PS5-konsolin virallinen lanseerauspäivä on 19.11.2020
Viimeisin erämyynti:
- PS5 Standard ja Digital -konsolien rajoitettu erä tuli tilattavaksi Elisan myymälöihin ja Palvelupuoteihin 30.9.2022. Kyseessä on rajoitettu erä ja tilauksia ei oteta enää vastaan, kun se on myyty.
- Tarkempia tietoja erästä löydät tästä kommentista.
Ajankohtainen saatavuus- ja toimitustilanne
- Saatavuus- ja toimitustilanne 30.9.2022
- Saatavuus- ja toimitustilanne 24.8.2022
- Saatavuus- ja toimitustilanne 15.6.2022
- Saatavuus- ja toimitustilanne 10.5.2022
Minkälainen saatavuustilanne PlayStation 5-konsoleissa on?
- Saatavuustilanne jatkuu edelleen haastavana ja tällä hetkellä konsoleita tulee tilattavaksi sitä mukaan, kun eriä meille saapuu. Erien myynnistä tiedotetaan erikseen tässä ketjussa.
Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan?
- Toimitamme laitteita toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. Tilauksesi on siirtynyt toimitusjonoon, kun tilauksesi on kokonaisuudessaan käsitelty.
Alkuperäinen aloituspostaus
PlayStation 5 -konsoli on avattu ennakkomyyntiin myös Elisan verkkokaupassa. Valitettavasti emme juuri nyt ota vastaan uusia tilauksia PS5-konsoleista huonon saatavuuden vuoksi. Tulemme saamaan rajattuja määriä konsoleita ja toimitamme niitä asiakkaille tilausjärjestyksessä.
Konsoleiden saatavuus lähiaikoina on globaalisti haastava. Elisan verkkokaupassa 18.9.2020 käynnistetty PS5 ennakkomyynti on ylittänyt kaikki arvioidut toimitusmäärät.
Tällä hetkellä on jo tiedossa, että toimitustilanne tulee olemaan pitkään haastava. Saatavuuden on ennustettu pysyvän heikkona vielä vuonna 2021.
Valitettavasti emme voi tällä hetkellä ottaa vastaan uusia tilauksia PlayStation 5 -konsoleita, tilausmahdollisuus avataan uudelleen saatavuustilanteen helpottaessa.
Usein kysytyt kysymykset PlayStation 5 -konsoleiden toimituksesta ja jonotilanteesta:
Milloin saan tilaamani PS5 pelikonsolin?
- Tilanne on tällä hetkellä se, että saamme kerran kuukaudessa erän PlayStation 5 -konsoleita. Saamme maahantuojalta aina erikseen tiedon kuukausittain saamastamme toimituserän suuruudesta ja toimitusaikataulusta näiden tarkentuessa. Koska tarkempaa tietoa määristä ei ole pitkälle tulevaisuuteen, emme valitettavasti pysty tarkasti arvioimaan millä hetkellä pystymme tietyn päivämäärän tilauksen toimittamaan.
- Tiedotamme kaikkia konsolin tilanneita kuukausittain tekstiviestillä oman tilauksen tilanteesta. Näissä viesteissä ilmoitamme toimitusaika-arvion niille tilaajille, jotka tulevat saamaan konsolin kyseisen kuukauden erästä. Muille ilmoitamme, milloin lähetämme seuraavan kerran tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta. Tällä konseptilla mennään, kunnes konsoleiden saatavuustilanne paranee ja saamme isompia määriä Suomeen.
Paljonko tilauksia on toimitusjonossa ja millä sijalla olen jonossa?
- Julkisesti emme voi valitettavasti kertoa jonossa olevien tilausten tarkkoja kappalemääriä tai yksittäisen tilauksen paikkaa jonossa. PS5 Standard -konsolin osalta jonomme on reilusti nelinumeroinen ja PS5 Digital Edition -konsolin osalta jäädään kolminumeroiseksi.
