Skip to main content
F.A.Q.

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely
Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

1609 kommenttia

  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 27. tammikuuta 2022

@Manna K Mahtavaa, kiitos paljon! 😊


  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 27. tammikuuta 2022

Kunhan nyt sitten pidätte huolen siitä, että puratte tulevista eristä ensiksi jonossa olevat, ettekä ota uusia tilauksia sisään...


  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 27. tammikuuta 2022

Itse olisin valmis vaihtamaan konsolini.


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 27. tammikuuta 2022
JJesseJ kirjoitti:
Juhien kirjoitti:

Hei,koitin kovasti silloin 14. päivä tilailla PS5.Varmaan kymmenen kertaa sain täytetty kaikki mutta servut kaatuili tai lopullinen maksupainike puuttui aina.Sitten kun se maksupainike viimein ilmestyi niin pleikat oli loppuun myyty. Onko tässä nyt sitten joku jonosysteemi niille jotka ei saaneet tilausta tehtyä, kun siitä ei ole kuulunut siitä mitään?

Ei ole valitettavasti mitään jonosysteemiä :(

Siis täällä puhutaan jonotus systeemistä koko ajan mutta sitten minulle satotaan ettei jonotus systeemiä ole ole? 


Manna K
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 266 kommenttia
  • 28. tammikuuta 2022
Pettynyt123 kirjoitti:

Kunhan nyt sitten pidätte huolen siitä, että puratte tulevista eristä ensiksi jonossa olevat, ettekä ota uusia tilauksia sisään...

Juuri näin. Kokosimme aiemmin tänne listan kysymyksiä liittyen tähän joulukuussa tilattavaksi tulleeseen erään. Toimitamme laitteita toimitusjonosta tilausjärjestyksessä emmekä ota tällä hetkellä vastaan uusia tilauksia. Joulukuussa tilattavaksi tulleen erän kohdalla PS5 Digital konsoleissa jonoa pääsi syntymään ja nämä ylimenneet tilaukset ovat jonossa. PS5 Standard konsoleissa tilauksia ei jäänyt jonoon. Meille saapuvia PS5 Standard konsoleita tarjotaan ensisijaisetsi tällä hetkellä jonossa oleville PS5 Digital -tilaajille. 

 

Juhien kirjoitti:

Siis täällä puhutaan jonotus systeemistä koko ajan mutta sitten minulle satotaan ettei jonotus systeemiä ole ole? 

Oletan, että tällä viitataan tuohon aiempaan keskusteluun, jossa on puhuttu mahdollisesta jonotussysteemissä silloin, kun tilauksia otettiin vastaan verkkokaupasta. Tästä joulukuussa myyntiin tulleesta erästä meillä jäi PS5 Digital -konsoleita jonoon, johon nämä tuoreimmat kysymykset ja kommentit puolestaan viittaavat. Tätä syntynyttä jonoa pyrimme purkamaan helmi-maaliskuussa sitä mukaan, kun eriä meille saapuu.


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 28. tammikuuta 2022
Manna K kirjoitti:
Pettynyt123 kirjoitti:

Kunhan nyt sitten pidätte huolen siitä, että puratte tulevista eristä ensiksi jonossa olevat, ettekä ota uusia tilauksia sisään...

Juuri näin. Kokosimme aiemmin tänne listan kysymyksiä liittyen tähän joulukuussa tilattavaksi tulleeseen erään. Toimitamme laitteita toimitusjonosta tilausjärjestyksessä emmekä ota tällä hetkellä vastaan uusia tilauksia. Joulukuussa tilattavaksi tulleen erän kohdalla PS5 Digital konsoleissa jonoa pääsi syntymään ja nämä ylimenneet tilaukset ovat jonossa. PS5 Standard konsoleissa tilauksia ei jäänyt jonoon. Meille saapuvia PS5 Standard konsoleita tarjotaan ensisijaisetsi tällä hetkellä jonossa oleville PS5 Digital -tilaajille. 

 

Juhien kirjoitti:

Siis täällä puhutaan jonotus systeemistä koko ajan mutta sitten minulle satotaan ettei jonotus systeemiä ole ole? 

