Skip to main content
Vastattu

Huawei B818 4G+ ei toimi


Hei, onko muilla ongelmaa kyseisen modeemin kanssa saada 4g+ eli carrier aggregationia pysymään päällä? Ennen elisaa oli telian liittymä jossa 4g+ meni päälle samantien jos nettiä alkoi käyttämään. Kellonajalla ei ole väliä, modeemin jos käynnistää uudestaan niin  4g+ menee päälle ja sitten kun menee 4g niin ei lähde enää 4g+. Kaikki asetukset on katsottu olevan oikein ja modeemi nollattu myös. 

Yhteydet näyttää:

sinr -13
rsrq -9
rsrp -88
rssi -59

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen

Tämä vika on korjattu 9.11.2021. :thumbsup:  

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

209 kommenttia

jm82
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 973 kommenttia
  • 22. elokuuta 2021
Jani933 kirjoitti:

Hei, onko muilla ongelmaa kyseisen modeemin kanssa saada 4g+ eli carrier aggregationia pysymään päällä? Ennen elisaa oli telian liittymä jossa 4g+ meni päälle samantien jos nettiä alkoi käyttämään. Kellonajalla ei ole väliä, modeemin jos käynnistää uudestaan niin  4g+ menee päälle ja sitten kun menee 4g niin ei lähde enää 4g+. Kaikki asetukset on katsottu olevan oikein ja modeemi nollattu myös. 

Yhteydet näyttää:

sinr -13
rsrq -9
rsrp -88
rssi -59

 

Samaa vaivaa olen nähnyt raportoitavan usealta eri taholta. Yhteinen tekijä näyttäisi tällä olevan Elisan Nokia verkko ja Huawein CPE-laitteet. Toivottavasti Elisa saa yhdessä Nokian kanssa korjattua ongelman mahdollisimman pian.

Toivottavasti SINR on kuitenkin 13 eikä -13….muuten CA ei varmasti toimi eikä kyllä mikään muukaan. ;)


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 7 kommenttia
  • 22. elokuuta 2021

No hyvä jos ongelma tiedossa ja muillakin tämmöistä. Elisan tuesta sain kyllä semmoisen käsityksen kuin minä olisin ensimmäinen kenellä näitä ongelmia on. Joo ei ole miinusta pyörii tossa 13-15db 😁


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2413 kommenttia
  • 23. elokuuta 2021

Moikka @Jani933 ja tervetuloa OmaYhteisöön! Laitatko yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle niin tutkitaan tilannetta lisää? 


ilppa
Forum|alt.badge.img+7
  • Älyniekka
  • 142 kommenttia
  • 23. elokuuta 2021

Joo tämän ongelman takia itse olen nyt käyttänyt nyt dna verkkoa kun ei vaan jaksa itse ruveta isp:n ongelmia tutkimaan kun pääsee helpommalla ja halvemmalla. Mutta toivottavasti joskus ongelma ratkeaa niin vois elisaa taas harkita :) Ainahan tätä ongelmaa ei ole ollu vaan oisko joskus kesän kynnyksellä tullu tai joskus siin vaikea sanoa kun ei kokoajan noita tullu seurattua.


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 23. elokuuta 2021

Joo aika lähellä alkaa olla operaattorin vaihto täälläkin. Keväällä hankin kyseisen modeemin ja koko kevään toimi hienosti. Kesän aikana tapahtunut jotain ja nyt 4G+ pysyy päällä joitakin minuutteja modeemin buuttaamisen jälkeen eikä kytkeydy enää päälle uudestaan. Naapurilla vastaava kombinaatio, mutta DNA:n liittymä ja hienosti pelaa.


  • Avulias
  • 9 kommenttia
  • 23. elokuuta 2021

Sama vika. Lähtee kohta liittymä vaihtoon.


Forum|alt.badge.img+15
  • Tietäjä
  • 563 kommenttia
  • 23. elokuuta 2021

Voin vahvistaa, että DNA myymä modeemi DNA ohjelmistolla, 4G+ toimii oikein DNA verkossa. Elisaa en viime aikoina ole kokeillutkaan.


