F.A.Q.

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely

Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely

Näytä ensimmäinen kirjoitus

1597 kommenttia

Ei mennyt kuin strömsössä. Reilu puoli tuntia yritin saada tilattua. Ensin sivut kaatuivat. Sitten sain tuotteen ostoskoriin. Ostoskori kaatui useaan otteeseen. Jouduin kirjautumaan sisään useita kertoja. Pääsin pari kertaa jopa maksutavan valintoon/maksamaan, mutta siihen viimeistään kaatui. Lopulta tuote poistui ostoskorista/tuote poistui valikoimasta.

Ei näin.

Muiden tavoin ongelmia oli joka vaiheessa. Sain maksun läpi, mutta sen jälkeen tuli ilmoitus, että valitsemasi tuote on loppunut tai sen hinta muuttunut. Tuli myös tekstari ”Viimeistele maksu” jne. Tililtä on rahat lähteny, mutta mitään vahvistusta ei oo toistaseks kuulunu.

Käyttäjätaso 1

Heikko toteutus Elisalta kaikenkaikkiaan.

Kaikki meni hienosti vielä siihen asti kun lisäsi tuotteen ostoskoriin mutta koskaan ei päässyt tilausta vahvistamaan, milloin kaatui toimitustavan valitsemiseen tai sitten alhaalta puuttui kokonaan vahvista/lähetä tilaus -nappi tms…

10:30 aikaan katosi sitten lopulta koko tuote ostoskorista joten se taitaa olla sitten siinä…
Taisi tuo kirjautumis-toimintokin hajota kesken kaiken kun yhtäkkiä en ollutkaan enään kirjautuneena Elisan sivuilla...

Aivan surkeeta bataattia. Puoli tuntia sain näprätä kassalla tunnistautumisen ja toimitustavan valinnan välillä, kunnes pleikka poistettiin korista ja tarjoiltiin ei-oota. Haistakaa bataatti.

//Muokattu kirosanat pois //Suvi 14.12.2021

elisa voi haistaa kukan. laitan tästä pelleilystä johtuen kaikki liittymät muualle.

//Muokattu kirosana pois //Suvi 14.12.2021

Käyttäjätaso 1

Korissa oli kaksikin? ps5 standardia vielä 10:27, poistin toisen ja yritin viedä tilauksen loppuun mutta kassalle nappi ei toiminut. Seuraavaksi tuli viesti ettei enää saatavilla. Kyllä jäi tästä todella huono kokemus. Ei montaa sekuntia yli klo 10 ollut kun tuote korissa mutta niin jäi saamatta teknisten ongelmien takia. VMP.

Tulleekohan tilauksesta vahvistusviesti miten pian jos tilauksen maksu onnistui?

Käyttäjätaso 2

Kylläpäs oli taas vahva näyte Elisan osaamisesta.
En tiedä millä Pentium + modeemi virityksellä tätä pyöritetään, minä sain PS5:n 4 kertaa koriin mutta kun menin kassalle niin “yhteys katkaistu..”

VAHVAA OSAAMISTA !!!

Varmaan elisa viihteellä.

En ymmärrä, et miten siinä vaiheessa kun olet saanut jo tilauksen tehtyä, voi tilaus vielä kaatua. Tää on ihan toivotonta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tilanne on tällä hetkellä todella harmillinen. Suuri liikennepiikki aiheutti verkkokauppaan teknisiä ongelmia ja tilauksia ei ole päässyt tekemään normaalisti. Vaikka tilanteeseen oltiin varauduttu, kysyntä ylitti kaikki odotukset. Pahoittelemme tapahtunutta suuresti. Tarkoitus on käydä tilanne vielä läpi ja varmistaa, että seuraavan erän osalta samat haasteet eivät toistuisi. 

 

Rajoitettu erä on nyt myyty ja emme ota uusia tilauksia enää vastaa.

 

Samat ongelmat kuin muillakin….Sehän piti tiedot jättää rekisteriin ketkä ei saanut laitetta ja he ovat jonossa etusijalla seuraavassa erässä. Ei tainnut sekään mennä kuin piti. 

Ohjelmistokehittäjänä häpeäisin olla teillä töissä. Aivan jäätävän huono infra vielä vuonna 2021, ainakin tietää missä ei asioi jatkossa.

Itsellä sama, sain PS5 Standard koriin ja pääsin jopa tilauksen vahvistusvaiheeseen pitkällisen yrityksen jälkeen kun monesti kaatui sivu. Sitten yhtäkkiä ei voinukkaan vahvistaa tilausta kun kaatui siihen ja tuote poistui korista. EI NÄIN!! Tais trokarit viedä kaikki pleikkarit taas kerran

Samaa ongelmaa täälläkin, sain neljä kertaa ostoskoriin, yhdessä vaiheessa oli jopa kaksi(?!) pleikkaa tulossa, sivut kaatui jatkuvasti. Lopulta kun pääsin sen yhden konsolin kanssa tilausvaiheeseen niin  toimitustavaksi kun valitsin smartpostin niin valitti että

täytyy osoite laittaa,  muissa ei sitä valittanut ja se oma osoite oli kyllä siellä.. No viimeisessä vaiheessa puuttuikin sitten hyväksy tilaus nappula. Ja sitten ne olikin loppuneet ennenkuin kerkesin koko nappulaa näkemään. :) 

Ohjelmistokehittäjänä häpeäisin olla teillä töissä. Aivan jäätävän huono infra vielä vuonna 2021, ainakin tietää missä ei asioi jatkossa.

Eihän operaattorilla tarvitsee hyvää infraa olla….