Oletan, että tällä viitataan tuohon aiempaan keskusteluun, jossa on puhuttu mahdollisesta jonotussysteemissä silloin, kun tilauksia otettiin vastaan verkkokaupasta. Tästä joulukuussa myyntiin tulleesta erästä meillä jäi PS5 Digital -konsoleita jonoon, johon nämä tuoreimmat kysymykset ja kommentit puolestaan viittaavat. Tätä syntynyttä jonoa pyrimme purkamaan helmi-maaliskuussa sitä mukaan, kun eriä meille saapuu.

Eikös tuossa Juhien juuri kysellyt jonoa tähän viimeisimpään joulukuun myyntiin liittyen? Kun teillä nyt kerran on jononumerot tiedossa, niin voisitteko antaa oman jonotusnumeroni, jotta tietäisi edes hieman varautua. Kiitos.


  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 28. tammikuuta 2022
Vaski kirjoitti:
Manna K kirjoitti:
Pettynyt123 kirjoitti:

Kunhan nyt sitten pidätte huolen siitä, että puratte tulevista eristä ensiksi jonossa olevat, ettekä ota uusia tilauksia sisään...

Juuri näin. Kokosimme aiemmin tänne listan kysymyksiä liittyen tähän joulukuussa tilattavaksi tulleeseen erään. Toimitamme laitteita toimitusjonosta tilausjärjestyksessä emmekä ota tällä hetkellä vastaan uusia tilauksia. Joulukuussa tilattavaksi tulleen erän kohdalla PS5 Digital konsoleissa jonoa pääsi syntymään ja nämä ylimenneet tilaukset ovat jonossa. PS5 Standard konsoleissa tilauksia ei jäänyt jonoon. Meille saapuvia PS5 Standard konsoleita tarjotaan ensisijaisetsi tällä hetkellä jonossa oleville PS5 Digital -tilaajille. 

 

Juhien kirjoitti:

Siis täällä puhutaan jonotus systeemistä koko ajan mutta sitten minulle satotaan ettei jonotus systeemiä ole ole? 

Oletan, että tällä viitataan tuohon aiempaan keskusteluun, jossa on puhuttu mahdollisesta jonotussysteemissä silloin, kun tilauksia otettiin vastaan verkkokaupasta. Tästä joulukuussa myyntiin tulleesta erästä meillä jäi PS5 Digital -konsoleita jonoon, johon nämä tuoreimmat kysymykset ja kommentit puolestaan viittaavat. Tätä syntynyttä jonoa pyrimme purkamaan helmi-maaliskuussa sitä mukaan, kun eriä meille saapuu.

Eikös tuossa Juhien juuri kysellyt jonoa tähän viimeisimpään joulukuun myyntiin liittyen? Kun teillä nyt kerran on jononumerot tiedossa, niin voisitteko antaa oman jonotusnumeroni, jotta tietäisi edes hieman varautua. Kiitos.

Jos saitte tilauksen läpi, eli rahat lähti tililtä ja saitte tilausvahvistuksen, niin silloin olette jonossa.


  • Kommentaattori
  • 45 kommenttia
  • 29. tammikuuta 2022
Pettynyt123 kirjoitti:
Vaski kirjoitti:
Manna K kirjoitti:
Pettynyt123 kirjoitti:

Kunhan nyt sitten pidätte huolen siitä, että puratte tulevista eristä ensiksi jonossa olevat, ettekä ota uusia tilauksia sisään...

Juuri näin. Kokosimme aiemmin tänne listan kysymyksiä liittyen tähän joulukuussa tilattavaksi tulleeseen erään. Toimitamme laitteita toimitusjonosta tilausjärjestyksessä emmekä ota tällä hetkellä vastaan uusia tilauksia. Joulukuussa tilattavaksi tulleen erän kohdalla PS5 Digital konsoleissa jonoa pääsi syntymään ja nämä ylimenneet tilaukset ovat jonossa. PS5 Standard konsoleissa tilauksia ei jäänyt jonoon. Meille saapuvia PS5 Standard konsoleita tarjotaan ensisijaisetsi tällä hetkellä jonossa oleville PS5 Digital -tilaajille. 

