Skip to main content

Elisan sähköpostilaskutus muuttuu maksulliseksi


Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

277 kommenttia

Forum|alt.badge.img+4
  • Aktiivinen keskustelija
  • 79 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2023
Sokrates kirjoitti:
Lmon kirjoitti:

Kyllä pistää mietityttämään täälläkin nämä jatkuvat hinnannousut, kun Elisa tuntuu tekevän tulosta. Mutta onhan tämä keskustelu mennyt jo lapselliseksi. Joku täällä itkee, että ei enää pysty, osaa ja muista maksaa laskujaan, vaikka nykyisin on omaelisat ja e-laskut. 

Hintojennousu on maailmanlaajuinen riesa ja sen syyt lienevät geopolitiikassa suurelta osin. Suomessa inflaatio on pyörinyt lähellä 10 prosenttia.

Kyllä se vaikuttaa kaikkeen.

 

Eivät ole geopoliittisiä, vaan ahneuden aiheuttamia, kun Kesko ja sähköyhtiöt tekivät historiansa ennätysvoitot nostamalla ruoan ja sähkön hintoja. Saman tekee nyt elisa.


Sokrates
  • 6414 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2023
giga kirjoitti:
Team_Finland kirjoitti:

Joo mutta et sä voi määräillä siel taloyhtiössä että operaattoria pitää vaihtaa, sun pitää tuoda se esile taloyhtiön kokouksessa. Ja se kilpailutus voidaan tehdä vasta sitten kun taloyhtiön ja operaattorin sopimus on päättymässä. En usko että yhen änkyrän takia operaattoria aletaan vaihtamaan joka pahoitti mielensä siitä että sähköpostilaskut meni maksulliseksi. 

Pelkällä tunnetilalla ei pääse pitkälle tässä maailmassa.

Ei ole kyse pelkästään sähköpostilaskuista, vaan siitä että Elisan palvelut ovat surkeita eikä vasta nykypäivän tarpeita. Ipv6 puute, surkea nopeus, haluttomuus nosta upload nopeutta, kiinteän ip osoitteen puute, tarpeettomasti suljetut portit, jne.. Puhumatta surkeista ja kalliista mobiililiittymistä.  

Kuten sanoin, Elisasta ei ole mitään positiivista sanottavaa. Surkea ja kallis, eikä halua edes kehittyä ja parantaa palveluita. Ainoastaan rahastus mielessä ja palveluiden huononnus. Eikä kuuntele asiakkaita.

Muistan kun oli vielä Saunalahti, palvelut uudistuivat jatkuvasti, operaattori yritti kehittyä, kuunteli asiakkaita. Liittymät olivat edullisia ja monipuolisia. Uusia palveluita ilmestyi jatkuvasti ja liittymät uudistuivat ja monipulistuivat. 

Mutta sitten tuli Elisa ja tuhosi kaiken. Lopetti kaikki Saunalahden palvelut, Ilmaiset Voip puhelut, Nettipuhelimen, gsm paikannuksen, Wippies, shell tunnukset, sähköposti, kotisivutila, jne.. Ennen kuukausimaksuttomat liittymät poistuivat kokonaan, niistä alettiin periä huikeita kuukausimaksuja. Jne... 

Mikään ei ole muuttunut parempaan suuntaan, vain palvelut karsitaan ja hinnat nostetaan. 

Sokrates kirjoitti:

Taloyhtiöliittymässä asiakas voi toki irtisanoa  itse suoraan operaattorille maksamansa lisänopeudet/lisäpalvelut.

Itse taloyhtiösopimusta ei yksittäinen osakas/asukas voi irtisanoa kuten edellä todettiin.

Käyttää sitä vastikkeeseen/vuokraan sisältyvää perusnopeuden liittymää ei ole pakko , mutta maksaa siitä pitää käytöstä riippumatta.

 

Ongelma ei ole Elisan irtisanominen, vaan ettei voi hankkia toisen operaattorin kiinteää liittymää. 

Elisa kaappasi itselleen niin kaapelitelevision, kuin puhelinverkon. Joten tänne ei saa enää DNA:n tai Telian nopeita kaapelimodeemiyhteyksiä, vaikka taloyhtiössä on kaapelitelevisio ja ennen meillä oli DNA:n kaapelimodeemiyhteydet.

