälläkin nämä jatkuvat hinnannousut, kun Elisa tuntuu tekevän tulosta. Mutta onhan tämä keskustelu mennyt jo lapselliseksi. Joku täällä itkee, että ei enää pysty, osaa ja muista maksaa laskujaan, vaikka nykyisin on omaelisat ja e-laskut.
Hintojennousu on maailmanlaajuinen riesa ja sen syyt lienevät geopolitiikassa suurelta osin. Suomessa inflaatio on pyörinyt lähellä 10 prosenttia.
Kyllä se vaikuttaa kaikkeen.
Eivät ole geopoliittisiä, vaan ahneuden aiheuttamia, kun Kesko ja sähköyhtiöt tekivät historiansa ennätysvoitot nostamalla ruoan ja sähkön hintoja. Saman tekee nyt elisa.
Niin mene ja tiedä mitä kaikkea Elisan merkonomien päässä pyörii.
Elisa tarjoaa myös maksutonta laskutusta ja 1€ laskuhinta on muutama prosentti nettikuluista. No toki korotus on korotus.
Minulla sähköyhtiö nosti hintaa noin 700 prosenttia ja vaihtoehtoa ei tarjonnut kukaan. Se on suora ryöstö.
Siis tarkoitan , että Elisan ja sähköyhtiöiden vertaaminen ei ole yhteismitallista. Ilman Elisaa voi ihan hyvin olla , mutta ilman sähköä ei.
- Elisalainen
- 3834 kommenttia
- 27. maaliskuuta 2023
Ongelma ei ole Elisan irtisanominen, vaan ettei voi hankkia toisen operaattorin kiinteää liittymää.
Elisa kaappasi itselleen niin kaapelitelevision, kuin puhelinverkon. Joten tänne ei saa enää DNA:n tai Telian nopeita kaapelimodeemiyhteyksiä, vaikka taloyhtiössä on kaapelitelevisio ja ennen meillä oli DNA:n kaapelimodeemiyhteydet.
Jos kiinteistössä on edelleen puhelinsisäverkko olemassa, on sinne teknisesti mahdollista toimittaa DSL-liittymiä, jos joku palveluoperaattori on halukas sillä toteutuksella myymään. Operaattorit ovat velvollisia vuokraamaan dslam-portteja toisilleen.
- Avulias
- 104 kommenttia
- 27. maaliskuuta 2023
Kyllä pistää mietityttämään täälläkin nämä jatkuvat hinnannousut, kun Elisa tuntuu tekevän tulosta. Mutta onhan tämä keskustelu mennyt jo lapselliseksi. Joku täällä itkee, että ei enää pysty, osaa ja muista maksaa laskujaan, vaikka nykyisin on omaelisat ja e-laskut.
Hintojennousu on maailmanlaajuinen riesa ja sen syyt lienevät geopolitiikassa suurelta osin. Suomessa inflaatio on pyörinyt lähellä 10 prosenttia.
Kyllä se vaikuttaa kaikkeen ja meihin kaikkiin joko suoraan tai välillisesti.
Näin tietenkin. Kunhan totesin.
- OmaYhteisön moderaattori
- 1478 kommenttia
- 27. maaliskuuta 2023
Tulipas vilkas keskustelu. Tämä mummo otti kantaa lähinnä siihen, miksi ei ollut saapunut mitään ilmoitusta palvelun muuttuessa maksulliseksi. Minulla laskutus oli vaihtunut automaattisesti “sähköpostilaskutus 0,99€” omalle sivulle ennen ensimmäistä viestiä kirjoittaessa. Jos kirje tai sähköposti aiheesta lähetetään huhtikuun aikana, eikö tämä ole vähän liian myöhään? Mitään vahinkoa ei syntynyt, vaihdoin heti E-laskuun.
