Skip to main content
Vastattu

Apple Watch eSim tuki yritysliittymiin

  • 25. helmikuuta 2021
  • 40 kommenttia
  • 5955 katselukerrat

Milloin yritysliittymän eSim:iin saadaan Apple Watch tuki? Toivoisin tähän selkeätä aikataulua.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki

Hei yhteisöläiset! Yritysten asiakaspalvelusivuilta löytyy kattava infosivu KelloSIM -palvelun käyttöönottoon :blush:

Oman yritysliittymän yhteensopivuuden multiSIM eli KelloSIM -palvelun kanssa voi tarkistaa kätevästi lähettämällä viestin INFO MULTISIM numeroon 18258. Jos tilaus epäonnistuu ja/tai tekstiviestitarkistus herjaa ettei liittymätyyppi ole sopiva, niin kannattaa ehdottomasti olla kuitenkin yhteydessä Elisan yritysasiakaspalveluun missä voidaan tarkistaa liittymän/liittymien tilanne vielä tapauskohtaisesti ja selvittää tilanne KelloSIM -palvelun osalta, olisiko mitään tehtävissä että palvelu saadaan käyttöön.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

40 kommenttia

roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+19
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1203 kommenttia
  • 25. helmikuuta 2021

Moi @jiikr! Niin mieluusti kuin tarjoaisinkin tarkan aikataulun, ei meillä sellaista ole kerrottavaksi juuri nyt. :pensive: Töitä asian eteen tehdään ja sen voin vakuuttaa, ettei se ole unohtunut. :slight_smile:


LeonM
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 525 kommenttia
  • 25. helmikuuta 2021

Mielestäni olisi todella hieno kuulla tällä palstalla, jonkun tuotekehitysprosessin kulusta sen eri vaiheissa. No, vaikka tämä eSIM-tuki yritysliittymiin.  Mistä nämä usein jäävät kiikastamaan. Elisalla on selvästi sopimus Applen kanssa tuotteen toimivuudesta sinänsä. Tarvitaanko näihin yritysliittymiin jonkinlaisia uusia sopimuksia laitevalmistajan puolelta. 

Hinnoitteluko näissä on vaikeaa vai, mikä näissä oikein mättää. Kuluttajan näkökulmasta prosessi vaikuttaa hirvittävän hankalalta ja hitaalta. Ymmärrän, että tarvitaan uudet materiaalit jaettavaksi ja nettisivustokin pitää uusia tms. Juuri tästä haluaisi kuulla teillä Elisalta.


Electric Citizen

Jukrattaa kyllä todella paljon tilanne yritysliittymien Apple Watch -tuen kanssa. Varsinkin kun vuoden verran on saanut tukea odotella, ja asiasta kysyessä saadut vastaukset ovat ympäripyöreitä, kuin chattibotin vastauksia.


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 8. heinäkuuta 2021

Jeps, onko mitään päivitystä aikataulusta? @roopeg ?


MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • 1279 kommenttia
  • 9. heinäkuuta 2021
nopti kirjoitti:

Jeps, onko mitään päivitystä aikataulusta? @roopeg ?

Valitettavasti tässä kohtaa minulla ei ole lisätietoa suoriltaan annettavana, mutta kysyn väliaikatietoa asiasta tarkemmin tietäviltä / vastaavilta. 👍

Palaamme tähän keskusteluun heti kun saamme lisätietoa aiheesta.


MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • 1279 kommenttia
  • 12. heinäkuuta 2021

Sain tähän sen verran tietoa, että kyseinen tuki on parasta aikaa kehityksessä ja ei ole suinkaan unohtunut.

Tarkempaa aikataulua ei tässä kohtaa osattu luvata, mutta tiedotamme kyllä heti kun kuulemme lisää!


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 20. heinäkuuta 2021

Eikö tosiaan kyetä enempää asiasta kertomaan? Sama vastaus näyttää keskusteluiden osalta olleen käytössä jo vuoden joten vaikuttaisi että tämä on todellisuudessa unohdettu aihe.