 

Juhien kirjoitti:

Siis täällä puhutaan jonotus systeemistä koko ajan mutta sitten minulle satotaan ettei jonotus systeemiä ole ole? 

Oletan, että tällä viitataan tuohon aiempaan keskusteluun, jossa on puhuttu mahdollisesta jonotussysteemissä silloin, kun tilauksia otettiin vastaan verkkokaupasta. Tästä joulukuussa myyntiin tulleesta erästä meillä jäi PS5 Digital -konsoleita jonoon, johon nämä tuoreimmat kysymykset ja kommentit puolestaan viittaavat. Tätä syntynyttä jonoa pyrimme purkamaan helmi-maaliskuussa sitä mukaan, kun eriä meille saapuu.

Eikös tuossa Juhien juuri kysellyt jonoa tähän viimeisimpään joulukuun myyntiin liittyen? Kun teillä nyt kerran on jononumerot tiedossa, niin voisitteko antaa oman jonotusnumeroni, jotta tietäisi edes hieman varautua. Kiitos.

Jos saitte tilauksen läpi, eli rahat lähti tililtä ja saitte tilausvahvistuksen, niin silloin olette jonossa.

Jos olette viime aikoina tilanneet PS5:n niin, kahlatkaa aikaisemmat viestit, ihan alusta asti. Näette selvästi, ettei mitään jonotus numeroita ole koskaan annettu, eikä Elisa anna. SIlloin paljastuu heidän liikesalaisuuden piirissä olevaa myynti dataa ulos. Yksinkertaista, kun ymmärtää yritys maailmaa. Ainut vinkki matti myöhäisille, ketkä nyt on liikkeellä. Odottakaa rauhassa, me muut odottelimme 6-8kk jo aikoinaan, niin kyllä te kaikki kestätte muutaman viikon odotuksen. Maailmalla on sirupula, joka ei ole vielä helpottanut. Vaikuttaa pitkään PS5:n valmistukseen. 


  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 31. tammikuuta 2022

Tuleeko tällä viikolla siis tekstiviestillä tietoa vaihdosta, jos saan mahdollisuuden vaihtaa?


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 2. helmikuuta 2022

Jotain väliaika tietoja olisi hieno kuulla? 


Manna K
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 266 kommenttia
  • 3. helmikuuta 2022

Tietoa toimitustilanteesta 3.2.2022

  • Lähestymme tänään tekstiviestillä noin 22% jonossa olevista tilaajista ja tarjoamme mahdollisuutta vaihtaa nykyinen PS5 Digital -konsolitilaus PS5 Standard -konsoliin.
  • Loput nykyisistä tilauksista jää jonoon. Jonoa pyritään purkamaan helmi-maaliskuussa sitä mukaan, kun eriä meille saapuu.

 

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan? :thought_balloon:

  • Toimitamme laitteita ja tarjoamme konsolin vaihtoa toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. 

Paljonko tilauksia on toimitusjonossa ja millä sijalla olen jonossa? :thought_balloon:

  • Julkisesti emme voi valitettavasti kertoa jonossa olevien tilausten tarkkoja kappalemääriä tai yksittäisen tilauksen paikkaa jonossa. Tilaajille lähetään tekstiviestillä erikseen tietoja oman tilauksen tilanteesta. Päivitämme myös tänne OmaYhteisöön tietoa saatavuus- ja toimitustilanteesta. 

Milloin jonoon jäävät PS5 Digital -konsolit toimitetaan? :thought_balloon:

  • Saatavuus jatkuu alkuvuodesta todella heikkona. Nykyistä jonoa pyritään purkamaan helmi-maaliskuussa sitä mukaan, kun eriä meille saapuu. Tällä hetkellä tarjoamme saapuvia PS5 Standard -konsoleita ensisijaisesti jonossa oleville tilaajille.

  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2022

Peruutin tilauksen 6.2. ja rahojen piti tulla tilille neljän arkipäivän sisällä. Rahoja ei kuitenkaan näy. 


Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+14
  • Keskustelun aloittaja
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1906 kommenttia
  • 14. helmikuuta 2022
rphomeboy kirjoitti:

Peruutin tilauksen 6.2. ja rahojen piti tulla tilille neljän arkipäivän sisällä. Rahoja ei kuitenkaan näy. 

Hei @rphomeboy ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Jos tuo asia on vielä ajankohtainen, laitatko tästä viestiä @OmaYhteisö-tiimi ‘lle niin tutkitaan asiaa :relaxed:


  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 21. helmikuuta 2022

Tuleeko lähiaikoina uusia konsoleita varastoon?


Manna K
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 266 kommenttia
  • 23. helmikuuta 2022
Juha A. kirjoitti:

Tuleeko lähiaikoina uusia konsoleita varastoon?

Hei @Juha A,

Tällä hetkellä näyttää siltä, että olemme saamassa seuraavan erän konsoleita maaliskuun alkupuolella. Tällä saadaan siis purettua nykyistä PS5 Digital jonoa. PS5 Standardien kanssa toimimme taas samalla tavalla, etta tarjoamme jonossa oleville tilaajille mahdollisuutta konsolin vaihtoon. Tiedotamme täällä yhteisönkin puolella vielä, kun nuo tarkempi aikataulu on tiedossa. :relaxed:


  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2022

Kysympä täällä kun tuntuu väylät asian selvittämiseen olevan vähissä.. -Toimitin ps5 ohajimen huoltoon elisa myymälään 2kk sitten kun vas.tatti repi oikealle. Tyypillinen vika näissä ohjaimissa. Piti kestää 2-3 viikkoa mutta viikko sitten tuli viesti että saattaa mennä vielä kuukausi.. Mikä siinä kestää? Ei ole enää kohtuullinen huoltoaika kun ensiksi sai konetta odotella vuoden. -Jos ette saa korjattua niin teidän tulee antaa uusi ohjain sen uuden ja rikkinäisen tilalle..

 

edit. asia hoidossa asiakaspalvelun puolella.


Bergman696
  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 8. maaliskuuta 2022

Kohta ollaan jo puolessavälin kuuta, milloin lie tulee?

 

 


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 8. maaliskuuta 2022

Perjantaina 4.3.2022 ystäväni meni kysäsemään ihan uteliaisuutta Elisan kauppiaalta Sellossa, onko teillä varastossa levyasemallisia Playstation 5 konsoleita. Myyja oli katsonut, ja ilmoitti, että kyllä on . Laitetaanko tilaukseen. Kaveri laittoi ja paketti noudettiin  maanantaina 7.3.2022.

Mielestäni Elisa on rummuttanut, että ennakkotilanneet ja konsolinsa maksaneet ovat etuoikeutettuja saamaan konsolin, kun varastoon saapuu ja jos kyseessä on levyasematon versio, Elisa tarjoaa vaihtamista levyasemalliseen versioon. Soitin Elisan asiakaspalveluun asiasta närkästyneenä, ja vastaus oli kutakuinkin “ei tiedetä” ja jotain epämääräistä selittämistä.

Itsekin kuulun siihen porukkaan, ketkä ovat tilanneet/ ja maksaneet konsolin joulukuussa, joten odotan innolla, mitähän Elisa keksii tässä tilanteessa vastata.  Painotan myös, että Elisa EI OLE tarjonnut vaihtamista uuteen konsoliin. Tänäänhän tuli taas viestiä, kuten ylhäällä kaverin viestinkentässä näkyy, ei ole konsolia varastossa.

Tunne oloni pahasti huijatuksi, ja luottamus Elisaan on koetuksella.


Manna K
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 266 kommenttia
  • 9. maaliskuuta 2022

Hei @Hammarit  ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Nyt on tosiaan päässyt käymään hyvin harmillinen virhe.

Meillä on varastossamme ollut viimeisten lähetettyjen erien jälkeen muutamien kappaleiden "bufferi" konsoleita, jotka on pidetty meillä saldoilla virhetilanteita varten. Näitä ovat esimerkiksi lähetyksen katoaminen tai muu vastaava tilanne.