Tästä tähän ja piste
Keskustelu kieltämättä lähti rönsyilemään moneen eri suuntaan. 😅
Pahoittelut
Asiasta on lähdössä tiedotteet maalis-huhtikuun aikana kaikille asiakkaille, kenellä on maksuton sähköpostilasku tällä hetkellä käytössään, osa näistä tiedotteista onkin jo lähtenyt. 😊
OmaElisassa näkyy siis jo nyt sähköpostilaskun hintana 0,99 euroa, sillä mikäli asiakas vaihtaa nyt esim. tekstiviestilaskusta sähköpostilaskuun, on sähköpostilaskun hinta maksullinen. Olemassa olevien sähköpostilaskujen, jotka ovat olleet käytössä ennen 16.3.2023, hinta on toukokuulle asti 0 euroa/lasku, mutta muuttuu sen jälkeen maksulliseksi. Alkuperäinen info laskutustavan sivulla olisi voinut kieltämättä olla selkeämpikin, joten Laskut -sivulle on nyt tuotu selkeämpi infoviesti laskutustavoista ja sähköpostilaskua koskevasta muutoksesta.
Toivottavasti tämä selkeytti tilannetta! 🙏🏼
Vartin olen jo yrittänyt löytää, missä edes näkee onko minulla sähköpostilaskutus vai ei ja missä sen saa kytkettyä pois, jos sellainen on, mutta tuloksetta. Mitään ilmoitusta Elisalta asiasta ei ole tullut ja saan lehdistä lukea, että Elisa alkaa periä nyt jo sähköpostilaskuistakin.
Ja jos henkilö, jolla on IT-alan koulutus, ei löydä missä helkutissa Elisan sivuilla saa laskutuksen tarkistettua ja vaihdettua, niin miten joku mummo tai vaari sen voisi löytää?
Menis jo tämä onneton yritys konkurssiin, ei kävisi yhtään sääliksi. Oikeasti menee jo hermot, kun Elisasta ei pääse edes eroon, kun taloyhtiöllä on sopimus sen kanssa, eikä asukkailla tämän takia ole mahdollisuutta vaihtaa laajakaistaa toiselle operaattorille. Kuin olisi pakkoavioliitossa.
EDIT 27.3.2023 // siistitty kirosana pois OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti -draakki
Ja kuten sanoin, itse en aio siirtyä e-laskuihin. Jos Elisa poistaa mahdollisuuden maksaa laskut itse, niin laskut jäävät maksamatta. Voivat vaikka sulkea liittymän sitten.
Nyt Elisa ajaa alas koko toimintaansa, sillä eivät asiakkaat ole niin tyhmiä mitä operaattori saattaa kuvitella. Ensiksikään itsekään en ole saanut mitään ilmoitusta että sähköpostilaskutus maksaa sen niukan euron, samaten sähköpostin käyttö Elisalla nousee nousemistaan, liittymien avausmaksu, se että tulet asiakkaaksi maksaa sinulle 8.00€??? Elikä jatkuvaa rahastusta kaikella mahdollisella tavalla, vaihtakaa hyvät ihmiset toiselle operaattorille, he keitä pännii tämä asiakkaitten höykytys. Hiljattain otin vpn jutun, piti olla eka kuukausi ilmainen mutta eihän se ollut, sanoin irti sopparin ja niin teen kaikille muillekin Elisan soppareille, laskutukseni muutin textiviestilaskutukseksi. Erkki Mynttinen Hyvinkää
EDIT 27.3.2023 // muokattu kieliasua asiallisemmaksi OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti -draakki
Heips
Elisan laskutustavoista löytyy runsaasti ohjeita Elisan asiakaspalvelusivuilta, jos ohjeet tuntuvat olevan hankalasti löydettävissä yleisimmät hakukoneet onneksi löytävät myös samaiset ohjeet hyvin. 🙂 Laskutuksen ohjeita on yleisimmin koottu tänne, ja täältä löytyy ohjeet laskutavan tarkistamiseen sekä vaihtamiseen. Laskutustavan voi myös aina tarkistaa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.
