Vastattu

Tarvitsisin apua sähköpostiongelman kanssa

  • 23 elokuu 2020
  • 13 kommenttia
  • 1296 katselukerrat

Hei!

 

Osaisikohan joku auttaa minua? Minulla on ongelma kännykässä olevan Outlook appsin kanssa. Olen yhdistänyt appsiin eri sähköpostitilejä. Kaikki muut toimivat paitsi Elisan. Huomasin eilen, ettei se toimi. Viimeiset meilit ovat torstailta. Yritin saada sitä toimimaan, mutta en onnistunut, joten poistin sen. Tarkoitus oli linkittää tiliä IMAPina uudestaan, mutta en onnistu siinä. Asetukset ovat oikein (Elisan sivuilta tarkistettu), mutta tulee viesti: Palvelu on tällä hetkellä offline-tilassa. Yritä myöhemmin uudelleen. JOs ongelma toistuu, ota yhteyttä asiakaspalveluun. (701). En ole asettanut mitään offlineksi. Meilit tulevat outlookiin tietokoneelle ja toimivat netissä, mutta tili ei yhdisty kännykän Outlookiin enää.

 

Hyvää päivän jatkoa!

 

Terveisin

 

Sanna

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 27 elokuu 2020, 11:00

Elisan experttien tämä pitäisi selvittää MS kanssa - ei muuten selviä. Eilen tuli vastaan kaveri, olla Android tabletissa sama ongelma. Muut IMAP postit toimivat, mutta ei siis Netikka. Asiakas ei voi asialle mitään.


Saattaa olla tarpeen. Jokos vikailmoitus on tehty?

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

PS. Jos postitili näkyy Oma Elisassa , niin kannattaisiko laittaa siihen Netikkaan edelleenohjaus sellaiseen postiin , joka sinulla puhelimella toimii , ainakin tilapäisesti.

Itsellänikin on useita postitilejä ja olen ne ohjannut kaikki yhteen tiliin ja luen sieltä kerralla.

Katso alkuperäinen viesti

13 kommenttia

Sama juttu elisan netikka-päätteisen sähköpostin kanssa. Lakkasi viime keskiviikkona toimimasta kännykässä. Outlookin alla tämäkin. Muut tilit toimii.

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Moi @Ikkala & @Minämo! Oikeastaan sama vastaus molemmille, toimiiko sähköposti Webmailin kautta? Jos toimii, vika johtuu sähköpostiohjelmasta tai sen asetuksista ja näissä auttaa OmaGuru. Jos sähköposti ei kuitenkaan toimi edes Webmailin kautta, laittaisitteko meille yksityisviestiä, niin katsotaan tarkemmin että mikä on kyseisen sähköpostiosoitteen tilanne! :slight_smile:

SIis sama ongelma: toimii PC Outlookissa ja Webmailissa, mutta ei Android Outlookissa. Muut IMAP postit toimivat! Jotain on muuttunut ja jäljet johtavat Elisan palvelinasetuksiin, (tai Outlook päivitykseen, mutta kun muut IMAP toimivat). Oletan, että kolumbus.fi palvelussa kaikki parametrit eivät ole nykystandardien tasolla.

Käyttäjätaso 7

SIis sama ongelma: toimii PC Outlookissa ja Webmailissa, mutta ei Android Outlookissa. Muut IMAP postit toimivat! Jotain on muuttunut ja jäljet johtavat Elisan palvelinasetuksiin, (tai Outlook päivitykseen, mutta kun muut IMAP toimivat). Oletan, että kolumbus.fi palvelussa kaikki parametrit eivät ole nykystandardien tasolla.


Jos se mobiili Outlook on juuri päivittynyt , niin siinä yhteydessä on saattanut mennä jotakin sekaisin ja suosittelen poistamaan sovelluksen ja asentamaan puhtaalta pöydältä uudestaan.

Jos ei auta , niin sitten lienee jokin yhteensopivuusongelma Elisalla uusimman Outlookin kanssa.

Saattaisi olla kenttänimet jotenkin ristissä, Android Outlook client ehdottaa käyttäjätunnusta saapuvan postin palvelimen kenttään!?!?

Mobiili on päivittynyt, koko sovellusta en monen muun toimivan postin takia poista, mutta Netikka tilin jo poistin, uudelleen määrittelyssä samat virheet kuin korjausmäärittelyssä.

 

Käyttäjätaso 7

Mobiili on päivittynyt, koko sovellusta en monen muun toimivan postin takia poista, mutta Netikka tilin jo poistin, uudelleen määrittelyssä samat virheet kuin korjausmäärittelyssä.