Tämä on pahempaa kuin kytkykauppa. Kytkykaupassa sentään voi rinnalle hankkia toisen operaattorin liittymän, mutta nyt joko kärsit Elisan kanssa, tai sitten olet kokonaan ilman kiinteätä nettiyhteyttä. 

 

Ne sopimukset lienee tehnyt taloyhtiö ja asioihin voi vaikuttaa vain yhtiökokouksessa , ikävää ja hidasta yksittäiselle osakkaalle.


Sokrates
  • 6414 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2023
giga kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:
Lmon kirjoitti:

Kyllä pistää mietityttämään täälläkin nämä jatkuvat hinnannousut, kun Elisa tuntuu tekevän tulosta. Mutta onhan tämä keskustelu mennyt jo lapselliseksi. Joku täällä itkee, että ei enää pysty, osaa ja muista maksaa laskujaan, vaikka nykyisin on omaelisat ja e-laskut. 

Hintojennousu on maailmanlaajuinen riesa ja sen syyt lienevät geopolitiikassa suurelta osin. Suomessa inflaatio on pyörinyt lähellä 10 prosenttia.

Kyllä se vaikuttaa kaikkeen.

 

Eivät ole geopoliittisiä, vaan ahneuden aiheuttamia, kun Kesko ja sähköyhtiöt tekivät historiansa ennätysvoitot nostamalla ruoan ja sähkön hintoja. Saman tekee nyt elisa.

Niin mene ja tiedä mitä kaikkea Elisan merkonomien päässä pyörii.

Elisa tarjoaa myös maksutonta laskutusta ja 1€ laskuhinta on muutama prosentti nettikuluista. No toki korotus on korotus.

Minulla sähköyhtiö nosti hintaa noin 700 prosenttia ja vaihtoehtoa ei tarjonnut kukaan. Se on suora ryöstö.

Siis tarkoitan , että Elisan ja sähköyhtiöiden vertaaminen ei ole yhteismitallista. Ilman Elisaa voi ihan hyvin olla , mutta ilman sähköä ei.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3834 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2023
giga kirjoitti:

Ongelma ei ole Elisan irtisanominen, vaan ettei voi hankkia toisen operaattorin kiinteää liittymää. 

Elisa kaappasi itselleen niin kaapelitelevision, kuin puhelinverkon. Joten tänne ei saa enää DNA:n tai Telian nopeita kaapelimodeemiyhteyksiä, vaikka taloyhtiössä on kaapelitelevisio ja ennen meillä oli DNA:n kaapelimodeemiyhteydet.

Jos kiinteistössä on edelleen puhelinsisäverkko olemassa, on sinne teknisesti mahdollista toimittaa DSL-liittymiä, jos joku palveluoperaattori on halukas sillä toteutuksella myymään. Operaattorit ovat velvollisia vuokraamaan dslam-portteja toisilleen. 

 


Forum|alt.badge.img+3
  • Avulias
  • 104 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2023
Sokrates kirjoitti:
Lmon kirjoitti:

Kyllä pistää mietityttämään täälläkin nämä jatkuvat hinnannousut, kun Elisa tuntuu tekevän tulosta. Mutta onhan tämä keskustelu mennyt jo lapselliseksi. Joku täällä itkee, että ei enää pysty, osaa ja muista maksaa laskujaan, vaikka nykyisin on omaelisat ja e-laskut. 

Hintojennousu on maailmanlaajuinen riesa ja sen syyt lienevät geopolitiikassa suurelta osin. Suomessa inflaatio on pyörinyt lähellä 10 prosenttia.

Kyllä se vaikuttaa kaikkeen ja meihin kaikkiin joko suoraan tai välillisesti.

 

Näin tietenkin. Kunhan totesin.


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1478 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2023
Mummis kirjoitti:

Tulipas vilkas keskustelu. Tämä mummo otti kantaa lähinnä siihen, miksi ei ollut saapunut mitään ilmoitusta palvelun muuttuessa maksulliseksi. Minulla laskutus oli vaihtunut automaattisesti “sähköpostilaskutus 0,99€” omalle sivulle ennen ensimmäistä viestiä kirjoittaessa. Jos kirje tai sähköposti aiheesta lähetetään huhtikuun aikana, eikö tämä ole vähän liian myöhään? Mitään vahinkoa ei syntynyt, vaihdoin heti E-laskuun.