Olen omaan watchiini odotellut ominaisuutta jo aikani ja elisan yritysliittymä-asiakkaana olisi mukava kuulla jotain ennustetta siitä onko ominaisuus tulossa jollain aikataululla vai pitääkö ratkaisua miettiä vain itse.


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 9. elokuuta 2021

Meillä on myös käyttäjillä toivetta tästä, on tietysti mahdollista laittaa toinen liittymä Watchiin mutta menee monimutkaiseksi ja kalliiksi.


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 12. elokuuta 2021

Onko mitään uutta päivitettävää mahdollisesta aikataulusta? 


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2378 kommenttia
  • 13. elokuuta 2021
Heidiv23 kirjoitti:

Onko mitään uutta päivitettävää mahdollisesta aikataulusta? 


Ei valitettavasti ollut tässä vaiheessa uutta kerrottavaa. :confused:  Kannattaa ottaa tämä sivu seurantaan, tuonne tulee tieto kun löytyy myös Apple Watcheille tuo :thumbsup:


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 13. elokuuta 2021
Keinotekoinen kirjoitti:
Heidiv23 kirjoitti:

Onko mitään uutta päivitettävää mahdollisesta aikataulusta? 


Ei valitettavasti ollut tässä vaiheessa uutta kerrottavaa. :confused:  Kannattaa ottaa tämä sivu seurantaan, tuonne tulee tieto kun löytyy myös Apple Watcheille tuo :thumbsup:

Kiitos vastauksesta, otan sivun seurantaa! Onko aikataulussa kyse kuukausista vai pikemmin vuodesta? 


MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • 1279 kommenttia
  • 15. elokuuta 2021
Heidiv23 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, otan sivun seurantaa! Onko aikataulussa kyse kuukausista vai pikemmin vuodesta? 

Tarkempaa aikataulua en pysty lupaamaan, mutta pyrimme ainakin tiedottamaan jatkoaskelista tuolla keinotekoisen linkkaamalla sivulla lähikuukausina. 


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 15. elokuuta 2021
MiikaMoi kirjoitti:
Heidiv23 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, otan sivun seurantaa! Onko aikataulussa kyse kuukausista vai pikemmin vuodesta? 

Tarkempaa aikataulua en pysty lupaamaan, mutta pyrimme ainakin tiedottamaan jatkoaskelista tuolla keinotekoisen linkkaamalla sivulla lähikuukausina. 

Kiitos! Näyttäisi, että tarvetta tälle on runsaasti ja siksi läpinäkyvyys asian edistymisen tai edistymättömyyden suhteen olisi tärkeää. 


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 22. elokuuta 2021

Olisi kiintoisaa tietää mikä ihme tässä asiassa kestää..


  • Kommentaattori
  • 40 kommenttia
  • 14. syyskuuta 2021
Henkkali1 kirjoitti:

Olisi kiintoisaa tietää mikä ihme tässä asiassa kestää..

Sanoppa muuta. Juuri julkaistiin uusi Watch sukupolvi mutta tätäkään ei tule hankittua ennen kuin tuki yritysliittymiin saadaan. 


Hese kirjoitti:
Henkkali1 kirjoitti:

Olisi kiintoisaa tietää mikä ihme tässä asiassa kestää..

Sanoppa muuta. Juuri julkaistiin uusi Watch sukupolvi mutta tätäkään ei tule hankittua ennen kuin tuki yritysliittymiin saadaan. 

 

Tämä juuri. Eilisessä Applen julkistustilaisuudessa käytiin läpi uusia 5G taajuuksia ja Elisan logo komeili listalla myös. Hienoa juttu sinänsä juu, mutta sitten nämä perusasiat (Watchin eSim + yritysliittymä) ovat silti vielä “työn alla”, eikä tarkkaa aikataulua ole tiedossa. Kilpailijoilla tämä on ollut tarjolla jo pitkään, joten kovin sulavaksi ja innovatiiviseksi Elisaa ei voi enää sanoa, jos asiat laahaavat näin pahasti jäljessä ja asiakkaiden tarpeisiin ei vastata. Säälittävää toimintaa Elisalta. 


