Kiinnitetty keskustelu F.A.Q.

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely

Näytä ensimmäinen kirjoitus

1469 kommenttia

PS5 lähitulevaisuus

 

JOULUERÄN YLIMYYDYT PS5 DIGIT:

  1. Ne PS5 digi tilaukset joita emme pysty 2021 aikana toimittamaan tullaan käsittelemään 2022 saapuvista eristä ja tarjotaan sitten myös mahdollisesti näille tilaajille vaihtoa PS5 Standard malliin jos sen saatavuus on merkittävästi parempi. 
  2. AIKATAULU: tämä on tietysti asia minkä haluaimme tarkasti kertoa, mutta totuus on että meillä ei ole vielä tiedossa 2022 saapuvien erien aikatauluja joten tarkennamme aikataulun kun se on tiedossa.

SEURAAVA “VAPAA” ERÄ 2022 MYYNTI:

  1. Varmasti tämä joulu erän myynti jätti sellaisen kokemuksen niin meille kun useille teistä jotta se tullaan järjestämään sitten hiukan eri tavalla. Palataan tähän toteutus tapaan sitten tarkemmin kun on sen aika.
  2. AIKATAULU: Tämäkin aikataulu tarkentuu myöhemmin.
  • Max

@Maximilliam 

 

Olisiko mahdollista saada tietoa siitä paljon Digi-versioita myytiin yli, että voisi jonkinlaista ajatusta saada millaisella aikataululla ollaan liikkeellä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2

PS5 lähitulevaisuus

 

JOULUERÄN YLIMYYDYT PS5 DIGIT:

  1. Ne PS5 digi tilaukset joita emme pysty 2021 aikana toimittamaan tullaan käsittelemään 2022 saapuvista eristä ja tarjotaan sitten myös mahdollisesti näille tilaajille vaihtoa PS5 Standard malliin jos sen saatavuus on merkittävästi parempi. 
  2. AIKATAULU: tämä on tietysti asia minkä haluaimme tarkasti kertoa, mutta totuus on että meillä ei ole vielä tiedossa 2022 saapuvien erien aikatauluja joten tarkennamme aikataulun kun se on tiedossa.

SEURAAVA “VAPAA” ERÄ 2022 MYYNTI:

  1. Varmasti tämä joulu erän myynti jätti sellaisen kokemuksen niin meille kun useille teistä jotta se tullaan järjestämään sitten hiukan eri tavalla. Palataan tähän toteutus tapaan sitten tarkemmin kun on sen aika.
  2. AIKATAULU: Tämäkin aikataulu tarkentuu myöhemmin.
  • Max

@Maximilliam

 

Olisiko mahdollista saada tietoa siitä paljon Digi-versioita myytiin yli, että voisi jonkinlaista ajatusta saada millaisella aikataululla ollaan liikkeellä.

Moi,

 

saatavuus Standardin ja digin välillä myös vaihtelee, joten arvioisin näin että mikäli 2022 alkuvuonna saadaan samankaltaisesti koneita kun mitä tässä Q4 aikana saatu, niin jono saadaan purettua jos osa tilaajista on valmis vaihtamaan digi mallin tilauksensa standard malliin.

Mutta palataan tähän toki tarkemmin kun saamme tietoon määriä ja aikatauluja 2022 toimituksillle. 

 

  • Max

14.12. Tilaamastani ps5:sta tuli seurantakoodi mutta näyttää postin seurannassa, ettei paketti ole saapunut postille.

Lisäohjain saapui kyllä muutamassa päivässä.

Jäikö konsolin saaminen seuraavaan erään?

14.12. Tilaamastani ps5:sta tuli seurantakoodi mutta näyttää postin seurannassa, ettei paketti ole saapunut postille.

Lisäohjain saapui kyllä muutamassa päivässä.

Jäikö konsolin saaminen seuraavaan erään?

 

Minulla sama homma. Torstai 16.12. saakka näkynyt Matkahuollon sivulla "odotamme pakettia kuljetettavaksi". Tuli kyllä itselleni tälläinen tekstiviesti myös torstaina. 