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2413 kommenttia
  • 23. elokuuta 2021

Vein asiaa selvitykseen, palataan asiaan kun saadaan vastauksia. 


Täällä myöskin sama ongelma.


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 23. elokuuta 2021

Täällä samaa ongelmaa.

Keväällä vaihdoin b715 - > b818.

Kaikki toimi alkuun hyvin, mutta olikohan heinäkuun lopulla ku alkoi nuita oireita tulla, että 4g+ putoaa pois pelistä eikä mene uudelleen päälle. Restartin jälkeen 4g+ taas toimii hetken ja kun tippuu pois niin ei tuu takasin vaikka koittaa pidempäänkin latailla jotain.

Tällä hetkellä täällä ilmeisesti jotain muutakin häiriötä mikä korjauksen alla niin ei pääse varmuudella tämänhetkistä tilannetta testaamaan.


jm82
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 973 kommenttia
  • 23. elokuuta 2021
Majoneesi Ville kirjoitti:

Täällä myöskin sama ongelma.

 

Olen nyt nähnyt myös ilmoituksia, että Zyxelin käyttäjillä ollut CA-ongelmia, joten tämä kannattaisi nyt priorisoida erittäin korkealle teidän vikapuolella, koska kyseessä vaikuttaa olevan laajempi ja vakavampi vika Nokian verkossa.


  • Osallistuja
  • 12 kommenttia
  • 23. elokuuta 2021

Jep sama homma täällä. Vikailmo tehty Elisalle ja tutkivat parhaillaan. Jos tikettijärjestelmä on laisinkaan tältä vuosituhannelta, niin tarjoaa uutta tikettiä kirjatessa saman topicin alta tukipalvelun henkilölle otantaa siitä, kuinka monta samanlaista vikaa on raportoitu deskille. Ja kyllähän näitä nyt hyvä isä sentään on enemmän kuin hassu muutama. Olisiko mahdollista priorisoida, niin saadaan rahalle vastinetta.


  • Keskustelija
  • 8 kommenttia
  • 24. elokuuta 2021

Täällä myös samaa ongelmaa. Eilen viimeksi testasin. Starttasin modeemin uudestaan ja muutaman minuutin oli plussa ominaisuus toiminnassa ja sitten katosi pysyvästi.


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1754 kommenttia
  • 24. elokuuta 2021

@jjammzz , @Hilikus , @Majoneesi Ville ja @Jani933 Lisäättekö kaikki asiakasnumeron ja kotiosoitteen teidän profiilien yksityisiin muistiinpanoihin niin me saadaan lisää näitä esimerkkejä kerättyä selvitystä varten :) 

 

jm82 kirjoitti:

 

Olen nyt nähnyt myös ilmoituksia, että Zyxelin käyttäjillä ollut CA-ongelmia, joten tämä kannattaisi nyt priorisoida erittäin korkealle teidän vikapuolella, koska kyseessä vaikuttaa olevan laajempi ja vakavampi vika Nokian verkossa.

@jm82 Sopiiko kysyä, että missä olet näitä ilmoituksia nähnyt? Saataisiin tiedot eteenpäin näistä Zyxeleistäkin :)


jm82
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 973 kommenttia
  • 24. elokuuta 2021
JJesseJ kirjoitti:

@jjammzz , @Hilikus , @Majoneesi Ville ja @Jani933 Lisäättekö kaikki asiakasnumeron ja kotiosoitteen teidän profiilien yksityisiin muistiinpanoihin niin me saadaan lisää näitä esimerkkejä kerättyä selvitystä varten :) 

 

jm82 kirjoitti:

 

Olen nyt nähnyt myös ilmoituksia, että Zyxelin käyttäjillä ollut CA-ongelmia, joten tämä kannattaisi nyt priorisoida erittäin korkealle teidän vikapuolella, koska kyseessä vaikuttaa olevan laajempi ja vakavampi vika Nokian verkossa.