Tästä tähän ja piste


Keskustelu kieltämättä lähti rönsyilemään moneen eri suuntaan. 😅

Pahoittelut @Mummis hämmingistä! Sähköpostilaskusi ei siis kerennyt missään kohtaa maksamaan 0,99e/lasku, koska muutos astuu voimaan vanhoille asiakkaille vasta toukokuussa. 🙂 Hinta oli merkitty OmaElisaan jo nyt koska muutos koskee uusmyyntituotteiden ja uusien asiakkuuksien lisäksi myös OmaElisan kautta tehtyjä laskun toimitustavan vaihtoja sähköpostilaskuun 16.3. jälkeen.

Asiasta on lähdössä tiedotteet maalis-huhtikuun aikana kaikille asiakkaille, kenellä on maksuton sähköpostilasku tällä hetkellä käytössään, osa näistä tiedotteista onkin jo lähtenyt. 😊 

OmaElisassa näkyy siis jo nyt sähköpostilaskun hintana 0,99 euroa, sillä mikäli asiakas vaihtaa nyt esim. tekstiviestilaskusta sähköpostilaskuun, on sähköpostilaskun hinta maksullinen. Olemassa olevien sähköpostilaskujen, jotka ovat olleet käytössä ennen 16.3.2023, hinta on toukokuulle asti 0 euroa/lasku, mutta muuttuu sen jälkeen maksulliseksi. Alkuperäinen info laskutustavan sivulla olisi voinut kieltämättä olla selkeämpikin, joten Laskut -sivulle on nyt tuotu selkeämpi infoviesti laskutustavoista ja sähköpostilaskua koskevasta muutoksesta. 

Toivottavasti tämä selkeytti tilannetta! 🙏🏼 

 

 

giga kirjoitti:

Vartin olen jo yrittänyt löytää, missä edes näkee onko minulla sähköpostilaskutus vai ei ja missä sen saa kytkettyä pois, jos sellainen on, mutta tuloksetta. Mitään ilmoitusta Elisalta asiasta ei ole tullut ja saan lehdistä lukea, että Elisa alkaa periä nyt jo sähköpostilaskuistakin.

Ja jos henkilö, jolla on IT-alan koulutus, ei löydä missä helkutissa Elisan sivuilla saa laskutuksen tarkistettua ja vaihdettua, niin miten joku mummo tai vaari sen voisi löytää? 

Menis jo tämä onneton yritys konkurssiin, ei kävisi yhtään sääliksi. Oikeasti menee jo hermot, kun Elisasta ei pääse edes eroon, kun taloyhtiöllä on sopimus sen kanssa, eikä asukkailla tämän takia ole mahdollisuutta vaihtaa laajakaistaa toiselle operaattorille. Kuin olisi pakkoavioliitossa. 

 

 

EDIT 27.3.2023 // siistitty kirosana pois OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti -draakki

 

 

giga kirjoitti:

Ja kuten sanoin, itse en aio siirtyä e-laskuihin. Jos Elisa poistaa mahdollisuuden maksaa laskut itse, niin laskut jäävät maksamatta. Voivat vaikka sulkea liittymän sitten.

 

eki47 kirjoitti:

Nyt Elisa ajaa alas koko toimintaansa, sillä eivät asiakkaat ole niin tyhmiä mitä operaattori saattaa kuvitella. Ensiksikään itsekään en ole saanut mitään ilmoitusta että sähköpostilaskutus maksaa sen niukan euron, samaten sähköpostin käyttö Elisalla nousee nousemistaan, liittymien avausmaksu, se että tulet asiakkaaksi maksaa sinulle 8.00€???  Elikä jatkuvaa rahastusta kaikella mahdollisella tavalla, vaihtakaa hyvät ihmiset toiselle operaattorille, he keitä pännii tämä asiakkaitten höykytys. Hiljattain otin vpn jutun, piti olla eka kuukausi ilmainen mutta eihän se ollut, sanoin irti sopparin ja niin teen kaikille muillekin Elisan soppareille, laskutukseni muutin textiviestilaskutukseksi. Erkki Mynttinen Hyvinkää

 

 

EDIT 27.3.2023 // muokattu kieliasua asiallisemmaksi OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti -draakki