"Hei! Kiitos, että tilasit PlayStation 5 + DualSense –pelikonsolipaketin. Huomioithan, että konsoli ja ohjain tulevat sinulle eri paketeissa. Laitteesi on jo lähtenyt tai lähtee matkaan viimeistään alkuviikosta. Molemmista paketeista saat oman saapumisilmoituksen. Otathan vastaan molemmat pakettisi. Lisätietoja OmaYhteisössä http://elisa.to/PS5 Terveisin, Elisa"

Toivottavasti vaan saataisiimme pleikkarit vielä. Ja siis Standard versio kyseessä. 

14.12. Tilaamastani ps5:sta tuli seurantakoodi mutta näyttää postin seurannassa, ettei paketti ole saapunut postille.

Lisäohjain saapui kyllä muutamassa päivässä.

Jäikö konsolin saaminen seuraavaan erään?

 

Minulla sama homma. Torstai 16.12. saakka näkynyt Matkahuollon sivulla "odotamme pakettia kuljetettavaksi". Tuli kyllä itselleni tälläinen tekstiviesti myös torstaina. 

"Hei! Kiitos, että tilasit PlayStation 5 + DualSense –pelikonsolipaketin. Huomioithan, että konsoli ja ohjain tulevat sinulle eri paketeissa. Laitteesi on jo lähtenyt tai lähtee matkaan viimeistään alkuviikosta. Molemmista paketeista saat oman saapumisilmoituksen. Otathan vastaan molemmat pakettisi. Lisätietoja OmaYhteisössä http://elisa.to/PS5 Terveisin, Elisa"

Toivottavasti vaan saataisiimme pleikkarit vielä. Ja siis Standard versio kyseessä. 

Joo, tuo sama viesti tuli itselleki. Levyasemallinen versio kyseessä.

No eiköhän tuo jossain vaiheessa tulene, kun kerta on tilausvahvistus ja näkyy laskutettavissa laitteissa :D

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

14.12. Tilaamastani ps5:sta tuli seurantakoodi mutta näyttää postin seurannassa, ettei paketti ole saapunut postille.

Lisäohjain saapui kyllä muutamassa päivässä.

Jäikö konsolin saaminen seuraavaan erään?

 

Minulla sama homma. Torstai 16.12. saakka näkynyt Matkahuollon sivulla "odotamme pakettia kuljetettavaksi". Tuli kyllä itselleni tälläinen tekstiviesti myös torstaina. 

"Hei! Kiitos, että tilasit PlayStation 5 + DualSense –pelikonsolipaketin. Huomioithan, että konsoli ja ohjain tulevat sinulle eri paketeissa. Laitteesi on jo lähtenyt tai lähtee matkaan viimeistään alkuviikosta. Molemmista paketeista saat oman saapumisilmoituksen. Otathan vastaan molemmat pakettisi. Lisätietoja OmaYhteisössä http://elisa.to/PS5 Terveisin, Elisa"

Toivottavasti vaan saataisiimme pleikkarit vielä. Ja siis Standard versio kyseessä. 

Joo, tuo sama viesti tuli itselleki. Levyasemallinen versio kyseessä.

No eiköhän tuo jossain vaiheessa tulene, kun kerta on tilausvahvistus ja näkyy laskutettavissa laitteissa :D

Hei @Niiloisuus @Kristiank ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Lisäisittekö asiakasnumeron profiilitietoihinne, niin tutkitaan tilannetta :relaxed:

14.12. Tilaamastani ps5:sta tuli seurantakoodi mutta näyttää postin seurannassa, ettei paketti ole saapunut postille.

Lisäohjain saapui kyllä muutamassa päivässä.

Jäikö konsolin saaminen seuraavaan erään?

 

Minulla sama homma. Torstai 16.12. saakka näkynyt Matkahuollon sivulla "odotamme pakettia kuljetettavaksi". Tuli kyllä itselleni tälläinen tekstiviesti myös torstaina. 

