Skip to main content
Vastattu

Nelosen kanavat hävisivät - Elisan netti

  • February 25, 2021
  • 2 kommenttia
  • 174 katselukerrat

august

Moi,

Mikähän neuvoksi: Elisa Viihde oli tökkinyt (kuva pätki, tv-opas hidas, kanavien tiedot sekoili) jo jonkin aikaa, joten tein Tehdasasetusten palautuksen digiboksille.

Tämän seurauksena Nelosen kanavat hävisivät, ja digiboksi herjaa, että ne näkyvät vain Elisan nettiyhteyden kautta. Nettiyhteys ON ELISAN KAUTTA.

Meillä on katsottu viime aikoina televisiota vain WIFI-yhteyden kautta, eli digiboksiin ei mene kuin virtapiuha ja HDMI televisioon. Löin kokeeksi antennipiuhan kiinni, ja sen kautta Nelosen kanavat toki näkyy, mutta en voi jättää piuhaa pysyvästi kiinni, kun se lojuu keskellä olohuonetta (antennipistoke väärällä puolella huonetta..)

Digiboksina Netgem N7800 ja modeemina Huawei B852s-65a. Molemmat aparaatit käynnistetty useaan otteeseen uusiksi.

Hyviä neuvoja?

-tomi-

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg

Moi @august! Onpas kyllä erikoista, näin ei pitäisi tapahtua. Tuon nettiyhteyden tarjoajan voi vielä tarkastaa esimerkiksi tämän palvelun avulla. Näin saadaan varmistettua se, ettei erehdyksessä asuntoosi ole kytkettynä jonkin toisen operaattorin yhteyttä. Jos lisäilet OmaYhteisön profiiliin sille varatulle paikalle asiakasnumerosi (löytyy mm. laskulta), niin voidaan vielä tästäkin suunnasta tarkastaa, että laajakaistayhteys on kunnossa.

Puuttuvatko nuo Nelosen kanavat nyt ihan jatkuvasti, vai tulevatko ne välillä näkyviin? Kannattaa tehdä ainakin kertaalleen digiboksille tehdasasetusten palautus, tämä tapahtuu painamalla 5 kertaa nopeasti peräjälkeen digiboksin kyljessä olevasta painikkeesta. :slight_smile:

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

2 kommenttia

roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+20
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • Vastaus
  • February 26, 2021

Moi @august! Onpas kyllä erikoista, näin ei pitäisi tapahtua. Tuon nettiyhteyden tarjoajan voi vielä tarkastaa esimerkiksi tämän palvelun avulla. Näin saadaan varmistettua se, ettei erehdyksessä asuntoosi ole kytkettynä jonkin toisen operaattorin yhteyttä. Jos lisäilet OmaYhteisön profiiliin sille varatulle paikalle asiakasnumerosi (löytyy mm. laskulta), niin voidaan vielä tästäkin suunnasta tarkastaa, että laajakaistayhteys on kunnossa.

Puuttuvatko nuo Nelosen kanavat nyt ihan jatkuvasti, vai tulevatko ne välillä näkyviin? Kannattaa tehdä ainakin kertaalleen digiboksille tehdasasetusten palautus, tämä tapahtuu painamalla 5 kertaa nopeasti peräjälkeen digiboksin kyljessä olevasta painikkeesta. :slight_smile:


august
  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • February 28, 2021

Moi,

Köhköh… kyllä taas hävettää: tai siis, sinänsähän tuo roopegin vastaus antoi ongelmaan ratkaisun. Tarkistin tuon linkin kautta nettiyhteyden tarjoajan, ja sehän olikin...Telia. Jep, mulla on ollut jo pitkään kaksi nettiyhteyttä kotona ja nyt tuli taas havahduttua siihen, että Huawein modeemi tarjoilee Telian nettiä ja Arris Elisan.

Ja nyt Nelosenkin kanavat näkyy, kun netti on Arrisin (Elisan) kautta.

Kiitos, ja anteeksi! :D

-tomi-