@jm82 Sopiiko kysyä, että missä olet näitä ilmoituksia nähnyt? Saataisiin tiedot eteenpäin näistä Zyxeleistäkin :)

Io-tech palstalla pari käyttäjää ilmoitteli samasta viasta. Toinen oli jo vaihtanut operaattoriakin kun oli kyllästynyt asiaan. Vika hävisi kun vaihtoi operaattoria.

 

LTE7490 taisi olla käytössä ainakin toisella.


 

 


  • Osallistuja
  • 12 kommenttia
  • 24. elokuuta 2021

@JJesseJ lisäsin asnrokenttään tämän casen vikatikettinumeron, jonka takana kaikki asiakkuuteen liittyvä tieto jo tuen toimesta kerättynä.


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 24. elokuuta 2021

Lisäsin tiedot.


Tiedot lisätty. Modeemina tosiaan B818, eilen kokeilin vanhalla modeemilla (huawei b25s-65a) ja CA toimi normaalisti, vaihtaa tarvittaessa 4G+ Jätin toistaiseksi vanhan modeemin käyttöön, ei sillä toki ihan B818:n nopeuksiin pääse…. Täälä mastoon on lähiaikoina tullut 5G en tiedä olisko sillä jotain vaikutusta?


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1754 kommenttia
  • 24. elokuuta 2021

Kiitoksia. Tiedot on viety eteenpäin ja tilannetta nyt selvitellään :)


  • Osallistuja
  • 12 kommenttia
  • 26. elokuuta 2021

Jännitys sen kuin tiivistyy. Onko jotain jo löytynyt?


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 26. elokuuta 2021

Sama ongelma täälläkin ja myös vikailmoitus tehty.


  • Osallistuja
  • 12 kommenttia
  • 27. elokuuta 2021

Iotechin puolella tällainen viesti noussut erään käyttäjän toimesta esille.
https://bbs.io-tech.fi/threads/4g-modeemin-hankinta.81167/page-18

“Ongelma Nokian verkossa ja se on kyllä tiedossa Elisalla ja Nokialla. Varmaan vie hetken aikaa kunnes korjaus on tehty tuotantoverkkoon.”

 

Haluaisiko Elisa kommentoida asiaa edes siltä osin, että Teillä oli jo (on ainakin nyt) tiedossa ongelman syy ja aikataulu missä korjaus tullaan toteuttamaan?


Toki jos foorumilla anonyymin käyttäjän viesti ei ole faktaa, niin voitte toki tämänkin tässä meille mainita ja jäädään odottamaan Elisan vianselvityksen tuloksia. 

 


  • Avulias
  • 9 kommenttia
  • 29. elokuuta 2021
JJesseJ kirjoitti:

Kiitoksia. Tiedot on viety eteenpäin ja tilannetta nyt selvitellään :)

Onko mitään uutta tietoa? 


  • Osallistuja
  • 12 kommenttia
  • 30. elokuuta 2021

Ei kai tukipalvelu vaan ole sairastunut tautiin nimeltä “silencio”? Ei vaan, huumori sikseen. Tässä nyt on nippu asiakkaita raportoinut viasta Elisalle ja raportoinut hieman huhupuheitakin muilta foorumeilta.

Voisiko Elisan tukipalvelusta joku kommentoida asiaa, niin ei tarvitse palstalla käydä kurkkimassa ja miettiä, että tapahtuuko mitään. Asiakkaat pysyvät tutkitusti tyytyväisempinä kuullessaan edes jotakin etenemisestä vs. hiljaisuus, riippumatta siitä, että korjataanko vika juuri sillä sekunnilla.


Forum|alt.badge.img+15
  • Älykkö
  • 1135 kommenttia
  • 30. elokuuta 2021

Onkohan samaa tautia myös B715 modeemin kanssa liikkeellä? Puhelimen liittymällä tulee se 100 M paikkeilla oleva nopeus, mutta B715 jäädään max 50M jopa alle. JA samassa tolpassa ovat kiinni. Tähän saakka B715 on pelannut mainiosti, mutta onkohan alueelle tullut 5G verkko saanut 4G verkon “yllättäen” hyytymään...