Skip to main content
Vastattu

Elisa Mix S paketin ongelma

  • January 17, 2021
  • 11 kommenttia
  • 556 katselukerrat

patarouva

Meillä on ollut Elisa Mix S paketissa samat valinnaiset kanavat jo kauan. Nyt ei Viasat History enää näy. Ruudulle tulee ilmoitus  ei pääsyä (5).

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JV0600

Nyt ongelma selvisi, mutta miten Elisa asian hoitaa? Kaikki muut kanavat näkyvät, mutta valinnaiskanavan Viasat History HD ei, koska se on muutettu HD kanavaksi.  HD kanavat näkyvät kyllä televisiossamme, mutta ei tämä.


Katselukortti pitää linkittää tv:n kortinlukijan tai jos teillä on HD-digiboksi, niin sen kanssa. Tämä johtuu vaatimuksesta jotka koskee nimenomaan maksullisia HD-kanavia. Jos katselukorttisi ei ole ns. hd-linkityskelpoinen, pyydä että vaihtavat sen uudempaan. Jotkut vanhat kortit voi olla niinkin vanhoja ettei niitä voi linkittää.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • January 18, 2021

Toimiiko Mix S paketin muut kanavat kuitenkin normaalisti vai onko muilla kanavilla häiriöitä? 

Jos olet tehnyt kanavahaun uudestaan ja muut kanavat näkyvät normaalisti niin olethan yhteydessä meidän asiakaspalveluun joko puhelimitse 010190240, voit myös varata soittoajan täältä https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/ 
Tai voit laittaa meille viestiä OmaElisan Chat-palvelun kautta tai vaihtoehtoisesti voit jättää viestiä meille Facebookin kautta niin päästään tutkimaan tilannetta tarkemmin. :)


patarouva
  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • January 18, 2021

Nyt ongelma selvisi, mutta miten Elisa asian hoitaa? Kaikki muut kanavat näkyvät, mutta valinnaiskanavan Viasat History HD ei, koska se on muutettu HD kanavaksi.  HD kanavat näkyvät kyllä televisiossamme, mutta ei tämä.


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • Vastaus
  • January 18, 2021

Nyt ongelma selvisi, mutta miten Elisa asian hoitaa? Kaikki muut kanavat näkyvät, mutta valinnaiskanavan Viasat History HD ei, koska se on muutettu HD kanavaksi.  HD kanavat näkyvät kyllä televisiossamme, mutta ei tämä.


Katselukortti pitää linkittää tv:n kortinlukijan tai jos teillä on HD-digiboksi, niin sen kanssa. Tämä johtuu vaatimuksesta jotka koskee nimenomaan maksullisia HD-kanavia. Jos katselukorttisi ei ole ns. hd-linkityskelpoinen, pyydä että vaihtavat sen uudempaan. Jotkut vanhat kortit voi olla niinkin vanhoja ettei niitä voi linkittää.


Porkkana
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • January 18, 2021

Monesti tullut vastaan eri urheilusarjakausien alkaessa tilanne, että ostettu se uus töllö, mutta se korttimoduli uskollisesti siirretään uuteen, eikä se sitten vaan käy.

Eli jos oikein vanhaa töllöä on vaihtamassa uuteen, niin samalla reissulla siihen sopiva uusi moduli matkaan ja sitten sitä modulin linkID:tä meille ilmoittaen.


patarouva
  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • January 21, 2021

Nyt on kanavakortti vaihdettu, ja linkitykset tehty. Tässä kävi kuitenkin niin, että tilanne huononi. Nyt on seitsemän kanavaa pimeänä. 

Ruudulla näkyy noissa kaikissa se sama Ei pääsyä (5)


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • January 21, 2021

Kerrotko vielä tarkan digiboksin mallin tai tv:n ja sen kortinlukijan mallin niin vois selkiytyä paremmin, jokin tuossa linkityksessä on nyt mennyt pieleen. Toki kannattaa odotella muutama tunti että josko ne kanavat alkaisi avautua mutta jos ei, niin yhteyttä asiakaspalveluun. Voit myös lisätä oman asiakasnumerosi profiiliisi tietoihin, siihen pääsee käsiksi vain moderaattorit eli asiakaspalvelijat ja se as.no. ei näy meille muille tavallisille tallaajille täällä.

Sen verran siitä telkkarin kortinlukijasta että sen pitäisi olla mallia CI+, muut vanhemmat lukijat ei tuossa varmaankaan toimi.


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • January 21, 2021

Jos ei odottelu auta niin lisäätkö @patarouva vielä profiiliisi asiakasnumeron niin vilastaan nyt sekin että olisi kunnossa varmasti? :)


patarouva
  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • January 21, 2021

Digiboksi Topfield CRC-1410  HD Teräväpiirto  CONAX


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • January 21, 2021

Digiboksi Topfield CRC-1410  HD Teräväpiirto  CONAX


Kiitos tiedosta, kyllä tuossa boksissa varmasti toimii koska on hyväksyttyjen listalla eli suosittelen että laitat vaikka yksityisviestiä omayhteisötiimille https://yhteiso.elisa.fi/members/omayhteisoe-tiimi-95702

tai soitat asiakaspalveluun, linkitys ei kaiketi ole mennyt ihan nappiin. Tosin kannattaa ensin odotella muutama tunti josko se itsestään heräisi eloon.


patarouva
  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • January 22, 2021

Nyt on kaikki kunnossa. Aika monta puhelua ja muuta yhteydenottoa se vaati, mutta vaivannäkö kuitenkin kannatti. Kaikki Elisalaiset olivat miellyttäviä, joten hyvin on väki valittu asiakaspalveluun. 


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • January 22, 2021

Ihan huippuhomma @patarouva että asia ratkesi :blush:  tosin kurjempi homma, että tämä vaati sinulta säätöä ja paljon vaivannäköä, isot pahoittelut vielä siitä omasta puolestani. :disappointed:  Todella ihana kuulla että kärsivällisyys palkittiin ja että meidän asiakaspalvelusta löytyi apu kinkkiseenkin tilanteeseen, meille asiakaspalvelun timanttinen laatu on todella tärkeää ja ilo kuulla että sen suhteen onnistuttiin tässäkin :pray_tone2:

Jos mitään muita mutkia tulee vielä matkaan niin auttelemme myös mielellämme täällä OmaYhteisön puolella, oikein mukavia katseluhetkiä ja alkavaa viikonloppua :blush: