Skip to main content
F.A.Q.

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely
Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

1609 kommenttia

Manna K
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 266 kommenttia
  • 28. huhtikuuta 2022

Nostin tänne viime viikolla tietoa uuden PS5 Standard erän tilauksiin liittyen. Kommentti luettavissa täällä. Tämänhetkisistä työtaistelutoimista johtuen suunnitelmat muuttuivat ja myynnin aloittaminen viivästyy. Tarkoitus on katsoa tilannetta ensi viikolla uudestaan. 


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 9. toukokuuta 2022

Moi! Tuliko uusiin eriin liittyen tietoa? 


Manna K
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 266 kommenttia
  • 10. toukokuuta 2022

Uudet PS5 Standard ja Digital erät ovat tulleet nyt tilattavaksi Elisan verkkokauppaan. Tilauksen pääsee tekemään täältä. Kyseessä on rajoitettu erä molempia konsoleita ja myynti keskeytetään, kun erät on myyty. Laitteet ovat tällä hetkellä varastolla, joten ne saadaan toimitukseen, kun tilaus on tehty. 

 

Tilauksia tulee odotettavasti kuitenkin paljon yhtäaikaisesti, joten voi syntyä tilanne, että tilauksia pääsee läpi enemmän, kuin näistä eristä voidaan konsoleita toimittaa. Nämä ylimenevät tilaukset jäävät jonoon ja ne toimitetaan, kun seuraava erä meille saapuu.


Manna K
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 266 kommenttia
  • 10. toukokuuta 2022

Myynti on nyt keskeytetty molemmissa malleissa. Käymme tilannetta läpi ja jaamme tänne tietota lopullisesta tilanteesta ja mahdollisista ylimenneistä tilauksista. 


Manna K
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 266 kommenttia
  • 10. toukokuuta 2022

Avasimme uusimman PS5 Standard ja Digital -konsolierän tilattavaksi verkkokauppaamme 10.5. Myynti keskeytettiin, kun erä oli myyty loppuun. Tilauksia tuli kuitenkin paljon yhtäaikaisesti, joten osa tilauksista jää jonoon. Kaikille tilaajille viestitään tarkemmin oman tilauksen tilanteesta tekstiviestillä. 📲

 

Tässä tiivistetysti tilanne molempien konsolien osalta 👇

  • PS5 Standard: Noin 30 % tilauksista lähtee matkaan tällä viikolla. Toiset 30 % saadaan matkaan ensi viikolla. PS5 Standard tilauksista jonoon jää noin 40 % tilauksista. Näitä tilauksia toimitetaan sitä mukaan, kun eriä meille saapuu. Arviolta näitä päästään toimittamaan kesä- heinäkuun aikana. 
  • PS5 Digital: Uusin PS5 Digital erä oli huomattavasti PS5 Standard erää pienempi. Noin 20 % tilauksista lähtee matkaan tällä viikolla. 10% saadaan toimitettua 1-2 viikon sisällä. Loput 70 % tilauksista jää jonoon. Nämä tilaukset toimitetaan sitä mukaan, kun eriä meille saapuu. Tarkennamme arviota, kun saamme tarkempaa näkymää tulevista eristä.

 

Tässä vielä kootusti muutamia useimmin kysyttyjä kysymyksiä 👇

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan? 💭

  • Toimitamme laitteita tilausjärjestyksessä. Tilauksesi on siirtynyt toimitusjonoon, kun tilauksesi on kokonaisuudessaan käsitelty.

Sain tilattua konsolin 10.5.2022, mutta minulle ei riittänyt konsolia tästä erästä? 💭

  • Erien myynti pyrittiin lopettamaan siinä kohtaa, kun erät olivat myyty. Tilauksia tuli kuitenkin paljon yhtäaikaisesti, joten syntyi tilanne, että tilauksia pääsi läpi enemmän, kuin mitä saamme toimitettua. Nämä ylijääneet tilaukset jäävät jonoon ja ne toimitetaan, kun seuraavat erät meille saapuvat. 

Minä en ehtinyt tilata konsolia tästä erästä, onko minun mahdollista päästä jonoon? 💭

  • Toukokuun erä myytiin loppuun ja tilauksia jäi meille jonoon molemmista konsoleista. Seuraavat meille saapuvat erät menevät siis toukokuun erämyynnin yhteydessä muodostuneen jonon purkamiseen. Kun jono on saatu purettua, otamme taas vastaan uusia tilauksia. Tästä tiedotamme erikseen, kun meillä on tarkempia tietoja.

  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 10. toukokuuta 2022

En voi siis mistään saada tietää, että siirtyikö tilaukseni toimitettavaksi vai jäinkö jonoon?


