INTERNETPALVELUPAKETTI

UKK: Internetpalvelupaketti eli maksullinen sähköpostisopimus

UKK: Internetpalvelupaketti eli maksullinen sähköpostisopimus

Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

337 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +2

@OmaYhteisö-tiimiKuitenkin kun sähköpostit on suljettu eikä niitä näy OmaElisassa, niin myöskään palveluita ei voi silloin siirtyä Internet Palvelupaketin alle.

Well, acshually… Muinaiset nic.fi-laatikot jäävät Elisan järjestelmiin vaikka ne olisi poistanut OmaElisassa. Jurppii selvitellä näitä Elisan kupruja. Puhelinliittymäni lähti muualle tämän sähköpostifarssin seurauksena.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

@OmaYhteisö-tiimiKuitenkin kun sähköpostit on suljettu eikä niitä näy OmaElisassa, niin myöskään palveluita ei voi silloin siirtyä Internet Palvelupaketin alle.

Well, acshually… Muinaiset nic.fi-laatikot jäävät Elisan järjestelmiin vaikka ne olisi poistanut OmaElisassa. Jurppii selvitellä näitä Elisan kupruja. Puhelinliittymäni lähti muualle tämän sähköpostifarssin seurauksena.


Kyllä OmaElisan kautta pitäisi saada poistettua mikä tahansa sähköpostilaatikko, oli sitten kyseessä nic.fi -laatikko tai muu :open_mouth: Jos et tuota saanut poisteltua, laitatko yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle niin katsotaan asia läpi?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +2

@OmaYhteisö-tiimiKuitenkin kun sähköpostit on suljettu eikä niitä näy OmaElisassa, niin myöskään palveluita ei voi silloin siirtyä Internet Palvelupaketin alle.

Well, acshually… Muinaiset nic.fi-laatikot jäävät Elisan järjestelmiin vaikka ne olisi poistanut OmaElisassa. Jurppii selvitellä näitä Elisan kupruja. Puhelinliittymäni lähti muualle tämän sähköpostifarssin seurauksena.


Kyllä OmaElisan kautta pitäisi saada poistettua mikä tahansa sähköpostilaatikko, oli sitten kyseessä nic.fi -laatikko tai muu :open_mouth: Jos et tuota saanut poisteltua, laitatko yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle niin katsotaan asia läpi?

Tämä on jo käsitelty asiakaspalvelun kanssa. Olet yksinkertaisesti väärässä. nic.fi-laatikoilta sai vain poistettua osoitteet OmaElisassa. OmaSaunalahdesta laatikot löytyivät edelleen, tosin ilman mitään osoitteita.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

OmaSaunalahdesta laatikot löytyivät edelleen, tosin ilman mitään osoitteita.

Entä jos poistat laatikot Oma Saunalahdesta?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +2

OmaSaunalahdesta laatikot löytyivät edelleen, tosin ilman mitään osoitteita.

Entä jos poistat laatikot Oma Saunalahdesta?


Se olisi oletettavasti toiminut. Hokasin katsoa OmaSaunalahdesta vasta jätettyäni viestin asiakaspalvelulle aiheettomasta Internetpalvelupaketista. Virallisestihan OmaSaunalahti on suljettu, mutta sinne pääsee edelleen estämällä Javascriptin selaimessa. Nämä Elisan järjestelmät ovat sekavia nätisti sanottuna.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

En todellakaan ymmärrä, miksi Elisa valehtelee väittäen, että Oma Saunalahti olisi  suljettu, kun todellisuudessa se on käytössä. Latausliittymien liittymätyyppien vaihdot ja palvelutilaukset tapahtuvat edelleen ainoastaan Oma Saunalahdessa. Ainoastaan irtisanominen saattaisi ehkä onnistua Oma Elisankin puolella.

Oma Saunalahteen kirjatumiseen on kaksi mahdollisuutta.

  1. Jos Saunalahden asiakkuutesi on yhdistetty Elisan asiakkuuteen, Oma Saunalahteen pääsee helpoiten kirjautumalla ensin Oma Elisaan ja menemällä tämän jälkeen Oma Saunalahteen. Tässä tilanteessa Javascript saa olla päällä. Viittä vuotta tuoreemmille asiakkuuksille tämä on myös ainoa tapa.
     
