Hinnat alas!

  • 24 July 2023
  • 38 kommenttia
  • 568 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

Olisiko aika lopettaa ihmisten kohtelu kuin he olisivat tyhmiä ja antaa arvostusta sen sijaan oikeasti? 

On naurettavaa ettei vuosien asiakkuudella ole mitään virkaa vaan typerät määräaikaiset tarjoukset kulkevat mukana vuodesta toiseen. Jatkuvasti pitäisi olla kilpailuttamassa kaikkea. Halvempaa liittymää "ei ole olemassa" , mutta auta armias kun menet vaihtamaan liittymää niin jopa alkaa hinta laskea. 

Miksei maksavia asiakkaita arvosteta?
Miksi kaiken pitää olla määräaikaista ja kilpailua?
Minkä takia vuosien asiakkuudella ei ole mitään arvoa vaan kaikilta imetään viimeisetkin pennit tililtä vain koska voi?

Jotenkin voisin kuvitella, että ihmisiä tulisi ovista ja ikkunoista asiakkaaksi, jos tarjolla olisi oikeasti halvat pysyvät hinnat eikä mitään kikkailua jatkuvasti.


38 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Kyseessä on vanha “kansantauti” nimeltä ahneus , joka tosin kiusaa kaikkia operaattoreita ainakin suurimmalta osin. T-alkuisella kilpaijalla on kyllä ollut sellaisia “paljousalennuksia” vanhoille asiakaille eli jos sinulla on jokin heidän liittymä , niin saat toisen alennetun hintaan ilman määräaikaa.

No siitä olen samaa mieltä , että tämä nykyinen operaattorinvaihtorumba on sairasta.

Manun sanoin “Jotakin tarttis tehdä”.

Käyttäjätaso 7

Ai oikein keskustelu käynnissä 😁

Ja sitten kun kukaan ei jaksa reagoida “ideaan”(*), jolla ei ole taatusti mitään vaikutusta mihinkään eikä ainakaan Elisan hinnoitteluun, voidaan todeta että hintojen alentaminen ei saanut palstalla kannatusta eikä sitä toteuteta.

 

*tästä aiheestahan on palstalla vasta n+500 aiempaa nurkumisketjua, joilla niilläkään ei ole ollut eikä tule olemaan mitään vaikutusta Elisan toimintaan.

Käyttäjätaso 7

T-alkuisella kilpaijalla on kyllä ollut sellaisia “paljousalennuksia” vanhoille asiakaille eli jos sinulla on jokin heidän liittymä , niin saat toisen alennetun hintaan ilman määräaikaa.

Tämä samainen operaattori on myös automatisoinut tiskinalustarjoukset. Kun vanha asiakas on ensin laittannut numeronsiirron menemään M-kilpailijalle, hän voi käydä nettipalvelusta katsomassa sen tarjoushinnan, jota ei voitu kertoa ennen numeronsiirtoa.

Käyttäjätaso 7

T-alkuisella kilpaijalla on kyllä ollut sellaisia “paljousalennuksia” vanhoille asiakaille eli jos sinulla on jokin heidän liittymä , niin saat toisen alennetun hintaan ilman määräaikaa.

Tämä samainen operaattori on myös automatisoinut tiskinalustarjoukset. Kun vanha asiakas on ensin laittannut numeronsiirron menemään M-kilpailijalle, hän voi käydä nettipalvelusta katsomassa sen tarjoushinnan, jota ei voitu kertoa ennen numeronsiirtoa.

Juu näin on ja taisin kyllä edellä jo todeta , että sama ahneus vaivaa kaikkia operaattoreita.

No Elisalta ei saa edes paljousalennuksia.

Käyttäjätaso 7

Minä vertaisin tällaista kirjoittelua mielenosoituksiin tai nettiadresseihin. Ollaan tyytymättömiä , vaikka aniharvoin sillä asiat paranevat. Taitaa Suomessa olla mielipiteen vapaus. 😃

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

Ei auta kuin vaihtaa firmaa niin alkaa puhelin soimaan taas.