"Hei! Kiitos, että tilasit PlayStation 5 + DualSense –pelikonsolipaketin. Huomioithan, että konsoli ja ohjain tulevat sinulle eri paketeissa. Laitteesi on jo lähtenyt tai lähtee matkaan viimeistään alkuviikosta. Molemmista paketeista saat oman saapumisilmoituksen. Otathan vastaan molemmat pakettisi. Lisätietoja OmaYhteisössä http://elisa.to/PS5 Terveisin, Elisa"

Toivottavasti vaan saataisiimme pleikkarit vielä. Ja siis Standard versio kyseessä. 

Joo, tuo sama viesti tuli itselleki. Levyasemallinen versio kyseessä.

No eiköhän tuo jossain vaiheessa tulene, kun kerta on tilausvahvistus ja näkyy laskutettavissa laitteissa :D

Hei @Niiloisuus @Kristiank ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Lisäisittekö asiakasnumeron profiilitietoihinne, niin tutkitaan tilannetta :relaxed:

Hei. Asiakasnumeron pitäisi olla profiilitiedoissa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

14.12. Tilaamastani ps5:sta tuli seurantakoodi mutta näyttää postin seurannassa, ettei paketti ole saapunut postille.

Lisäohjain saapui kyllä muutamassa päivässä.

Jäikö konsolin saaminen seuraavaan erään?

 

Minulla sama homma. Torstai 16.12. saakka näkynyt Matkahuollon sivulla "odotamme pakettia kuljetettavaksi". Tuli kyllä itselleni tälläinen tekstiviesti myös torstaina. 

"Hei! Kiitos, että tilasit PlayStation 5 + DualSense –pelikonsolipaketin. Huomioithan, että konsoli ja ohjain tulevat sinulle eri paketeissa. Laitteesi on jo lähtenyt tai lähtee matkaan viimeistään alkuviikosta. Molemmista paketeista saat oman saapumisilmoituksen. Otathan vastaan molemmat pakettisi. Lisätietoja OmaYhteisössä http://elisa.to/PS5 Terveisin, Elisa"

Toivottavasti vaan saataisiimme pleikkarit vielä. Ja siis Standard versio kyseessä. 

Joo, tuo sama viesti tuli itselleki. Levyasemallinen versio kyseessä.

No eiköhän tuo jossain vaiheessa tulene, kun kerta on tilausvahvistus ja näkyy laskutettavissa laitteissa :D

Hei @Niiloisuus @Kristiank ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Lisäisittekö asiakasnumeron profiilitietoihinne, niin tutkitaan tilannetta :relaxed:

Hei. Asiakasnumeron pitäisi olla profiilitiedoissa.

@Niiloisuus tilanteesi on selvityksessä - minulle kerrottiin, että sinuun ollaan yhteydessä vielä tänään :relaxed:

14.12. Tilaamastani ps5:sta tuli seurantakoodi mutta näyttää postin seurannassa, ettei paketti ole saapunut postille.

Lisäohjain saapui kyllä muutamassa päivässä.

Jäikö konsolin saaminen seuraavaan erään?

 

Minulla sama homma. Torstai 16.12. saakka näkynyt Matkahuollon sivulla "odotamme pakettia kuljetettavaksi". Tuli kyllä itselleni tälläinen tekstiviesti myös torstaina. 

"Hei! Kiitos, että tilasit PlayStation 5 + DualSense –pelikonsolipaketin. Huomioithan, että konsoli ja ohjain tulevat sinulle eri paketeissa. Laitteesi on jo lähtenyt tai lähtee matkaan viimeistään alkuviikosta. Molemmista paketeista saat oman saapumisilmoituksen. Otathan vastaan molemmat pakettisi. Lisätietoja OmaYhteisössä http://elisa.to/PS5 Terveisin, Elisa"

Toivottavasti vaan saataisiimme pleikkarit vielä. Ja siis Standard versio kyseessä. 