OmaElisassa laskun toimitustapa muutetaan näin:
- Kirjaudu OmaElisaan Mobiilivarmenteella, pankkitunnuksella tai Elisa Tunnuksella
- Valitse Laskut
- Siirry kohtaan Laskujen toimitustapa
- Valitse haluamasi toimitustapa ja Tallenna
Tässä vielä kätevä suora linkki laskujen toimitustavan sivulle. 👍🏼 E-laskun lisäksi veloituksettomia laskun toimitustapoja ovat tekstarilasku (laskun tiedot tulevat tekstarilla) sekä OmaElisa-lasku (laskusta tulee tekstarilla muistitus, tekstari ei sisällä laskun tietoja).
KYllä tällä uudistuksella taitaa olla yksi tarkotus se että asiakkat laittaa laskut automaattimaksuun tarkistamatta laskun oikeellisuutta mikä pitäis tehdä AINA joka laskun kohdalla .
Laskuhan on aina sopimuksen mukainen. Jos sopimuksessa on jotain epäselvää, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun.
Elisan asiakaspalvelu joutuu usein tekemään muutoksia laskutukseen sopimuskauden alussa, kun esimerkiksi sopimuksessa mainittuja alennuksia ei ole automaattisesti kytketty käyttöön.
Onneksi tosiasiassa muutoksia joutuu tekemään harvoin, laskutusjärjestelmä osaa kyllä laskea uupuvat alennukset seuraavalle laskulle jos näin meinaa käydä. 😊
- Tietopankki
- 701 kommenttia
- 27. maaliskuuta 2023
Minulla sähköyhtiö nosti hintaa noin 700 prosenttia ja vaihtoehtoa ei tarjonnut kukaan. Se on suora ryöstö.
miten kuulostaa tutulta. minun korotus oli samoissa luokissa. no päätin että tuntihinnoittelu on nyt jatkossa.
minulle on jäänyt inflaatiosta olo että jos hinnat pitäisi nousta 1 euron inflaation takia, niin yhtiöt esim elisa nostaa 10:n.
itse en ole niin käärmeissään sähköpostilaskujen hinnoista. siltikin on tunne että joku haiseva kala täällä nyt on. hintoja on nosteltu siellä täällä, joten mitä on luvassa seuraavaksi.
se östersjön kilpailija dumppas sähköpostilaskut mustaan aukkoon, mutta kun tiedotti ennakkoon ja eikä peri hintaa niistä. niin asiakasraivo jäi pieneksi.
- Superstara
- 2453 kommenttia
- 27. maaliskuuta 2023
Operaattorit ovat velvollisia vuokraamaan dslam-portteja toisilleen.
Hinnat ovat vain sitä tasoa, etteivät operaattorit niitä halua.
Eli käytännössä toisen operaattorin liittymä onnistuu ainoastaan siinä tapauksessa, että kellarista sattuu löytymään halutun operaattorin DSLAM. Kyllä, niitä voi olla samassa kellarissa useampikin kuin yksi.
- 6414 kommenttia
- 27. maaliskuuta 2023
Operaattorit ovat velvollisia vuokraamaan dslam-portteja toisilleen.
Hinnat ovat vain sitä tasoa, etteivät operaattorit niitä halua.
Eli käytännössä toisen operaattorin liittymä onnistuu ainoastaan siinä tapauksessa, että kellarista sattuu löytymään halutun operaattorin DSLAM. Kyllä, niitä voi olla samassa kellarissa useampikin kuin yksi.
Juu voi niitä DSLAM:jä toki olla useampia , mutta ei operaattorit niitä yhden liittymän vuoksi tuo. Kaiken lisäksi siihen pitää olla taloyhtiön suostumus/sopimus ja jos ei ole operaattorin omaa kuitua , niin toisen operaattorin kuidun käytöstäkin pitää päästä sopimukseen.
Aika teoreettista on tuollainen useamman operaattorin kombo.
- Elisalainen
- 3834 kommenttia
- 27. maaliskuuta 2023
Operaattorit ovat velvollisia vuokraamaan dslam-portteja toisilleen.