Tiedän ettei tästä mitään tule tapahtumaan, mutta ajattelin nyt ääneen sanoa täällä kun ei luulis olevan ihan ruudin keksimistä miten oikeasti sais tyytyväisiä asiakkaita listoilleen. Siistiä tietää millaisia pikkujouluja järjestetään firmalle samalla kun vedetään hatusta uusia keinoja kiskoa rahaa asiakkailta. Ihan nokkelasti vaihdoitte Viihteellekin nimen ja yritätte myydä uutta innovaatiota mainitsematta, että sama roska se on. Tungettu vain pienempään boxiin. 

​​​​​

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

taidan nyt kannattaa kuitenkin.

onhan joo asioita, esim nr5g kaikkiin liittymiin (varsinkin nykyhinnoilla). pikkukäyttäjälle jokin kohtuullisempi liittymä, esim 5€/kk.

joskus aikaiseeminkin teorisoin tätä. pörssiyhtiöllä on karkeasti kaksi osastoa jotka päättää asioista. merkittävämpi on budjettiosasto ja seuraavaksi toisena on markkinointi osasto. noi uusien asiakkaiden hallinta saadaan kierrätettyä toisen osaston kautta kuin budjettiosasto, jolloin saadaan tarjouksia anneltua, mutta vanhojen asiakkaiden palveleminen menee budjetti osaston kautta. budjetti osastoa ei kiinnosta mikään muu kuin osakkaiden voitto. tähän voisi vielä lisätä (vuosi)-kvartaali raportit, joka tuntuu johtavan lyhytnäköiseen toimintaan.

olin jo miettinyt jo jonkun aikaa että milloin elisa menee ohi usa:n hinnoista, ja joutuisin kauhistelee sitten kanadan hintoja. ihan vielä elisa ei ole mennyt usa:n hinnoista kuitenkaan vielä.

 

!melkein edullista usa:ssa!

minä olen aikalailla täys veroisesti pessimisti että elisa ei tule alentamaan hintojaan.

katso kuitenkin lataus liittymä. https://elisa.fi/kauppa/puheliittymat/latausliittymat

 

 

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

taidan nyt kannattaa kuitenkin.

onhan joo asioita, esim nr5g kaikkiin liittymiin (varsinkin nykyhinnoilla). pikkukäyttäjälle jokin kohtuullisempi liittymä, esim 5€/kk.

joskus aikaiseeminkin teorisoin tätä. pörssiyhtiöllä on karkeasti kaksi osastoa jotka päättää asioista. merkittävämpi on budjettiosasto ja seuraavaksi toisena on markkinointi osasto. noi uusien asiakkaiden hallinta saadaan kierrätettyä toisen osaston kautta kuin budjettiosasto, jolloin saadaan tarjouksia anneltua, mutta vanhojen asiakkaiden palveleminen menee budjetti osaston kautta. budjetti osastoa ei kiinnosta mikään muu kuin osakkaiden voitto. tähän voisi vielä lisätä (vuosi)-kvartaali raportit, joka tuntuu johtavan lyhytnäköiseen toimintaan.

olin jo miettinyt jo jonkun aikaa että milloin elisa menee ohi usa:n hinnoista, ja joutuisin kauhistelee sitten kanadan hintoja. ihan vielä elisa ei ole mennyt usa:n hinnoista kuitenkaan vielä.

 

!melkein edullista usa:ssa!

minä olen aikalailla täys veroisesti pessimisti että elisa ei tule alentamaan hintojaan.

katso kuitenkin lataus liittymä. https://elisa.fi/kauppa/puheliittymat/latausliittymat

 

 

 

No mikään ei tule koskaan muuttumaan, jos kaikki hyväksyy kohtalonsa hiljaa. Mulle on pienestä asti opetettu, että "se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa". Valitettavasti isot yhtiöt ei ole kiinnostuneita asiakkaista tai edes kenttä työntekijöistään. Ainoa mikä kiinnostaa on, että asiat näyttää hyvältä ulospäin ja raha kulkee kivasti ylöspäin.

 

Kiitos tuosta vinkistä! Pitääkin tutkia tarkemmin. Aika vähän tulee puhuttua puhelimessa tai lähetettyä oikeita tekstiviestejä nimittäin. 🤔

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

,00 $

olin jo miettinyt jo jonkun aikaa että milloin elisa menee ohi usa:n hinnoista

Kuvakaappauksesi perusteella meni jo, kun huomioi, että dollarin kurssi ei ole yksi. Sitten kuitenkin huomasin, että esittämässäsi hinnoissa on mukana keskittämisalennus.

Kun keskittämisalennus jätetään pois, hinnat näyttävät tältä:

at&t unlimited premium℠ plan 85,00 $/kk 76,60 €/kk
at&t unlimited extra® plan 75,00 $/kk 67,59 €/kk
at&t unlimited starter® plan 65,00 $/kk 58,58 €/kk

 

Onhan tuossa vielä hieman eroa Elisan Rajaton-liittymien tarjontaan 26,99 – 49,99 €/kk.

Tämä ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että Elisan hinnoissa on noin 10 €/kk ilmaa. Esimerkiksi Rajaton 10M liittymälle 26,99 €/kk sijaan sopivampi hinta olisi 16,99 €/kk.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Käsittääkseni Elisa kyllä aika aktiivisesti jatkaa etuhintaa ilman operaattorin vaihtorumbaa. Minulla on etuhintaa vielä vuosi jäljellä ja nyt parin kolmen euron korkeammalla hinnalla saisi nopeamman 4G liittymän. Tälläkin hinnalla liittymän hinta olisi vielä hyväksyttävä, mutta ei ole tarvetta 300 M 4G-liittymälle. Operaattorit kuorivat nyt 5G-kermaa kovilla hinnoilla ja samalla ihmettelevät miksi 5G verkoissa liikkuu vähän dataa. Jossain oli uutinen tästä.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

Osaako täällä kukaan kertoa mihin hinnat perustuu?

Aikalailla kaikki tapahtuu netissä. Puheluja ei soitella eikä tekstiviestejä enää lähetetä. Kaikkeen on olemassa appit. Seilataanko samassa laivassa sen kanssa, että kaikkien pitää olla tavoitettavissa 24/7 nopeimmalla netillä vai missä homman juju?

 

Alkoi nimittäin tuo latausliittymä oikeasti kiinnostamaan, koska haluan keskittyä enemmän elämään enkä puhelimeen. 🤔

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

Käsittääkseni Elisa kyllä aika aktiivisesti jatkaa etuhintaa ilman operaattorin vaihtorumbaa. Minulla on etuhintaa vielä vuosi jäljellä ja nyt parin kolmen euron korkeammalla hinnalla saisi nopeamman 4G liittymän. Tälläkin hinnalla liittymän hinta olisi vielä hyväksyttävä, mutta ei ole tarvetta 300 M 4G-liittymälle. Operaattorit kuorivat nyt 5G-kermaa kovilla hinnoilla ja samalla ihmettelevät miksi 5G verkoissa liikkuu vähän dataa. Jossain oli uutinen tästä.

Kyllähän kaikki varmaan pitää linjat kuumana tarvittaessa, mutta itse haluaisin elää rauhassa. En halua, että kokoajan joku myy jotain "parempaa". Kaikki info löytyy kuitenkin heiltä koneelta niin miksei tarjoa ihmisille oikeasti tarpeisiin sopivia asioita. En tarvitse viimeisimpiä puhelimia, laitteita enkä nopeimpia yhteyksiä. Kunhan normi elämä sujuu niin se riittää minulle.

