Vastattu

Soittajan numeron välitys soitonsiirron yhteydessä

  • 24 October 2020
  • 17 kommenttia
  • 994 katselukerrat

Moi, 

Olen käyttänyt soitonsiirtoa Saunalahden liittymästä Telian liittymään yli 10 vuotta ilman ongelmia. 

Nyt edelleenkin itse puhelu kääntyy ok, mutta soittajan numero ei enää välity ja vastaanottavassa laitteessa näkyy vain "tuntematon". Jos soittaja soittaa suoraan Telian liittymääni, numero näkyy normaalisti. 

Onkohan tämä tarkoituksella tehty muutos (älä välitä soittajan numeroa) vai vika? Tai vika Telian puolella? 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki 8 December 2020, 17:17

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

17 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Moi, 

Olen käyttänyt soitonsiirtoa Saunalahden liittymästä Telian liittymään yli 10 vuotta ilman ongelmia. 

Nyt edelleenkin itse puhelu kääntyy ok, mutta soittajan numero ei enää välity ja vastaanottavassa laitteessa näkyy vain "tuntematon". Jos soittaja soittaa suoraan Telian liittymääni, numero näkyy normaalisti. 

Onkohan tämä tarkoituksella tehty muutos (älä välitä soittajan numeroa) vai vika? Tai vika Telian puolella? 

Moi @UllaE ja tervetuloa OmaYhteisöön! :nerd: Mielestäni noihin soitonsiirtoasetuksiin ei meidän päässä ole muutoksia tässä lähiaikoina tullut (ellei minulta ole jotain memoa mennyt ohi :cold_sweat: ). Tapahtuuko tuo kaikilla saapuvilla siirretyillä puheluilla? Alkoiko noiden numeroiden peittely milloin?

Moi, 

Tätä on tapahtunut about kesästä asti. Ensin ihmettelin miksi vanhempieni puhelut näkyivät tulevan tuntemattomasta numerosta ja joitakin muitakin. Luulin ensin et ongelma on laitteessa (kontaktit ei toimi, tms.) ja vasta viime viikolla älysin että yhteinen nimittäjä on puhelunsiirto.

Käytin paria koekaniinia ja kaikilla sama: jos soittavat "siirto" puhelun, numero ei näy, jos suoraan, niin näkyy. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hmm… Ompas erikoinen. Ootko koittanut asettaa ton siirron uusiksi puhelimeen? Ja onko tossa siirron tekevässä liittymässä numeronnäyttö päällä vai estettynä itsessään?

Kyllä, poistin soitonsiirron ja lisäsin uudestaan - ei muutosta. Liittymässä on numeronäyttö päällä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Pystytkö testiksi kokeilemaan soitonsiirron päälle toiseen kohdenumeroon? 

Tein seuraavia testejä:

Siirto Teliasta (oma liittymä) Saunalahteen (oma) = toimii

Siirto Saunalahdesta (oma) Saunalahteen (lapsen liittymä samassa laskussa) = toimii

Siirto Saunalahdesta (oma) Teliaan (oma), alkuperäinen kysymys liittyy tähän asetukseen = 2 eri tulosta:

1. Numero näkyy oikein soitettaessa lapsen liittymästä, joka siis samalla Saunalahden laskulla. 

2. Ei toimi muilla, testattu kolmella eri liittymällä, joista ainakin 1 on DNAn, muita en hoksannut kysyä. 

Tarkistin vielä, että kaikki testatut numerot on samoissa kontaktiryhmissä kummassakin laitteessa. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tein seuraavia testejä:

Siirto Teliasta (oma liittymä) Saunalahteen (oma) = toimii

Siirto Saunalahdesta (oma) Saunalahteen (lapsen liittymä samassa laskussa) = toimii

Siirto Saunalahdesta (oma) Teliaan (oma), alkuperäinen kysymys liittyy tähän asetukseen = 2 eri tulosta:

1. Numero näkyy oikein soitettaessa lapsen liittymästä, joka siis samalla Saunalahden laskulla. 

2. Ei toimi muilla, testattu kolmella eri liittymällä, joista ainakin 1 on DNAn, muita en hoksannut kysyä. 

Tarkistin vielä, että kaikki testatut numerot on samoissa kontaktiryhmissä kummassakin laitteessa. 

