Skip to main content

PS5-konsolin virallinen lanseerauspäivä on 19.11.2020 :gem: 

Viimeisin erämyynti:

  • PS5 Standard ja Digital -konsolien rajoitettu erä tuli tilattavaksi Elisan myymälöihin ja Palvelupuoteihin 30.9.2022. Kyseessä on rajoitettu erä ja tilauksia ei oteta enää vastaan, kun se on myyty. 
  • Tarkempia tietoja erästä löydät tästä kommentista

 

Ajankohtainen saatavuus- ja toimitustilanne:point_down:

 

Minkälainen saatavuustilanne PlayStation 5-konsoleissa on? :thought_balloon:

  • Saatavuustilanne jatkuu edelleen haastavana ja tällä hetkellä konsoleita tulee tilattavaksi sitä mukaan, kun eriä meille saapuu. Erien myynnistä tiedotetaan erikseen tässä ketjussa.

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan? :thought_balloon:

  • Toimitamme laitteita toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. Tilauksesi on siirtynyt toimitusjonoon, kun tilauksesi on kokonaisuudessaan käsitelty.

 

Alkuperäinen aloituspostaus:point_down:

PlayStation 5 -konsoli on avattu ennakkomyyntiin myös Elisan verkkokaupassa. Valitettavasti emme juuri nyt ota vastaan uusia tilauksia PS5-konsoleista huonon saatavuuden vuoksi. Tulemme saamaan rajattuja määriä konsoleita ja toimitamme niitä asiakkaille tilausjärjestyksessä.

Konsoleiden saatavuus lähiaikoina on globaalisti haastava. Elisan verkkokaupassa 18.9.2020 käynnistetty PS5 ennakkomyynti on ylittänyt kaikki arvioidut toimitusmäärät.

Tällä hetkellä on jo tiedossa, että toimitustilanne tulee olemaan pitkään haastava.  Saatavuuden on ennustettu pysyvän heikkona vielä vuonna 2021.

Valitettavasti emme voi tällä hetkellä ottaa vastaan uusia tilauksia PlayStation 5 -konsoleita, tilausmahdollisuus avataan uudelleen saatavuustilanteen helpottaessa.

 

Usein kysytyt kysymykset PlayStation 5 -konsoleiden toimituksesta ja jonotilanteesta:

 

Milloin saan tilaamani PS5 pelikonsolin?

  • Tilanne on tällä hetkellä se, että saamme kerran kuukaudessa erän PlayStation 5 -konsoleita. Saamme maahantuojalta aina erikseen tiedon kuukausittain saamastamme toimituserän suuruudesta ja toimitusaikataulusta näiden tarkentuessa. Koska tarkempaa tietoa määristä ei ole pitkälle tulevaisuuteen, emme valitettavasti pysty tarkasti arvioimaan millä hetkellä pystymme tietyn päivämäärän tilauksen toimittamaan.
  • Tiedotamme kaikkia konsolin tilanneita kuukausittain tekstiviestillä oman tilauksen tilanteesta. Näissä viesteissä ilmoitamme toimitusaika-arvion niille tilaajille, jotka tulevat saamaan konsolin kyseisen kuukauden erästä. Muille ilmoitamme, milloin lähetämme seuraavan kerran tekstiviestillä tietoa toimitustilanteesta. Tällä konseptilla mennään, kunnes konsoleiden saatavuustilanne paranee ja saamme isompia määriä Suomeen.

Paljonko tilauksia on toimitusjonossa ja millä sijalla olen jonossa?

  • Julkisesti emme voi valitettavasti kertoa jonossa olevien tilausten tarkkoja kappalemääriä tai yksittäisen tilauksen paikkaa jonossa. PS5 Standard -konsolin osalta jonomme on reilusti nelinumeroinen ja PS5 Digital Edition -konsolin osalta jäädään kolminumeroiseksi.

Mihin tilauspäivämäärään asti jonoa on saatu purettua?

  • Konsoli on ollut tilattavissa verkkokaupastamme ennakkomyynnin aloituspäivästä 18.9.2020 alkaen. Konsoleiden tilaus verkkokaupastamme on toistaiseksi tauolla. Ennakkomyynnin aloituspäivän tilausrypäs on siis saatu purettua ja jatkossa saapuvilla toimituserillä puretaan useamman päivän tilauksia kerrallaan.​​​​​​Kerromme viimeisen toimittamattoman tilauksen päivämäärän aina saatavuustietojen yhteydessä. Ajantasaisimman tiedon löydät siis ylempää.

