Vastattu

Maksettu tuote ja toimitusehdot. Pleikka 5

  • 28 December 2021
  • 5 kommenttia
  • 154 katselukerrat

Moi. Poikani sai ostettua pleikan tuolloin 14.12. Siis tapahtumana tuotteen koriin ja kassalle maksamaan. Tuo maksukin meni hyvin ja siitä on kuittikin. Nyt kumminkin on lopputulos melko heikko kun ei tuotteita viestin mukaan riittänytkään kaikille tuotteen ostaneille. Nyt kysynkin teidän yrityksen tapaa toimia tilanteessa jossa on jo maksu tuoteesta otettu vastaan , mutta toimituksesta tuotteelle ei ole mitään vahvistusta.  Mielestäni on kyseenalaista ottaa melko suuri maksu vastaan vaikka ei pysty tuotetta toimittamaan. Mikäli maksu toimii jonkinlaisena varausmaksuna seuraalle erälle olisi kai siitä aiheellista ilmoittaa. Tällöin myös aikataulu ja varaustiedot olisi toimitettava maksun tehneelle asiakkaalle.  Näissä tiedoissa pitäisi olla arvio aikataulusta ja varausmerkintä mahdollisessa numorolla tai muulla seuranta koodilla.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi freesoul 29 December 2021, 10:46

Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Toivottavasti pleikka maksettiin luottokortilla. Tällöin rahoja voi vaatia takaisin luottokorttiyhtiöltä. Jos taas pleikka maksettiin esim suoraan pankkitililtä, niin sitten olette täysin pleikan toimittajan armoilla. Vielä jos käy niin ikävästi, että toimittaja menee konkurssiin tai velkasaneeraukseen, niin sinne meni rahat.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

Toivottavasti pleikka maksettiin luottokortilla. Tällöin rahoja voi vaatia takaisin luottokorttiyhtiöltä. Jos taas pleikka maksettiin esim suoraan pankkitililtä, niin sitten olette täysin pleikan toimittajan armoilla. Vielä jos käy niin ikävästi, että toimittaja menee konkurssiin tai velkasaneeraukseen, niin sinne meni rahat.

Ymmärsin aloittajan viestistä, ja tänne kirjoittamisesta, että kyseessä on Elisan verkkokauppa.  Eiköhän Elisa hoida tämän asiaksta huijjaamatta, muuta kuin venyttämällä toimitusta ja myymällä liikaa.

Joka tapauksessa, kun toimitusta ei ole tapahtunut, saa myös tilauksen perua koska haluaa.

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Siis sen kaupan saa kyllä perua 14 pv aikana mutta saattaa mennä joku maksu siitä..Ainakin mulla meni maksu kun peruin puhelin liittymän tähän 14 pv perumis oikeuden tiimoilla...Samoin kannattaa mieluiten valita postin toimitus kuin matkahuollon sillä mulla ei sovitusti matkahuolto laittanut teksti viestiä että lähetys on noudettavissa mutta onneksi oli laittaneet sähköpostiin niin paketin sain ulos lokerikosta sitten..

Mutta tässä sun kohdalla on kyllä aika väärin elisalta että hamstraa asiakkaita tuotteella jota ei olekkaan tarjolla toimitukseen niin tässä on hieman sellainen kuluttajaa kohtaan petos tai lievä väärän kuvan antava myynti ilmoitus katteitta..Mutta eipä nämä nyt mitenkään vieraita juttuja taida olla kun aikoinaan 16 vuotiaat pommitti puhelin markkinoinnilla kaiken maailman lupauksia mutta nehän ei sitten ihan olleetkaan sitä mitä annettiin kuva niitten olevan..Mutta suosittelen selvittämään tuota asiaa asiakaspalvelun kautta että odotatko tuotteen tulemista vai päätätkö sitten varmuuden vuoksi perua oston..(suosittelen perumaan)

Käyttäjätaso 6

Hei @Puuseppä ja tervetuloa OmaYhteisöön! PS5-konsolien 14.12.2021 myynnissä olleen rajoitetun erän useimmin kysytyt kysymykset löydät täältä. Jos PS5:n sai tilattua tuosta erästä, mutta ei ehtinyt 500 ensimmäisen tilaajan joukkoon, jäi tilaus jonoon. Jonossa olevat PS5-konsolit toimitetaan vuoden 2022 puolella, kun seuraava erä meille saapuu. 

Sain tilattua konsolin 14.12.2021, mutta minulle ei riittänyt konsolia 500 kpl erästä? :thought_balloon:

  • Pyrimme välttämään tätä tilannetta ja keskeyttämään myynnin, kun erä on myyty. Tilauksia tulee odotettavasti kuitenkin paljon yhtäaikaisesti, joten voi syntyä tilanne, että tilauksia pääsee läpi yli 500 kpl. Nämä ylimenevät tilaukset jäävät jonoon ja ne toimitetaan vuoden 2022 puolella, kun seuraava erä meille saapuu.

Tilauksen voi myös halutessaan perua OmaElisassa ja maksu palautetaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

Hei @Puuseppä ja tervetuloa OmaYhteisöön! PS5-konsolien 14.12.2021 myynnissä olleen rajoitetun erän useimmin kysytyt kysymykset löydät täältä. Jos PS5:n sai tilattua tuosta erästä, mutta ei ehtinyt 500 ensimmäisen tilaajan joukkoon, jäi tilaus jonoon. Jonossa olevat PS5-konsolit toimitetaan vuoden 2022 puolella, kun seuraava erä meille saapuu. 

Sain tilattua konsolin 14.12.2021, mutta minulle ei riittänyt konsolia 500 kpl erästä? :thought_balloon:

  • Pyrimme välttämään tätä tilannetta ja keskeyttämään myynnin, kun erä on myyty. Tilauksia tulee odotettavasti kuitenkin paljon yhtäaikaisesti, joten voi syntyä tilanne, että tilauksia pääsee läpi yli 500 kpl. Nämä ylimenevät tilaukset jäävät jonoon ja ne toimitetaan vuoden 2022 puolella, kun seuraava erä meille saapuu.

Tilauksen voi myös halutessaan perua OmaElisassa ja maksu palautetaan.

Voitko kertoa miten tämä on mahdollista, onko siis tietokone tehnyt virheen? Vai onko teillä siellä ihminen seuraamassa myyntiä?

 

Osallistu keskusteluun