MiikaMoi kirjoitti:
Heidiv23 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, otan sivun seurantaa! Onko aikataulussa kyse kuukausista vai pikemmin vuodesta? 

Tarkempaa aikataulua en pysty lupaamaan, mutta pyrimme ainakin tiedottamaan jatkoaskelista tuolla keinotekoisen linkkaamalla sivulla lähikuukausina. 

Jatkoaskelia ei ole kauheasti vielä näkynyt täällä.  Missä vaiheessa tämä asia oikein on @MiikaMoi ? Vai pitäiskö vaihtaa suosiolla vaan operaattoria?


  • Kommentaattori
  • 40 kommenttia
  • 15. syyskuuta 2021
jaskajokunen2020 kirjoitti:
MiikaMoi kirjoitti:
Heidiv23 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, otan sivun seurantaa! Onko aikataulussa kyse kuukausista vai pikemmin vuodesta? 

Tarkempaa aikataulua en pysty lupaamaan, mutta pyrimme ainakin tiedottamaan jatkoaskelista tuolla keinotekoisen linkkaamalla sivulla lähikuukausina. 

Jatkoaskelia ei ole kauheasti vielä näkynyt täällä.  Missä vaiheessa tämä asia oikein on @MiikaMoi ? Vai pitäiskö vaihtaa suosiolla vaan operaattoria?

Itsellä operaattorin vaihto ei ole vaihtoehto kun firma maksaa liittymän sekä luurin. On se kumma kun haluaisi ostaa lisää elektroniikkaa talouteen mutta operaattorin suhmuroinnin takia se ei ole mahdollista :grin:


Hese kirjoitti:
jaskajokunen2020 kirjoitti:
MiikaMoi kirjoitti:
Heidiv23 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, otan sivun seurantaa! Onko aikataulussa kyse kuukausista vai pikemmin vuodesta? 

Tarkempaa aikataulua en pysty lupaamaan, mutta pyrimme ainakin tiedottamaan jatkoaskelista tuolla keinotekoisen linkkaamalla sivulla lähikuukausina. 

Jatkoaskelia ei ole kauheasti vielä näkynyt täällä.  Missä vaiheessa tämä asia oikein on @MiikaMoi ? Vai pitäiskö vaihtaa suosiolla vaan operaattoria?

Itsellä operaattorin vaihto ei ole vaihtoehto kun firma maksaa liittymän sekä luurin. On se kumma kun haluaisi ostaa lisää elektroniikkaa talouteen mutta operaattorin suhmuroinnin takia se ei ole mahdollista :grin:

@Hese  - Juu sama homma täällä, firman liittymä ja luuri. Mutta onneksi istun samassa pöydässä (tai ainakin tarpeeksi lähellä) näistä asioista päättävän tahon kanssa, niin jos tämän erään ison pörssiyhtiön melkein 1000 Elisan yritysliittymää vaihdetaankin seuraavan kilpailutuksen yhteydessä (joka on aivan pian) niin voi olla että tämä Elisan suhmurointi alkaa varmasti jossain heidän kehitysportaan yläpäässä tutista myös lahkeissa :) .. Harmi vaan, ettei Elisa kuuntele käyttäjiään samalla tavalla, kuin meidän yritys työntekijöitään <3 


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1738 kommenttia
  • 15. syyskuuta 2021

Käyttäjiä kyllä kuullaan ja tätä toivetta on viety eteenpäin ja kuten jo aiemmin todettu niin kyseinen palvelu on tulossa. 
Aikataulu valitettavasti on avoin mutta asiat tehdään asap ja sitten, kun meillä on tiedotettavaa niin siitä tiedotetaan kyllä :) 


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 5. lokakuuta 2021
Hese kirjoitti:
jaskajokunen2020 kirjoitti:
MiikaMoi kirjoitti:
Heidiv23 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, otan sivun seurantaa! Onko aikataulussa kyse kuukausista vai pikemmin vuodesta? 

