Vastattu

Vakuusmaksu


Miksi Elisalta tilatessa vakuusmaksua ei enää tarjota, vaan tilaus pitää maksaa kerralla?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Porkkana 16 June 2020, 13:41

Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Mikäli luottotarkistusta ei läpäise, pitää maksaa sitten kerralla. Ei jää turhia tilauksia odottamaan erillisiä vakuusmaksuja.

Aiemmin onnistunut monen vuoden ajan juurikin vakuusmaksun maksamalla. Nyt sitten ei onnistukkaan..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kyselin tämän aiheen tiimoilta vielä tarkempaa vastausta ja ohessa mitä sain:
“Luovumme asteittain vakuusmaksun käytöstä laitteiden ostossa ja mikäli luotontarkastuksen perusteella luottoa ja laskua emme voi tarjota maksutavaksi, on vaihtoehto tällöin maksaa laite muilla normaaleilla maksutavoilla kuten pankkien maksunapilla tai luottokortilla. Syy muutokseen on  se, että summaltaan vakuusmaksu on muutenkin ollut lähellä laitteen koko myyntihintaa.”

Käyttäjätaso 1

Täytyy itsekin luopua Elisan asiakkuuksista asteittain, koska elisan tavoite on luopua niistä asiakkaista asteittain, jolla on näiden tiettyjen asioiden takia vaikeata saada mitään mistään muualta. Eli kyllä tässä voi sanoa varmana, että meidän perheen elisa asiakassuhteet tulee päätökseen. Nämä vakuusmaksu hommat oli etu kilpailijoihin ja koska etu on menetetty niin siirrytään muille nykyään tasavertaisille kilpailijoille. 10 vuoden ympyrä sulkeutuu lopullisesti. Jatkoja vaan teille. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Kaverilla vakuusmaksu oli puolet laitteen hinnasta eli noin 350 euroa. Ei tuo kyllä ole lähelläkään laitteen kokonaishintaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Kaverilla vakuusmaksu oli puolet laitteen hinnasta eli noin 350 euroa. Ei tuo kyllä ole lähelläkään laitteen kokonaishintaa.

Ei vakuusmaksun eurosumma tai osuus laitteen hinnasta ole kaikille sama.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Kaverilla vakuusmaksu oli puolet laitteen hinnasta eli noin 350 euroa. Ei tuo kyllä ole lähelläkään laitteen kokonaishintaa.

Ei vakuusmaksun eurosumma tai osuus laitteen hinnasta ole kaikille sama.

Viittasin tuolla aiemmin mainittuun perusteluun, jonka mukaan ”vakuusmaksu on ollut lähellä laitteen koko myyntihintaa”.

Kaverilla on kuitenkin ulosotossa aika monta tonnia, joten kalliimman hintaluokan puhelimissa ei tuommoisessa tapauksessa ole vakuus lähellä myyntihintaa euromääräisesti eikä myöskään prosentuaalisesti.

Yleistystä molempien puolelta. 👍

Ei ole sitten enään mitään syytä ostaa elisalta mitään. Tuo vakuusmaksu oli Elisan ainoa valtti mun kohdalla. 

Vakuusmaksut takaisin pls! Miksi luottotiedottomia syrjitään?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Pitää muistaa sekin minkä olen aikasemminkin kirjottanu vakuusmaksussa asiakkaan näkökulmasta  on ongelmallista   sekin että  mahdollisessa konkurssitilanteessa  asiakkaasta  tulee velkoja  ja tuskin rahojaan tulee samaan takas   mikä taas  todennäköisesti     tekee todella ison hallan  asiakkaan taslouteen   siksi mielestäni ihan hyvä ratkasu  .

Osallistu keskusteluun