Vastattu

Mobiilivarmenne suljetaan yllättäen kun vaihdan sähköpostiosoitetta

  • 2 September 2022
  • 4 kommenttia
  • 149 katselukerrat

Olin vaihtamassa OmaElisassa uutta sähköpostiosoitetta, kun puhelimeen tuli yhtäkkiä viesti, että mobiilivarmenne on suljettu liittymästäni. Kun yritin rekisteröidä sen uudelleen varmenne.elisa.fi:ssä, tuli vain virheilmoitus “SIM-kortilla on ollut mobiilivarmenne, joka on suljettu. SIM-kortti pitää vaihtaa ennen uuden mobiilivarmenteen rekisteröimistä.” Onko tällainen normaali käytäntö sähköpostiosoitteen vaihdon yhteydessä? En kirjautunut OmaElisaan mobiilivarmenteella (vaan tunnuksella ja salasanalla) enkä muutenkaan käyttänyt sitä mitenkään näiden toimenpiteiden yhteydessä.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi 5 September 2022, 13:21

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Kysäise OmaElisan Chatissa:

Pieni vinkki:

jos on Botti, niin kirjoita tekstikenttään, vaikka Mobiilivarmenne.

Klikkaa Botin vaihtoehdoista: Usein kysytyt kysymykset.

Käy sivulla ja heti takaisin.

Vastaa Botin, (saitko selvyyttä). kysymykseen: Ei.

Klikkaa Botin antamaa vaihtoehtoa. Siirry asiakaspalveluun.

Pääset jonoon, asiakaspalvelijan pakeille, tai voit jättää (jos ruuhkaa) soittopyynnön.

 

Kiitos vinkistä! Onnistuinkin jo kaivelemaan tuolta https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiilivarmenne/ohje/rekisteroiminen-uudelleen/ että muutostilanteissa mobiilivarmenne on rekisteröitävä uudelleen ja koska liittymäni on Saunalahti, se vaatii uuden SIM-kortin. Listassa tosin ei mainita sähköpostiosoitteen vaihtoa uudelleenrekisteröintiä vaativana muutostilanteena, mutta kaipa se menee samaan kastiin noiden muiden kanssa, joten tilasin uuden SIM-kortin.

Jos joku Elisan asiakaspalvelusta lukee näitä, tiedotusta asiasta voisi parantaa. Sen sijaan että mobiilivarmennesopimus katkaistaan niksnaks varoittamatta, sähköpostiosoitteen (tai muun tiedon) muutostilanteessa asiakkaalle voisi ilmoittaa ensin, että turvallisuussyistä näin täytyy tehdä heti ja kysyä haluatko varmasti silti muuttaa tietoa juuri nyt. Minä en toivottavasti kriittisesti tarvitse mobiilivarmennetta mihinkään näiden muutamien päivien aikana ennen kuin saan käsiini uuden SIM-kortin, aktivoitua sen ja rekisteröityä varmenteen uudelleen, mutta aika ikävää olisi jos sattuisinkin tarvitsemaan.

Käyttäjätaso 7

Taitaapi johtua siitä, että se sähköpostiosoite, mitä muutetaan,

on ns. “virallinen” yhteystietosähköpostiosoite.

Niinkuin Omissa tiedoissa näkyy:

“Yhteystietosähköposti on osoite, johon lähetämme tärkeitä Elisan liittymiäsi ja palveluitasi koskevia tietoja”.

Käyttäjätaso 5

Moikka @Fringe ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Ikävä kuulla, että tuon kanssa on mutka tullut matkaan. Se on lähes noin niin kuin Kimblez kuvasi, mutta tuo ilmoitushan se olisi tärkein, että palvelu voi katketa muutoksesta. Vien tästä palautteen eteenpäin. Hyvä, että oletkin saanut asiaa myös eteenpäin ja kortti onkin tulossa jo. 💪

Osallistu keskusteluun