Tarkempaa aikataulua en pysty lupaamaan, mutta pyrimme ainakin tiedottamaan jatkoaskelista tuolla keinotekoisen linkkaamalla sivulla lähikuukausina. 

Jatkoaskelia ei ole kauheasti vielä näkynyt täällä.  Missä vaiheessa tämä asia oikein on @MiikaMoi ? Vai pitäiskö vaihtaa suosiolla vaan operaattoria

Itsellä operaattorin vaihto ei ole vaihtoehto kun firma maksaa liittymän sekä luurin. On se kumma kun haluaisi ostaa lisää elektroniikkaa talouteen mutta operaattorin suhmuroinnin takia se ei ole mahdollista :grin:

Aloitin jo vähän keskustelua firmassa, että vaihdettaisko firman liittymät toiselle operaattorille…


jmakinen81 kirjoitti:
Hese kirjoitti:
jaskajokunen2020 kirjoitti:
MiikaMoi kirjoitti:
Heidiv23 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, otan sivun seurantaa! Onko aikataulussa kyse kuukausista vai pikemmin vuodesta? 

Tarkempaa aikataulua en pysty lupaamaan, mutta pyrimme ainakin tiedottamaan jatkoaskelista tuolla keinotekoisen linkkaamalla sivulla lähikuukausina. 

Jatkoaskelia ei ole kauheasti vielä näkynyt täällä.  Missä vaiheessa tämä asia oikein on @MiikaMoi ? Vai pitäiskö vaihtaa suosiolla vaan operaattoria

Itsellä operaattorin vaihto ei ole vaihtoehto kun firma maksaa liittymän sekä luurin. On se kumma kun haluaisi ostaa lisää elektroniikkaa talouteen mutta operaattorin suhmuroinnin takia se ei ole mahdollista :grin:

Aloitin jo vähän keskustelua firmassa, että vaihdettaisko firman liittymät toiselle operaattorille…

 

Jep - tiedän tunteen. Kaikki teknilliset speksit ja ominaisuudet ovat jo valmiina. Ja myös käyttäjäkunta :D niin jotenkin tuntuu, ettei Elisalla suhtauduta tähän tarpeeksi kriittisesti. ​​​​​​


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 17. lokakuuta 2021

Missä tämän tuen suhteen mennään? Hankimme jo vuosi sitten cellular-versioita kelloista toiveikkaana että Elisa saisi liittymät toimimaan pian mutta ei ole edennyt lupauksista huolimatta.

Ainoastaan tarjosivat vaihtoa Saunalahti-liittymään vaihtoehdoksi yritykselle.

Nyt pitäisi hankkia lisää uusia kelloja, mutta tuesta ei edelleenkään ole mitään konkreettista tietoa :(

 

 


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1738 kommenttia
  • 18. lokakuuta 2021
Raul1 kirjoitti:

Missä tämän tuen suhteen mennään? Hankimme jo vuosi sitten cellular-versioita kelloista toiveikkaana että Elisa saisi liittymät toimimaan pian mutta ei ole edennyt lupauksista huolimatta.

Ainoastaan tarjosivat vaihtoa Saunalahti-liittymään vaihtoehdoksi yritykselle.

Nyt pitäisi hankkia lisää uusia kelloja, mutta tuesta ei edelleenkään ole mitään konkreettista tietoa :(

 

 

Moikka. Eipä ole kuulunut meillekkään mitään uutta tämän suhteen mutta laitoin kyselyä eteenpäin, että oisko yhtään mitään kerrottavaa tästä. Palataan tänne, kun saadaan vastausta.


Pitkään tätä keskustelua seuranneena ja apple watch yritysliittymää odotelleena ei voi kuin ihmetellä, mikä asian kanssa kestää?

Tuki on ollut kuluttaja-asiakkaille Saunalahden puolella jo pidempään, niin miksi tätä ei saada yritysliittymiin? Meillä lähtisi firmassa liittymät heti kilpailijalle, jos ei olisi määräaikaiset sopimukset. Voisiko tähän aikatauluasiaan saada jonkin selkeämmän vastauksen, kuin että ”mitään tarkkaa ei ole tiedossa”?