Mistä voin tarkistaa oman tilaukseni tilauspäivän?

  • Tilauspäivämäärän voit tarkistaa tilausvahvistukselta (löytyy sähköpostistasi!) tai OmaElisan tilauksen seurannasta (mikäli tilauksesta on alle kuusi (6) kuukautta). Huomioithan, että kaikissa tilanteissa jonopaikka ei ole yhtäkuin tilauspäivä. Tilaus siirtyy jonoon, kun tilaus on käsitelty - tilauksen käsittelyssä tarkistetaan esimerkiksi luotto- ja osoitetiedot. Mikäli tilauksella on vaikka osoitetiedoissa virhe, siirtyy tilaus jonoon vasta kun osoite on korjattu.

Tekemäni tilaus ei näy OmaElisassa?

  • Laitetilaukset ovat OmaElisan tilauksen seurannassa näkyvillä puolen vuoden ajan. Tilaukset ovat normaalisti voimassa, eivätkä ne ole peruuntuneet, vaikka tilausta ei näy OmaElisassa. Tiedotamme kaikkia tilanneita toimitusten etenemisestä tekstiviestillä luvatun aikataulun mukaisesti. Kun tilauksesi etenee toimitukseen, lähetämme tekstiviestillä tietoa toimituksesta sekä lähetystunnuksen. Asiaa avattu enemmän tässä kommentissa.

 

 

Aiempi saatavuusviestintä:point_down:

Saatavuus- ja toimitustilanne 23.9.2020 

Arvio PS5 -lisätarvikkeiden saatavuudesta ja toimituksesta 2020 aikana

Saatavuus- ja toimitustilanne 4.11.2020

Lisätarvikkeiden saatavuus- ja toimitustilanne 12.11.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 1.12.2020

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.1.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 11.2.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.3.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 14.4.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 14.4.2021

Tiedotus toimitustilanteesta 6.5.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.5.2021

Tietoa toimituksista 19.5.2021

Lisätarvikkeiden saatavuustilanne 19.5.2021
Toimitustilanne 20.5.2021

Tietoa toimituksista 2.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.6.2021

Tietoa toimituksista 30.6.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 21.7.2021

 Tietoa toimituksista 5.8.2021 

Tietoa toimituksista 13.8.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 18.8.2021

 Tietoa toimituksista 1.9.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 15.9.2021

Tietoa toimituksista 7.10.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 13.10.2021

Tietoa toimituksista 29.10.2021

Tietoa toimituksista 8.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 17.11.2021

Saatavuus- ja toimitustilanne 19.1.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 16.3.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 3.2.2022

Saatavuus- ja toimitustilanne 22.4.2022

 

 

 

Päivitämme saatavuustietoja sekä toimitusten aikatauluja keskitetysti tähän ketjuun. Aiempi ketju samasta aiheesta täällä.
 

Viimeksi päivitetty 10.5.2022

Postissa ei seuranta ole edennyt ollenkaan. On vaan se ennakko ilmoitus. "lähetys ei ole saapunut vielä postille"...tms.

Riippuen ihan kellonajasta, koska ilmoituksen sait voi Postin noutoaika olla jo ohitettu siltä päivää ja pakettisi haetaan seuraavana päivänä. Sähköisesti tehtynä paketistasi on pakettikortti jo tehtynä jolloin näkyy kuitenkin seurannassa, päivittyy sitä mukaa kun kulkee postilla eteenpäin.


Postissa ei seuranta ole edennyt ollenkaan. On vaan se ennakko ilmoitus. "lähetys ei ole saapunut vielä postille"...tms.

Riippuen ihan kellonajasta, koska ilmoituksen sait voi Postin noutoaika olla jo ohitettu siltä päivää ja pakettisi haetaan seuraavana päivänä. Sähköisesti tehtynä paketistasi on pakettikortti jo tehtynä jolloin näkyy kuitenkin seurannassa, päivittyy sitä mukaa kun kulkee postilla eteenpäin.

Juu nää on tiedossa. 

Eilen n.klo 15 tuli se eka ilmoitus. Sen jälkeen ei mitään.


Kuinka moni sai PS5 Digital Edition nyt erässä ja koska tilannut? 


Postissa ei seuranta ole edennyt ollenkaan. On vaan se ennakko ilmoitus. "lähetys ei ole saapunut vielä postille"...tms.