  2. Jos Saunalahden asiakkuutesi ei ole Elisan asiakkuus, tällöin selaimesta täytyy kääntää Javascript pois ja kirjautua suoraan Oma Saunalahteen. Kirjautumisen jälkeen Javascript täytyy muistaa kääntää takaisin päälle, sillä osa toiminnoista ei toimi ilman Javascriptiä. Mm. sähköpostilaatikoiden hallinta taisi muistaakseni vaatia Javascriptin toimiakseen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Itse odottelen tuttujen kanssa milloin Elisalta mahtaa ilmoitus tästä “uudistuksesta” tulla.

Ei lopeteta yhtään postilaatikkoa etukäteen, koska liian hankalaa ja osa ei ole millään asiakkuudella ja lisäksi on sellainen mahdollisuus että laatikot jäävät jopa voimaan, suurinosa vielä gigan laatikoita (siirtyneet yritysoston jälkeen Elisalle) jännitiksessä eletään ja ylihinnoiteltua sähköpostia ja kotisivutilaa ei osteta.

 

Eräältä suomalaiselta yritykseltä (palvelimet suomessa) saa webbihotellin alk. 2€/kk + alle 1€/kk .fi päätteinen domain. Palvelussa olisi semmoset kivat 25kpl sähköpostitilejä ja tilaa yhteensä 25gigaa ja löytyy jopa php ja mysql tuki. On se kuitenkin kiva saada oma domain ja vaikka koko suvulle edullinen sähköposti ja nykyaikainen kotisivutila.

Jos Elisa edes tarjoaisi tätä palvelua tai internetpalvelupakettia järkevään hintaan niin voisi elisaa harkita.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Tännekään ei ole tullut mitään ilmoitusta muutoksesta. Nyt on jo maaliskuu, joten seuraava julistus ei voi enää pitää paikkansa:

Kaikki sähköpostit muuttuvat maksullisiksi viimeistään 1.4 alkaen

Oliko tuon tarkoitus olla aprillipila? En kuitenkaan juo kuravettä päälle, sillä tämä sopii paremmin tunnelmaan: Fleetwood Mac - Little Lies (Official Music Video)

PS. Tuossa ei ole mainittu vuosilukua, joten voihan toki olla kyse esimerkiksi 1.4.2027. Pahoitteluni aiheettomasta epäilystä, jos näin kävi.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Tännekään ei ole tullut mitään ilmoitusta muutoksesta. Nyt on jo maaliskuu, joten seuraava julistus ei voi enää pitää paikkansa:

Kaikki sähköpostit muuttuvat maksullisiksi viimeistään 1.4 alkaen

Oliko tuon tarkoitus olla aprillipila? En kuitenkaan juo kuravettä päälle, sillä tämä sopii paremmin tunnelmaan: Fleetwood Mac - Little Lies (Official Music Video)

PS. Tuossa ei ole mainittu vuosilukua, joten voihan toki olla kyse esimerkiksi 1.4.2027. Pahoitteluni aiheettomasta epäilystä, jos näin kävi.

 

Varmaan tullut ajatusvirhe tuossa, nyt siis on lähtenyt kirjeitä laajakaista-asiakkaille ja heillä 1.4. lähtien maksullinen. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +2

Tännekään ei ole tullut mitään ilmoitusta muutoksesta. Nyt on jo maaliskuu, joten seuraava julistus ei voi enää pitää paikkansa:

Kaikki sähköpostit muuttuvat maksullisiksi viimeistään 1.4 alkaen

Oliko tuon tarkoitus olla aprillipila? En kuitenkaan juo kuravettä päälle, sillä tämä sopii paremmin tunnelmaan: Fleetwood Mac - Little Lies (Official Music Video)

PS. Tuossa ei ole mainittu vuosilukua, joten voihan toki olla kyse esimerkiksi 1.4.2027. Pahoitteluni aiheettomasta epäilystä, jos näin kävi.

 

Varmaan tullut ajatusvirhe tuossa, nyt siis on lähtenyt kirjeitä laajakaista-asiakkaille ja heillä 1.4. lähtien maksullinen. 


Ähem, tämä ei ole kovin yhteensopivaa Elisan yleisten sopimusehtojen kanssa.

 

“Asiakkaalla on yhden (1) kuukauden ajan muutoksesta tiedon saatuaan, kuitenkin enintään kolmen (3) kuukauden ajan muutoksen voimaantulosta, oikeus irtisanoa sopimus päättymään välittömästi muutoksen kohteena olevan palvelun osalta. Palveluun sovelletaan uusia sopimusehtoja niiden voimaantulosta alkaen, jos asiakas ei irtisano sopimusta yhden (1) kuukauden kuluessa saatuaan tiedon muutoksesta.”

