IS:Elisan puhelinmyyjät valehtelivat vuoden ajan järjestelmällisesti asiakkaille

  • 18 January 2020
  • 57 kommenttia
  • 4487 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
  • Aktiivinen keskustelija
  • 64 kommenttia

Esimiehet eivät ole tienneet, ei ole meidän arvojen ja ohjeiden mukaista ja ihan on myyjien oma keksintö:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006376749.html

 

 


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

57 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Huijaukset jatkuvat myös tänä vuonna → mutta tapa on eri.

Minulle valehdeltiin että €9,90 tuplalaajakaista perusnopeus 10M olisi nousemassa vaikka sopparissa ei ole mainontaa tarjouksen kestosta. 50+50 tupla jäi siis ennalleen ja Enian puhelinmyyjä puhui hysteerisellä tavalla sen jälkeen että näyttääpä myös taloyhtiö irtisanoneen sopparit Elisan kanssa ja laajakaista kallistuu! Lääkkeeksi hän tarjosi hysteerisellä äänellään €24,90 normaalihintaista tuplalaajakaistaaa 50M+100M 24 kk ajaksi ja sen jälkeen yli €40!

Hän puhui voimakkaalla äänellä että NYT päivität, hinta nousee! Kun sanoin, etten usko Realian irtisanoneen sopparit niin tuo myyjä sanoi että SOITANKO SILLOIN KUN HINTA NOUSEE! Jos nyt haluat nauttia 9,90 diilistä niin ÄLÄ TEE MITÄÄN! Mutta kirje tulee!

Korotuksia on tulossa! Olisit tilannut nyt! Kysyin MILLOIN nousee hinta.

Ei ole sitäkään voinut sanoa. Kuulosti siltä, että yritti huiputtaa.

Soitin REALIAN ISÄNNÖINTIIN.

Hei!

Hyvä, että asia selvisi! Ei tosiaan ole yhtiön puolesta tehty muutosta talon vuokraan kuuluviin netteihin. Olen yhteydessä Elisaan, että ovat jatkossa yhteydessä isännöintiin.

Sopimuksemme Elisan kanssa on voimassa kaksi vuotta kerrallaan ja yli vuosi jäljellä.

Ystävällisin terveisin

Meidän Isännöitsijä
Isännöitsijä ITS, LKV
Realia Management Oy

Hän selvitteli ja laittoi postia sen jälkeen.

Minä selvittelin asiaa TUNTEJA, ainoa tunne puhelun jälkeen oli että ELISA on yrittänyt huijata minua, mutta minua ette huijaa… Eli ei se vain viime vuonna ole ollut… myös 2020 on vielä huijauksia ollut. Asiakaspalvelu on pahoitellut asiaa, mutta on niitä näköjään muitakin.

Koen että tämä uutinen tavoittelee myös minua, vaikka olin tulossa huijatuksi 2020.

Onneksi en antanut myyjän vedättää minua vaan soitin ympärille.

Nyt ihmettelen, että kannattaako enää Elisaan luottaa.

Voi olla että ei oikein enää huvita soppareita tehdä, jos ne on aina myyjien mukaan väärin.

Käyttäjätaso 3

Kuka yllättyi? Enemmän yllättää rehellinen Elisa-myyjä, taruolento.

Tämänpäiväinen is uutinen Elisan Puhelinmyynnin valehtelusta osui minuunkin. 

Minulle soitettiin kolme kertaa melkein peräkkäin. Ja loppui vasta kun sanoin että -tähän numeroon on markkinointikielto… niinkuin onkin. 


PS. Elisa voisi kuunnella puhelut

 

Käyttäjätaso 7

Kuka yllättyi? Enemmän yllättää rehellinen Elisa-myyjä, taruolento.


Tämä. Tälläkin palstalla on esitelty vuosien mittaan lukemattomia tapauksia … anteeksi, yksittäistapauksia, joissa myyjä on puhunut palturia.

 

Tosin ei tuo koske pelkästään Elisan / Enian myyjiä, vaan lähes kaikkia puhelinmyyjiä ja isoa osaa muistakin myyjistä. Enia on vaan sieltä räikeimmästä päästä toimijoita, ja tämä palsta mahdollistaa aiheesta valittamisen julkisesti.