Mihin tilauspäivämäärään asti jonoa on saatu purettua?
- Konsoli on ollut tilattavissa verkkokaupastamme ennakkomyynnin aloituspäivästä 18.9.2020 alkaen. Konsoleiden tilaus verkkokaupastamme on toistaiseksi tauolla. Ennakkomyynnin aloituspäivän tilausrypäs on siis saatu purettua ja jatkossa saapuvilla toimituserillä puretaan useamman päivän tilauksia kerrallaan.Kerromme viimeisen toimittamattoman tilauksen päivämäärän aina saatavuustietojen yhteydessä. Ajantasaisimman tiedon löydät siis ylempää.
Mistä voin tarkistaa oman tilaukseni tilauspäivän?
- Tilauspäivämäärän voit tarkistaa tilausvahvistukselta (löytyy sähköpostistasi!) tai OmaElisan tilauksen seurannasta (mikäli tilauksesta on alle kuusi (6) kuukautta). Huomioithan, että kaikissa tilanteissa jonopaikka ei ole yhtäkuin tilauspäivä. Tilaus siirtyy jonoon, kun tilaus on käsitelty - tilauksen käsittelyssä tarkistetaan esimerkiksi luotto- ja osoitetiedot. Mikäli tilauksella on vaikka osoitetiedoissa virhe, siirtyy tilaus jonoon vasta kun osoite on korjattu.
Tekemäni tilaus ei näy OmaElisassa?
- Laitetilaukset ovat OmaElisan tilauksen seurannassa näkyvillä puolen vuoden ajan. Tilaukset ovat normaalisti voimassa, eivätkä ne ole peruuntuneet, vaikka tilausta ei näy OmaElisassa. Tiedotamme kaikkia tilanneita toimitusten etenemisestä tekstiviestillä luvatun aikataulun mukaisesti. Kun tilauksesi etenee toimitukseen, lähetämme tekstiviestillä tietoa toimituksesta sekä lähetystunnuksen. Asiaa avattu enemmän tässä kommentissa.
Aiempi saatavuusviestintä
Saatavuus- ja toimitustilanne 23.9.2020
Arvio PS5 -lisätarvikkeiden saatavuudesta ja toimituksesta 2020 aikana
Saatavuus- ja toimitustilanne 4.11.2020
Lisätarvikkeiden saatavuus- ja toimitustilanne 12.11.2020
Saatavuus- ja toimitustilanne 1.12.2020
Saatavuus- ja toimitustilanne 13.1.2021
Saatavuus- ja toimitustilanne 11.2.2021
Saatavuus- ja toimitustilanne 17.3.2021
Saatavuus- ja toimitustilanne 14.4.2021
Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 14.4.2021
Tiedotus toimitustilanteesta 6.5.2021
Saatavuus- ja toimitustilanne 18.5.2021
Tietoa toimituksista 19.5.2021
Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 19.5.2021
Toimitustilanne 20.5.2021
Saatavuus- ja toimitustilanne 16.6.2021
Tietoa toimituksista 30.6.2021
Saatavuus- ja toimitustilanne 21.7.2021
Tietoa toimituksista 13.8.2021
Saatavuus- ja toimitustilanne 18.8.2021
Saatavuus- ja toimitustilanne 15.9.2021
Tietoa toimituksista 7.10.2021
Saatavuus- ja toimitustilanne 13.10.2021
Tietoa toimituksista 29.10.2021
Tietoa toimituksista 8.11.2021
Saatavuus- ja toimitustilanne 17.11.2021
Saatavuus- ja toimitustilanne 19.1.2022
Saatavuus- ja toimitustilanne 16.3.2022
Saatavuus- ja toimitustilanne 3.2.2022
Saatavuus- ja toimitustilanne 22.4.2022
Päivitämme saatavuustietoja sekä toimitusten aikatauluja keskitetysti tähän ketjuun. Aiempi ketju samasta aiheesta täällä.
Viimeksi päivitetty 10.5.2022