Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.
Heippa,
Minulla voisi tehdä myös saman toimenpiteen.
Ennen toiminut ihan normaalisti.
Saa käyttää reitittimen alhaalla.
Lisäätkö asiakasnumeron profiilitietoihisi, että voin tehdä toimenpiteen liittymällesi.
Nyt löytyy.
Saisiko minullekin tehtyä toimenpiteen, että pääsis pelailee CS?
Minullekkin voisi tehdä tuon! :)
Tänne sais kans taas tehdä toimenpiteitä
Mulla on nyt tullut tätä samaa ongelmaa, mutta Dota 2:n kanssa. Viime viikolla korjautui kun boottasin routerin ja laitoin DMZ:n päälle, tai sitten sattui vaan korjaantumaan itsestään samaan aikaan. Nyt ei ole tänään päässyt pelaamaan ollenkaan, eikä tunnu mikään auttavan reitittimen puolella…
Jostain redditistä sitten löytyi ketju, että saattaa olla ihan Elisan päässä ongelma ja sitä kautta löytyi tämä ketju.
edit: nythän tuo sitten korjautui taas, just kun olin tukeen jonottamassa. :D
Ja nyt tämä taas meni jumiin Dota 2:n kanssa, eli olisi toimenpiteille tarvetta täälläkin…
Muokkasin julkisen ip:n päälle ja sain ongelman korjattua. Joka tapauksessa ongelman estämiseksi voitte siellä päädyssä tehdä tarvittavat toimenpiteet.
Sama ongelma myös täällä.
Kannattaisikohan Elisan harkita tälle ongelmalle jotain pysyvämpää haastetta, kuin…
- 233 kommenttia
- 14926 katselukerrat
En löydä lisäpalveluista julkista ip:tä päälle. apn laitettu internet4 ja boxi boottailtu. hetken toimii (päiviä/viikkoja), mutta sitten sama ongelma edessä.
Tääläkin voí netin nollata. ei toimi ei. ap:t on oikein ja julkiset ip:t on tilattu.
Itse jaan nettiäni puhelimesta usb kautta, mutta ongelmat ovat juurikin nämä, olleet nyt muutaman päivän, eikä syytä tunnu löytyvän.
Heippa,
Minulla voisi tehdä myös saman toimenpiteen.
Ennen toiminut ihan normaalisti.
Saa käyttää reitittimen alhaalla.
Lisäätkö asiakasnumeron profiilitietoihisi, että voin tehdä toimenpiteen liittymällesi.
Nyt löytyy.
Saisiko minullekin tehtyä toimenpiteen, että pääsis pelailee CS?
Tänne sais kans taas tehdä toimenpiteitä
Mulla on nyt tullut tätä samaa ongelmaa, mutta Dota 2:n kanssa. Viime viikolla korjautui kun boottasin routerin ja laitoin DMZ:n päälle, tai sitten sattui vaan korjaantumaan itsestään samaan aikaan. Nyt ei ole tänään päässyt pelaamaan ollenkaan, eikä tunnu mikään auttavan reitittimen puolella…
Jostain redditistä sitten löytyi ketju, että saattaa olla ihan Elisan päässä ongelma ja sitä kautta löytyi tämä ketju.
edit: nythän tuo sitten korjautui taas, just kun olin tukeen jonottamassa. :D
Ja nyt tämä taas meni jumiin Dota 2:n kanssa, eli olisi toimenpiteille tarvetta täälläkin…
Tehty! Käynnistelkäähän reititintä uudelleen ja varmista että APN on muodossa internet4
Minullekkin voisi tehdä tuon! :)
Lisäätkö asiakasnumeroa profiiliisi niin hoituu!
Minulle voisi tehdä kyseisen toimenpiteen!
Minulle voisi tehdä kyseisen toimenpiteen!
Toimenpide tehty. Voit nyt käynnistää päätelaitteesi uudelleen.
Jaan puhelimesta nettiä koneeseen ja sama homma kuin muilla. Ei voi yhdistää ja ongelma ollut jo 3 päivää. Vaihdoin elisalle muutoma viikko sitten ja aikaisemmilla liittymillä toimi. Myös nykyisellä liittymällä toimi aluksi hetken, mutta nyt ei toimi. Liittymän uudelleenkäynnistys tehty eikä vieläkään toimi.
Toimenpiteitä kaivataan, kaikki tehty ohjeiden mukaan!
Ilmoitettelisitteko kun asia on tutkittu, kiitos!
asiakasnumero lisätty. Kokeiltiin että toimiiko toisen moderaattorin liittymällä ja toisella liittymällä toimi.
Katsoisitko minunkin liittymän, pelaamisen tarve on nimittäin kriittinen!
Siis ihan uskomatonta, että tätä ei saada korjattua elisan päässä. Monta kertaa viikossa tulee sama viesti, että ei yhteyttä palvelimiin. Näin iso ongelma jo niin pitäisköhän teidän hoitaa tämä ongelma eikä aina vain sanoa että bootatkaa laite!
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.