Käyttäjätaso 7

Kuka yllättyi? Enemmän yllättää rehellinen Elisa-myyjä, taruolento.


Tämä. Tälläkin palstalla on esitelty vuosien mittaan lukemattomia tapauksia … anteeksi, yksittäistapauksia, joissa myyjä on puhunut palturia.

 

Tosin ei tuo koske pelkästään Elisaa / Eniaa.


Joo näinhän se on. Tuollainen käyttäytyminen riivaa koko telealaa ja kyllä se pikemminkin on vain pahentumassa kuin parantumassa. Semmoista se on , kun ollaan provisiopalkalla eli on pakko myydä keinoja kaihtamatta ja työnantaja peräti kannustaa sellaiseen.

Minä olen asiasta tehnyt sellaisen johtopäätöksen , että en puhelinmyyjille edes vastaa enkä muutenkaan osta mitään muuta operaattoreilta kuin nuo pakolliset eli nettiliittymä ja puhelinliittymä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Olisittapa kuullut kun violetin operaattroin myyjä yritti Vaasan Kivihaan Cittarin pisteessä myydä hybridimodeemiyhteyttä. Myyjä ei tiennyt yhtään mitään tuotteesta, oli 5Geet ja suorat yhteydet tukiasemaan ja täydet nopeudet, jopa ylikin.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Tulin kurkkaamaan onko aihe herättänyt täällä keskustelua ja onhan se. Hyvä niin.

Pyydämme nöyrimmin anteeksi tapahtunutta. Kokonaisuuden selvittely on jo aloitettu ja tullaan muuttamaan toimintaamme, jotta vastaavalta säilytään jatkossa. Selvitetään myös tapaukset, joissa asiakkaille on annettu väärää tietoa. Elisan yksi arvo on vastuullisuus, mikä tarkoittaa rehellisyyttä ja yhteisten pelisääntöjen noudattamista. Se ei tässä ole toteutunut.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Tässä casessa Ellun/Enian kannattaisi jo vakavasti miettiä, onko vastaava esihenkilö/päällikkö ollut tehtäviensä tasalla ja riittävän pätevä tehtäviinsä. Talon sisällä lienee positioita, jottei välttämättä kengännkuvaa tarvita. 
 

Tapaukseen liittyvänä esimerkkinä käynee maakuntien toisilta toimijoilta vuokratut keskiaikaiset ADSL-liittymät, joista ellu haluaa ponnekkaasti eroon tarjoten tilalle modernia käyttäjien paljoudesta hyytyvää LTE-verkkoa. Mittasin juuri tarjonnan uusimmalla useampaa taajuutta yhdenaikaisesti käyttävällä mobiilipäätteellä. Sain useamman mittauskerran keskiarvona 12,4 M sisään, 4,2 M ulos. Jee! 

Käyttäjätaso 7

Olisittapa kuullut kun violetin operaattroin myyjä yritti Vaasan Kivihaan Cittarin pisteessä myydä hybridimodeemiyhteyttä. Myyjä ei tiennyt yhtään mitään tuotteesta, oli 5Geet ja suorat yhteydet tukiasemaan ja täydet nopeudet, jopa ylikin.


Niinpä.

Valitettavan moni “asiantuntija” noilla operaattoreiden standeilla ei tiedä tekniikasta juurikaan mitään , valitettavasti. Ja sitten on niitä , jotka jotakin tietävät , mutta kun huomaavat , että asiakas ei ymmärrä tekniikkaa , niin sitten ihan tahallisesti puhutaan potaskaa ja harhautetaan asiakas ostamaan sellaista mitä ei joko tarvitse tai missä lupaukset eivät täyty alkuunkaan.

No enpä noilta standeiltakaan osta mitään.

Käyttäjätaso 2

Tulin kurkkaamaan onko aihe herättänyt täällä keskustelua ja onhan se. Hyvä niin.

