Skip to main content
Vastattu

CS:GO virallisiin palvelimiin ei saatu yhteyttä


  • Keskustelija
  • 9 kommenttia

Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki

Heips @Jani.mani@sama vika täälläkin@Paleniusville ja @NurmenRiku!

Jos näitä julkisen IP-osoitteen ongelmia vielä on, ja olette varmistaneet että julkisen IP-osoitteen lisäpalvelu on varmasti tilattu oikealle liittymälle ja reitittimen APN-osoite on vaihdettu internet :arrow_right: internet4, ettekä olleet kerenneet vielä saamaan asiaa kuntoon, niin varmistakaapa että OmaYhteisö-profiilinne yksityisistä muistiinpanoista löytyy Elisan asiakasnumero. Kuittailkaa samalla tähän lankaan että sopiiko, että liittymälle tehdään näin arkisin meidän moderaattorien päivystysaikana toimenpide mikä tiputtaa liittymän hetkeksi verkosta. Laitteen uudelleenkäynnistys palauttaa yhteyden. 

Jos haluatte sopia tarkempaa aikaa niin siinä tapauksessa voitte varata suoraan soittopyynnön meidän vianrajaus- ja häiriöilmoituspuolelle täältä, valinnalla Häiriöilmoitus (mobiililiittymät) pääsette puhumaan suoraan asiakaspalvelijalle joka pystyy auttelemaan pulman kanssa. :slight_smile:

Elikkäs, kertauksena vielä myös mahdollisesti muillekin jotka tähän lankaan eksyvät: 

  1. Varmista että olet tilannut julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun oikealle liittymälle 
  2. Varmista että olet vaihtanut reitittimesi APN-osoitteeksi internet4
  3. Lisää Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
  4. Jos lisäsit asiakasnumeron profiilisi tietoihin niin kuittaa tähän keskusteluun, saako liittymällesi tehdä toimenpiteen meidän moderaattorien toimesta, mikä tiputtaa liittymän verkosta kunnes käynnistät laitteen uudelleen


:pray_tone2::rainbow::sparkles:

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

686 kommenttia

Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2413 kommenttia
  • 16. kesäkuuta 2021
Marezi kirjoitti:

Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.



Moikka @Marezi ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Hmm, voisikohan tämä liittyä NAT-tyyppiin ja julkiseen IP-osoitteeseen? Mobiililaajakaistoja käytellessä pelit usein vaativat toimiakseen Julkinen IP-osoite -lisäpalvelun ja internet4 -yhteysosoitteen. Jos sinulla oli tämä jo käytössä, lisäiletkö asiakasnumeroa profiiliisi niin voisin vielä tuon liittymän puolen tarkistaa?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 21. kesäkuuta 2021

@Keinotekoinen profiiliin lisätty asiakasnumero.


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 2946 kommenttia
  • 22. kesäkuuta 2021

Kiitos @Marezi :) Kävin tsekkaan tota sun liittymää ja vähän näyttäis että provisioinnit ei välttämättä oo sillä mennyt ihan kuten piti läpi, passaako jos tyrkätään liittymä uusiksi verkkoon? Käytännössä tämä tarkoittaa että sulla katkeaa netti hetkeksi ja palautuu kun käynnistät Huawein reitittimen uusiksi, tän pitäisi korjata ongelma. Mikäli etätyöt tai vastaava rajoittaa katkojen mahdollisuutta eli pitäisi saada sovittua johonkin aikaikkunaan tuo toimenpide, niin kerro tuo, muuten riittää kuittaus että katko OK ja tehdään kunhan nähdään tuo kuittauksesi :) 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 22. kesäkuuta 2021

@Patomiäs katko OK.


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 2946 kommenttia
  • 22. kesäkuuta 2021

Itseasiassa, pystytkö @Marezi laittamaan meille @OmaYhteisö-tiimi’lle tuon Huaweissa olevan SIM kortin sarjanumeron? Vähän näyttää omaan silmään että kaikki ei täsmäis niin helpompi käydä yksityisemmin toi tarkistus läpi varmuuden vuoksi :)


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 7. heinäkuuta 2021

sama vika myös täällä..


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1478 kommenttia
  • 8. heinäkuuta 2021

Morjes @nightfox ja tervetuloa OmaYhteisöön! :blush:

Äh, kurja kuulla :confused:  oliko sinulla tuota julkista IP-osoitetta jo käytössä? Jos mobiililaajakaistalle on tilattu julkinen IP-osoite lisäpalveluna, ja reitittimelle on asetettu APN-osoitteeksi internet4 eikä silti toimi, niin voitaisiin kyllä käydä kurkkaamassa että onko liittymällä tekniset tiedot kaikki oikein :slight_smile:  lisäiletkö vielä Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin? Kiitos!


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 11. heinäkuuta 2021

Mooi. Täällä ois samanlaista propleemaa.


sama vika täälläkin.


Sama vika täällä myös!


MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • 1297 kommenttia
  • 15. heinäkuuta 2021
Paleniusville kirjoitti:

Sama vika täällä myös!