 

Tässä ehkä ongelmani ydin. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Ei tule osakkeenomistajille sitä omistaja-arvoa jos ei tarjota kalliimpia liittymiä. Puhelinkäyttöön tarjotaan 300 M teoreettiseen nopeuteen yltäviä liittymiä kun sitä puhelinkäytössä pärjäisi paaaljon hitaammalla teoreettisen nopeuden omaavalla liittymällä. Käytännön nopeudet kun jäävät muutenkin kauas tuosta teoreettisesta max nopeudesta, joten ilmaahan meille meille myydään. Sen vuoksi en tarttunut tähän OmaElisassa olevaan tarjoukseen 300 M liittymästä, en tarvitse ilmaa.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

Ei tule osakkeenomistajille sitä omistaja-arvoa jos ei tarjota kalliimpia liittymiä. Puhelinkäyttöön tarjotaan 300 M teoreettiseen nopeuteen yltäviä liittymiä kun sitä puhelinkäytössä pärjäisi paaaljon hitaammalla teoreettisen nopeuden omaavalla liittymällä. Käytännön nopeudet kun jäävät muutenkin kauas tuosta teoreettisesta max nopeudesta, joten ilmaahan meille meille myydään. Sen vuoksi en tarttunut tähän OmaElisassa olevaan tarjoukseen 300 M liittymästä, en tarvitse ilmaa.

 

Jotain tällaista vähän aavistelinkin, mutta en ole tarpeeksi kiinnostunut sukeltaakseni kaninkoloon tutkimaan lisää itse. Tuo latausliittymä kuulostaa houkuttelevalta kun ei soittele tai tekstaile. Muutenkin voisi tehdä hyvää olla tavoittamattomissa silloin tällöin ja hoitaa tarvittavat aina kotona WiFin välityksellä. 

 

Nopeasti googlettamalla MOI:lla on halvimmat liittymät josta heräsikin toinen kysymys. 

Eikö kaikki Suomessa myy samaa asiaa eri firmalla vain? Vai onko oikeasti mukamas eri tolpat ja kaistat eri firmoille?

 

 

Käyttäjätaso 7

,00 $

olin jo miettinyt jo jonkun aikaa että milloin elisa menee ohi usa:n hinnoista

Kuvakaappauksesi perusteella meni jo, kun huomioi, että dollarin kurssi ei ole yksi. Sitten kuitenkin huomasin, että esittämässäsi hinnoissa on mukana keskittämisalennus.

Kun keskittämisalennus jätetään pois, hinnat näyttävät tältä:

at&t unlimited premium℠ plan 85,00 $/kk 76,60 €/kk
at&t unlimited extra® plan 75,00 $/kk 67,59 €/kk
at&t unlimited starter® plan 65,00 $/kk 58,58 €/kk

 

Onhan tuossa vielä hieman eroa Elisan Rajaton-liittymien tarjontaan 26,99 – 49,99 €/kk.

Tämä ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että Elisan hinnoissa on noin 10 €/kk ilmaa. Esimerkiksi Rajaton 10M liittymälle 26,99 €/kk sijaan sopivampi hinta olisi 16,99 €/kk.

Joo onhan tuossa vielä eroa suomalaisiin hintoihin , mutta jos ne suheuttaa usalaisten tulotasoon , niin sitten ei enää ole.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Vai onko oikeasti mukamas eri tolpat ja kaistat eri firmoille?

Isoilla operaattoreilla on omat tukiasemat ja yhteydet, joilla verkko on rakennettu. Mastopaikkoja vuokrataan ristiin.

Käyttäjätaso 7

Nopeasti googlettamalla MOI:lla on halvimmat liittymät josta heräsikin toinen kysymys. 

Eikö kaikki Suomessa myy samaa asiaa eri firmalla vain? Vai onko oikeasti mukamas eri tolpat ja kaistat eri firmoille?