Pyydämme nöyrimmin anteeksi tapahtunutta. Kokonaisuuden selvittely on jo aloitettu ja tullaan muuttamaan toimintaamme, jotta vastaavalta säilytään jatkossa. Selvitetään myös tapaukset, joissa asiakkaille on annettu väärää tietoa. Elisan yksi arvo on vastuullisuus, mikä tarkoittaa rehellisyyttä ja yhteisten pelisääntöjen noudattamista. Se ei tässä ole toteutunut.

 

Älä nyt viitsi jauhaa tuota samaa monta kertaa kuultua sontaa. Näitä tulee aina uudelleen ja uudelleen esiin ja aina tulee Elisan puhuva pää ja koskaan ikinä ei tapahdu uudelleen paitsi kun taas tapahtuu. 

Jos tällä kertaa kokeilisit poikkeuksellista avoimuutta ja kertoisit miten muutatte prosessia ja jatkatteko yhteistyötä valehtelijoiden kanssa. 

Jos johto ei vuoteen ole tiennyt huijauksesta niin voiko sellainen johto jatkaa ja jos tiesi eikä tehnyt mitään niin ei voisi jatkaa silloinkaan. 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Näkeehän sen Elisan asenteen jo toiminnasta.

5G:tä myydään KOKO Suomeen, vaikka 5 hengen peräkyliin sitä tuskin tule vuosiin. Esimerkiksi DNA Oy ei myy 5G-liittymiä alueille, joille niitä ei ole saatavilla. Ei puhelimeen, ei mokkulaan.

4G- ja 5G-liittymiä mainostetaan HUIPPUnopeuksilla ja pohjanopeus jää varjoon joka on kaikissa liittymissa sama. 5 megaa 4G ja 10 megaa 5G. Hinta kuitenkin kasvaa selkeästi vaikka nopeus ei.

Kaiken maailman ilmaista tietoturvaa, pilvilinnaa ja muita ICT-palveluita tyrkytetään joka välissä, mistä sitten alkaa juoksemaan normaali kuukausimaksu. Lisää vielä joukkoon puhelinvakuutus.

Esimiehet juoksevat piiloon, kun asiakas tulee irtisanomaan myymälässä myytyä Elisa Viihde -määräaikaista sopparia mikä on myyty milloin milläkin lupauksella että saadaan vaan rahaa.

Omaguru-palvelussa myydään aikaa, ei ratkaisua ongelmaan. Puheluita tarkoituksella pitkitetään tai yritetään googletella asiakkaan ajalla ongelmaa asiakkaan koneella, asiakkaan laskuun.

Asiakaspalvelu siirretään monesti Omaguruille, koska ihmisiä on kautta aikojen soittanut sinne aspasta ohjattuna, koska esim. joku email blokkaa Elisan webmailin viestit yms. tai boksivika.

Liittymien hintoja JATKUVASTI hinataan ylös antamatta mitään porkkanaa. Muualla liittymien nopeus paranee ja EU-dataa tulee kunnon nopeudella, ei Elisalla, koskaan.

Puhelinmyyntiä suoritetaan vaikka kieltäytyy siitä ja on Elisalle kielto sen tekemiseksi. Jos ei hyväksy mitä myydään, aletaan myydä Elisa Viihdettä, virusturvaa, Aitiota ja mitä muuta.

Korttelikuituja ja kotikuituja myydään kuituna, vaikka valokuitu päättyy korttelissa olevaan koppiin tai parhaimmillaan taloyhtiössä olevaan laitetilaan ja loppupätkä ei ole kuitua.

Kuluttajat vaativat edullista perusliittymää ja niitä ei enää myydä. Paketteja kukaan ei tarvitse, vaan monilla puhetta ja viestejä kertyy aika vähän, ja niistä kuitenkin pitää maksaa.

Ei sellainen firma voi olla VASTUULLINEN, paitsi ehkä seuraavassa elämässä.

Sekin että tämä koko puhelinmyyjien valehtelu, että asiakkaan tuotteessa on vika, mikä korjautuu tuotepäivityksellä on jatkunut vuosia kertoo Elisan välinpitämättömyydestä.

Monille on myyty hitauden lääkkeenä entistä nopeampaa 4G-liittymää ilman apua.