 

Sähköpostifarssi jatkuu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Minä aion kyllä ainakin jonkun aikaa jatkaa Elisan sähköpostin käyttöä. Olenhan nytkin maksanut virus- ja kakkapostisuodatuksista.

Mutta tuo käytön jatkaminen vaatii sen, että nuo suodatukset alkavat toimimaan kunnolla ilman omien suodatuslistojen kirjailuja.
Nyt ihan ruvellaan tuo suodatus. Hieman postista riippuen 1/3 - ¾ liki identtisistä kakkaposteista tulee läpi saapuneet kansioon. Vain loput siellä roskaposti-lootassa, jonne kaikki kuuluisivat, jos suodattimen logiikka toimisi edes jotenkuten.


No nyt kolmisen päivää sitten loppui tuo iso osa kakkaposteista tulemasta läpi. Eli normitilanteessa ollaan.

Ihan itsekseen ilman minun tekemisiäni. Tuskin joku spämmipostaaja itse olisi niitä lopettanut, mutta lienee joutunut vihdoin yleisemmälle kieltolistalle tjms.

 

 

Käyttäjätaso 1

Juu, ei tarvitse näillä ominaisuuksilla tilata palvelua. Muutenkin operaattori riippumaton sähköposti on paras vaihtoehto, itse olen Gsuitea käyttänyt jo pidempään. Basic versio varmasti riittää monelle, mutta business tarjoaa rajattoman tallennustilan joten hinta on vähintäänkin kilpailukykyinen mikäli tarvitsee todella tallennustilaa mailin lisäksi. Oma domain toki pitää olla, mutta esim. .fi domainia saa alkaen 9e/vuosi.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

Tämän johdosta olen voinut käyttää Elisan postia tärkeiden sähköpostien, kuten esimerkiksi laskujen, vastaanottoon.

Laskujen vastaanottoon on e-lasku paras vaihtoehto.

Olen samaa mieltä tästä. E-lasku ja automaattinen maksaminen. Ei tartte käyttää ylimääräistä energiaa verkkopankin kyttäämiseen ja laskun maksamiseen. En vielä ole elämässäni törmännyt tilanteeseen, että minua olisi aiheettomasti jostain laskuttaa tai että summa olisi ollut väärä.

 

Automaattinen maksaminen ei sovi kaikille, ei ainakaan pienituloisille, joilla tilillä on keskimäärin muutama satanen tai jopa kymppi. Haluan aina tietää tarkalleen paljonko rahaa on tililläni. Ja jos saan laskun, niin maksan sen heti, kun siihen on mahdollisuus, enkä eräpäivänä.

 

Jos tilillä on vaikka 60€ ja kolmen päivän päästä  automaatti vähentää tililtä 19€ puhelinlaskun ja viikon päästä 9,90€ mobiilinetistä. Niin pitäisi päässä muistaa, että todellisuudessa tililläni on vain 30€ ruokaan. Ja jos tuhlaan 35€, niin tili menee miinukselle, kun laskua ei pystytä enää maksamaan.  Joten pitää jatkuvasti muistaa, että tilillä olisi riittävästi katetta laskuihin, muistaa eräpäivät, jne.. Mutta jos maksan laskun heti, kun se tulee, niin tiedän tarkalleen paljonko rahaa on tililläni. Ja voinko ostaa vaikka vessapaperia vai pitääkö odottaa seuraavaa tilipäivää.

 

Mutta jos tililläsi on tuhansia euroja etkä joudu laskemaa jokaista euroa, niin kai se on mukavaa kun ei tarvitse vaivata päätä laskuilla ja kaikki hoittuu automaattisesti.

Käyttäjätaso 7

Tämän johdosta olen voinut käyttää Elisan postia tärkeiden sähköpostien, kuten esimerkiksi laskujen, vastaanottoon.

Laskujen vastaanottoon on e-lasku paras vaihtoehto.

Olen samaa mieltä tästä. E-lasku ja automaattinen maksaminen. Ei tartte käyttää ylimääräistä energiaa verkkopankin kyttäämiseen ja laskun maksamiseen. En vielä ole elämässäni törmännyt tilanteeseen, että minua olisi aiheettomasti jostain laskuttaa tai että summa olisi ollut väärä.