 


Heips @giga ja @eki47! Kuten @Keinotekoinen kertoikin kommentissaan heti ensimmäisellä sivulla, uusiin tilauksiin hinta on astunut voimaan 16.3.2023, ja muutos koskee myös OmaElisan kautta tehtyjä laskun toimitustavan vaihtoja sähköpostilaskuun 16.3. jälkeen. Olemassa oleville asiakkuuksille uusi hinta astuu voimaan toukokuussa lähetettävistä laskuista alkaen. Asiasta on lähdössä tiedotteet maalis-huhtikuun aikana niille asiakkaille, kenellä on maksuton sähköpostilasku tällä hetkellä käytössään. Tiedotteet lähtevät porrastetusti mm. eri laskutussyklien vuoksi, ja osa tiedotteista onkin jo lähtenyt matkaan. 📬 

Elisan laskutustavoista löytyy runsaasti ohjeita Elisan asiakaspalvelusivuilta, jos ohjeet tuntuvat olevan hankalasti löydettävissä yleisimmät hakukoneet onneksi löytävät myös samaiset ohjeet hyvin. 🙂 Laskutuksen ohjeita on yleisimmin koottu tänne, ja täältä löytyy ohjeet laskutavan tarkistamiseen sekä vaihtamiseen. Laskutustavan voi myös aina tarkistaa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun

OmaElisassa laskun toimitustapa muutetaan näin:

  1. Kirjaudu OmaElisaan Mobiilivarmenteella, pankkitunnuksella tai Elisa Tunnuksella
  2. Valitse Laskut
  3. Siirry kohtaan Laskujen toimitustapa
  4. Valitse haluamasi toimitustapa ja Tallenna


Tässä vielä kätevä suora linkki laskujen toimitustavan sivulle. 👍🏼 E-laskun lisäksi veloituksettomia laskun toimitustapoja ovat tekstarilasku (laskun tiedot tulevat tekstarilla) sekä OmaElisa-lasku (laskusta tulee tekstarilla muistitus, tekstari ei sisällä laskun tietoja).

 

 

mrl586 kirjoitti:
sakarialanne kirjoitti:
mmalinen kirjoitti:

KYllä tällä uudistuksella taitaa olla yksi tarkotus se että asiakkat laittaa laskut automaattimaksuun  tarkistamatta laskun oikeellisuutta mikä pitäis tehdä AINA joka laskun kohdalla .

Laskuhan on aina sopimuksen mukainen. Jos sopimuksessa on jotain epäselvää, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun.

Elisan asiakaspalvelu joutuu usein tekemään muutoksia laskutukseen sopimuskauden alussa, kun esimerkiksi sopimuksessa mainittuja alennuksia ei ole automaattisesti kytketty käyttöön.


Onneksi tosiasiassa muutoksia joutuu tekemään harvoin, laskutusjärjestelmä osaa kyllä laskea uupuvat alennukset seuraavalle laskulle jos näin meinaa käydä. 😊


lasselusse
Forum|alt.badge.img+12
  • Tietopankki
  • 701 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2023
Sokrates kirjoitti:

Minulla sähköyhtiö nosti hintaa noin 700 prosenttia ja vaihtoehtoa ei tarjonnut kukaan. Se on suora ryöstö.

 

miten kuulostaa tutulta. minun korotus oli samoissa luokissa. no päätin että tuntihinnoittelu on nyt jatkossa.

minulle on jäänyt inflaatiosta olo että jos hinnat pitäisi nousta 1 euron inflaation takia, niin yhtiöt esim elisa nostaa 10:n.

itse en ole niin käärmeissään sähköpostilaskujen hinnoista. siltikin on tunne että joku haiseva kala täällä nyt on. hintoja on nosteltu siellä täällä, joten mitä on luvassa seuraavaksi.

se östersjön kilpailija dumppas sähköpostilaskut mustaan aukkoon, mutta kun tiedotti ennakkoon ja eikä peri hintaa niistä. niin asiakasraivo jäi pieneksi.


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2453 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2023
sakarialanne kirjoitti:

Operaattorit ovat velvollisia vuokraamaan dslam-portteja toisilleen.

Hinnat ovat vain sitä tasoa, etteivät operaattorit niitä halua.