Minkälaisia toimia vielä tarvitaan, että operaattoritoiminta olisi rehellistä?

Nyt soi The Pitcher feat. Sam LeMay - Legends (Radio Edit).

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Tulin kurkkaamaan onko aihe herättänyt täällä keskustelua ja onhan se. Hyvä niin.

Pyydämme nöyrimmin anteeksi tapahtunutta. Kokonaisuuden selvittely on jo aloitettu ja tullaan muuttamaan toimintaamme, jotta vastaavalta säilytään jatkossa. Selvitetään myös tapaukset, joissa asiakkaille on annettu väärää tietoa. Elisan yksi arvo on vastuullisuus, mikä tarkoittaa rehellisyyttä ja yhteisten pelisääntöjen noudattamista. Se ei tässä ole toteutunut.

 

Älä nyt viitsi jauhaa tuota samaa monta kertaa kuultua sontaa. Näitä tulee aina uudelleen ja uudelleen esiin ja aina tulee Elisan puhuva pää ja koskaan ikinä ei tapahdu uudelleen paitsi kun taas tapahtuu. 

Jos tällä kertaa kokeilisit poikkeuksellista avoimuutta ja kertoisit miten muutatte prosessia ja jatkatteko yhteistyötä valehtelijoiden kanssa. 

Jos johto ei vuoteen ole tiennyt huijauksesta niin voiko sellainen johto jatkaa ja jos tiesi eikä tehnyt mitään niin ei voisi jatkaa silloinkaan. 

 

Kerron sen mitä tiedän. Se tieto ei meille saatikka asiakkaille saakka tule miten prosessirakenteet muuttuvat, mutta uskon ja toivon että se näkyy asiakkaille saakka muuttuneina kohtaamisina meidän myyjiemme kanssa ja tässä tapauksessa myös Elisan tytäryhtiön kanssa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +7

Mullekkin tämä Enia oy on soittanu ja tarjonnu kaikenlaista. Ne anto mulle Elisa Viihteenki kysymättä otanko vai en. Onneks toi määräaikasuus päättyy ens kuun lopussa niin voin sanoo sen irti.

DNA tarjosi mulle edullisesti puhe ja mobiilidataliittymän et saisin molemmat liittymät hintaan 18.90 €/kk niin oon kyl pohtinu et vaihdanko siihen koska Elisan liittymät on kalliita. Paitsi jos Elisa pystyy laittaa tota hintaa paremmaks.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Mullekkin tämä Enia oy on soittanu ja tarjonnu kaikenlaista. Ne anto mulle Elisa Viihteenki kysymättä otanko vai en. Onneks toi määräaikasuus päättyy ens kuun lopussa niin voin sanoo sen irti.

DNA tarjosi mulle edullisesti puhe ja mobiilidataliittymän et saisin molemmat liittymät hintaan 18.90 €/kk niin oon kyl pohtinu et vaihdanko siihen koska Elisan liittymät on kalliita. Paitsi jos Elisa pystyy laittaa tota hintaa paremmaks.

Vaihda heti.

Tuohan on naurettavan halpaa, kun saa sekä mokkula- että puheliittymän. Kaksi liittymää €18,90 kk, niin siihen hintaan Elisalta ei saa edes tilausvahvistusta paperille. Itse yritin Elisan liittymää, niin minut käännettiin sieltä pois heti, koska minulla oli liian halpa jatko :D

Minä kysyin liian halpa? Olisiko pieni mahdollisuus, että olette liian kallis… Tietysti kolme muutakin liittymää tiskiltä lähti, koska olivat nekin liian halpoja. Meille yritettiin kyllä vielä tablettia myydä ennen kuin lähdimme, vaikka tulimme kilpailuttamaan liittymiä.

Puhelinmyynnistä ei ole ollut hyötyä, sieltä ei tullut myöskään tarjousta.

Korkeintaan Elisalla yritettiin antaa etuja ilmaisesta virusturvasta puhelimiin 1 kk ajaksi. Tämä olisi toisena kuukautena käynnistänyt laskutuksen, jolloin ei ole mikään etu vaan kokeilu.

