Vastattu

Sähköpostiuudistus, uusi virheilmoitus

  • 31 August 2023
  • 14 kommenttia
  • 228 katselukerrat

Kunniamerkki

Nyt tuli viestiä lähettäessä uudenlainen virheilmoitus, joka esti viestin lähettämisen.

Mistähän mahtaisi olla kyse?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Lauri54 31 August 2023, 15:52

Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Nyt tuli viestiä lähettäessä uudenlainen virheilmoitus, joka esti viestin lähettämisen.

Mistähän mahtaisi olla kyse?

Tämmöistä on ollut joskus ennenkin.

https://yhteiso.elisa.fi/saehkoeposti-68/disallowed-helo-string-524808

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

@Lauri54 Milloin tarkalleen sait tämän virheilmoituksen? Saisitko laitettua OmaYhteisön profiilin yksityisiin muistiinpanoihin julkisen IP-osoitteen, sekä asiakasnumeron jotta voimme tutkia tätä tarkemmin. 

Kunniamerkki

@Snouppi Virheilmoitus tuli tänään klo 10 jälkeen. Mutta tämän viestisi herättelemänä kävin kokeilemassa, ja nyt viestit näyttävät lähtevän normaalisti ilman ongelmaa. Kiitos, jos joku on korjannut jotain!

Kunniamerkki

Valitettavasti en tiedä, missä on OmaYhteisön profiilin yksityiset muistiinpanot.

Käyttäjätaso 7

Valitettavasti en tiedä, missä on OmaYhteisön profiilin yksityiset muistiinpanot.

Napauta ruudun oikeassa yläkulmassa olevaa käyttäjäkuvaketta (minulla tuo sokrateennaama) ja valitse valikosta “Oma profiili”.

Sieltä ne kaikki henk. koht. asetukset löytyvät.

Kunniamerkki

Hei,

Olen mobiiliverkon takana, joten näen vain paikallisen ip-numeron. Ilmeisesti asia on kuitenkin toistaiseksi korjaantunyt. Palaan tarvittaessa asiaan. Kiitos!

Kunniamerkki

Hei,

Nyt tuli taas tuo HELO-virheilmoitus. Eilen (ja aiempina päivinä) toimi ilman tuota ongelmaa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

Onko tuo virheilmotus tullu näkyviin molemmilla kerroilla samalla laitteella? Ja sillon kun sitä ei tullu, niin oliko sama laite käytössä? 🤔

Samantyyppisestä hommasta nimittäin täällä keskustelua, ja sillon koskenu vaan yhtä laitetta aloittajalla. Tuolla on myös vinkkiä siihen millä konstilla on saanu ton toimimaan. 🙂

 

Kunniamerkki

Juuri näin, sama laite kaikilla kerroilla. Ei haluttaisi asennella softia uudelleen, jos sama vain välillä toimii ja välillä ei.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

Eli jos kokeilet toisella laitteella niin ei oo ongelmaa? Laitakko vielä tuon asiakasnumeron sinne proofilin yksityisiin muistiinpanoihin. 😊

Kunniamerkki

Olen nyt reissussa niin en pääse kokeilemaan toisella laitteella. Seurataan tilannetta.

 

Kunniamerkki

Ongelman tilanne ratkesi: HELO-ilmoitus tulee, kun olen mobiiliverkolla yhteydessä Thunderbirdin kanssa. Kun olen kiinteän yhteyden kautta Thunderbirdillä yhteydessä Elisan postipalvelimeen, homma toimii. Muutta ei siis puhelimen tai mobiiliverkon kautta.

Kunniamerkki

Mobiiliverkko on siis Elisan myös.

Kunniamerkki

Sama ongelma on myös toisessa macissä, puolison omassa macbookissa.

Osallistu keskusteluun