Joo, tuo sama viesti tuli itselleki. Levyasemallinen versio kyseessä.

No eiköhän tuo jossain vaiheessa tulene, kun kerta on tilausvahvistus ja näkyy laskutettavissa laitteissa :D

Hei @Niiloisuus @Kristiank ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Lisäisittekö asiakasnumeron profiilitietoihinne, niin tutkitaan tilannetta :relaxed:

Hei. Asiakasnumeron pitäisi olla profiilitiedoissa.

@Niiloisuus tilanteesi on selvityksessä - minulle kerrottiin, että sinuun ollaan yhteydessä vielä tänään :relaxed:

Hei, nyt minunkin asiakasnumero pitäisi löytyä tiedoista. :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

14.12. Tilaamastani ps5:sta tuli seurantakoodi mutta näyttää postin seurannassa, ettei paketti ole saapunut postille.

Lisäohjain saapui kyllä muutamassa päivässä.

Jäikö konsolin saaminen seuraavaan erään?

 

Minulla sama homma. Torstai 16.12. saakka näkynyt Matkahuollon sivulla "odotamme pakettia kuljetettavaksi". Tuli kyllä itselleni tälläinen tekstiviesti myös torstaina. 

"Hei! Kiitos, että tilasit PlayStation 5 + DualSense –pelikonsolipaketin. Huomioithan, että konsoli ja ohjain tulevat sinulle eri paketeissa. Laitteesi on jo lähtenyt tai lähtee matkaan viimeistään alkuviikosta. Molemmista paketeista saat oman saapumisilmoituksen. Otathan vastaan molemmat pakettisi. Lisätietoja OmaYhteisössä http://elisa.to/PS5 Terveisin, Elisa"

Toivottavasti vaan saataisiimme pleikkarit vielä. Ja siis Standard versio kyseessä. 

Joo, tuo sama viesti tuli itselleki. Levyasemallinen versio kyseessä.

No eiköhän tuo jossain vaiheessa tulene, kun kerta on tilausvahvistus ja näkyy laskutettavissa laitteissa :D

Hei @Niiloisuus @Kristiank ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Lisäisittekö asiakasnumeron profiilitietoihinne, niin tutkitaan tilannetta :relaxed:

Hei. Asiakasnumeron pitäisi olla profiilitiedoissa.

@Niiloisuus tilanteesi on selvityksessä - minulle kerrottiin, että sinuun ollaan yhteydessä vielä tänään :relaxed:

Hei, nyt minunkin asiakasnumero pitäisi löytyä tiedoista. :)

@Kristiank sinun osaltasi tilanne on sama, minulle kerrottiin, että sinuun ollaan yhteydessä vielä tänään :relaxed:

14.12. Tilaamastani ps5:sta tuli seurantakoodi mutta näyttää postin seurannassa, ettei paketti ole saapunut postille.

Lisäohjain saapui kyllä muutamassa päivässä.

Jäikö konsolin saaminen seuraavaan erään?

 

 

Hei @Niiloisuus @Kristiank :relaxed:

 

@Niiloisuus tilanteesi on selvityksessä - minulle kerrottiin, että sinuun ollaan yhteydessä vielä tänään :relaxed:

@Suvi kiitoksia asian selvittämisestä ja nopeasta reagoinnista. Konsoli saapui tänään 🙂. Hyvää joulua.

Hei,koitin kovasti silloin 14. päivä tilailla PS5.Varmaan kymmenen kertaa sain täytetty kaikki mutta servut kaatuili tai lopullinen maksupainike puuttui aina.Sitten kun se maksupainike viimein ilmestyi niin pleikat oli loppuun myyty. Onko tässä nyt sitten joku jonosysteemi niille jotka ei saaneet tilausta tehtyä, kun siitä ei ole kuulunut siitä mitään?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Hei,koitin kovasti silloin 14. päivä tilailla PS5.Varmaan kymmenen kertaa sain täytetty kaikki mutta servut kaatuili tai lopullinen maksupainike puuttui aina.Sitten kun se maksupainike viimein ilmestyi niin pleikat oli loppuun myyty. Onko tässä nyt sitten joku jonosysteemi niille jotka ei saaneet tilausta tehtyä, kun siitä ei ole kuulunut siitä mitään?