Nyt soi Deenis - Free (Radio Edit).

Käyttäjätaso 2

Tulin kurkkaamaan onko aihe herättänyt täällä keskustelua ja onhan se. Hyvä niin.

Pyydämme nöyrimmin anteeksi tapahtunutta. Kokonaisuuden selvittely on jo aloitettu ja tullaan muuttamaan toimintaamme, jotta vastaavalta säilytään jatkossa. Selvitetään myös tapaukset, joissa asiakkaille on annettu väärää tietoa. Elisan yksi arvo on vastuullisuus, mikä tarkoittaa rehellisyyttä ja yhteisten pelisääntöjen noudattamista. Se ei tässä ole toteutunut.

 

Älä nyt viitsi jauhaa tuota samaa monta kertaa kuultua sontaa. Näitä tulee aina uudelleen ja uudelleen esiin ja aina tulee Elisan puhuva pää ja koskaan ikinä ei tapahdu uudelleen paitsi kun taas tapahtuu. 

Jos tällä kertaa kokeilisit poikkeuksellista avoimuutta ja kertoisit miten muutatte prosessia ja jatkatteko yhteistyötä valehtelijoiden kanssa. 

Jos johto ei vuoteen ole tiennyt huijauksesta niin voiko sellainen johto jatkaa ja jos tiesi eikä tehnyt mitään niin ei voisi jatkaa silloinkaan. 

 

Kerron sen mitä tiedän. Se tieto ei meille saatikka asiakkaille saakka tule miten prosessirakenteet muuttuvat, mutta uskon ja toivon että se näkyy asiakkaille saakka muuttuneina kohtaamisina meidän myyjiemme kanssa ja tässä tapauksessa myös Elisan tytäryhtiön kanssa.

 

Et siis tiedä yhtään mitään miten asia korjataan ja miten se näkyy asiakkaille. Toistat puhuvana päänä täällä sitä mitä sinun oletetaan täällä toistavan.

Miksi kukaan oikeustoimikelpoinen yksilö uskoisi sinua? Vuosia on kuunneltu katteettomia lupauksia asioiden paranemisesta ja tämän linkkaamani uutisen perusteella suunta on entistä moraalittomampaa kohti

Käyttäjätaso 3

Tulin kurkkaamaan onko aihe herättänyt täällä keskustelua ja onhan se. Hyvä niin.

Pyydämme nöyrimmin anteeksi tapahtunutta. Kokonaisuuden selvittely on jo aloitettu ja tullaan muuttamaan toimintaamme, jotta vastaavalta säilytään jatkossa. Selvitetään myös tapaukset, joissa asiakkaille on annettu väärää tietoa. Elisan yksi arvo on vastuullisuus, mikä tarkoittaa rehellisyyttä ja yhteisten pelisääntöjen noudattamista. Se ei tässä ole toteutunut.

Turha uskotella etteikö esimiehet tätä muka tienneet. Kannustivat sen sijaan jatkamaan jos se lisäsi myyntiä

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Tuota samanlaista myyntiä tapahtuu myös standeillä nenäkkäin myyvän asiantuntijan (?) kanssa asioidessa.

Esimerkki parin vuoden takaa:

Mökillä on 2G-riistakamera, käytössä DNAn liittymä ja kamera pienen antenninsa kanssa talon seinässä vastakkaisella puolella tukiasemaan nähden. Varsinkin tiettyinä vuorokauden aikoina verkko on niin kuormittunut, etteivät kameran ottamat kuvat tahdo tulla sähköpostiini, vaan jäävät kameraan.

No, ajattelin ihan kurillani kokeilla taas Elisan SIM-korttia, koskapa Elisan tukiasema on samalla puolella taloa kuin kamerakin. Marssin Jumbossa Elisan shoppiin ja halusin sopivan liittymän kameraani. Kaveri pöytänsä takaa asiani kuultuaan suositteli heti 4G-liittymää. Kun vähän kyselin 2G-, 3G- ja 4G-verkkojen kantamaa, en saanut tähän muuta vastaustakuin, että 4G toimii varrrrmasti!!