Hinnat ovat vain sitä tasoa, etteivät operaattorit niitä halua.
Eli käytännössä toisen operaattorin liittymä onnistuu ainoastaan siinä tapauksessa, että kellarista sattuu löytymään halutun operaattorin DSLAM. Kyllä, niitä voi olla samassa kellarissa useampikin kuin yksi.
Portinvuokrauksen hintataso on kaikilla sama ja Traficom määrittää enimmäishinnat, mitä saa periä.
Ei niitä portteja tosiaan pilvin pimein vuokrata kuluttaja-asiakkaita varten, enemmän kuitenkin kuin tilaajayhteyksiä.
Ei jokaisen operaattorinkaan kannata dslameja ripotella ympäri kellareita yksittäisiä asiakkaita varten, jos jollain toisella operaattorilla on kiinteistössä yhtiövastikediili.
- Valmentaja
- 524 kommenttia
- 27. maaliskuuta 2023
Elisa: Euron veloitus sähköpostilaskuista lisättiin asiakkaiden omaksi parhaaksi
- Superstara
- 2453 kommenttia
- 27. maaliskuuta 2023
Portinvuokrauksen hintataso on kaikilla sama ja Traficom määrittää enimmäishinnat, mitä saa periä.
Oma portti on joka tapauksessa halvempi kuin vuokrattu portti.
Juu voi niitä DSLAM:jä toki olla useampia , mutta ei operaattorit niitä yhden liittymän vuoksi tuo.
Ei tuokaan. Mutta jos taloyhtiössä on ollut aikaisemmin toisen operaattorin taloyhtiölaajakaista, niin DSLAM:iä ei välttämättä ole purettu pois.
- Elisalainen
- 3834 kommenttia
- 27. maaliskuuta 2023
Portinvuokrauksen hintataso on kaikilla sama ja Traficom määrittää enimmäishinnat, mitä saa periä.
Oma portti on joka tapauksessa halvempi kuin vuokrattu portti.
Toisaalta sillä "portinvuokraajalla" ei ole kuoletettavanaan verkon rakentamisen kustannuksia.
- Tietopankki
- 701 kommenttia
- 28. maaliskuuta 2023
tätäkin saa luke elon musk:n mediasta:

- Avulias
- 130 kommenttia
- 29. maaliskuuta 2023
Elisalla on 6,3 miljoonaa liittymää, jos kolmannes ei edes huomaa, että laskuun ilmestyi 1€ ylimääräistä, kolmannes, vanhukset ja ei tietotekniikkataitoiset, eivät löydä, miten tuon sähköpostilaskutuksen saa kytkettyä pois. Niin Elisa saa 4 miljonaa kuukaudessa ylimääräisiä tuloja tekemättä mitään. Vain ajattelemalla parastamme!
Ja osakkeen omistajat kiittää .
https://kuluttaja.fi/fi/artikkeli/elisa-alkaa-peria-maksun-sahkopostilaskusta
Vaatii renisteröitymiaen mut ilmanen .
- Tulokas
- 1 kommentti
- 2. huhtikuuta 2023
Juurikin tuon takia vaihdoin DNA:lle, jolla on ilmainen email lasku. Kun pää on aukaisu niin helppo korotella hintaa.
- Tulokas
- 1 kommentti
- 2. huhtikuuta 2023
Koko ajanhan siellä keksitään uusia laskutus kohteita, viimeksi oli sähköpostin käyttö maksulliseksi.
Minunkin pitää ruveta keksimään millä rupean säästämää. nopein on lopettaa Elisa viihde.
Terv Juha
- Tulokas
- 1 kommentti
- 4. huhtikuuta 2023
Laskun toimitus sähköpostitse muuttuu maksulliseksi toukokuussa
– voit halutessasi vaihtaa maksuttomaan toimitustapaanHyvä asiakkaamme
Uudistamme laskujen toimitustapoja sekä niiden hinnoittelua. Laskun toimittaminen sähköpostiin maksaa 1.5.2023 alkaen 0,99 €/lasku. Muutos ei edellytä sinulta toimenpiteitä, mikäli haluat edelleen vastaanottaa laskusi sähköpostitse.