Tässä tapauksessa tilaus on valitettavasti tehty tästä saldosta, joka ei ole normaalisti myynnissä. Tämä on siis yksittäinen inhimillinen virhe, joka on käsitelty kyseisen myymälän kanssa. Olemme estäneet tilauksen nyt entistä paremmin, eikä näin pitäisi päästä käymään.

Missään nimessä tarkoitus ei ole, että kukaan pääsee ns. jonon ohi - pahoittelemme tapahtunutta.


Manna K
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 266 kommenttia
  • 9. maaliskuuta 2022

Hei @Bergman696 ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Olemme tosiaan viestineet saatavuustilanteesta tekstiviestitse. Yleisesti seuraavien PS5 Digital ja Standard erien saatavuustilanteesta meillä ei ole vielä antaa tarkempaa tietoa. Maahantuojan aiempi arvio maaliskuun alusta näyttää viivästyvän. Kerromme tietoa täällä heti, kun tiedämme enemmän seuraavan erän aikataulusta.


  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2022

Tilaukseni tila muuttui "odotetaan tuotetta” tarkoittaako tämä sitä, että konsolini tulee seuraavassa erässä?


Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+14
  • Keskustelun aloittaja
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1906 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2022
Juha A. kirjoitti:

Tilaukseni tila muuttui "odotetaan tuotetta” tarkoittaako tämä sitä, että konsolini tulee seuraavassa erässä?

Hei @Juha A ,

Tilauksen tila oli OmaElisassa tosiaan aiemmin “Käsittelyssä”. Olemme saaneet tästä palautetta, sillä se ei antanut selkeää kuvaa tilauksen tilasta silloin, kun tilaus oli jonossa odottamassa tuotteita. “Käsittelyssä”-tila antoi pikemminkin kuvan, että tilausta ollaan aktiivisesti käsittelemässä.

Tästä syystä olemme tehneet OmaElisan tilausten seurannassa kehityksen, jossa tilauksen tila muutettiin tilasta “Käsittelyssä” tilaan “Odotetaan tuotetta”.

Seuraava erä Standard-konsoleita on saapumassa meille tämänhetkisen arvion mukaan tällä viikolla ja tulemme silloin lähestymään osaa Digitalin tilanneista konsolin vaihdon tiimoilta. Tästä lisää myöhemmin tällä viikolla :relaxed::joystick:

//Tarkennettu vielä seuraavan erän osalta sanamuotoa Suvi 14.3.2022


Manna K
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 266 kommenttia
  • 16. maaliskuuta 2022

Olemme saaneet vahvistuksen, että uusi erä PS5 Standard-konsoleita on saapumassa meille tämän viikon lopussa. Näiden kanssa etenemme niin, että tarjoamme nykyisille jonossa oleville PS5 Digital tilaajille mahdollisuutta vaihtaa tilaus PS5 Standard-konsoliin. Tulemme lähestymään näitä tilaajia tekstiviestillä tämän ja ensi viikon aikana. Loput nykyisistä tilauksista jäävät jonoon. Jonoa pyritään purkamaan sitä mukaan, kun eriä meille saapuu.

 

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan? :thought_balloon:

  • Toimitamme laitteita ja tarjoamme konsolin vaihtoa toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. 

Paljonko tilauksia on toimitusjonossa ja millä sijalla olen jonossa? :thought_balloon:

  • Julkisesti emme voi valitettavasti kertoa jonossa olevien tilausten tarkkoja kappalemääriä tai yksittäisen tilauksen paikkaa jonossa. Tilaajille lähetään tekstiviestillä erikseen tietoja oman tilauksen tilanteesta. Päivitämme myös tänne OmaYhteisöön tietoa saatavuus- ja toimitustilanteesta. 

  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 22. maaliskuuta 2022

Joko se uusi erä tuli ja meni?


Manna K
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 266 kommenttia
  • 23. maaliskuuta 2022
Pettynyt123 kirjoitti:

Joko se uusi erä tuli ja meni?

Hei @Pettynyt123,

Vielä tällä viikolla on lähdössä viestejä jonossa oleville PS5 Digital tilaajille, jossa tarjotaan vaihtoa PS5 Standard-konsoliin. 


Osallistu keskusteluun