Riippuen ihan kellonajasta, koska ilmoituksen sait voi Postin noutoaika olla jo ohitettu siltä päivää ja pakettisi haetaan seuraavana päivänä. Sähköisesti tehtynä paketistasi on pakettikortti jo tehtynä jolloin näkyy kuitenkin seurannassa, päivittyy sitä mukaa kun kulkee postilla eteenpäin.

Juu nää on tiedossa. 

Eilen n.klo 15 tuli se eka ilmoitus. Sen jälkeen ei mitään.

Joo, kumma kun jo toista päivää tieto että "lähetys ei ole vielä saapunut postille"…

 

Taidettu paketti unohtaa johonkin nurkkaan.


14euron kotiinkuljetus ja tulee maanantaina mutta jos olisin valinnut halvemman perus postiautomaatin toimitus olisi myös lauantaina 😃 postiin voi luottaa taas :D 


Eile illalla saapui PS5 kotiin : ) 22.09 klo 16 tilattu !


Hi,

I have placed order on 16.10.2020 (Disc version). May you please give an indication of where I stand in the queue? Thanks a lot in advance.

Regards


Hi,

I have placed order on 16.10.2020 (Disc version). May you please give an indication of where I stand in the queue? Thanks a lot in advance.

Regards

Hello @Aurun! At the moment we are delivering orders that have been made at the beginning of October. Since we do not have a confirmed knowledge yet about the next delivery batch’s size or delivery time we are not able to estimate delivery times or place in the que made for orders at a specific time. We will inform about the next delivery batch as soon as we get the confirmation from the importer. We will be sending a SMS latest at 14th of April involving information about your situation.  


Postissa ei seuranta ole edennyt ollenkaan. On vaan se ennakko ilmoitus. "lähetys ei ole saapunut vielä postille"...tms.

Riippuen ihan kellonajasta, koska ilmoituksen sait voi Postin noutoaika olla jo ohitettu siltä päivää ja pakettisi haetaan seuraavana päivänä. Sähköisesti tehtynä paketistasi on pakettikortti jo tehtynä jolloin näkyy kuitenkin seurannassa, päivittyy sitä mukaa kun kulkee postilla eteenpäin.

Juu nää on tiedossa. 

Eilen n.klo 15 tuli se eka ilmoitus. Sen jälkeen ei mitään.

Joo, kumma kun jo toista päivää tieto että "lähetys ei ole vielä saapunut postille"…

 

Taidettu paketti unohtaa johonkin nurkkaan.

Hei @Haalakre! Miltä tilanne nyt näyttää? Oletko saanut vahvistusta tilauksesi etenemisestä Postilta? Jos tilauksesi ei ole vieläkään edennyt, voit lisätä asiakasnumerosi profiiliisi tai laittaa minulle yksityisviestiä, niin voidaan selvittää asiaa tarkemmin. 


Hei, sain vahvistusviestin 17. päivä tilaamastani konsolista, mutta nyt koko konsoli on hävinnyt tietojeni tilaukset osioista. En ole peruuttanut tilaustani enkä saanut minkäänlaista ilmoitusta muutoksista, joten kysyisin vain, onko tilaukseni edelleen tulossa?


Hei delukse. Myös minun tilaukseni katosi muutama päivä sitten. Olin yhteydessä asiakaspalveluun josta sain vastaukseksi että tämä johtuu vain siitä että olen ollu jonossa niin kauan. Tilaukseni on yhä edelleen voimassa ja saapumassa viikolla 14-15.


Hei, sain vahvistusviestin 17. päivä tilaamastani konsolista, mutta nyt koko konsoli on hävinnyt tietojeni tilaukset osioista. En ole peruuttanut tilaustani enkä saanut minkäänlaista ilmoitusta muutoksista, joten kysyisin vain, onko tilaukseni edelleen tulossa?

Hei delukse. Myös minun tilaukseni katosi muutama päivä sitten. Olin yhteydessä asiakaspalveluun josta sain vastaukseksi että tämä johtuu vain siitä että olen ollu jonossa niin kauan. Tilaukseni on yhä edelleen voimassa ja saapumassa viikolla 14-15.

@Delukse ja @RoopeR kiitos nostosta!

Huomasimme itsekin ihan vast'ikään, että vanhimmat PS5-tilaukset ovat poistuneet OmaElisan tilausten seurannan näkymästä.