No ajattelin, että kaveri tarvitsee tippinsä ja koska sopimus olisi toistaiseksi voimassa oleva, päätin “kokeilla” tuota toiminnan varrrrmuuta…

Kiipesin mökillä kameralleni ja laitoin Elisan SIM-kortin kameraan kaikkiaan 10 eri kertaa ja tulos oli vallan mainio:

Vain yhden kerran kamera sai muutamaksi sekunniksi yhteyden Elisan tukiasemaan voimakkuudella yksi (1) palkki. Muilla 9 kerralla ei kamera saanut mitään yhteyttä edes yhden palkin vertaa.

 

Että semmoista varmatoimisuutta! Tuolta mökkireissulta palattuani marssin heti Jumbon Elisa shopiin sanomaan irti tuon varmasti toimivan liittymän.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Voisiko joku täsmentää mikä tässä esimerkissä oli se vale ?!

On peräti tavallista, että kun myydään asunto-osakeyhtiön osakkaille nopampia yhteiksiä sen vakio 10Mbit/s tilalle, niin kerrotaa että 10Mbit/s on aika hidas (=huono) ja että kun otat lisää nopeutta niin sillä netti- liittymämällä voi sitten tehdä sitä ja tätä.. ! 

Olen monelta kuullut ihan saman tarinan myyntitekniikoista. Eikä tämä edes oli vain Elisan “myyntipuhe”. Vaan muutkin operaattorit käyttävät samankaltaista taktiikkaa.

En todellakaan usko, että tämä myynti- tekniikka / puhe on yhden myyjän keksintö ja sitten levinnyt useammalle myyjälle kuten Elisan vastineessa väitettiin. Tämä on enemmänkin maan tapa !


T: Tuokki

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

 

Korttelikuituja ja kotikuituja myydään kuituna, vaikka valokuitu päättyy korttelissa olevaan koppiin tai parhaimmillaan taloyhtiössä olevaan laitetilaan ja loppupätkä ei ole kuitua.

Kuluttajat vaativat edullista perusliittymää ja niitä ei enää myydä. Paketteja kukaan ei tarvitse, vaan monilla puhetta ja viestejä kertyy aika vähän, ja niistä kuitenkin pitää maksaa.

Ei sellainen firma voi olla VASTUULLINEN, paitsi ehkä seuraavassa elämässä.

Sekin että tämä koko puhelinmyyjien valehtelu, että asiakkaan tuotteessa on vika, mikä korjautuu tuotepäivityksellä on jatkunut vuosia kertoo Elisan välinpitämättömyydestä.

Monille on myyty hitauden lääkkeenä entistä nopeampaa 4G-liittymää ilman apua.

Minkälaisia toimia vielä tarvitaan, että operaattoritoiminta olisi rehellistä?

 

Ehkä silloin kuin oli vielä Suomessa 150 puhelinosuuskuntaa, niin oli jotain rehellisyyttää, asiakaskeisyyttä ja suoraselkäisyyttä.

 

Nykyään: “Mennään rahan takia. Ei rakkaudesta lajiin” :frowning:

 

T: Tuokki

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Olisittapa kuullut kun violetin operaattroin myyjä yritti Vaasan Kivihaan Cittarin pisteessä myydä hybridimodeemiyhteyttä. Myyjä ei tiennyt yhtään mitään tuotteesta, oli 5Geet ja suorat yhteydet tukiasemaan ja täydet nopeudet, jopa ylikin.

 

LOL, Joskus kun on tylsää, kun perhe on ostoksilla ja odotan niitän, niin käyn kuuntelemassa operaatorien kauppiaiden myyntipuheita ostoskeskuksissa. 

Ovat nimittäin joskus aika viihteellisiä, koska keskivertomyyjä ei tiedä kovin paljon tuotteista tai tekniikoista joita myyvät. Toisaalta tämä on ehkä myynnin kannalta hyväkin, koska myyjät ovat lähempänä sitä tasoa, kun keskiverto asiakas. Kuitenkin kun sekaisin menee sujusvasti vaikka 5G- mobiilitekniikaa ja Wlan- reitittimen 5Ghz- taajuus ja mitään käsitystä ei selkeästi ole mikä on 10/100 tai 1000Mbit/s nopeudella, niin…  No ainakin hymyilyttää. Onko se sitten valehtelua, jos myyjäkin on tiedoiltaa “aloittelija” ja myy puutä/heinää ?!