Eli käytännössä toisen operaattorin liittymä onnistuu ainoastaan siinä tapauksessa, että kellarista sattuu löytymään halutun operaattorin DSLAM. Kyllä, niitä voi olla samassa kellarissa useampikin kuin yksi.


Sokrates
  • 6414 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2023
irritus kirjoitti:
sakarialanne kirjoitti:

Operaattorit ovat velvollisia vuokraamaan dslam-portteja toisilleen.

Hinnat ovat vain sitä tasoa, etteivät operaattorit niitä halua.

Eli käytännössä toisen operaattorin liittymä onnistuu ainoastaan siinä tapauksessa, että kellarista sattuu löytymään halutun operaattorin DSLAM. Kyllä, niitä voi olla samassa kellarissa useampikin kuin yksi.

Juu voi niitä DSLAM:jä toki olla useampia , mutta ei operaattorit niitä yhden liittymän vuoksi tuo. Kaiken lisäksi siihen pitää olla taloyhtiön suostumus/sopimus ja jos ei ole operaattorin omaa kuitua , niin toisen operaattorin kuidun käytöstäkin pitää päästä sopimukseen.

Aika teoreettista on tuollainen useamman operaattorin kombo.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3834 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2023
irritus kirjoitti:
sakarialanne kirjoitti:

Operaattorit ovat velvollisia vuokraamaan dslam-portteja toisilleen.

Hinnat ovat vain sitä tasoa, etteivät operaattorit niitä halua.

Eli käytännössä toisen operaattorin liittymä onnistuu ainoastaan siinä tapauksessa, että kellarista sattuu löytymään halutun operaattorin DSLAM. Kyllä, niitä voi olla samassa kellarissa useampikin kuin yksi.

Portinvuokrauksen hintataso on kaikilla sama ja Traficom määrittää enimmäishinnat, mitä saa periä.

Ei niitä portteja tosiaan pilvin pimein vuokrata kuluttaja-asiakkaita varten, enemmän kuitenkin kuin tilaajayhteyksiä.

Ei jokaisen operaattorinkaan kannata dslameja ripotella ympäri kellareita yksittäisiä asiakkaita varten, jos jollain toisella operaattorilla on kiinteistössä yhtiövastikediili.


Forum|alt.badge.img+8
  • Valmentaja
  • 524 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2023

irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2453 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2023
sakarialanne kirjoitti:

Portinvuokrauksen hintataso on kaikilla sama ja Traficom määrittää enimmäishinnat, mitä saa periä.

Oma portti on joka tapauksessa halvempi kuin vuokrattu portti.

Sokrates kirjoitti:

Juu voi niitä DSLAM:jä toki olla useampia , mutta ei operaattorit niitä yhden liittymän vuoksi tuo.

Ei tuokaan. Mutta jos taloyhtiössä on ollut aikaisemmin toisen operaattorin taloyhtiölaajakaista, niin DSLAM:iä ei välttämättä ole purettu pois.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3834 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2023
irritus kirjoitti:
sakarialanne kirjoitti:

Portinvuokrauksen hintataso on kaikilla sama ja Traficom määrittää enimmäishinnat, mitä saa periä.

Oma portti on joka tapauksessa halvempi kuin vuokrattu portti.

 

Toisaalta sillä "portinvuokraajalla" ei ole kuoletettavanaan verkon rakentamisen kustannuksia.


lasselusse
Forum|alt.badge.img+12
  • Tietopankki
  • 701 kommenttia
  • 28. maaliskuuta 2023

tätäkin saa luke elon musk:n mediasta:

 

 

 

 


Forum|alt.badge.img+9
  • Avulias
  • 130 kommenttia
  • 29. maaliskuuta 2023
mmalinen kirjoitti:
giga kirjoitti:

Elisalla on 6,3 miljoonaa liittymää, jos kolmannes ei edes huomaa, että laskuun ilmestyi 1€ ylimääräistä, kolmannes, vanhukset ja ei tietotekniikkataitoiset, eivät löydä, miten tuon sähköpostilaskutuksen saa kytkettyä pois. Niin Elisa saa 4 miljonaa kuukaudessa ylimääräisiä tuloja tekemättä mitään.  Vain ajattelemalla parastamme! 