 

Automaattinen maksaminen ei sovi kaikille, ei ainakaan pienituloisille, joilla tilillä on keskimäärin muutama satanen tai jopa kymppi. Haluan aina tietää tarkalleen paljonko rahaa on tililläni. Ja jos saan laskun, niin maksan sen heti, kun siihen on mahdollisuus, enkä eräpäivänä.

 

Jos tilillä on vaikka 60€ ja kolmen päivän päästä  automaatti vähentää tililtä 19€ puhelinlaskun ja viikon päästä 9,90€ mobiilinetistä. Niin pitäisi päässä muistaa, että todellisuudessa tililläni on vain 30€ ruokaan. Ja jos tuhlaan 35€, niin tili menee miinukselle, kun laskua ei pystytä enää maksamaan.  Joten pitää jatkuvasti muistaa, että tilillä olisi riittävästi katetta laskuihin, muistaa eräpäivät, jne.. Mutta jos maksan laskun heti, kun se tulee, niin tiedän tarkalleen paljonko rahaa on tililläni. Ja voinko ostaa vaikka vessapaperia vai pitääkö odottaa seuraavaa tilipäivää.

 

Mutta jos tililläsi on tuhansia euroja etkä joudu laskemaa jokaista euroa, niin kai se on mukavaa kun ei tarvitse vaivata päätä laskuilla ja kaikki hoittuu automaattisesti.


Kyllä mielestäni e-laskua silti kannattaa käyttää , ei vain valitse automaattista maksua , vaan että maksaa/hyväksyy laskut itse ja silloin , kun itselle sopii. No viimeistään eräpäivänä ne laskut tulisi maksaa joka tapauksessa maksutavasta riippumatta.

Siis kyllä pankkien e-laskupalveluissa on erilaisia mahdollisuuksia , eikä vain automattimaksatusta.

Käyttäjätaso 5

EDIT : Palvelun nimi muuttuu Elisa Internetpalvelupaketti > Elisa Sähköpostipalvelu

Tiedot muutoksesta kirjoitettu pohjatekstiin.

Käyttäjätaso 7

EDIT : Palvelun nimi muuttuu Elisa Internetpalvelupaketti > Elisa Sähköpostipalvelu

Tiedot muutoksesta kirjoitettu pohjatekstiin.


Minulle tuli jo aikoja sitten ilmoitus , että postini siirtyvät tuon erillisen sopimuksen alle 1.4.2020.

Taisi olla aprillipila , kun ainakaan vielä ei ole tapahtunut yhtään mitään. Laajakaistasopimuksen alla on postit edelleen.

Onko muutokseen tullut viivästystä vai mistä lienee kyse???

Oman sopimukseni sanoin irti jo 26.3. ja se on näköjään voimassa vielä 9.4. saakka, niin tuleeko huhtikuun osuudesta vielä maksu? Saamassani kirjeessä sanottiin, että voit irtisanoa palvelun ilman irtisanomisaikaa viimeistään 31.3.2020.

Meni siinä ilta ja pari tuoppia, jotta sai kaikkiin palveluihin vaihdettua uuden sähköpostiosoitteen. Gigantti oli ainoa, joka ei suostunut vaihtamaan kirjautumistunnusta, mikä on myös yhteystieto, edes soittamalla heidän asiakaspalveluun. Pitäisi kuulemma luoda uusi tili :smiling_imp: .

Käyttäjätaso 7

EDIT : Palvelun nimi muuttuu Elisa Internetpalvelupaketti > Elisa Sähköpostipalvelu

Tiedot muutoksesta kirjoitettu pohjatekstiin.


Minulle tuli jo aikoja sitten ilmoitus , että postini siirtyvät tuon erillisen sopimuksen alle 1.4.2020.

Taisi olla aprillipila , kun ainakaan vielä ei ole tapahtunut yhtään mitään. Laajakaistasopimuksen alla on postit edelleen.

Onko muutokseen tullut viivästystä vai mistä lienee kyse???


Ei tapahdu mitään eikä tule edes vastausta  kyselyyn. :kissing:

PS. No eipä sitten tarvinne maksaakaan siitä Sähköpostipalvelusta. :blush:

Käyttäjätaso 5

EDIT : Palvelun nimi muuttuu Elisa Internetpalvelupaketti > Elisa Sähköpostipalvelu

Tiedot muutoksesta kirjoitettu pohjatekstiin.


Minulle tuli jo aikoja sitten ilmoitus , että postini siirtyvät tuon erillisen sopimuksen alle 1.4.2020.