 

T: Tuokki

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Jotkuthan näistä puhelinmyyjistä soittelevat lähes jatkuvasti.

Enian puhelinmyyjä soittaa teille ja kyselee ensin paljon: mitä kaipaatte nykytelevisiolta, onko Premium-viihteelle käyttöä ja minkälainen netti taloudestanne löytyy. Sen jälkeen hän lataa suorat sanat: mitä teidän televisiosta puuttuu juuri nyt. Hänellä on aina ratkaisu joka asiaan.

Puhelinmyyjällä ei mene mikään vastauksestanne sivu suun ja hänen ei tarvitse edes selata esitteitä: hän tietää joka asian Elisan mahtavista tuotteista. Kun yrität sanoa, että olet töissä, puhelinmyyjä ei luovuta - vaan hän edelleen haluaa myydä Elisa Viihdetta Premiumina tai ilman.

Kun lopulta katkaiset puhelun, sinnikäs myyjä soittelee teille seuraavana päivänä ja kyselee miltä teistä tuntuu? Olisiko sittenkin Viihteelle paikkaa ja olisiko teillä nyt aikaa keskustella asiasta. Hän kyselee olitteko tyytyväisiä ehdotukseen vai haluatteko vielä muuttaa jotakin ennen kauppoja.

Jos sanot että teidän täytyy vielä miettiä asiaa, hän kyselee mitä mietittävää tässä vielä on, ja aukaisee TOP10-asiaa joita ei löydy muualta, mutta jotka löytyvät vain Elisa Viihteestä. Lopulta kerrot huutaen, että en halua tehdä päätöksiä juuri nyt ja katkaiset tällaisen puhelun.

Koska puhelinmyyjä on sinnikäs, hän soittaa teille seuraavana ja sitä seuraavana päivänä, kunnes viikonloppuna kieltäydyt vähemmän kohteliaasti ja huudat markkinointikiellosta. Totuus on, että sinnikäs soittelee niin kauan että joko vastaat myöntävästi tai kieltäydyt aiempaa kohteliaammin, jolloin Enialla on keksittävä muita vaihtoehtoja tehdä enemmän kauppaa.

Silloin sinnikäs myyjä tajuaa siirtyä seuraavaan asiakkaaseen soittolistoilla.

Tällainen ei tietenkään ole häiriköintiä saati manipulointia, vaan äärimmäisen tehokasta kaupankäyntiä tai sen yritystä. Enian puhelinmyynnissä pärjäät parhaiten, jos myyt eniten, ja vain kertomalla puoli totuutta (katsomatta esitteitä) saa kaupan käymään vilkkaana. Jos kauppaa ei tehdä nyt, sitä yritetään tehdä toki myöhemmin sinulle tai peräti jollekin toiselle.

Ärhäkkä puhelinmyyjä tietää, että puhelimella olet saatavilla kaikkina aikoina.

Kätevää, eikö? Istu siis rauhassa ja odota seuraavaa puhelua Enialta.

Enia - jottei puhelimesi olisi päivääkään hiljaa.

TAI

Enia - ja puhelimesi soi ihan taukoamatta.

TAI

Enia - rajattomasti myyntipuheluita ilman määräaikaa.

Suosittelen teille tätä sloganiksi ja tilatkaa jo konsultti mainostoimistolta.

