Vastattu

Laskun maksusta

  • 8 June 2021
  • 2 kommenttia
  • 2171 katselukerrat

Jos on tehnyt Elisan laskusta maksusopimuksen kuukaudeksi eteenpäin niin miten pitkään menee eräpäivän jälkeen, että liittymä sulkeutuu tai laskut menee perintään, jos lasku jää maksamatta? Ja miten pitkä aika menee siihen, että koko liittymäsopimus purkautuu? Näitä ei lukenut missään niin kiinnostaa tietää.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 9 June 2021, 12:36

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26

Tervetuloa OmaYhteisöön @Kaamostus!

 

Maksamattomasta laskusta tulee maksumuistutus kahden viikon päästä eräpäivästä. Jos lasku on ensimmäisen maksumuistutuksen jälkeen edelleen avoimena, tulee noin kahden viikon päästä toinen maksumuistutus, eli noin 1kk alkuperäisen eräpäivän jälkeen. Elisa voi sulkea liittymän tai palvelun noin 1,5kk alkuperäisen eräpäivän jälkeen, mikäli lasku on edelleen avoin. Perintään lasku menee noin 2kk alkuperäisen eräpäivän jälkeen, jos lasku maksamatta.

 

Maksusopimus purkautuu automaattisesti, jos laskua ei makseta maksusopimuksen eräpäivään mennessä. Tällöin siis maksumuistutukset, liittymien sulkeminen ja laskujen siirto perintään lasketaan siitä ensimmäisen laskun eräpäivästä. Liittymän / palvelun sopimus voidaan purkaa Elisan puolelta viimeistään silloin kun lasku jää perinnän kautta maksamatta ja menee ulosottoon. Se, että koskeeko tällaisessa tapauksessa sopimuksen purku ainoastaan sitä liittymää / palvelua, jonka lasku on myöhässä vai kaikkia palveluita, en osaa sanoa. Joku @OmaYhteisö-tiimi:n jäsenistä pystyy kertomaan tästä tarkemmin.

 

Ainakin jossain vaiheessa tilanne oli se, että Elisa saattoi sulkea kaikki heidän palvelunsa, mikäli yksi lasku on maksamatta. Esimerkki: Asiakkaalla on Elisalta puheliittymä, mobiililaajakaista ja Viihde. Puheliittymän lasku jää maksamatta, eikä sitä hoideta myöskään maksumuistutusten myötä → Kaikki Elisan palvelut suljetaan kunnes lasku on maksettu, tarkoittaa siis puheliittymää, mobiililaajakaistaa ja Viihdettä.

 

Lisää tietoa löytyy täältä:

Sain maksumuistutuksen tai laskuni on perinnässä, mitä teen? - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

 

Tee maksusopimus ja maksa laskusi myöhemmin - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

@Dj_God vastasikin jo oikein kattavasti, juuri näin! :thumbsup:

Mitä tulee sopimusten purkautumiseen, niin kaikki samalla laskulla (eli siis asiakasnumerolla) olevat liittymät purkautuvat yhtäaikaa, mutta tuohon tosiaan aikaa menee kuukausia. Jos sinulla on puhelinliittymä ja nettiliittymä erillisillä laskuilla ja jätät puhelinlaskut maksamatta mutta maksat nettilaskut, purkautuu vain puhelinliittymä.