Manna K
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 266 kommenttia
  • 10. toukokuuta 2022
Frsa kirjoitti:

En voi siis mistään saada tietää, että siirtyikö tilaukseni toimitettavaksi vai jäinkö jonoon?

Hei @Frsa,

Yleisesti ottaen tilausta pääsee tosiaan seuraamaan OmaElisasta ja lähetämme myös tekstiviestillä tietoa tilauksen etenemisestä. Ne asiakkaat, joiden tilaus toimitetaan tällä viikolla, ovat saaneet tästä tietoa tekstiviestillä. Noista lähiviikkojen aikana toimitettavista konsoleista lähetetään myös tarkempaa tietoa, kunhan toimitusaika tarkentuu. 

Meidän on tarkoitus viestiä erikseen myös ne tilaajat, joiden tilausta ei saada toimitettua näistä eristä, vaan tilaus jää jonoon. Jaamme täällä vielä tietoa, kun tämä tarkentuu ja näitä viestejä ollaan lähettämässä. 


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 11. toukokuuta 2022

Ymmärsinkö oikein. Minulle toimitettiin pelkkä peli ei konsolia niin tästä voi päätellä että konsoli tulee vasta myöhemmin eikä esim tällä tai ensi viikolla?


  • Kommentaattori
  • 39 kommenttia
  • 11. toukokuuta 2022

Koska saa tietää että joutuuko jonottajaksi vai ensi viikkoina tilauksen saajaksi?


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 11. toukokuuta 2022

Sain tilattua mutta osoitetietoni eivät olleet oikeat ne saatiin korjattua. Alkaako jononi siitä kohtaa kun ne on hyväksytty vai siitä kun tein tilauksen.


Manna K
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 266 kommenttia
  • 11. toukokuuta 2022
Steba kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein. Minulle toimitettiin pelkkä peli ei konsolia niin tästä voi päätellä että konsoli tulee vasta myöhemmin eikä esim tällä tai ensi viikolla?

Hei @Steba,

Konsoli ja peli toimitetaan eri paketteina. Eli todennäköisesti konsoli on tulossa omana pakettinaan. 🙂 

 

Tinp kirjoitti:

Koska saa tietää että joutuuko jonottajaksi vai ensi viikkoina tilauksen saajaksi?

Hei @Tinp,

Tarkoitus on viimeistään ensi viikolla lähettää tekstiviestillä tietoa niille tilaajille, joiden tilaus jää vielä jonoon. 🙂 


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 11. toukokuuta 2022

Voinko perua tilauksen jos joudun jonoon ja kuinka se onnistuu?


  • 5 kommenttia
  • 11. toukokuuta 2022

Hieman samaa tiedustelen kuin edellinenkin, eli mikäli joudun jonoon niin kuinka tilauksen peruutus ja rahojen palautus käytännössä tapahtuu?


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 11. toukokuuta 2022

Sain viestin, että pelin toimittamisessa on ongelmia. Konsolista ei ole tullut tietoa eli voinko ymmärtää että jouduin sekä pelissä että konsolissa jonoon?


  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 11. toukokuuta 2022

Jos käy niin, että pelit loppuvat ja konsoleita tulee lisää, niin onnistuuko tilauksen ja laskun vaihto niin, että saisin pelkän konsolin?

 


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 11. toukokuuta 2022

Itsehän en ole vieläKÄÄN saanut minkäänlaista muuta viestiä kuin tilausvahvistuksen..


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 11. toukokuuta 2022

Moikka, mullekkin tuli ilmoitus että horizon forbidden west toimituksessa viivettä. Mulla tilauksissa löytyi vaan ps5 että oliko tässä oheis tuotteena tämä peli tulossa kanssa ja konsoli sitten tulee jossain vaiheessa kun tuotetta on saatavilla? :)


  • Kommentaattori
  • 39 kommenttia
  • 11. toukokuuta 2022

Minäkin sain vain tilausvahvistuksen, olettaisin että siinä tapauksessa kuulun jonottajiin? Digital editionin tilasin, muuta ei ollut muuta kun ylimääräinen ohjain mukaan jos oikein käsitin.


Manna K
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 266 kommenttia
  • 12. toukokuuta 2022

Olemme tänään lähettämässä tilaajille tarkempaa tietoa oman tilauksen tilanteesta tekstiviestillä. Lähetämme viestillä tietoa, josta selviää onko oma PS5-tilaus jäämässä jonoon vai saadaanko se toimitettua lähiviikkoina. Tarkempaa tietoa ja useimmin kysytyt kysymykset löytyvät tästä aiemmasta kommentista.