Kuten ehkä olette huomanneet OmaElisankin teksteistä, laitetilaukset ovat OmaElisan tilauksen seurannassa näkyvillä puolen vuoden ajan.

Tämä on meille tasan ensimmäinen kerta, kun saatavuushaasteet ovat niin laajat (kansainvälisestikin), että tämä puoli vuotta ei riitä laitteen toimittumiseen. Me tutkimme parhaillamme mahdollisuuksia tehdä korjauksia OmaElisan suhteen, mutta pikakorjausta tähän ei saada.

Meidän aikomuksemme on tiedottaa tämän ongelman piirissä olevia asiakkaita asiasta, viimeistään siinä vaiheessa kun laite on toimittumassa. Tässä vaiheessa siksi, että silloin ei OmaElisasta tilannetta näe ja ymmärrettävästi tässä kohtaa se oman tilauksen tilanne kiinnostaa. Lähetämme erikseen tekstiviestillä vahvistuksen toimituksen etenemisestä sekä lähetystunnuksen, jonka avulla tilausta voi seurata.

Mutta nyt on myös hyvä teidän esittää toiveita, minkälaista viestintää te toivoisitte tässä kohtaa? Riittääkö aikanaan ilmoitus laitteen toimituksesta ja lähetyksen seurantakoodi?


Hei, sain vahvistusviestin 17. päivä tilaamastani konsolista, mutta nyt koko konsoli on hävinnyt tietojeni tilaukset osioista. En ole peruuttanut tilaustani enkä saanut minkäänlaista ilmoitusta muutoksista, joten kysyisin vain, onko tilaukseni edelleen tulossa?

Hei delukse. Myös minun tilaukseni katosi muutama päivä sitten. Olin yhteydessä asiakaspalveluun josta sain vastaukseksi että tämä johtuu vain siitä että olen ollu jonossa niin kauan. Tilaukseni on yhä edelleen voimassa ja saapumassa viikolla 14-15.

@Delukse ja @RoopeR kiitos nostosta!

Huomasimme itsekin ihan vast'ikään, että vanhimmat PS5-tilaukset ovat poistuneet OmaElisan tilausten seurannan näkymästä.

Kuten ehkä olette huomanneet OmaElisankin teksteistä, laitetilaukset ovat OmaElisan tilauksen seurannassa näkyvillä puolen vuoden ajan.

Tämä on meille tasan ensimmäinen kerta, kun saatavuushaasteet ovat niin laajat (kansainvälisestikin), että tämä puoli vuotta ei riitä laitteen toimittumiseen. Me tutkimme parhaillamme mahdollisuuksia tehdä korjauksia OmaElisan suhteen, mutta pikakorjausta tähän ei saada.

Meidän aikomuksemme on tiedottaa tämän ongelman piirissä olevia asiakkaita asiasta, viimeistään siinä vaiheessa kun laite on toimittumassa. Tässä vaiheessa siksi, että silloin ei OmaElisasta tilannetta näe ja ymmärrettävästi tässä kohtaa se oman tilauksen tilanne kiinnostaa. Lähetämme erikseen tekstiviestillä vahvistuksen toimituksen etenemisestä sekä lähetystunnuksen, jonka avulla tilausta voi seurata.

Mutta nyt on myös hyvä teidän esittää toiveita, minkälaista viestintää te toivoisitte tässä kohtaa? Riittääkö aikanaan ilmoitus laitteen toimituksesta ja lähetyksen seurantakoodi?

Lainaan tämän tekstin toisen ketjusta et kun sanoit mitä toiveit esittää ni..

 

Nimenomaan tuo tieto missä päivässä ollaan menossa olisi se mitä kaivataan. 

 

Toi ois aika bueno saada tietää et esim nyt ollaa menossa lokakuun 15 päivässä etc


No taitaa mun ps5 mennä ehkä ens jouluun ku on tilattu vasta 14.12 että jos nyt mennään vasta lokakuun tilaajan kohdalla. No jospa sitä hetken vielä odottelis.


Miksi ei voi tilata sillä ajatuksella, että tulee kun tulee (oli se sitten vaikka ensi vuonna). Esim. XBOX näköjään pystyy tilaamaan, vaikka on saatavuusongelmia (joutuu vaan odottamaan määräämättömän ajan), mutta PS5 kohdalla ei pysty? 