Ei olisi ensimmäinen kerta , kun Microsoftin päivitykset menevät poskelleen. Uusin WIN 10 update kaataa koneen siniseen ruutuun mm. joillakin laitteilla.

https://www.tivi.fi/uutiset/sininen-kuolemanruutu-ilmestyi-moni-katuu-katkerasti-windows-10-paivityksen-asentamista/1f3b2eea-4648-4f96-9168-922ecf948c96

Ok, tuokin oli tiedossa - ei kaatanut omia eikä muitakaan päivittämiäni koneita >10kpl.  Montako suhteessa asennuskantaan? iPAD ei päivity uusimpaan, Apple on torpannut aivan liian uusia laitteita. Samoin Android vehkeet eivät päivity - valmistajat eivät vaivaudu. Käytössä on useita 10+ vuotta vanhoja PC koneita uusimmalla W10 versiolla - ja toimii myös vanhat sovellukset. 

Mutta miksi muut IMAP postit toimivat, mutta ei Netikka. Elisalla oli Anvia fuusion jälkeen aivan liian paljon ongelmia palvelimien ja porttien kanssa. Kaikki roskapostisuotimet menivät bittitaivaaseen, vaikka minkään ei pitänyt muuttua! Edelleen Elisan roskaposti suodattimet eivät toimi. Vaikka olen määritellyt White, niin silti menee roskiin ja määrittely tehdään aivan väärässä paikassa, pitää olla WEBMAILissa oikealla näpäimellä valinta White/Black. Netikka osoite on vain liian monessa paikassa - luopuisin heti - maksullinenkin. Pikkuhiljaa siirrän kaikki palveluni pois Elisalta, joitakin on vain pakko pitää historiallisista/monopoli syistä. 

Miten ihmeessä tuo vastauksesi liittyy kyseessä olevaan sähköpostiongelmaan! Aivan kuin muilla ei olisi päivitysongelmia - niitä riittää. Elisa Postipalvelin on vähän väliä ‘roskapostiluokassa’ ja viestit torpataan muilta palvelimilta aivan kuten myös pp.inet Telian postipalvelimet. Taisin tulla väärälle foorumille, jos suhtautuminen on se, että vain MS tekee virheitä!!!

Käyttäjätaso 7

Miten ihmeessä tuo vastauksesi liittyy kyseessä olevaan sähköpostiongelmaan! Aivan kuin muilla ei olisi päivitysongelmia - niitä riittää. Elisa Postipalvelin on vähän väliä ‘roskapostiluokassa’ ja viestit torpataan muilta palvelimilta aivan kuten myös pp.inet Telian postipalvelimet. Taisin tulla väärälle foorumille, jos suhtautuminen on se, että vain MS tekee virheitä!!!

Se oli vain toteamus , että Microsoftkin tekee virheitä kuten kaikki muutkin. Enpä missään kohdassa ole väittänytkään , että Elisan palvelut toimisi ja roskapostisuodattimista on valitettu (minä myös) jo vuosia tuloksetta.

https://yhteiso.elisa.fi/ideapaja-57/saehkoepostin-roskapostisuodatus-paremmaksi-oma-elisassa-444615

https://yhteiso.elisa.fi/ideapaja-57/saehkoepostin-roskapostisuodatus-ilmaiseksi-osaksi-kaikkia-postitilejae-513684

Elisan experttien tämä pitäisi selvittää MS kanssa - ei muuten selviä. Eilen tuli vastaan kaveri, olla Android tabletissa sama ongelma. Muut IMAP postit toimivat, mutta ei siis Netikka. Asiakas ei voi asialle mitään.

Käyttäjätaso 7

Elisan experttien tämä pitäisi selvittää MS kanssa - ei muuten selviä. Eilen tuli vastaan kaveri, olla Android tabletissa sama ongelma. Muut IMAP postit toimivat, mutta ei siis Netikka. Asiakas ei voi asialle mitään.


Saattaa olla tarpeen. Jokos vikailmoitus on tehty?

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

PS. Jos postitili näkyy Oma Elisassa , niin kannattaisiko laittaa siihen Netikkaan edelleenohjaus sellaiseen postiin , joka sinulla puhelimella toimii , ainakin tilapäisesti.

Itsellänikin on useita postitilejä ja olen ne ohjannut kaikki yhteen tiliin ja luen sieltä kerralla.

Eipä ole elisan sähköposti alkanut toimia Outlookissa. Yritystä kyllä oli elisan tuenkin avulla. Olen suuren osan Postista ja käyttäjätunnuksista saanut siirrettyä muualle. Josko jossain vaiheessa pääsisi tästä netikka-tilistä kokonaan eroon. 

Nyt kokeilin kirjautua ja toimii moitteettomasti ihan vain sisäänkirjautumisen salasanalla. Aika hoitaa, näköjään. 

Osallistu keskusteluun