@liemalot@Hoffa Jos oman tilauksen haluaa peruuttaa, niin se onnistuu OmaElisasta. 

@Peggeli , @jarejare, Konsoli ja peli/lisäohjain myytiin pakettina, mutta nämä toimitetaan kuitenkin erikseen. Eli nämä eivät viivästytä toisaan. 


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 12. toukokuuta 2022
Manna K kirjoitti:

 

@Peggeli , @jarejare, Konsoli ja peli/lisäohjain myytiin pakettina, mutta nämä toimitetaan kuitenkin erikseen. Eli nämä eivät viivästytä toisaan. 

Joo mulla tilauksissa ei näkynyt Horizonista tai lisäohjaimesta mainintaa mutta ilmeisesti se silti kuuluu siihen ps5 pakettiin minkä tilasin? En kiireellä varatessa kauppasivua kovin tarkkaan lukenut. 


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 12. toukokuuta 2022

Sain juuri tekstiviestin, jossa mainittiin, ettei konsolia riittänyt myytävästä erästä ja tarkkaa toimitusaikaa ei ole tiedossa. Oletan tämän tarkoittavan tilaukseni kuuluneen tuohon 40% jonoon jäävistä vai lähtikö sama viesti myös mahdollisesti tulevalla viikolla lähetettäville tilauksille? Mikäli tilaukseni jäi tuohon pidemmän aikavälin jonoon, onko jonon paikasta mahdollista saada tarkempaa tietoa, eli olenko jonon kärkipäässä saamassa ensimmäisenä tulevasta erästä vai onko edelläni vielä satoja tilaajia? 


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 12. toukokuuta 2022
Cyper kirjoitti:

Sain juuri tekstiviestin, jossa mainittiin, ettei konsolia riittänyt myytävästä erästä ja tarkkaa toimitusaikaa ei ole tiedossa. Oletan tämän tarkoittavan tilaukseni kuuluneen tuohon 40% jonoon jäävistä vai lähtikö sama viesti myös mahdollisesti tulevalla viikolla lähetettäville tilauksille? Mikäli tilaukseni jäi tuohon pidemmän aikavälin jonoon, onko jonon paikasta mahdollista saada tarkempaa tietoa, eli olenko jonon kärkipäässä saamassa ensimmäisenä tulevasta erästä vai onko edelläni vielä satoja tilaajia? 

Samaa mietin myös itse


  • Kommentaattori
  • 39 kommenttia
  • 12. toukokuuta 2022
Cyper kirjoitti:

Sain juuri tekstiviestin, jossa mainittiin, ettei konsolia riittänyt myytävästä erästä ja tarkkaa toimitusaikaa ei ole tiedossa. Oletan tämän tarkoittavan tilaukseni kuuluneen tuohon 40% jonoon jäävistä vai lähtikö sama viesti myös mahdollisesti tulevalla viikolla lähetettäville tilauksille? Mikäli tilaukseni jäi tuohon pidemmän aikavälin jonoon, onko jonon paikasta mahdollista saada tarkempaa tietoa, eli olenko jonon kärkipäässä saamassa ensimmäisenä tulevasta erästä vai onko edelläni vielä satoja tilaajia? 

Sain saman viestin ja tosiaan tilasin tuon digital editionin, elikkä 70% kuulun, saattaa mennä vielä pitkä aika että tulee pleikkari perille😂


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 12. toukokuuta 2022

Kuinka monta kymmentä tai sataa ihmistä tuohon 70 prosenttiin kuuluu? Miksi möitte konsoleita noin paljon enemmän kuin mitä teille oli saapumassa?


  • 1 kommentti
  • 12. toukokuuta 2022

Hävettää olla itse Elisalla töissä, kun verkkokauppa on näin huono. Ei varmaan olisi mikään mahdottomuus toteuttaa verkkokaupan laitemyyntiä niin, että todellista varastosaldoa vastaavaa määrää laitteita ei pystyisi lisäämään ostoskoreihin. On todella mukavaa saada tehtyä tilaus ja kaiken lisäksi maksaa koko summa kerralla etukäteen, ja näin puolen vuoden yleisen PS5:n ostoyrittämisen jälkeen fiilistellä pari päivää, että kohta saan vihdoin PS5:n, ja sitten saada tekstari, että rahat kelpaa, mutta tuotetta saati minkäänlaista arvioitua toimitusaikaa ei voida antaa. Kommentistani varmaan paistaa aika hyvin läpi millä fiiliksellä tässä tätä kirjoitan ilman, että lisään tähän painokelvotonta tekstiä.