Kiitos kattavista testauksista. 

Eli varmistan vielä sen, että tuossa Saunalahti → Telia siirrossa kun tyttären liittymällä myös numero näkyy ja muilla ei niin oletko huomannut, että ne milloin numero ei näy niin silloin soittajalla on joku muu liittymä kuin Elisa/Saunalahti? Vai onko samaa ongelmaa myös meidän liittymien kanssa? 

Tein seuraavia testejä:

Siirto Teliasta (oma liittymä) Saunalahteen (oma) = toimii

Siirto Saunalahdesta (oma) Saunalahteen (lapsen liittymä samassa laskussa) = toimii

Siirto Saunalahdesta (oma) Teliaan (oma), alkuperäinen kysymys liittyy tähän asetukseen = 2 eri tulosta:

1. Numero näkyy oikein soitettaessa lapsen liittymästä, joka siis samalla Saunalahden laskulla. 

2. Ei toimi muilla, testattu kolmella eri liittymällä, joista ainakin 1 on DNAn, muita en hoksannut kysyä. 

Tarkistin vielä, että kaikki testatut numerot on samoissa kontaktiryhmissä kummassakin laitteessa. 

Kiitos kattavista testauksista. 

Eli varmistan vielä sen, että tuossa Saunalahti → Telia siirrossa kun tyttären liittymällä myös numero näkyy ja muilla ei niin oletko huomannut, että ne milloin numero ei näy niin silloin soittajalla on joku muu liittymä kuin Elisa/Saunalahti? Vai onko samaa ongelmaa myös meidän liittymien kanssa? 

Juuri tätä mietin itsekin. Voisin yrittää vielä selvittää lisää. 

Äkkiseltään sain varmistettua, että 2:sta Saunalahden liittymästä soitettuna numero näkyy ja 3:sta DNAn liittymästä ei näy. Muiden operaattoreiden, esim. Telia, osalta ei vielä tietoa. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Mullakin rupesi selkiytymään. Osan puheluista ilmoittaa numerolla ja sillä soitonsiirto merkillä, sama operaattori. Osaan tulee ilmoitus “ID Redict”, niin se on siis soitonsiirto puhelu, mutta eri operaattori systeemistä. Sitten on tämä “tuntematon numero”, jos soittaja on estänyt oman numeronsa näkymisen.

 

Mulla "tuntematon numero" tulee sellaisillekin, jotka eivät ole estäneet numeroaan. Ainoa ero näyttäisi nyt olevan operaattori. 

Nyt löytyi ystävä, jolla on Telian liittymä. Teliasta soitettuna numero siirtyy oikein eli ainoa operaattori, jonka numerot ei näy siirron yhteydessä on DNA näillä testeillä. Eikös heillä ole eri runkoverkko tai jotain sellaista 🙂

Käyttäjätaso 7

Nyt löytyi ystävä, jolla on Telian liittymä. Teliasta soitettuna numero siirtyy oikein eli ainoa operaattori, jonka numerot ei näy siirron yhteydessä on DNA näillä testeillä. Eikös heillä ole eri runkoverkko tai jotain sellaista 🙂


Kaikilla operaattoreilla on oma runkoverkko ja operaattoreiden välinen liikenne kulkee yleensä yhdysliikennepisteiden kautta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro @UllaE ja pahoitteluni, tää keskustelu näemmä jäänyt kommentoimatta :( Onko ongelma vielä vaivannut vai saitko jotain kautta tuohon jo selkoa?

Ei oo tullut selkoa ja edelleen sama ongelma. Pitäisikö ottaa yhteyttä DNA:han?

Eikö välitys kuitenkin ole tässä Elisan vastuulla? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Jees, voitaisiin vielä selvittää pystymmekö tekemään asialle jotain vai olisiko tämä ennemmin DNA:n korjattavissa. Voisitko laittaa meille vielä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta yksityisviestillä lisätiedot muutamasta esimerkkinumerosta, mistä soitettaessa numero näkyy tuntemattomana? Kysellään sitten lisää meidän päässä että mistä tämä voisi kiikastaa :blush: mietin voiko tuossa olla DNA ↔ Elisa välillä jokin reititysongelma.

Kiitos, laitoin viestiä.