Kaikilla operaattoreilla on omat tukiasemat , mutta ei välttämättä joka paikassa omia mastoja. Kun yksi rakentaa maston , niin yleensä muut pääsevät siihen vuokralle ja saavat asentaa tolppaan omat vermeensä. Operaattoreilla on myös ihan ikiomat taajuuskaistat , jotka Traficom on heille myöntänyt. Siis tällainen mobiiliverkon ylläpito on luvanvaraista , kun radiotaajuuksista on suuri pula.

Käyttäjätaso 7

On tämä Ideapaja antiikkinen , kun täällä ei voi edes viestejään korjata.

No täsmennetään edellistä viestiäni sen verran , että itse asiassa mobiiliverkon toimiluvat myöntää Liikenne- ja Viestintäministeriö ja Traficom on vain valmisteleva ja valvova viranomainen.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Muutin ketjun keskusteluksi, jatkakaa...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Eikö kaikki Suomessa myy samaa asiaa eri firmalla vain?

Ei, verkkoja on alueellisesti kahdesta kolmeen. Tästä taulukosta näet, missä verkossa mikin liittymä toimii missäkin päin Suomea:

  Länsi- ja Etelä-Suomessa Pohjois- ja Itä-Suomessa Ahvenanmaalla
Dna:n ja Moin liittymät Dna:n verkko Yhteisverkko Ålcomin verkko
Elisan ja Saunalahden liittymät Elisan verkko Elisan verkko Ålcomin verkko
Globetelin ja Telian liittymät Telian verkko Yhteisverkko Telian verkko
Ålcomin liittymät Elisan verkko Elisan verkko Ålcomin verkko
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

Vai onko oikeasti mukamas eri tolpat ja kaistat eri firmoille?

Isoilla operaattoreilla on omat tukiasemat ja yhteydet, joilla verkko on rakennettu. Mastopaikkoja vuokrataan ristiin.

 

Mähän en tukiasemalla tai tolpalla istu pystyäkseni käyttämään tätä kaikkea kotisohvalta. Osaatko paremmin avata? 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

Eikö kaikki Suomessa myy samaa asiaa eri firmalla vain?

Ei, verkkoja on alueellisesti kahdesta kolmeen. Tästä taulukosta näet, missä verkossa mikin liittymä toimii missäkin päin Suomea:

  Länsi- ja Etelä-Suomessa Pohjois- ja Itä-Suomessa Ahvenanmaalla
Dna:n ja Moin liittymät Dna:n verkko Yhteisverkko Ålcomin verkko
Elisan ja Saunalahden liittymät Elisan verkko Elisan verkko Ålcomin verkko
Globetelin ja Telian liittymät Telian verkko Yhteisverkko Telian verkko
Ålcomin liittymät Elisan verkko Elisan verkko Ålcomin verkko

 

Tää ei kerro mulle yhtään mitään, enkä tiedä mistä tää on peräisin. Voitko selittää selkokielellä? 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

Nopeasti googlettamalla MOI:lla on halvimmat liittymät josta heräsikin toinen kysymys. 

Eikö kaikki Suomessa myy samaa asiaa eri firmalla vain? Vai onko oikeasti mukamas eri tolpat ja kaistat eri firmoille?

Kaikilla operaattoreilla on omat tukiasemat , mutta ei välttämättä joka paikassa omia mastoja. Kun yksi rakentaa maston , niin yleensä muut pääsevät siihen vuokralle ja saavat asentaa tolppaan omat vermeensä. Operaattoreilla on myös ihan ikiomat taajuuskaistat , jotka Traficom on heille myöntänyt. Siis tällainen mobiiliverkon ylläpito on luvanvaraista , kun radiotaajuuksista on suuri pula.

Miten se mitä käytän kotisohvalla eroaa toisen firman tarjoamasta samasta asiasta? Tolpalla en istu saadakseni tämänkin keskustelun suoraan puhelimeeni. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Nopeasti googlettamalla MOI:lla on halvimmat liittymät josta heräsikin toinen kysymys. 