Ei ole valitettavasti mitään jonosysteemiä :(

Milloinkas saadaan välitietoa koska seuraava erä tulee? Kuinka Digi versio sitten vaihdetaan standard versioon?

Käyttäjätaso 6

Milloinkas saadaan välitietoa koska seuraava erä tulee? Kuinka Digi versio sitten vaihdetaan standard versioon?

Hei @Pettynyt123,

Emme ole vielä saaneet tietoa maahantuojalta seuraavasta erästä. Jaamme tietoa kyllä heti, kun meillä on antaa tarkkaa tietoa.

Käyttäjätaso 1

Tässä on nyt kilpailijat myynyt taas ps5 varastojaan tyhjäksi useasti, milloinkahan Elisalle tulee tavaraa varastoon jotta me joille myytiin "ei oota" joulukuussa niin saisi konsolin?

 

 

Kiinostaisi itseäkin kyllä kovasti saada jotain edes suuntaa antavaa jonosta, konsolien tilanteesta tai edes jostain. Kyllä tässä on tiputtu tyhjän päälle ja tämä tyyli millain tätä asiaa on hoidettu on naurettavaa.

 

Käyttäjätaso 6

Tällä hetkellä näyttää siltä, että saatavuus jatkuu alkuvuodesta (tammi-maaliskuu) todella heikkona. Olemme saamassa lähipäivinä pienen erän PS5 Digital ja Standard -konsoleita.

  • Tällä erällä saamme toimitettua noin 13% jonossa olevista PS5 Digital -konsoleista. Näille tilaajille lähetämme tekstiviestillä tietoa, kun konsoli lähtee matkaan. Toimitusaika-arvio on tällä hetkellä viikolla 4.
  • PS5 Standard konsoleita tarjoamme ensisijaisesti tällä hetkellä jonossa oleville tilaajille. Kontaktoimme noin 22% jonossa olevista PS5 Digital tilaajista lähiaikoina ja tarjoamme konsolin vaihtoa PS5 Standard -konsoliin.
  • Kaiken kaikkiaan noin 64% nykyisistä tilauksista jää jonoon. Jonoa pyritään purkamaan helmi-maaliskuussa sitä mukaan, kun eriä meille saapuu.
Käyttäjätaso 6

@Ralervi, avasin tämän hetkistä tilannetta tuossa ylempänä. @Bergman696, tällä hetkellä toimitamme saapuvilla erillä jonossa olevia tilauksia. Kun jonoa on saatu purettua, niin voimme taas arvioida tilannetta ja mahdollisuutta ottaa vastaan uusia tilauksia. 

Voisko nyt sitten edes hiukan valottaa mikä on tämän "jonon" tilanne nyt uuden erän jälkeen? Ennen tätä annettiin ymmärtää että jos jotkut suostuvat vaihtamaan digitalin levyasemalliseen, niin jono saataisiin purettua. Eli jos teille saapuu 1 kerran kk n. 200kpl konsoleita, niin olisi kiva tietää että olenko jonossa 600 vai 80. Eli odotanko 1kk vai 3kk????

Käyttäjätaso 6

Voisko nyt sitten edes hiukan valottaa mikä on tämän "jonon" tilanne nyt uuden erän jälkeen? Ennen tätä annettiin ymmärtää että jos jotkut suostuvat vaihtamaan digitalin levyasemalliseen, niin jono saataisiin purettua. Eli jos teille saapuu 1 kerran kk n. 200kpl konsoleita, niin olisi kiva tietää että olenko jonossa 600 vai 80. Eli odotanko 1kk vai 3kk????