Nyt soi Furyan - A New Dawn (Original Mix).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Ärhäkkä puhelinmyyjä ei kuitenkaan tiedä sitä että joutuu estolistalle. Omassa puhelimessa pystyy laittamaan ei-toivotut numerot estolistalle. Siinä saa saa ihmetellä kun ei pääse läpi. Ja ilman numeroa soittava on joko poliisi tai puhelinmyyjä, ei tarvitse vastata

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Osataan sitä toisessakin leirissä : https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2e7f82cd-8ce7-464b-8945-7fc9a5910ff1

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Minusta ei kannata syyllistää yksinomaan puhelinmyyjiä ja todeta vain, etteivät esimiehet tienneet. Tällöin unohtuu se ainakin aikoinaan työlainsäädännössä ollut maininta ESIMIESTEN VALVONTAVELVOLLISUUDESTA! Esimiehen eivät ole täyttäneet tuota velvollisuuttaan. Esimies antaa tehtävän ja VALVOO, että se suoritetaan ohjeiden, määritysten, yms. mukaan. Ainakin vuosia sitten jouduin sisäisen tarkastuksen henkilönä riitelemään joidenkin esimiesten kanssa tuosta asiasta. Heidän mielestään riitti, että antoi tehtävän ja tekijän  tuli sitten tuo suorittaa, No kun joka tapauksessa kirjoitin havaintoni tarkastuskertomukseen, niin tarkastusvaliokunnan ja pääjohtajan toimenpiteiden jälkeen asiaan tuli muutoksia…

Toivottavasti tuo lainpykälä on edelleen olemassa. Jos näin, niin silloin Elisan tulisi ilman muuta kohdistaa toimenpiteitä myös ao. esimiehiin!

 

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Kyllä sitä vaaleanpunaisessakin leirissä osataan valehdella tai ainakin puhua muunneltua totuutta…

 

Itse osin Ubee-merkkisen kaapelimodeemin. Laitteessa oli tämän tästä ongelmia ja se uudelleenkäynnisteli ja resetoi itse itseään. Lisäksi laitteen wifi-piiri lisäsi yhteyteen 5-15ms lisää viivettä aivan sattumanvaraisesti. Yhteys DNA:n vikapalveluun:

DNA: Noh, kyllä se niin on, että ei me vastata myymistämme laitteista. Ota yhteyttä laitevalmistajaan.

Minä: Laitevalmistaja kirjoittaa, että ota yhteyttä palveluntarjoajaasi/laitteen myyjään, että Ubee ei tarjoa mitään palvelua kuluttajille.

DNA: No kai sitten on pakko kirjata tästä jokin raportti, vaikkakin siitä ei varmasti mitään hyötyä ole. Ehkä joskus päivityksessä tms. tilanne voi muuttua.

 

→ Selitys, että laitteessa nyt vain on ominaisuuksia, ja voidaan vaihtaa Sagemcomiin jos haluat. Sagemcom toiminut.

 

Huomasin pari kertaa vialla olevan tukiaseman (4G).

 

Minä: Hei, näyttää,että kun teillä paikan xxx yyy uusi tukiasema valmistui, niin se toimii vain puoliteholla. Ei ole kuin 1x1 SISO käytössä, kun voisi olla 2x2 MIMO. Ei ole MIMO-sleepistä kyse, vaan siitä, että 2x2 ei ollenkaan aktivoidu koskaan.

DNA: No, täällä päässä näyttää kaikki olevan OK, ei mitään ongelmaa. Voidaan tuosta katveilmoitus tehdä, mut ei kyllä vikailmoitusta voida tehdä.

Minä: No, ei tarvitse tehdä, kun ei ole katve. Laitan sähköpostia jonnekin.

Sähköposti asioista tietävälle portaalle…

DNA: Kiitos ilmoituksesta, tosiaankin tukiasemassa on ollut konfiguraatiovirhe ja se on nyt korjattu. Mitään syytä vain 1x1 -operoinnille ei ollut, joten 2x2 on nyt otettu käyttöön. Erikoista, että tästä ei voitu kirjata vikailmoitusta, sillä sen kautta tieto olisi tänne myös tullut.

 

Ja mitä Elisaan tulee, niin yhteen aikaan myivät Elisa Viihdettä MLJK-asiakkaille. Aloittivat puhelun, että alueella on ollut hyvää toimivuutta/palautetta/nopeuksia/kokemuksia, tai sitten on juuri tullut parannuksia tms. Kerrankin väittivät parannuksia tulleen, vaikka 100% varmuudella yhtään mitään ei ollut muutamaan kuukauteen tapahtunut.