Taisi olla aprillipila , kun ainakaan vielä ei ole tapahtunut yhtään mitään. Laajakaistasopimuksen alla on postit edelleen.

Onko muutokseen tullut viivästystä vai mistä lienee kyse???


Ei tapahdu mitään eikä tule edes vastausta  kyselyyn. :kissing:

PS. No eipä sitten tarvinne maksaakaan siitä Sähköpostipalvelusta. :blush:

Heheh, ajankohta olisi aika osuva jekutteluun, mutta sopimusmuutos on tosijuttu 😁 Massamuutos asiakkuuksien sopimusrakenteessa saattaa aiheuttaa viivettä.

Käyttäjätaso 5

Oman sopimukseni sanoin irti jo 26.3. ja se on näköjään voimassa vielä 9.4. saakka, niin tuleeko huhtikuun osuudesta vielä maksu? Saamassani kirjeessä sanottiin, että voit irtisanoa palvelun ilman irtisanomisaikaa viimeistään 31.3.2020.

Meni siinä ilta ja pari tuoppia, jotta sai kaikkiin palveluihin vaihdettua uuden sähköpostiosoitteen. Gigantti oli ainoa, joka ei suostunut vaihtamaan kirjautumistunnusta, mikä on myös yhteystieto, edes soittamalla heidän asiakaspalveluun. Pitäisi kuulemma luoda uusi tili :smiling_imp: .

Moi @Herkku ! Jos tuo laskutuksen puoli vielä mietityttää, niin nappaise meille vaan yksityisviestiä , niin selvitetään tuota sopimusta tämän kuun osalta :)

Käyttäjätaso 7

Heheh, ajankohta olisi aika osuva jekutteluun, mutta sopimusmuutos on tosijuttu 😁 Massamuutos asiakkuuksien sopimusrakenteessa saattaa aiheuttaa viivettä.

No jopas nyt.

Minulle tuli ilmoitus kirjeellä jo puolitoista kuukautta sitten ja kyllä teillä on ollut runsaasti aikaa valmistella muutos. No en ole yhtään hämmästynyt , että te ette osaa tehdä asioita suunnitellusti , vaan kaikki aikataulut kusee järjestään.

Kyllä minä olen tietoinen , että muutos tulee , mutta kysymys kuului , että koska. Saisiko siihen selkeän vastauksen?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2

Sama täällä, vielä omaelisa tarjoaa että voisi uusia sposteja ja kotisivutilaa avata jne. Luulisi että olisivat poistuneet 1.4.

Taas näitä asioita joita en oikein ymmärrä Elisan toiminnassa. Miten voi esiintyä viivettä, ei kait nyt näitä käsin suljeta?

Mutta jos tilanne se että minulla olisikin voinut säilyä sähköpostit vielä pidempään, niin Elisan asiakaspalvelu on minulle valehdellut, ja olen sen vuoksi irtisanonut ne liian aikaisin. Ja tämä nyt menee aika pahaksi.

Kuten Sokrates yllä kysyy, niin tarkka päivämäärä palvelujen loppumiselle pitäisi antaa tiedoksi kaikkien asiakkaan sopimusten kohdalla. Jos aiemmin saamani kirje sekä asiakaspalvelu ollut väärässä eli eivät koskeneetkaan kaikkia sopimuksiani vielä niin selkeää vääryyttä olen kokenut.

Ja kertaukseksi/varmistukseksi vielä, onko nyt kyseessä muutaman päivän “käsittämättömästä viiveestä” vai sisältyykö joihinkin sopimuksiini vielä nämä palvelut (toistaiseksi, Elisa ei ole ilmoittanut muutospäivää)?

Käyttäjätaso 5

@Sokrates ja @hvihavai pahoittelut mahdollisesta viiveestä tuossa muutoksessa ja tämän aiheuttamasta epäselvyydestä meidän itsepalvelusivuilla , mutta en osaa itsekään tarjota tätä tarkempaa päivämäärää kuin tuo ilmoitettu 1.4.2020.

Käyttäjätaso 7

en osaa itsekään tarjota tätä tarkempaa päivämäärää kuin tuo ilmoitettu 1.4.2020.

Se 1.4.2020 meni jo. Jos et itse tiedä , niin kysy sieltä missä tiedetään. Jonkunhan se on pakko tietää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

`Tarkistin tilanteen ja muutos on vetämässä, mutta koska massa-ajo on laaja niin tuo tulee vähän viiveellä näkymään. Ennen laskun muodostumista kyllä, eli laskulle kerkiää oikein :)