Sanoitte tuolla Xbox Series X yhteisössä että xboxin toimitusmäärät ovat erittäin heikot, niin saadaanko ps5 konsoleita paremmin kuin xboxia?


Miksi ei voi tilata sillä ajatuksella, että tulee kun tulee (oli se sitten vaikka ensi vuonna). Esim. XBOX näköjään pystyy tilaamaan, vaikka on saatavuusongelmia (joutuu vaan odottamaan määräämättömän ajan), mutta PS5 kohdalla ei pysty? 

@arselovski Kuten @Maximilliam totesi täällä, olemme toistaiseksi päättäneet keskeyttää uusmyynnin verkosta. Palautamme konsolin kyllä myyntiin, kun tilanne sen järkevästi sallii.

Jos haluat jonoon, voi tilauksen tehdä asiakaspalvelun kautta, esim. @OmaYhteisö-tiimi ltä :slight_smile:


No taitaa mun ps5 mennä ehkä ens jouluun ku on tilattu vasta 14.12 että jos nyt mennään vasta lokakuun tilaajan kohdalla. No jospa sitä hetken vielä odottelis.

Sanoitte tuolla Xbox Series X yhteisössä että xboxin toimitusmäärät ovat erittäin heikot, niin saadaanko ps5 konsoleita paremmin kuin xboxia?

@Jazzo82 @Odottelija0000 

Kuten aiemmin on todettu, saamme tällä hetkellä erän laitteita arviolta n. kuukausittain. Määrät tarkentuvat aina vasta lähellä seuraavan erän saapumista, joten emme osaa tässä kohtaa arvioida milloin minkäkin tilauspäivän tilauksia päästään toimittamaan.

Pleikkareita on toistaiseksi saatu isompia määriä kuin Xboxia, mutta toki tilauksiakin on ollut enemmän...


Alkaa pikkuhiljaa tympiä tämä odottelu…

Eikö niitä konsoleita tosiaan saada enemmän kun tilausmäärät ovat niin isot?


Dna purkaa kuulema joulukuun tilauksia. Joko siel on vähemmän tilauksia kun elisalla tai Dna näkee vaivaa hankkiakseen enemmän koneita. Jos jälkinmäinen ni elisaki vois köh köh hankkii enemmän. 


Alkaa pikkuhiljaa tympiä tämä odottelu…

Eikö niitä konsoleita tosiaan saada enemmän kun tilausmäärät ovat niin isot?

Ei se turha voivottelu auta. Kaikki on ihan samassa tilanteessa. Paitsi ne ketkä ymmärsi tilata ihan ajoissa :D


Dna purkaa kuulema joulukuun tilauksia. Joko siel on vähemmän tilauksia kun elisalla tai Dna näkee vaivaa hankkiakseen enemmän koneita. Jos jälkinmäinen ni elisaki vois köh köh hankkii enemmän. 

Kun ei niitä vaan ole mitä hankkia. Itse veikkaisin että dna:lla olis pienemmät tilausmäärät, mutta mene ja tiedä. Tämä tilanne kun on koko maapallolla sama niin tuskin mikään extra vaiva hankkimisessa niitä yhtään enempää millekään kaupalle  tuo. 


Alkaa pikkuhiljaa tympiä tämä odottelu…

Eikö niitä konsoleita tosiaan saada enemmän kun tilausmäärät ovat niin isot?

Moi,

 

sen voimme luvata että Elisan tilauskannoista / yrityksistä saada koneita tämä ei jää kiinni.

Kuten todettua eri jälleenmyyjiillä on eri kokoisia jonoja / menekkiä joten niiden vertailu on mahdotonta.

Ei tässä auta kun jaksaa ja uskoa että se kuukausi vielä tulee kun saamme tiedon että saatavuus paranee ja päästään purkamaan jonoja oikein urakalla.

 

Voimia kaikille!

 

  • Max

Osaatteko/saatteko yhtään sanoa, tullaanko seuraavassa tilauksessa pääsemään jo 20.10.2020 asti, koska silloin ollaan laite tilattu.


Osaatteko/saatteko yhtään sanoa, tullaanko seuraavassa tilauksessa pääsemään jo 20.10.2020 asti, koska silloin ollaan laite tilattu.

Hei @The Chosen One ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Odottelemme vielä tietoa huhtikuun erästä, joten valitettavasti minulla ei ole antaa tähän vastausta. Seuraavan kerran viestimme kaikkia tilaajia viimeistään 14.4.


Osallistu keskusteluun