Ja osakkeen omistajat kiittää .

https://kuluttaja.fi/fi/artikkeli/elisa-alkaa-peria-maksun-sahkopostilaskusta

Vaatii renisteröitymiaen mut ilmanen .


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 2. huhtikuuta 2023

Juurikin tuon takia vaihdoin DNA:lle, jolla on ilmainen email lasku. Kun pää on aukaisu niin helppo korotella hintaa. 


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 2. huhtikuuta 2023

Koko ajanhan siellä keksitään uusia laskutus kohteita, viimeksi oli sähköpostin käyttö maksulliseksi.

Minunkin pitää ruveta keksimään millä rupean säästämää. nopein on lopettaa Elisa viihde.

 

Terv Juha


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 4. huhtikuuta 2023

Laskun toimitus sähköpostitse muuttuu maksulliseksi toukokuussa
– voit halutessasi vaihtaa maksuttomaan toimitustapaan

 Hyvä asiakkaamme

Uudistamme laskujen toimitustapoja sekä niiden hinnoittelua. Laskun toimittaminen sähköpostiin maksaa 1.5.2023 alkaen 0,99 €/lasku. Muutos ei edellytä sinulta toimenpiteitä, mikäli haluat edelleen vastaanottaa laskusi sähköpostitse.

 

En tiedä kenenkä pitchaama idea teidän päädyssä, mutta voitte sitte samalla lopettaa huonon mainontanne sähköpostiini, jos teillä on niin valtavaa resurssipulaa, ettei riitä sähköpostipalvelimella resursseja lähettää laskuja digitaalisesti maksutta asiakkaillenne. 


EDIT 5.4.2023 // Poistettu solvaukset ja kirosanat. Tutustuthan OmaYhteisön pelisääntöihin: Linkki   - Anspandeemus

Siirretty kommentti toisesta ketjusta:


https://yhteiso.elisa.fi/saehkoeposti-68/onko-taemae-myoehaeinen-aprillipila-524680


  • 4616 kommenttia
  • 4. huhtikuuta 2023
anttiho kirjoitti:

Laskun toimitus sähköpostitse muuttuu maksulliseksi toukokuussa
– voit halutessasi vaihtaa maksuttomaan toimitustapaan

 Hyvä asiakkaamme

Uudistamme laskujen toimitustapoja sekä niiden hinnoittelua. Laskun toimittaminen sähköpostiin maksaa 1.5.2023 alkaen 0,99 €/lasku. Muutos ei edellytä sinulta toimenpiteitä, mikäli haluat edelleen vastaanottaa laskusi sähköpostitse.

 

En tiedä kenenkä idiootin pitchaama idea teidän päädyssä, mutta voitte sitte samalla lopettaa mainontanne sähköpostiini, jos teillä on niin valtavaa resurssipulaa, ettei riitä sähköpostipalvelimella resursseja lähettää laskuja digitaalisesti maksutta asiakkaillenne.

 

 

EDIT 6.4.2023 // muokattu kirosana pois OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti -draakki

 

 

Tuolla ketjussa aiheesta:

Elisan sähköpostilaskutus muuttuu maksulliseksi

Pieni ote:

“Uusiin tilauksiin hinta on astunut voimaan 16.3.2023, ja muutos koskee myös OmaElisan kautta tehtyjä laskun toimitustavan vaihtoja sähköpostilaskuun 16.3. jälkeen. Olemassa oleville asiakkuuksille uusi hinta astuu voimaan toukokuussa lähetettävistä laskuista alkaen. Asiasta on lähdössä tiedotteet maalis-huhtikuun aikana niille asiakkaille, kenellä on maksuton sähköpostilasku tällä hetkellä käytössään.”

Vaihda  OmaElisa-laskuun tai e-laskuun.

Tai vaikkapa tekstiviestilaskuun.( Ilmoittamaasi puhelinnumeroon lähetetään tekstiviestillä laskun maksutiedot. Lasku löytyy myös OmaElisasta.)

Nehän ovat maksuttomia.
 

 

 

EDIT 5.4.2023 // Siirretty kommentti toisesta ketjusta. - Anspandeemus

https://yhteiso.elisa.fi/saehkoeposti-68/onko-taemae-myoehaeinen-aprillipila-524680


Forum|alt.badge.img+1
  • Avulias
  • 25 kommenttia
  • 4. huhtikuuta 2023

Piti tulla vakoilemaan tänne että mitä mieltä muut ovat tästä järjettömästä rahastuksesta.