Moro @Paleniusville ja tervetuloa OmaYhteisöön! :wave:  Karsin tuosta käyttäjänimestäsi muuten tuon sähköpostipäätteen pois ettei yksilöivät tiedot lähde maailmalle. 😅

Onko sinulla käytössä mikä verkkolaite ja onko sinulla tuota draakin vinkkaamaa julkista IP:tä käytössä? Jos ongelmat jatkuvat tuosta huolimatta, niin lisäiletkö asiakasnumerosi tuonne OmaYhteisö-profiiliisi (vain moderaattoreiden nähtävissä) niin voitaisiin vilkaista tuon nettiliittymän tietoja tarkemmin tältä puolen. 🔍

 


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 26. heinäkuuta 2021

Hei vaan kaikille!

Samanlaisia ongelmia on täälläkin ja alkoivat kesäkuun alkupuolella. Vaihdoin ensimmäisten ongelmien jälkeen itselleni julkisen ip osoitteen ja peli rupesi silloin toimimaan (siinä välissä suututin kyllä valven asiakaspalvelunkin). 1.7 liittymäni sopimus muuttui ja nopeutta kasvatettiin ja taas alkoi ongelmat, kunnes ~10.7 alkoi cs taas itekseen toimimaan ja toiminta vaihteeksi loppui 23.7 (päivitys!). Itse en ole muutoksia laitteistoihin tehnyt, paitsi silloin kun otin sen julkisen ip:n. Laitteina: huawei b525s → asus lyra → tplink usb wifi kikkare


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3831 kommenttia
  • 26. heinäkuuta 2021
NurmenRiku kirjoitti:

1.7 liittymäni sopimus muuttui ja nopeutta kasvatettiin ja taas alkoi ongelmat, kunnes ~10.7 alkoi cs taas itekseen toimimaan ja toiminta vaihteeksi loppui 23.7 (päivitys!). Itse en ole muutoksia laitteistoihin tehnyt, paitsi silloin kun otin sen julkisen ip:n. Laitteina: huawei b525s → asus lyra → tplink usb wifi kikkare

Mitä päivitystä tarkoitat ?


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 26. heinäkuuta 2021
sakarialanne kirjoitti:
NurmenRiku kirjoitti:

1.7 liittymäni sopimus muuttui ja nopeutta kasvatettiin ja taas alkoi ongelmat, kunnes ~10.7 alkoi cs taas itekseen toimimaan ja toiminta vaihteeksi loppui 23.7 (päivitys!). Itse en ole muutoksia laitteistoihin tehnyt, paitsi silloin kun otin sen julkisen ip:n. Laitteina: huawei b525s → asus lyra → tplink usb wifi kikkare

Mitä päivitystä tarkoitat ?

Pelin päivitys.


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1478 kommenttia
  • Vastaus
  • 26. heinäkuuta 2021

Heips @Jani.mani@sama vika täälläkin@Paleniusville ja @NurmenRiku!

Jos näitä julkisen IP-osoitteen ongelmia vielä on, ja olette varmistaneet että julkisen IP-osoitteen lisäpalvelu on varmasti tilattu oikealle liittymälle ja reitittimen APN-osoite on vaihdettu internet :arrow_right: internet4, ettekä olleet kerenneet vielä saamaan asiaa kuntoon, niin varmistakaapa että OmaYhteisö-profiilinne yksityisistä muistiinpanoista löytyy Elisan asiakasnumero. Kuittailkaa samalla tähän lankaan että sopiiko, että liittymälle tehdään näin arkisin meidän moderaattorien päivystysaikana toimenpide mikä tiputtaa liittymän hetkeksi verkosta. Laitteen uudelleenkäynnistys palauttaa yhteyden. 

Jos haluatte sopia tarkempaa aikaa niin siinä tapauksessa voitte varata suoraan soittopyynnön meidän vianrajaus- ja häiriöilmoituspuolelle täältä, valinnalla Häiriöilmoitus (mobiililiittymät) pääsette puhumaan suoraan asiakaspalvelijalle joka pystyy auttelemaan pulman kanssa. :slight_smile:

Elikkäs, kertauksena vielä myös mahdollisesti muillekin jotka tähän lankaan eksyvät: 

  1. Varmista että olet tilannut julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun oikealle liittymälle 
  2. Varmista että olet vaihtanut reitittimesi APN-osoitteeksi internet4
  3. Lisää Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
  4. Jos lisäsit asiakasnumeron profiilisi tietoihin niin kuittaa tähän keskusteluun, saako liittymällesi tehdä toimenpiteen meidän moderaattorien toimesta, mikä tiputtaa liittymän verkosta kunnes käynnistät laitteen uudelleen


:pray_tone2::rainbow::sparkles:


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 26. heinäkuuta 2021
draakki kirjoitti:

Heips @Jani.mani@sama vika täälläkin@Paleniusville ja @NurmenRiku, jos näitä julkisen IP-osoitteen ongelmia vielä on, ja olette varmistaneet että julkisen IP-osoitteen lisäpalvelu on varmasti tilattu oikealle liittymälle ja reitittimen APN-osoite on vaihdettu internet :arrow_right: internet4, ettekä olleet kerenneet vielä saamaan asiaa kuntoon, niin varmistakaapa että OmaYhteisö-profiilinne yksityisistä muistiinpanoista löytyy Elisan asiakasnumero ja kuittailkaa tähän lankaan että sopiiko, että liittymälle tehdään näin arkisin meidän moderaattorien päivystysaikana toimenpide mikä tiputtaa liittymän hetkeksi verkosta. Laitteen uudelleenkäynnistys palauttaa yhteyden. Jos haluatte sopia tarkempaa aikaa niin siinä tapauksessa yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta ja/tai voitte myös varata suoraan soittopyynnön meidän vianrajaus- ja häiriöilmoituspuolelle täältä, valinnalla Häiriöilmoitus (mobiililiittymät) pääsette puhumaan suoraan asiakaspalvelijalle joka pystyy auttelemaan pulman kanssa. :slight_smile:

Elikkäs, kertauksena vielä myös mahdollisesti muillekin jotka tähän lankaan eksyvät: 

  1. Varmista että olet tilannut julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun oikealle liittymälle 
  2. Varmista että olet vaihtanut reitittimesi APN-osoitteeksi internet4
  3. Lisää Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
  4. Jos lisäsit asiakasnumeron profiilisi tietoihin niin kuittaa tähän keskusteluun, saako liittymällesi tehdä toimenpiteen meidän moderaattorien toimesta, mikä tiputtaa liittymän verkosta kunnes käynnistät laitteen uudelleen

:pray_tone2::rainbow::sparkles:

Listan kohteet varmistettu, kaikki oli ok. Saa tehdä tarvittavat toimenpiteet!


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1478 kommenttia
  • 26. heinäkuuta 2021

Hyvä homma, toimenpide tehty @NurmenRiku meidän puolesta! :slight_smile:  Jos nyt käynnistelet reitittimen uudelleen alkaisiko vihdoin pelittämään? :blush:


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 26. heinäkuuta 2021

Täällä tuli kuntoon. Kiitoksia ohjeistuksista.


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 26. heinäkuuta 2021
draakki kirjoitti:

Hyvä homma, toimenpide tehty @NurmenRiku meidän puolesta! :slight_smile:  Jos nyt käynnistelet reitittimen uudelleen alkaisiko vihdoin pelittämään? :blush:

Nyt toimii, Kiitos!


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 26. heinäkuuta 2021

Minulla oli samaa ongelmaa. Vaihdoin apn osoitteeksi internet → internet 4, niin toimii taas kilpailullinen pelihaku. Ohjeita apn osoitteen vaihtamisesta löytyy google haulla


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 2. elokuuta 2021

Nyt taas ongelma tuli takaisin viikon tauon jälkeen. Ylläolevat toimenpiteet on tehty. Voitteko tehdä toimenpiteen moderaattorin puolesta? 


roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+19
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1242 kommenttia
  • 3. elokuuta 2021
j4nim kirjoitti:

Nyt taas ongelma tuli takaisin viikon tauon jälkeen. Ylläolevat toimenpiteet on tehty. Voitteko tehdä toimenpiteen moderaattorin puolesta? 

Tehty! Jos ongelma vielä tämän jälkeen palailee, niin kannattaa ottaa suoraan vikapalveluun yhteyttä vaikkapa soittopyynnön kautta. Ei se ihan oikein näin mene, että liittymä vaatii kovistelua kerran viikossa. :thinking:


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 5. elokuuta 2021

Sama ongelma täälläkin, toimi hetken aikaa julkisen ip:n ja internet4-muokkausten jälkeen, mutta nyt ei enää. Saa tehdä tarvittavat toimenpiteet tännekin.


MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • 1297 kommenttia
  • 6. elokuuta 2021
oliwer kirjoitti:

Sama ongelma täälläkin, toimi hetken aikaa julkisen ip:n ja internet4-muokkausten jälkeen, mutta nyt ei enää. Saa tehdä tarvittavat toimenpiteet tännekin.

Moi @oliwer ja tervetuloa OmaYhteisön joukkoon iloiseen! :smiley:  Sinulta löytyikin jo tarvittavat tiedot profiilistasi, niin kävin herättelemässä tuota liittymää ja julkista IP:tä toimintaa meidän verkon puolelta.

Alkaako ominaisuus nyt toimimaan tarkoitetulla tavalla? 👀


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 6. elokuuta 2021
MiikaMoi kirjoitti:
oliwer kirjoitti:

Sama ongelma täälläkin, toimi hetken aikaa julkisen ip:n ja internet4-muokkausten jälkeen, mutta nyt ei enää. Saa tehdä tarvittavat toimenpiteet tännekin.

Moi @oliwer ja tervetuloa OmaYhteisön joukkoon iloiseen! :smiley:  Sinulta löytyikin jo tarvittavat tiedot profiilistasi, niin kävin herättelemässä tuota liittymää ja julkista IP:tä toimintaa meidän verkon puolelta.

Alkaako ominaisuus nyt toimimaan tarkoitetulla tavalla? 👀

Taas pelittää, kiitoksia!