En tiedä kenenkä pitchaama idea teidän päädyssä, mutta voitte sitte samalla lopettaa huonon mainontanne sähköpostiini, jos teillä on niin valtavaa resurssipulaa, ettei riitä sähköpostipalvelimella resursseja lähettää laskuja digitaalisesti maksutta asiakkaillenne.
EDIT 5.4.2023 // Poistettu solvaukset ja kirosanat. Tutustuthan OmaYhteisön pelisääntöihin: Linkki - Anspandeemus
Siirretty kommentti toisesta ketjusta:
https://yhteiso.elisa.fi/saehkoeposti-68/onko-taemae-myoehaeinen-aprillipila-524680
- 4616 kommenttia
- 4. huhtikuuta 2023
Laskun toimitus sähköpostitse muuttuu maksulliseksi toukokuussa
– voit halutessasi vaihtaa maksuttomaan toimitustapaanHyvä asiakkaamme
Uudistamme laskujen toimitustapoja sekä niiden hinnoittelua. Laskun toimittaminen sähköpostiin maksaa 1.5.2023 alkaen 0,99 €/lasku. Muutos ei edellytä sinulta toimenpiteitä, mikäli haluat edelleen vastaanottaa laskusi sähköpostitse.
En tiedä kenenkä idiootin pitchaama idea teidän päädyssä, mutta voitte sitte samalla lopettaa mainontanne sähköpostiini, jos teillä on niin valtavaa resurssipulaa, ettei riitä sähköpostipalvelimella resursseja lähettää laskuja digitaalisesti maksutta asiakkaillenne.
EDIT 6.4.2023 // muokattu kirosana pois OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti -draakki
Tuolla ketjussa aiheesta:
Elisan sähköpostilaskutus muuttuu maksulliseksi
Pieni ote:
“Uusiin tilauksiin hinta on astunut voimaan 16.3.2023, ja muutos koskee myös OmaElisan kautta tehtyjä laskun toimitustavan vaihtoja sähköpostilaskuun 16.3. jälkeen. Olemassa oleville asiakkuuksille uusi hinta astuu voimaan toukokuussa lähetettävistä laskuista alkaen. Asiasta on lähdössä tiedotteet maalis-huhtikuun aikana niille asiakkaille, kenellä on maksuton sähköpostilasku tällä hetkellä käytössään.”
Vaihda OmaElisa-laskuun tai e-laskuun.
Tai vaikkapa tekstiviestilaskuun.( Ilmoittamaasi puhelinnumeroon lähetetään tekstiviestillä laskun maksutiedot. Lasku löytyy myös OmaElisasta.)
Nehän ovat maksuttomia.
EDIT 5.4.2023 // Siirretty kommentti toisesta ketjusta. - Anspandeemus
https://yhteiso.elisa.fi/saehkoeposti-68/onko-taemae-myoehaeinen-aprillipila-524680
- Avulias
- 25 kommenttia
- 4. huhtikuuta 2023
Piti tulla vakoilemaan tänne että mitä mieltä muut ovat tästä järjettömästä rahastuksesta.
Sähköposti palvelu kuului vuonna 1999 PPO ADSL internet yhteyteeni mutta kun Elisa osti PPO:n ja tuhosi toimivan ADSL yhteyden ja myöhemmin purkivat kuparit pois päätin jättää pelkän sähköpostin (1000MB) ja kotisivun noin 20€/12kk.
Silloin elettiin vuotta 2015 ja 4G yhteydellä pärjäsi juuri ja juuri.
Sittemmin palvelun hinta nousi 2.90€/kk ja vuodenvaihteessa 2023 lopetettiin kotisivutilakin.
Nyt Elisa Sähköpostipalvelusi hinta on 1.4.2023 alkaen 4,99 €/kk ! !