Julkisesti emme voi valitettavasti kertoa jonossa olevien tilausten tarkkoja kappalemääriä tai yksittäisen tilauksen paikkaa jonossa. Tilaajille lähetään tekstiviestillä erikseen tietoja oman tilauksen tilanteesta. 

Koitin avata tämän hetkistä tilannetta tuossa aiemmassa kommentissa. Nykyisistä jonossa olevista PS5 Digital -tilaajista tosiaan noin 22% tullaan kontaktoimaan lähiaikoina ja tarjoamme konsolin vaihtoa PS5 Standard -konsoliin. Paljon riippuu siitä, kuinka moni tuon vaihdon lopulta päätyy tekemään. Kun mahdolliset vaihdot on tehty tiedämme tarkemmin, millaiseksi jono jää tämän uusimman erän jälkeen. Tällä hetkellä tilanne näyttää siltä, että kaiken kaikkiaan noin 64% nykyisistä tilauksista jää jonoon. Jonoa pyritään purkamaan helmi-maaliskuussa sitä mukaan, kun eriä meille saapuu.

Voisko nyt sitten edes hiukan valottaa mikä on tämän "jonon" tilanne nyt uuden erän jälkeen? Ennen tätä annettiin ymmärtää että jos jotkut suostuvat vaihtamaan digitalin levyasemalliseen, niin jono saataisiin purettua. Eli jos teille saapuu 1 kerran kk n. 200kpl konsoleita, niin olisi kiva tietää että olenko jonossa 600 vai 80. Eli odotanko 1kk vai 3kk????

Julkisesti emme voi valitettavasti kertoa jonossa olevien tilausten tarkkoja kappalemääriä tai yksittäisen tilauksen paikkaa jonossa. Tilaajille lähetään tekstiviestillä erikseen tietoja oman tilauksen tilanteesta. 

Koitin avata tämän hetkistä tilannetta tuossa aiemmassa kommentissa. Nykyisistä jonossa olevista PS5 Digital -tilaajista tosiaan noin 22% tullaan kontaktoimaan lähiaikoina ja tarjoamme konsolin vaihtoa PS5 Standard -konsoliin. Paljon riippuu siitä, kuinka moni tuon vaihdon lopulta päätyy tekemään. Kun mahdolliset vaihdot on tehty tiedämme tarkemmin, millaiseksi jono jää tämän uusimman erän jälkeen. Tällä hetkellä tilanne näyttää siltä, että kaiken kaikkiaan noin 64% nykyisistä tilauksista jää jonoon. Jonoa pyritään purkamaan helmi-maaliskuussa sitä mukaan, kun eriä meille saapuu.

Täältä löytyisi ainakin yksi halukas standard vaihtoon.

Miten voin saada tietoa milloin oma konsolini tulee?

Hei!

Voisitteko myös päivittää tänne kun olette kontaktoineet kaikkia näitä 22% joille tarjotaan vaihtoa digital versiosta standardiin niin osaa tällöin hahmottaa myös omaa tilannetta paremmin? Kiitos! 😊

Käyttäjätaso 6

 @Juha A. Tämän hetken tilanne on tosiaan tarkemmin avattu tässä kommentissa. Tilaajille lähetetään erikseen tietoa myös tekstiviestillä, jossa kerrotaan saatavuustilanteesta. 

Nuo noin 13% PS5 Digital tilauksista on saatu toimitettua. Seuraavaksi teemme konsolin vaihtoja noin 22% jonossa oleville tilaajista. Näistä viestintää on lähdössä lähiaikoina ja tiedotamme tämän etenemisestä myös täällä OmaYhteisössä. Loput noin 64% nykyisistä tilauksista jää jonoon. Jonoa pyritään purkamaan helmi-maaliskuussa sitä mukaan, kun eriä meille saapuu.

@Myötätuuli tarkoitus on tosiaan viestiä myös täällä OmaYhteisössä konsolien vaihdon etenemisestä ja jakaa tietoa jonoon jäävien tilausten tilanteesta.:relaxed:

 

 

Osallistu keskusteluun