Käyttäjätaso 2

Tilanne on tällä hetkellä todella harmillinen. Suuri liikennepiikki aiheutti verkkokauppaan teknisiä ongelmia ja tilauksia ei ole päässyt tekemään normaalisti. Vaikka tilanteeseen oltiin varauduttu, kysyntä ylitti kaikki odotukset. Pahoittelemme tapahtunutta suuresti. Tarkoitus on käydä tilanne vielä läpi ja varmistaa, että seuraavan erän osalta samat haasteet eivät toistuisi. 

 

Rajoitettu erä on nyt myyty ja emme ota uusia tilauksia enää vastaa.

 

Olisko mahdollista toteuttaa sillä tavalla, että ne jotka ehtii saada sen koriin, niin he saavat sen. Tuntuisi varmasti enemmän reilulta systeemiltä jokaiselle, että et vain ehtinyt napata tuotetta vs se, että joku “varasti” sun tuotteen sun ostoskorista, noin niinkuin kuvaannollisesti.

Sama täällä, kympiltä jo koriin ja siitä alkoi sitten kaatuilu ja jatkuva uudelleen päivitys. Pääsi sitä muutamaan kertaa melkein ostamaankin mutta jos ei toimitustapa toiminut (herjasi että valitse toimitustapa mutta ei antanut vaihtoehtoja) niin sitten herjasi että puhelinnumero ei käytössä vaikka olenkin elisan asiakas ja sisään kirjauduttu elisa tunnareilla. Viimeisellä yrittämällä sen puolen tunnin näppäilyn jälkeen pääsin vahvistamaan tilauksen ja sittenhän se hetken mietittyään päätti kesken vahvistuksen että tuote loppunut ja ostoskori tyhjä. Näppärästi toimittu Elisa, 10/10👍

Oli kyllä taas täysi farssi koko tilaaminen. Sain tuotteen koriin tasan klo 10 ja 40 min taistelun jälkeen tuli ilmoitus, että korissa on tuote joka ei ole enää saatavilla. Keiteleen amatöörit!

//Muokattu kirosana pois //Suvi 14.12.2021

Sama täällä, kympiltä jo koriin ja siitä alkoi sitten kaatuilu ja jatkuva uudelleen päivitys. Pääsi sitä muutamaan kertaa melkein ostamaankin mutta jos ei toimitustapa toiminut (herjasi että valitse toimitustapa mutta ei antanut vaihtoehtoja) niin sitten herjasi että puhelinnumero ei käytössä vaikka olenkin elisan asiakas ja sisään kirjauduttu elisa tunnareilla. Viimeisellä yrittämällä sen puolen tunnin näppäilyn jälkeen pääsin vahvistamaan tilauksen ja sittenhän se hetken mietittyään päätti kesken vahvistuksen että tuote loppunut ja ostoskori tyhjä. Näppärästi toimittu Elisa, 10/10👍

Tismalleen samahomma täällä...

Käyttäjätaso 1

No kyllä otti pannuun, kun olin jo (omaelisa kirjautumisen jälkeen) pankkitunnuksilla tunnistautunut ja valmiina maksamaan, niin sitten tulee ilmoitus, että “ostoskorisi tuote on poistunut valikoimistamma...” Ei pitäisi päästää noin pitkälle, vaan sen joko saa ostoskoriin taikka ei. 

 

 

Tuote ostoskoriin,sit varmennuksesta jää kiinni ettei sitä saa ja kaikki paska hukkuu kun päivittät 42.min putkeen et pääset tilaamaan tuotetta. Hienosti hoidettu

No onneksi en ollut ainoa. Mulla ja vaimolla molemmilla pleikat korissa. Kaatui maksua tehdessä. Ja pleikat korissa 10.01. Aika vetistä pas…!

Käyttäjätaso 1

Tilanne on tällä hetkellä todella harmillinen. Suuri liikennepiikki aiheutti verkkokauppaan teknisiä ongelmia ja tilauksia ei ole päässyt tekemään normaalisti. Vaikka tilanteeseen oltiin varauduttu, kysyntä ylitti kaikki odotukset. Pahoittelemme tapahtunutta suuresti. Tarkoitus on käydä tilanne vielä läpi ja varmistaa, että seuraavan erän osalta samat haasteet eivät toistuisi. 

 

Rajoitettu erä on nyt myyty ja emme ota uusia tilauksia enää vastaa.

 

Valehtelevatkin vielä, mitään ei kuitenkaan tehdä kun se tulisi NIIN kalliiksi.
Tuskin osaatte saati haluatte siirtää kauppaanne pois siitä pentium purkista jossa se nyt pyörii :)

Aivan käsittämätöntä että verkkopalveluita tarjoava yritys ei osaa pyörittää edes omia verkkopalveluitaan kunnolla.

 

Vuonna 2021 tehon pitää skaalautua pilvestä sen mukaan paljon liikennettä on. Mitä ihmeen purkkaviritystä te siellä edelleen pyöritätte..

 

Sen verran menee tunteisiin että Elisa tipahti juuri siltä listalta miltä valitsen seuraavan puhelinliittymäni, ihan sama mitä hintoja tarjoatte.

 

Ei näin.

Kuumeisesti odotin että pääsen tilaamaan ps5. Konsoli oli jo ostoskorissa ja maksuvahvistusta vaille koko tilaus, kunnes tuli ilmotus näytölle ¨olemme poistaneet kyseisen tuotteen ostoskoristasi¨. Kiitos elisa todella huonosta asiakaspalvelusta 0/5.

Siirretty kommentti PS5-pääketjuun. Suvi 14.12.2021

Osallistu keskusteluun