Skip to main content
Vastattu

Sähköpostiuudistus, uusi virheilmoitus


Forum|alt.badge.img

Nyt tuli viestiä lähettäessä uudenlainen virheilmoitus, joka esti viestin lähettämisen.

Mistähän mahtaisi olla kyse?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Lauri54

Hei,

Olen mobiiliverkon takana, joten näen vain paikallisen ip-numeron. Ilmeisesti asia on kuitenkin toistaiseksi korjaantunyt. Palaan tarvittaessa asiaan. Kiitos!

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

14 kommenttia

Sokrates
  • 6335 kommenttia
  • 31. elokuuta 2023
Lauri54 kirjoitti:

Nyt tuli viestiä lähettäessä uudenlainen virheilmoitus, joka esti viestin lähettämisen.

Mistähän mahtaisi olla kyse?

Tämmöistä on ollut joskus ennenkin.

https://yhteiso.elisa.fi/saehkoeposti-68/disallowed-helo-string-524808


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 1341 kommenttia
  • 31. elokuuta 2023

@Lauri54 Milloin tarkalleen sait tämän virheilmoituksen? Saisitko laitettua OmaYhteisön profiilin yksityisiin muistiinpanoihin julkisen IP-osoitteen, sekä asiakasnumeron jotta voimme tutkia tätä tarkemmin. 


Forum|alt.badge.img
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 14 kommenttia
  • 31. elokuuta 2023

@Snouppi Virheilmoitus tuli tänään klo 10 jälkeen. Mutta tämän viestisi herättelemänä kävin kokeilemassa, ja nyt viestit näyttävät lähtevän normaalisti ilman ongelmaa. Kiitos, jos joku on korjannut jotain!


Forum|alt.badge.img
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 14 kommenttia
  • 31. elokuuta 2023

Valitettavasti en tiedä, missä on OmaYhteisön profiilin yksityiset muistiinpanot.


Sokrates
  • 6335 kommenttia
  • 31. elokuuta 2023
Lauri54 kirjoitti:

Valitettavasti en tiedä, missä on OmaYhteisön profiilin yksityiset muistiinpanot.

Napauta ruudun oikeassa yläkulmassa olevaa käyttäjäkuvaketta (minulla tuo sokrateennaama) ja valitse valikosta “Oma profiili”.

Sieltä ne kaikki henk. koht. asetukset löytyvät.


Forum|alt.badge.img
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 14 kommenttia
  • Vastaus
  • 31. elokuuta 2023

Hei,

Olen mobiiliverkon takana, joten näen vain paikallisen ip-numeron. Ilmeisesti asia on kuitenkin toistaiseksi korjaantunyt. Palaan tarvittaessa asiaan. Kiitos!


Forum|alt.badge.img
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 14 kommenttia
  • 7. syyskuuta 2023

Hei,

Nyt tuli taas tuo HELO-virheilmoitus. Eilen (ja aiempina päivinä) toimi ilman tuota ongelmaa.


ilponen
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 764 kommenttia
  • 7. syyskuuta 2023

Onko tuo virheilmotus tullu näkyviin molemmilla kerroilla samalla laitteella? Ja sillon kun sitä ei tullu, niin oliko sama laite käytössä? 🤔

Samantyyppisestä hommasta nimittäin täällä keskustelua, ja sillon koskenu vaan yhtä laitetta aloittajalla. Tuolla on myös vinkkiä siihen millä konstilla on saanu ton toimimaan. 🙂

 


Forum|alt.badge.img
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 14 kommenttia
  • 7. syyskuuta 2023

Juuri näin, sama laite kaikilla kerroilla. Ei haluttaisi asennella softia uudelleen, jos sama vain välillä toimii ja välillä ei.


ilponen
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 764 kommenttia
  • 7. syyskuuta 2023

Eli jos kokeilet toisella laitteella niin ei oo ongelmaa? Laitakko vielä tuon asiakasnumeron sinne proofilin yksityisiin muistiinpanoihin. 😊


Forum|alt.badge.img
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 14 kommenttia
  • 7. syyskuuta 2023

Olen nyt reissussa niin en pääse kokeilemaan toisella laitteella. Seurataan tilannetta.

 


Forum|alt.badge.img
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 14 kommenttia
  • 7. syyskuuta 2023

Ongelman tilanne ratkesi: HELO-ilmoitus tulee, kun olen mobiiliverkolla yhteydessä Thunderbirdin kanssa. Kun olen kiinteän yhteyden kautta Thunderbirdillä yhteydessä Elisan postipalvelimeen, homma toimii. Muutta ei siis puhelimen tai mobiiliverkon kautta.


Forum|alt.badge.img
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 14 kommenttia
  • 7. syyskuuta 2023

Mobiiliverkko on siis Elisan myös.


Forum|alt.badge.img
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 14 kommenttia
  • 8. syyskuuta 2023

Sama ongelma on myös toisessa macissä, puolison omassa macbookissa.