Eikö kaikki Suomessa myy samaa asiaa eri firmalla vain? Vai onko oikeasti mukamas eri tolpat ja kaistat eri firmoille?

Kaikilla operaattoreilla on omat tukiasemat , mutta ei välttämättä joka paikassa omia mastoja. Kun yksi rakentaa maston , niin yleensä muut pääsevät siihen vuokralle ja saavat asentaa tolppaan omat vermeensä. Operaattoreilla on myös ihan ikiomat taajuuskaistat , jotka Traficom on heille myöntänyt. Siis tällainen mobiiliverkon ylläpito on luvanvaraista , kun radiotaajuuksista on suuri pula.

Miten se mitä käytän kotisohvalla eroaa toisen firman tarjoamasta samasta asiasta? Tolpalla en istu saadakseni tämänkin keskustelun suoraan puhelimeeni. 

Kannattaa nyt vähän avata mitä et ymmärtänyt ylläolevista viesteistä, kun aika selkokielellä ne on kerrottu jo.

Se sun puhelin on yhteydessä valitsemasi operaattorin tukiasemaan (tiettyyn soluun). Siellä mastossa voi olla useiden operaattorien tukiasemia ja ne voi olla suunnattu erilailla, joten siitä voi tulla eroa kuuluvuuksissa.

Myöskään joka mastossa ei ole kaikilla operaattoreilla tukiasemia, joten itselle valitun operaattorin liittymä ei välttämättä yhdistä ollenkaan siihen nenänedessä näkyvään tukiasemaan vaan jonnekkin muualle (jos siinä ei ole sen firman vehkeitä.)

https://fi.wikipedia.org/wiki/Matkapuhelinverkko 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Isoilla operaattoreilla on omat tukiasemat ja yhteydet, joilla verkko on rakennettu. Mastopaikkoja vuokrataan ristiin.

 

Mähän en tukiasemalla tai tolpalla istu pystyäkseni käyttämään tätä kaikkea kotisohvalta. Osaatko paremmin avata? 

jokaisella verkolla on aina omat antennit, taajuusalueet ja laitteet näihin. mikä voi olla jaettua on internet tai valokuitu, sähkö, masto ja paikka. vaikka masto olisi samassa paikassa niin ruuhkat voi suosia toista ja myös suuntauksetkin voi olla erilaisia. joskus eri operaattorit suosii eri taajuus alueitakin.

 

Ei, verkkoja on alueellisesti kahdesta kolmeen. Tästä taulukosta näet, missä verkossa mikin liittymä toimii missäkin päin Suomea:

  Länsi- ja Etelä-Suomessa Pohjois- ja Itä-Suomessa Ahvenanmaalla
Dna:n ja Moin liittymät Dna:n verkko Yhteisverkko Ålcomin verkko
Elisan ja Saunalahden liittymät Elisan verkko Elisan verkko Ålcomin verkko
Globetelin ja Telian liittymät Telian verkko Yhteisverkko Telian verkko
Ålcomin liittymät Elisan verkko Elisan verkko Ålcomin verkko

 

Tää ei kerro mulle yhtään mitään, enkä tiedä mistä tää on peräisin. Voitko selittää selkokielellä? 

edellinen kertoo miten liittymät toimii eri verkoissa ja alueilla.

 

suomessa viisi verkon rakentajaa on rakentanut mastoja pitkin poikin.

jos ajatellaan että jätetään sopimusoperaattorit pois ja valitaan verkko-operaattori suoraan niin seuraavat:

  ålcom telia elisa telenor yhteisverkko
pohjois ja itäsuomessa - - kyllä - kyllä
etelä ja länsisuomessa - kyllä kyllä kyllä -
ahvenanmaalla kyllä kyllä - - -

 

Osallistu keskusteluun