Tähän kun lisätään tuo 0.99€ s posti laskutuslisä niin tämähän alkaa tuottaa kassaan rahaa ??.
Kyllä sähkö on kallista mutta pitäisi sentään tulla jotain vastinetta rahalle kun palvelu on pysynyt 10 vuotta samana 31.12.2022 saakka jonka jälkeen vain huonontunut.
Välillä tuntuu ettei Elisalla ole tarkoituskaan pitää vanhoja asiakkaita kun puhelin liittymienkin kanssa on joka vuosi vaihettava operaattoria .
Kyllä tässä rahastuksessa pyöritään jo kipurajoilla kun ilmaisiakin palveluita on tarjolla.
- Tietopankki
- 701 kommenttia
- 4. huhtikuuta 2023
...
Kyllä sähkö on kallista ...
sen verran täytyy sanoa että sähkö on viimeaikoina olla jopa halpaa tai superhalpaa, kun tuota tuntisähköä ostelee.
- Osallistuja
- 15 kommenttia
- 5. huhtikuuta 2023
Tekstiviesti ei sisällä laskun maksamiseen tarvittavia tietoja niinkuin oli luvattu esim. VIRTUAALIVIIVAKOODIA. Mitä lasku sisältää tai mistä hinta koostuu.
E laskua en aktivoi sillä elisa voi näin ollen laskuttaa mitä tahansa ja nostaa hintaa mielivaltaisesti. ( Ei ole foliohattua vaa kyse on RAHASTA) Halvempaa tarkistaa lasku kuin maksaa vuoden ajan ylimääräistä.
Näin ei ollut sähköpostilaskun aikaan.
Lisätkää tekstiviestilaskuun tiedot tai vaihdan liittymäni muualle.
Oma elisaan en jaksa kirjautua huono ja erittäin hidas verrattuna esim sähköpostiin. En tulaa laskun maksamiseen 1h aikaa elisan sivujen kautta.
EDIT 6.4.2023 // siistitty kirosana pois OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti, siirretty täältä vastaavaan keskusteluun
- Keskustelija
- 9 kommenttia
- 5. huhtikuuta 2023
Haistakaa…
Arvatkees mitä? E-laskun tekeminen ei toimi. Viitenumero on kuulemma väärin.
Tämä on sikaliike teiltä.
EDIT 5.4.2023 // Siirretty kommentti toisesta ketjusta. - Anspandeemus
https://yhteiso.elisa.fi/saehkoeposti-68/onko-taemae-myoehaeinen-aprillipila-524680
- Keskustelija
- 9 kommenttia
- 5. huhtikuuta 2023
Tietäähän Elisa, että tämä ei poista ainuttakaan myöhästymisongelmaa laskutuksesta? Tietäähän?
- 6414 kommenttia
- 5. huhtikuuta 2023
Arvatkees mitä? E-laskun tekeminen ei toimi. Viitenumero on kuulemma väärin.
Laitoitko myös oikean asiakasnumeron?
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laskutus-maksaminen/e-laskuopas/
EDIT 5.4.2023 // Siirretty kommentti toisesta ketjusta. - Anspandeemus
https://yhteiso.elisa.fi/saehkoeposti-68/onko-taemae-myoehaeinen-aprillipila-524680
Osallistu keskusteluun
Aiheeseen liittyvät keskustelut
Dyson Multifloor Animal UP34 telescopic hose hose will not retract!icon
General discussiontelescopic hose to longicon
Using your Dyson corded vacuumStubborn Dirt Brush for the Dyson Ball Animal Origin with telescopic hose
General discussionDyson, Ball Animal 3 Upright Vacuum wont switch off from hoseicon
General discussionDyson Ball Animal issuesicon
General discussion
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella Elisan työntekijöiden kirjautuminen
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
OKTätä tiedostoa ei voida ladata
Pahoittelut, virusskannerimme havaitsi, että tämän tiedoston lataaminen ei ole turvallista.
OK