Sähköposti palvelu kuului vuonna 1999 PPO ADSL internet yhteyteeni mutta kun Elisa osti PPO:n ja tuhosi toimivan ADSL yhteyden ja myöhemmin purkivat kuparit pois päätin jättää pelkän sähköpostin (1000MB) ja kotisivun noin 20€/12kk.

Silloin elettiin vuotta 2015 ja 4G yhteydellä pärjäsi juuri ja juuri.

Sittemmin palvelun hinta nousi 2.90€/kk ja vuodenvaihteessa 2023 lopetettiin kotisivutilakin.

Nyt Elisa Sähköpostipalvelusi hinta on 1.4.2023 alkaen 4,99 €/kk ! !

Tähän kun lisätään tuo 0.99€ s posti laskutuslisä niin tämähän alkaa tuottaa kassaan rahaa ??.

Kyllä sähkö on kallista mutta pitäisi sentään tulla jotain vastinetta rahalle kun palvelu on pysynyt 10 vuotta samana 31.12.2022 saakka jonka jälkeen vain huonontunut.

Välillä tuntuu ettei Elisalla ole tarkoituskaan pitää vanhoja asiakkaita kun puhelin liittymienkin kanssa on joka vuosi vaihettava operaattoria .

Kyllä tässä rahastuksessa pyöritään jo kipurajoilla kun ilmaisiakin palveluita on tarjolla.

 

 

 


lasselusse
Forum|alt.badge.img+12
  • Tietopankki
  • 701 kommenttia
  • 4. huhtikuuta 2023
pienari kirjoitti:

...

Kyllä sähkö on kallista ...

sen verran täytyy sanoa että sähkö on viimeaikoina olla jopa halpaa tai superhalpaa, kun tuota tuntisähköä ostelee.

 


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 15 kommenttia
  • 5. huhtikuuta 2023

Tekstiviesti ei sisällä laskun maksamiseen tarvittavia tietoja niinkuin oli luvattu esim. VIRTUAALIVIIVAKOODIA. Mitä lasku sisältää tai mistä hinta koostuu. 

 

E laskua en aktivoi sillä elisa voi näin ollen laskuttaa mitä tahansa ja nostaa hintaa mielivaltaisesti. ( Ei ole foliohattua vaa kyse on RAHASTA) Halvempaa tarkistaa lasku kuin maksaa vuoden ajan ylimääräistä. 

 

Näin ei ollut sähköpostilaskun aikaan. 

 

Lisätkää tekstiviestilaskuun tiedot tai vaihdan liittymäni muualle. 

 

Oma elisaan en jaksa kirjautua huono ja erittäin hidas verrattuna esim sähköpostiin. En tulaa laskun maksamiseen 1h aikaa elisan sivujen kautta. 

 

 

EDIT 6.4.2023 // siistitty kirosana pois OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti, siirretty täältä vastaavaan keskusteluun

 


  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 5. huhtikuuta 2023

Haistakaa…

Arvatkees mitä? E-laskun tekeminen ei toimi. Viitenumero on kuulemma väärin.

Tämä on sikaliike teiltä.

 

EDIT 5.4.2023 // Siirretty kommentti toisesta ketjusta. - Anspandeemus

https://yhteiso.elisa.fi/saehkoeposti-68/onko-taemae-myoehaeinen-aprillipila-524680


  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 5. huhtikuuta 2023

Tietäähän Elisa, että tämä ei poista ainuttakaan myöhästymisongelmaa laskutuksesta? Tietäähän?


Sokrates
  • 6414 kommenttia
  • 5. huhtikuuta 2023
Jerryteacup kirjoitti:

Arvatkees mitä? E-laskun tekeminen ei toimi. Viitenumero on kuulemma väärin.

Laitoitko myös oikean asiakasnumeron?

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laskutus-maksaminen/e-laskuopas/

 

EDIT 5.4.2023 // Siirretty kommentti toisesta ketjusta. - Anspandeemus

https://yhteiso.elisa.fi/saehkoeposti-68/onko-taemae-myoehaeinen-aprillipila-524680


Osallistu keskusteluun